Portonia1
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 6.656
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb het een maand of 3 gedaan en ik merkte dat ik veel kon eten zonder snel vol te raken. Bovendien laat je veel minder scheten als je de FODMAP lijst redelijk aanhoudt.@Starx6673 Om toch even terug te komen op je vertical diet. Hoe lang doe je dit nu en wat merk je eraan?
Ik weet niet of je dat al doet maar ik eet gewoon alleen dingen die ik lekker vind. Met behulp van macros tracken zorg ik ervoor dat ik het juiste binnenkrijg maar dat ik wel elke dag varieèr in wat ik eet dus mijn eetlust komt voort uit dat ik dingen eet die ik chill vind
Ik heb het een maand of 3 gedaan en ik merkte dat ik veel kon eten zonder snel vol te raken. Bovendien laat je veel minder scheten als je de FODMAP lijst redelijk aanhoudt.
Wat is er mis met mayo? Gewoon onverzadigde vetten. Kun je prima bij je aardappelen of op je burger gooien. Ik zie niet in hoezo dat ongezond zou zijn.
Ik houd in dit geval altijd de 80/20 regel aan. Ja, ik at vrij veel gehakt en rijst, meestal met kip- of runderbouillon en met spinazie of andijvie. Maar ik at ook regelmatig zoete aardappelen, wraps, biefstuk, vis, wortelen, sinaasappels, banaan en veel andere dingen. En ik ging ook minimaal 1 keer per week uit eten, waarbij ik er niet op lette. Dus ja: het bestaat uit veel gehakt en rijst en nee: je moet het absoluut niet al je maaltijden uit laten bestaan. Het dieet is bedoeld om gemakkelijk KCals binnen te krijgen, maar je moet wel zorgen dat er genoeg variatie is om het gezond en leuk te houden.En hoe zag een dag eruit qua voeding? Is dit écht elke maaltijd rijst en gehakt? Zoals je vaak hoort.
Schoon bulken is heel leuk ... maar je moet ook kijken naar de lange termijn .. er gaan dagen komen waar je gewoon trek gaat krijgen aan een "vies" patatje of een pizza of wat dan ook .. niks mis mee .. maar wees niet te afhankelijk van een vast schema tenzij je echt richting de 8 of 6 procent wilt gaan of het podium .. hou het leuk dat werkt het beste naar mijn ervaring.. en als je een keer een dag 1000 calorieën of meer boven je behoefte zit vergaat de wereld niet van..want dat compenseer je toch weer de volgende dagen ( vocht )
En daarbij... wat is er ongezond aan?Schoon bulken is heel leuk ... maar je moet ook kijken naar de lange termijn .. er gaan dagen komen waar je gewoon trek gaat krijgen aan een "vies" patatje of een pizza of wat dan ook .. niks mis mee .. maar wees niet te afhankelijk van een vast schema tenzij je echt richting de 8 of 6 procent wilt gaan of het podium .. hou het leuk dat werkt het beste naar mijn ervaring.. en als je een keer een dag 1000 calorieën of meer boven je behoefte zit vergaat de wereld niet van..want dat compenseer je toch weer de volgende dagen ( vocht )
en wat is nu ongezonder?
En daarbij... wat is er ongezond aan?
Neem een keer ovenfriet... is niet eens "ongezond".. zit iets wat vet in en verder? Een goede mayo erbij is ook gewoon olie en ei. Goede vetten en niets mis mee. Veel mensen hebben het idee dat friet alleen maar slecht is. Dat hoeft helemaal niet. Je eet het ook niet elke dag.
Velen eten aardappelen met jus.. dat zal dit echt niet ontlopen in je kcal.en wat is nu ongezonder?
Pizza... ook niet eens een slechte. Als je zelf een pizza maakt kan je er nog opgooien wat je wil ook. Tomatensaus, groente, naar keuze vlees of vis en dat kan je zo vet of "ongezond" maken als je zelf wil. Ken genoeg mensen di een pizza boden beleggen met wat tomatensaus, groenten, tonijn, olijven, ansjovis (als je niet bang bent voor zout) en als je kaas niet wil denk dan aan huttenkase of een mozzarella oid. Het zijn gewoon rijkere maaltijden maar eigenlijk is het gewoon brood met beleg....
Je kan in principe alles wel ongezond vinden.. een paar kilo appels op een dag is ook ongezond.. maar 1 per dag prima.
Een stuk pure chocolade per dag kan ook prima. Als je maar niet elke dag een reep wegeet... het is net wat je eet en in welke mate dat iets "ongezond" zou kunnen zijn.
