MuscleMeat

chin ups + pull ups

cns

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
71kg
Vetpercentage
10%
Voor mij persoonlijk blijft het doen van vooral chin ups een "te" zwaar karwei!

Opzich gaan pull ups mij nog redelijk makkelijk af, maar de chin ups overhand, gaan niet zoals ik zou willen. Waarschijnlijk is mijn body weight nog te zwaar voor deze oefening. maar toch wil ik het onder de knie krijgen in een goede vorm.

Wat moet ik nu doen? Ik hou me netjes aan mijn schema en train 1 spiergroep per dag...

Nu is mijn vraag kan ik de chin ups overhand elke dag "erbij" doen? (geen idee of dit verstandig is, of moet ik extra chin ups doen op de dagen dat ik rust?) ik heb nu 2 rustdagen in de week

alvast bedankt

Elke dag zou ik het nu ook niet doen, maar het zal zeker helpen als je het 2-3 keer per week een paar setjes doet. Gewoon blijven verder trainen, proberen voor 15 herhalingen, in het begin zal je misschien maar 6 kunnen maar dan doe je gewoon negatives verder tot je aan 15 zit. Ik ben daar nu ook mee bezig, en ben in een maand van 5 herhalingen naar 10 herhalingen gegaan.

Elke dag, drie weken lang. Vervolgens een weekje geen pull-ups doen en weer verdergaan. Overloaden noemen ze dat.

Gewoon blijven oefenen, wat je ook dan is een stoel of een krukje eronder zetten zodat je de laatste setjes assited kan doen , door bv 1 been op de stoel te leggen

Je begint ooit met 1 wide grip pull up en vanzelf worden het er meer.
Wel vol blijven houden is de sleutel.
Negatieve reps doen, rustig omhoog springen en hangen met wide grip en je dan rustig laten zakken met weerstand geven/bij het naar beneden gaan tegenhouden en dit zo langzaam mogelijk proberen te doen.

Als je het eenmaal kan is het een geweldige oefening.

jup gewoon blijven oefenen.. ik kan nu ook af en toe een chinup dus BW zegt niet zoveel :p

Telkens een aantal chinups/pullups per dag kan prima. En voor de duidelijkheid: een chin-up is met je handpalmen naar je toe (underhand), een pull-up met je handpalmen van je af (dus overhand). Niet iedereen gebruikt ze zo, maar in de meeste gevallen wel

Telkens een aantal chinups/pullups per dag kan prima. En voor de duidelijkheid: een chin-up is met je handpalmen naar je toe (underhand), een pull-up met je handpalmen van je af (dus overhand). Niet iedereen gebruikt ze zo, maar in de meeste gevallen wel

Andersom, met je handpalmen naar je toe kom je hoger. Met handpalmen van je af kom je vaak net met je kin. Dus chin up

Veel single reps doen. 1 langzaam, goed uitgevoerde rep, 30 sec rust. herhaal zo vaak mogelijk, het liefst 20x. Ik heb vaak genoeg gezien dat als mensen puur voor reps gaan, dat ze na een paar reps gaan 'cheaten', dus nooit in een gestrekte beginpositie komen en dus halve reps uitvoeren.

Focus je dus op techniek, voer de rep langzaam uit en rust kort. Liever 20 full rom kwaliteits-reps dan 40 'meh' reps.

Andersom, met je handpalmen naar je toe kom je hoger. Met handpalmen van je af kom je vaak net met je kin. Dus chin up
Over het algemeen noemt men (op forums, wiki, boeken, coaches, etc) de variant met je handpalmen naar je toe een chin up.

Ik kom met beiden even hoog, mooi verzonnen maarja :o

Je begint ooit met 1 wide grip pull up en vanzelf worden het er meer.
Wel vol blijven houden is de sleutel.
Negatieve reps doen, rustig omhoog springen en hangen met wide grip en je dan rustig laten zakken met weerstand geven/bij het naar beneden gaan tegenhouden en dit zo langzaam mogelijk proberen te doen.

Als je het eenmaal kan is het een geweldige oefening.

+1

Je kan ze inderdaad dagelijks doen, als je maar van failure weg blijft.

Chin up = pull up
Maar in de volksmond gebruikt men vaak=
chin ups, onderhands
pull ups, overhands

Beide mogelijk close of wide grip.

Onderhands wide? Vinden me polsen niet fijn gok ik

• Topic Starter Topic Starter
Allemaal bedankt voor de reacties ik zie dat er nogal wat verwarring bestaat over pull ups/chin ups en overhand etc.

Maar ik ga gewoon eens wat genoemde tips opvolgen. Ik merk t wel wanneer mijn lichaam zegt, nu is het genoeg geweest... Hopelijk kom ik dan tot 10 pull ups

Trouwens wat mijn opmerking mbt bodyweight betreft, iemand die niet veel aan zijn broek heeft hangen tilt imo makkelijker. Ik heb nog nooit een flinke jongen heel veel reps zien doen mbt pull ups. Ik denk dat ze daarvoor te zwaar zijn qua bodyweight

Of je koopt een powerband en je gaat daar met werken, en dan steeds een lichtere band gebruiken!

Trouwens wat mijn opmerking mbt bodyweight betreft, iemand die niet veel aan zijn broek heeft hangen tilt imo makkelijker. Ik heb nog nooit een flinke jongen heel veel reps zien doen mbt pull ups. Ik denk dat ze daarvoor te zwaar zijn qua bodyweight
Wat is een flinke jongen? Als jij 70kg bent heb je daar echt geen geldig excuus in hoor... richting de 170kg dan ok maar anders moet het toch prima kunnen.

Wat is een flinke jongen? Als jij 70kg bent heb je daar echt geen geldig excuus in hoor... richting de 170kg dan ok maar anders moet het toch prima kunnen.

25810.jpg

Zie wat corpaul zei en check z'n stats. Als je niet zo'n flinke jongen bent als hij mag je niet miepen over bodyweight bij pullups. ;)

Terug
Naar boven