XXL Nutrition

Chips echt slecht?

onverzadigd vet word behalve kcal nergens voor gebruikt int lichaam?
You don't make any sense.. Eerst zeg je dat verzadigd vet meteen als vet wordt opgeslagen, nu dat onverzadigd vet alleen nodig is voor energie(dus eigenlijk niet nodig is)..
Ben je nooit naar school geweest? volgens mij krijg je in vmbo 2 al te horen dat onder andere het celmembraan(weet je wat dat is? :') ) van vetten is gemaakt.. om maar iets te noemen..
Ook nooit gehoord van essentiele vetzuren?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Essentiële_vetzuren
doe maar even lezen, en voortaan niet meer reageren als je er geen fluit van begrijpt :)

nee ik vraag jou om uitleg en wat je bedoeld

Is dat nu duidelijk?

jiep heeft gelijk :)

Ik schrik van de meningen hier over chips, het spul is gefrituurd in geharde plantaardige oliën dus bevat transvet, klaar.
Niet te vergelijken met de roomboter waar je gootouders hun spek in bakten = verzadigd vet, wat op zich geen kwaad kan.

Chips is het lekkerste junkfood die ooit gemaakt is. Toen ik klein was at ik bijna elke dag een zak chips. Ik was er echt verslaafd aan.

Tegenwoordig eet ik gezond maar toch nog elke week 1 zak chips. Maar dan ook echt gewoon een hele zak lays 200 gram. Alleen 1 keer per week. Als ik dat niet doe wordt ik gek.

Hoe ongezond dat is weet ik niet. Hopelijk heb ik mijn gezondheid niet beschadigd met al die chips in mijn leven.

Chips is het lekkerste junkfood die ooit gemaakt is. Toen ik klein was at ik bijna elke dag een zak chips. Ik was er echt verslaafd aan.

Tegenwoordig eet ik gezond maar toch nog elke week 1 zak chips. Maar dan ook echt gewoon een hele zak lays 200 gram. Alleen 1 keer per week. Als ik dat niet doe wordt ik gek.

Hoe ongezond dat is weet ik niet. Hopelijk heb ik mijn gezondheid niet beschadigd met al die chips in mijn leven.

Sterke discipline heb je, en nee hoor, het beschadigd je niet, de basis is natuurlijk dan ook aardappel

Sommige mensen hebben een psychiater nodig ipv een voedingsdeskundige ..

Vroeger at ik elke week paar zakken chips, toen ik begon met gezonder te eten en ik eens een zak chips wou open doen keek ik naar het beetje vet op men buik at er 1 chipje van en moest het met tegenzin opeten.
Barslecht vondt ik het ..

heb nu al 1 jaar geen zak chips aangeraakt, enkel in discotheken eet ik wel nog zon schaal op :p

Maar kom op wat is nou 1 zak, als je echt die hard met je voeding bezig bent lust je alle ongezonde dingen Zowiezo niet meer omdat je dan al in een routinne ervan zit.

En zeg nu zelf, van wat krijg je nu geen kanker tegenwoordig ?

Sommige mensen hebben een psychiater nodig ipv een voedingsdeskundige ..

Vroeger at ik elke week paar zakken chips, toen ik begon met gezonder te eten en ik eens een zak chips wou open doen keek ik naar het beetje vet op men buik at er 1 chipje van en moest het met tegenzin opeten.
Barslecht vondt ik het ..

heb nu al 1 jaar geen zak chips aangeraakt, enkel in discotheken eet ik wel nog zon schaal op :p

Maar kom op wat is nou 1 zak, als je echt die hard met je voeding bezig bent lust je alle ongezonde dingen Zowiezo niet meer omdat je dan al in een routinne ervan zit.

En zeg nu zelf, van wat krijg je nu geen kanker tegenwoordig ?
van heel veel dingen.. alleen komt er niet in het neiuws: Van sleutels in je broekzak krijg je geen kanker! Van pindakaas krijg je geen kanker! etc..
dusja als je alleen maar op 1 ding let, dan lijkt dat veel voor te komen ja..

van heel veel dingen.. alleen komt er niet in het neiuws: Van sleutels in je broekzak krijg je geen kanker! Van pindakaas krijg je geen kanker! etc..
dusja als je alleen maar op 1 ding let, dan lijkt dat veel voor te komen ja..
Krijg je kanker van pindakaas?
Pinda's en pindakaas kunnen de kankerverwekkende stof aflatoxine bevatten, maar de controle in Europa is streng. Wel hebben we de stof in te grote hoeveelheden gevonden in 4 van 25 porties pistachenoten.

Say Whut ? :)
Van bijna alle voeding die je eet wordt er beweerd dat je er kanker van kunt krijgen.
Zelfs al van een domme gsm in je broekzak krijg je al teelbalkanker etc..

En meestal hoor je de dingen waarvan je kanker krijgt niet op het nieuws maar lees je het op fora.