Sausen bij je rijst zijn ook niet perse ongezond. satehsaus.. heb je meteen de goede vetten van de pinda's. Doe eens een lepel pesto door je pasta.
Het zijn dingen die je eten mogelijk smakelijker kunnen maken waardoor je mogelijk ook wat meer kan eten. bijkomend voordeel is wat calorieen meer.
Een simpel ideetje.. doe je rijst groente en vlees door elkaar heen roerbakken. Gooi het geheel in een ovenschaaltje en kluts 1 a 2 eieren en giet dit eroverheen. Even 15 minuten in de oven of onder de gril. Zalig en niet eens "moeilijker/meer" om te eten.
Een lepel cacao of wat zonnebloempittten/noten oid door je kwark.
Denk simpel.. kleine idngen die allemaal prima in een clean bulk passen en het eten smakelijker en dus makkelijker maken.
succes!
Je moet wel goed lezen dat ik vies tussen aanhalingstekens zet .. en dat mijn verhaal overeen komt met jou lange verhaal.En daarbij... wat is er ongezond aan?
Neem een keer ovenfriet... is niet eens "ongezond".. zit iets wat vet in en verder? Een goede mayo erbij is ook gewoon olie en ei. Goede vetten en niets mis mee. Veel mensen hebben het idee dat friet alleen maar slecht is. Dat hoeft helemaal niet. Je eet het ook niet elke dag.
Velen eten aardappelen met jus.. dat zal dit echt niet ontlopen in je kcal.en wat is nu ongezonder?
Pizza... ook niet eens een slechte. Als je zelf een pizza maakt kan je er nog opgooien wat je wil ook. Tomatensaus, groente, naar keuze vlees of vis en dat kan je zo vet of "ongezond" maken als je zelf wil. Ken genoeg mensen di een pizza boden beleggen met wat tomatensaus, groenten, tonijn, olijven, ansjovis (als je niet bang bent voor zout) en als je kaas niet wil denk dan aan huttenkase of een mozzarella oid. Het zijn gewoon rijkere maaltijden maar eigenlijk is het gewoon brood met beleg....
Je kan in principe alles wel ongezond vinden.. een paar kilo appels op een dag is ook ongezond.. maar 1 per dag prima.
Een stuk pure chocolade per dag kan ook prima. Als je maar niet elke dag een reep wegeet... het is net wat je eet en in welke mate dat iets "ongezond" zou kunnen zijn.
Sausen bij je rijst zijn ook niet perse ongezond. satehsaus.. heb je meteen de goede vetten van de pinda's. Doe eens een lepel pesto door je pasta.
Het zijn dingen die je eten mogelijk smakelijker kunnen maken waardoor je mogelijk ook wat meer kan eten. bijkomend voordeel is wat calorieen meer.
Een simpel ideetje.. doe je rijst groente en vlees door elkaar heen roerbakken. Gooi het geheel in een ovenschaaltje en kluts 1 a 2 eieren en giet dit eroverheen. Even 15 minuten in de oven of onder de gril. Zalig en niet eens "moeilijker/meer" om te eten.
Een lepel cacao of wat zonnebloempittten/noten oid door je kwark.
Denk simpel.. kleine idngen die allemaal prima in een clean bulk passen en het eten smakelijker en dus makkelijker maken.
succes!
Constant volvreten tot je echt niet meer kan of bijna misselijk bent, je zult daardoor telkens meer kunnen eten
Vloeibare calorieën zijn je vriend. 1 liter chocomel is 800 calorieën, oftewel maar vier glazen. Halve pak vla 500 calorieën, kan je nog suiker of honing bij doen voor extra kcal.
Daarnaast kan je kijken hoe wedstrijd eters zich voorbereiden voor een wedstrijd. Die doen allerlei maagoprekkingstechnieken zoals veel water drinken en hun maag oprekken door het eten van grote volumes “sla soep”.
Je kan ook zoet en hartig afwisselen, zoet (vla, watermeloen etc) eten totdat je vol zit en dan overgaan tot hartig (chips, nootjes). Zo kan je blijven eten totdat je 300 kilo weegt.
Of dit allemaal gezond is, is een ander verhaal. Ik heb dit probleem eigenlijk nooit gehad, ik kan makkelijk 1200 gram steak eten in een sessie met aardappelen en een toetje achteraf. Ergens zou ik liever jouw probleem willen hebben dat ik niet teveel kan eten, dan de situatie waar ik nu in zit waar ik moeite moet doen om te cutten