XXL Nutrition

CKD(keto)

hmm ben zelf nu met rfl bezig.

zit eraan te denken om na 2 weken rfl over te stappen op keto.

je eet dan nog best wel wat he?

en doe je veel cardio dan?

Bedankt voor je antwoord.

Ik ga je log ook volgen. Best interessant.

Aangezien ik zondag's altijd een voetbalwedstrijd heb zou ik zondagochtend altijd wel wat KH willen eten. is dat een probleem?

• Topic Starter Topic Starter
@ tuladis

Nee nu 2x30 min in de week. Volgende week 3x week daarop 4x daarna de duur verhogen per week. Max 45 minuten.

Bedankt voor je antwoord.

Ik ga je log ook volgen. Best interessant.

Aangezien ik zondag's altijd een voetbalwedstrijd heb zou ik zondagochtend altijd wel wat KH willen eten. is dat een probleem?

Buiten je carbload kan het eten van groteren hoeveeleden kh je uit ketose laten raken. Maar ook dit hangt van de persoon af.

Nee maar, als ik dan zondag's die carbload doe. Elke zondag. Kan dat?

Op voorwaarde dat je tijdens je voetbalwedstryd gewichten gaat heffen lol.

Ik zou dan gewoon dieten totdat je je laatste training van de week doet en daarna je carbload. Maak je niet druk om energie, je verbrand vet dus energie heb je genoeg, alleen minder kracht. Gelukkig is de bal geen 20 kilo

waar heb je de informatie vandaan voor het keto dieet? boek, of gewoon via internet ingelezen?

Internet. Er staat tot in de puntjes beschreven hoe je het moet doen, allemaal gebaseerd oo het boek van lyle mcdonald, the ketogenic diet.

Ga je ook volgen; succes!

Oke, nu snap ik wat er bedoeld werd met carbcrave, ik krijg vandaag haast geen eten door mijn keel, bijna alsof mijn lichaam al dat vet afstoot. Enooorme trek in koolhydraten, vooral een belachelijke trek in boterhammen nutella met melk lol.

goed bezig man, ik zelf ben ook bezig met cutten, ik zit wel aan 60gr koolhydraten per dag...keto is niets voor mij, mss dat ik het ooit 1s overweeg, daarom volg ik deze log.ik doe 1 cheatavond in de week, alles wat ik kan naar binnen werken :)ik moet dit doen om me gemotiveerd te houden, gaat iets minder snel maar lukt ook.ben van 22 naar 15 procent gegaan in 13 weken... maar ik heb nog altijd zo een last van die ****ing love handles.ik cut nu nog 3weken dan doe ik 6weken cleanbulk, daarna ga ik nog eens 12weken cutten en hoop dan op mijn gewenst verpercentage te staan.daarna zou ik 6weken bulken/ 6weken cutten eens proberen.(ben endo, kom zeer gemakkelijk aan)

goed bezig man, ik zelf ben ook bezig met cutten, ik zit wel aan 60gr koolhydraten per dag...keto is niets voor mij, mss dat ik het ooit 1s overweeg, daarom volg ik deze log.ik doe 1 cheatavond in de week, alles wat ik kan naar binnen werken :)ik moet dit doen om me gemotiveerd te houden, gaat iets minder snel maar lukt ook.ben van 22 naar 15 procent gegaan in 13 weken... maar ik heb nog altijd zo een last van die ****ing love handles.ik cut nu nog 3weken dan doe ik 6weken cleanbulk, daarna ga ik nog eens 12weken cutten en hoop dan op mijn gewenst verpercentage te staan.daarna zou ik 6weken bulken/ 6weken cutten eens proberen.(ben endo, kom zeer gemakkelijk aan)

heb hetzelfde probleem, die lovehandles..

ben nu 2 weken met RFL bezig en ze zijn nog steeds hetzelfde..

maar van 22 naar 15% is wel nice! doe je veel cardio?