Krijg je kanker van pindakaas?
Pinda's en pindakaas kunnen de kankerverwekkende stof aflatoxine bevatten, maar de controle in Europa is streng. Wel hebben we de stof in te grote hoeveelheden gevonden in 4 van 25 porties pistachenoten.

Say Whut ? :)
Van bijna alle voeding die je eet wordt er beweerd dat je er kanker van kunt krijgen.
Zelfs al van een domme gsm in je broekzak krijg je al teelbalkanker etc..

En meestal hoor je de dingen waarvan je kanker krijgt niet op het nieuws maar lees je het op fora.
mja in europa krijg je dat er dus niet van..
En dat is niet waar, bijna alle voeding.. onzin, plus bijna net zo vaak hoor je dat iets kanker-remmend is..
Oke, je leest het in het nieuws(nu.nl, sciencedaily, fora, allemaal alsnog nieuws), me.estal hoor je het daar niet idd..

mja in europa krijg je dat er dus niet van..
En dat is niet waar, bijna alle voeding.. onzin, plus bijna net zo vaak hoor je dat iets kanker-remmend is..
Oke, je leest het in het nieuws(nu.nl, sciencedaily, fora, allemaal alsnog nieuws), me.estal hoor je het daar niet idd..
In europa kan je ook niet sterven van een voedselvergiftiging zeggen ze dan ook en kijk maar naar Duitsland.
In voedselindustrie wordt er echt veel mee geknoeid hoor, als ze het voor minder kunnen verkopen door er troep in te draaien doen ze het ook (althans bij goedkopere merken).

En ja is gewoon wat overdreven om alle voeding te zeggen maar dan nog :p

In europa kan je ook niet sterven van een voedselvergiftiging zeggen ze dan ook en kijk maar naar Duitsland.
In voedselindustrie wordt er echt veel mee geknoeid hoor, als ze het voor minder kunnen verkopen door er troep in te draaien doen ze het ook (althans bij goedkopere merken).

En ja is gewoon wat overdreven om alle voeding te zeggen maar dan nog :p
Zeker waar. En dat is ook slecht.. Maar vind het altijd zo simpel als mensen 5x iets horen over kanker ze meteen: agja zal wel weer niks zijn, alles geeft je kanker.. Dat zijn geen argumenten..
Als het wetenschappelijk bewezen significant meer zorgt voor kanker, in een goede studie, dan is dat zo, punt..

1 zak chips over een hele week lijkt me echt geen probleem.
het moet wel leuk blijven.

Doe gewoon waar je je goed bij voelt.

Doe gewoon waar je je goed bij voelt.

Mee eens, ik eet nu elke dag een zak chips van 200gram, voelt goed, heb na zak chips geen trek meer in meer chips wat wel positief is.

Van alles krijg je kanker dusja, en als je 1 kilo (5 zakken) per dag eet dan is het slecht, dus doe het met mate, 1-2 zakken is de safezone.

And last but not least, zolang je je macros maar haalt, dus niet meer dan 50 gram zout per dag, want dat is weer te veel.

Als je chips wilt eten eet je het volgens mij beter op een dag dat je niet traint. Die met 70 procent minder vet zijn zeker niet beter want om 70 procent minder vet te hebben zit er zeker en vast allemaal andere shit in verwerkt. Als je bijvoorbeeld een eetschema volgt hou je daar dan aan maar af en toe een smokkelmaaltijd is zeker niet slecht. Integendeel, alhoewel je beter een koek met granen of een stuk ZWARTE chocolade eet dan een hele zak chips...

Mee eens dat het met mate moet kunnen als je dat lekker vindt, maar ik heb gefrituurd voer liever uberhaupt niet in mn macro's, dus om te zeggen dat zolang het maar past het wel kan... hoe passen gefrituurde chips in macro's?, zeg dan gewoon; omdat het een mentale onderbreking is en gewoon lekker.

De argumenten dat het niet linksom of rechtsom een plek heeft in gezonde voeding, dat er geen zwart en wit, goede/slecht voeding is ben ik het niet mee eens.

Ja er is ook grijs, een handje chips kan geen kwaad, maar een hele zak naar binnen drukken kun je rustig slecht noemen.

Ik let nu goed op mn voeding de hele week door, er gaat niks in wat niet over nagedacht is. En als je dat de hele week doet kan ik me niet voorstellen dat je het wel best vindt om zo'n zak op te vreten. Ook op mn cheatdag sta ik er bij stil of het wel een beetje handig is.

Edit: in de bulk eet ik minder strict en bigmac, loempia's, chips het moet allemaal kunnen op zn tijd met mate, maar erken wel gewoon dat het beter niet gegeten kan worden. Wil je serieus ergens voor gaan, ga er dan voor en kom niet aan met ik moet het hebben want anders wordt ik gek, wat een bullshit. Jezelf wijsmaken dat je dat "nodig" hebt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven