XXL Nutrition

CKD(keto)

wannabeBB

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
77kg
Vetpercentage
13%
Vandaag begonnen met mijn keto dieet.

Lengte: 175 cm
Gewicht: 81 kg
BF: 20%+

Kwa voeding zit ik goed, alhoewel ik zelf vind dat er nog wat meer vet bij mag(zit nu op 120 gram per dag)
carbs <20 gram per dag.
eiwitten 165 gram per dag.
Omega 3 pillen en CLA(om mee te experimenteren)
verder neem ik multivitaminen en een vezelsupplement.

vandaag was mijn eerste dag, dus heb er niet al te veel van gemerkt. In de middaguurtjes een beetje last gehad van een hongergevoel, maar ik heb gemerkt dat genoeg water drinken wel helpt.

Voor de rest heb ik nog nergens last van. Woensdag is pas mijn eerstvolgende trainingsdag.

Foto's begin:

Front
voorkant.jpg

Back
back.jpg

Ik zal om de paar dagen posten hoe het met de vooruitgang is. Het doel is 10% BF te behalen eind maart.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Pfoee, gisteren mijn eerste trainingsdag.

Rug+borst(ja ik weet dat velen hiertegen zijn maarik doe het al langere tijd en het gaat me prima af)

1 woord: vermoeiend.

Ik merkte meteen dat ik moe was, al bij de eerste set van de eerste oefening. Mijn kracht was duidelijk minder, en ook mijn grip.

Het ging duidelijk bergafwaarts, totdat ik ongeveer halverwege mijn training zat. Ik voelde me energieker dan wanneer ik normaal cut, of bulk. Tot en met het eind van de training had ik weer energie, en heb alle oefeningen even zwaar kunnen doen als de week ervoor.

kwa voeding? Mijn carb-crave valt reuze mee. Savonds krijg ik nog wel eens trek in een boterhammetje pindakaas, maar voor de rest geniet ik van de omeletten met kaas, de mayo, en de hamburgers(zonder brood ofcourse)

in gewicht ben ik 1 kilo gedaald. Ik denk niet dat dit vocht is aangezien ik voor mijn CKD al 4 weken normaal gecut had. Hierop had ik al veel vocht verloren.

volgende update is zondag/maandag, na mijn 3e training van de week.

eerstvolgende carb-up is volgende week zondag pas.

deze ga ik eens volgen, ben benieuwd...
veel succes!

succes, ben benieuwd.

weet je zeker dat dat 17% is trouwens?

Nee dat was 18-19, zit nu al wat lager vanwege mijn 4 weken normale cut, dus nu 17 % ongeveer.
Maar omdat een cut meestal 12 weken duurt, en de mijne nu ook, heb ik besloten om die foto's te gebruiken.

Nieuw feitjes overigens:

Sinds vandaag heb ik last van een wat hogere hartslag. Zelfs bij minimale inspanning(liggen op bed of eten) heb ik een verhoogde hartslag. Iemand enig idee hoe dit komt?...

heb ik nog gehoord als je suikerspiegel zakt, geen idee of het kwaad kan...

kan natuurlijk ook altijd iets anders zijn

Ik ga je ook volgen! Borst en rug vind ik ook ideaal op dezelfde dag. Succes!

Ik volg mee ;) goof luck

Succes, keto werkt erg goed, je zit op zo'n 1800kcals?
Ik zat ook op zo'n 1900kcal, carbs had ik iets lager, maar dit is laag genoeg.
Heb je ook nog een pic vlak voor je met keto begon?

Op naar de 10% en lager!

@ironmind

Je kan er vanuitgaan dat die foto's vlak voor me keto waren. Ongeveer een week ervoor en in die week heb ik niet gek veel aan cardio gedaan en at ik op behoefte vanwege een toetsweek.

NIEUWE FOTO's!

Ik heb er meteen een paar extra foto's bij gedaan voor wat extra poses.
PS: let erop dat ik van eind september tot en met december voor het eerst in me leven gebulkt heb(daarvoor 3 maanden aangekloot), dus eigenlijk train ik nog maar héél kort.
voordat ik begon was ik een vetkwab zonder ook maar enig zichtbaar spierweefsel.

2e punt: let niet op de acne, Ik heb een huidaandoening.

foto's:

BEGIN KETO:
voorkant.jpg

back.jpg

NA ANDERHALVE WEEK KETO
front.jpg

IMAG0027.jpg

extra pics
IMAG0025.jpg

IMAG0026.jpg

IMAG0024.jpg

Ik weet mijn bf niet nu, omdat er niemand is die het kan meten voor me.(huidplooitang)

Ik vind mijn vooruitgang tot nu toe toch wel aardig, dus het zou een goed resultaat moeten opleveren eind maart.

Laatst bewerkt:
ziet er idd goed uit, lekker door blijven knallen;)

Gaat goed hoor, mooi resultaat al!

Yess, op naar rock hard abs, nog 7 weken, good luck!

Hey,

Als je in ketose bent hoef je dus niet rond je behoefte te zitten begrijp ik?

Of heb ik dat fout..

En heb je overdags ook last van dat je minder goed kan denken etc, of dat niet?

Sommige mensen kiezen om de eerste week op behoefte te eten, maar de vuistregel van afvallen is minder eten dan je gebruikt, hoe je t went of keert.
Dus ik koos ervoor om meteen met 1800-1900 te beginnen. Ik blijf op dat getal totdat mn ketodieet afloopt. Ipv lager in kcal, verhoog ik steeds meer mijn cardio zowel in frequentie als duur.

Ik heb niet egt last gehad van minder goed denken. Alles ging prima.
2e week is wel ff doorbijten, je krijgt tog egt trek in suikers dus ik blijf uit de buurt van die dingen haha.
Dit komt wel omdat ik de eerste week geen carbload heb gedaan om zo dieper en sneller in ketose te raken. A.s. zondag is de eerste carbload (ik train wo,vr,zo)

Vraagje: weet iemand of t erg is om direct na je laatste training voor je carbload 1 liter vla te eten?
Het is namelijk rijk aan kh maar 70% suikers?
Nou heb ik gelezen dat het goed is om je carbload te beginnen met kh die je bloedsuikerspiegel omhoog laten schieten maar kan iemand dit bevestigen?

Dankjewel. Succes trouwens!

Ik ga er volgende week mee beginnen. Ik hoorde dat je mond kwam te stinken naar aceton; valt dit te verhelpen met mondspray ofzo?

Ik heb een vriendin die ik van te voren heb verteld dat dit een mogelijke bijwerking zou zijn.
Ik heb haar verteld dat ze me dit moest zeggen en ik er dan wat aan zou doen en het niet erg zou vinden.

Ik heb nog niks gehoord :D

Overigens is mondspray de oplossing, 'suikervrije' kauwgom bevat alsnog reteveel kh.

Hoort er nu eigenlijk wel of geen refeeddag in een keto dieet?

Aan de ene kant misschien goed om je metobolisme een knal te geven, maar raak je dan niet weer uit ketose? Ben benieuwd.

Bij het Cyclische ketodieet hoort er een refeed dag. Dit zodat je je glycogeenvoorraden kan bijvullen en gedurende de week weer op volle kracht kan trainen. Je raakt uit ketose, maar je raakt weer binnen 1-2 dagen in ketose. Zker als je refeed korter dan 24 uur duurt raak je weer snel in ketose.

Thnx, ik ga je log volgen. Zeer nieuwsgierig naar de resultaten en bevindingen.

Terug
Naar boven