Als je endo bent net als ik, moet je ook in de bulk laag in koolhydraten.
Vermijd ze vooral in de avond.

En ik heb ook lovehandles, maar op den duur worden ze steeds kleiner. Naarmate je bf daalt

Kijk uit et je cheatdag, 'van alles' naar binnenwerken zet je zo weer 3 dagen terug. Eet gewoon iets meer koolhydraten die dag en blijf op je vetten letten. En in jou geval raad ik je aan flink aan de cardio te gaan. 0.5% per week moet lukken.

Update: net ketostix binnen gekregen en het resultaat was 8 mmol dus ik zit aardig diep in ketose :D

Inderdaad, die lovehandles gaan echt pas als laatste weg helaas. Hoe gaat het eigenlijk met je trainingen? Merk je veel krachtverlies of valt het mee?

Ik had eergisteren vooral met mijn deadlift krachtverlies,
In de bulk lift ik 115, nu kon ik echt niet meer dan 90.
Met mn biceps heb ik ook aardig wat krachtverlies, kilootje of 2 lager in gewichten bij alles. Maar dat is te verwachten, vet levert geen atp op, dus je hebt meer energie, minder kracht.

Wow, je zakt wel erg hard in kracht, in een zeer korte tijd!
Ik zakte iets minder dan dit, maar dan pas na 6/7 weken ofzo.., misschien iets uppen in kcal?

Ik denk dat het komt doordat ik de eerste week geen carbload heb gedaan. Vorige week ging het deadliften namelijk nog prima. Ik heb overmorgen pas weer mijn eerste carbload, als ik de woensdag erop weer zo slecht presteer met het deadliften upp ik wel wat in kcal. Nog suggesties voor lekkernijen?

heb hetzelfde probleem, die lovehandles..

ben nu 2 weken met RFL bezig en ze zijn nog steeds hetzelfde..

maar van 22 naar 15% is wel nice! doe je veel cardio?

ja toch wel, ik ben nu opgebouwd tot 5min voluit en 45min lit na iedere training (3x in de week)

op rustdagen 50min lit (soms op nuchtere maag)

1dag in de week volledige rust

ze minderen wel bij mij maar ik heb zoiezo een heel magere taille waardoor ze nog beter zichtbaarblijven.
met een redelijk laag vetpercentage heb ik toch een shitty fysieke look.

is wel mijn eerste serieuze cut bij mij, ze zeggen dat dat de moeilijkste is

Als je op 6-8 % zit zijn ze wel zo goed als weg tog?

Is overigens ook mijn eerste echte cut.

Kijk uit et je cheatdag, 'van alles' naar binnenwerken zet je zo weer 3 dagen terug. Eet gewoon iets meer koolhydraten die dag en blijf op je vetten letten. En in jou geval raad ik je aan flink aan de cardio te gaan. 0.5% per week moet lukken.

Update: net ketostix binnen gekregen en het resultaat was 8 mmol dus ik zit aardig diep in ketose :D

goed bezig dus!

is geen cheatdag maar maaltijd (avond), nooit snoepen of koeken ben geen zoetekauw... maar een mac ofzow kan er wil in.

ik ga dan eens ggaan eten met mijn vriendin ofzo, is ook leuk voor haar want ze begint mij een beetje een freak te vinden met mijn eten en me trainen altijd :)

ik ben ook een beetje koolhydraat intolerant heb ik ontdekt, in ga nu zelfs bulken met maar 100gr koolhydraten, want ik kom heel snel gewicht en vet aan op bv 3000cal met redelijk wat koolhydraten, toch wel een kilo per week bijna. ik eet ze alleen maar smorgens en post, pre workout vanaf nu.

i.v.m. die cardio heb ik juist gepost in mijn vorige post.

is beter zo voor vol te houden bij mij, gaat trager maar er zit geen haast achter...

Terug
Naar boven