Fitness Seller

Chin Ups

Bezoekers in dit topic

Pusher12

Cool Novice
Lid geworden
28 nov 2016
Berichten
105
Waardering
0
Chin Ups onmisbaar in je training, krijg je extra spiergroei van chin ups of hoe moet ik dat zien?

Aangezien pull ups en chin ups het squatten van je bovenlichaam genoemd worden.....
 
Prima oefening. Extra spiergroei tov wat??

Er is wel onderzoek dat oefeningen waarbij je lichaam vrij beweegt meer hormonen aan zou maken maar of dit ook tot "extra"" resultaat leid???????????
 
Prima oefening. Extra spiergroei tov wat??

Er is wel onderzoek dat oefeningen waarbij je lichaam vrij beweegt meer hormonen aan zou maken maar of dit ook tot "extra"" resultaat leid???????????

Extra spiergroei tov rug schouder en biceps oefeningen met laten we zeggen een halter/ez curl bar?
 
Doe nu gewoon die chin-ups ;)
 
Chin ups zijn een hele goede compound oefening, en zijn zeker van toegevoegde waarde!
 
Extra spiergroei tov rug schouder en biceps oefeningen met laten we zeggen een halter/ez curl bar?
Het is wel effectiever als je kijkt qua tijd en de meerdere spiergroepen die je traint. Compound tegen isolation verhaal.
 
Goeie oefening. Onmisbaar? Nee.
 
En wat adviseren jullie dan?

Ik doe 3x per week full body training en aangezien de chin ups mij nog niet gemakkelijk afgaan, moet ik dan elke training chin ups toevoegen en dan bijv 10 sets van 3 reps en dan hoe beter het gaat, de reps verhogen of is dit teveel allemaal?
 
10x3 kan, aantal sets verlagen naarmate je meer reps kunt.
Focus leggen op negatieven nadat je geen reps zelf meer kunt afmaken is ook een optie.
 
En wat adviseren jullie dan?

Ik doe 3x per week full body training en aangezien de chin ups mij nog niet gemakkelijk afgaan, moet ik dan elke training chin ups toevoegen en dan bijv 10 sets van 3 reps en dan hoe beter het gaat, de reps verhogen of is dit teveel allemaal?

Gewoon reps pushen over 2/4 sets... 3 x per week. en niet teveel nadenken. noteer je resultaten. Zodra je progressie stagneerd doe je een set minder per sessie of ga je terug naar 2x per week.

Pull Ups zijn met geen enkele barbell oefening te vergelijken.
 
Back
Naar boven