XXL Nutrition

Chips echt slecht?

Als mn maten aan de pils en chips zitten pak ik altijd mn tupperware met plakjes komkommer en rijstewafels dr bij.

OT: kan best, als je deze neemt ipv de normale dan scheelt het toch weer, maar goed zal het nooit zijn, zijn allemaal behoorlijk open deuren...

Ligt aan je doelstelling.
Wil je serieus gaan, laat het staan en neem een bakje nootjes.
Veel lkkrder en het vult meer.

ik snap dat chips slecht is.

maar als je naar de voedingswaarde kijkt: geen suikers. weinig verzadigde vetten. wel eiwitten en vezels.

dan snap ik wel dat je kan gaan twijfelen.

Transvet

kankerverwekkend

Hoef niet meer te zeggen.

en als er geen transvet in zit of zit dat er altijd in. want volgens mij niet.

nee die voedingswaarden kloppen.
en dat alles uit de frituur transvet bevat eigenlijk ook.
maar t stond niet op de verpakking dus dacht. misschien een uitzondering.

ik snap dat chips slecht is.

maar als je naar de voedingswaarde kijkt: geen suikers. weinig verzadigde vetten. wel eiwitten en vezels.

dan snap ik wel dat je kan gaan twijfelen.

Nope toch niet.
Welliswaar plantaardige vetten maar chips bevat geharde plantaardige vetten (transvet), zoals ook cake, koekjes, frituurzooi, etc
Verder een shitload aan zout.

haha doe niet zo serieus jonge, een paar van deze zakken op een dag kan echt geen kwaad.
doe gewoon normaal aub zoals normale mensen en eet gewoon. cola is ook lekker

nee die voedingswaarden kloppen.
en dat alles uit de frituur transvet bevat eigenlijk ook.
maar t stond niet op de verpakking dus dacht. misschien een uitzondering.

Barst van het vet (verzadigd of omega6-> eten we teveel), koolhydraten met hoge GI, veel zout, weinig nuttige micronuttriënten. Gewoon junk dus.

Barst van het vet (verzadigd of omega6-> eten we teveel), koolhydraten met hoge GI, veel zout, weinig nuttige micronuttriënten. Gewoon junk dus.
Zelfs mensen die op hun voeding letten eten teveel omega6? Of heb je het over mensen die van alles naar binnen gooien zonder om te kijken.

Zelfs mensen die op hun voeding letten eten teveel omega6? Of heb je het over mensen die van alles naar binnen gooien zonder om te kijken.
Ja vaak wel idd. In het Westen wordt er over het algemeen teveel omega-6 gegeten. Dit is nadelig voor het hart en vaatstelsel.

transvetten kunnen niet worden afgebroken door het lichaam, dus als jij elke week meerdere zakken chips leeg eet heb je op latere leeftijd een vergrote kans op kanker, denk eerlijk niet dat een zak chips op de 1 á 2 weken een zeer grote impact heeft...

Doritos naturel met salsa dip is wel mega lekker! dus ja! :D

Ga eens na hoeveel generaties mensen vroeger dagelijks hun vlees bakte in transvet, en het binnen kreeg via het brood van de bakker, en vele producten uit de supermarkt. Vroeger wisten ze niet dat het slecht was, dus werd het voor ontzettend veel dingen gebruikt, want het was goedkoop en makkelijk te bewerken. Statistisch gezien gaan de mensen uit die generatie helemaal niet eerder dood, of krijgen ze veel vaker kanker.

Ik zeg niet dat Transvet goed is, absoluut niet! Het enige wat ik aan wil geven is dat de media de gevaren van bepaalde stoffen graag 'opblaast' (overdrijft) uit eigenbelang.

Terug
Naar boven