XXL Nutrition

Complexe carbs vs Suikers na training in cut

athom

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
74kg
Ben net begonnen met cutten. Een veel andere vorm van bodybuilden als bulken. Weer veel gelezen en naar info gezocht. i.p.v. 3500kcal nu 2500kcal eten waarbij zo weining mogelijk suikers. In de bulk gooide ik vaak bananen, druiven en dextrose in het schema om aan mijn carbs te komen.

Nu zit ik met het trainen. 2 uur geleden nog een goede complexe carbmaaltijd genuttigd, denk aan rijst, aardappelen etc. Voor trainen Whey shake (B&F). In de whey shake zelf zitten al BCAA's, daarom is het denk ik het beste om deze voor de training te nemen om spierafbraak te voorkomen.

Nu is mijn vraag: Als ik na de training complexe carbs neem in de cut, gaat dit mijn vetverbranding tegen? Denk dan aan yoghurt met havermout of rijst met kip.

Daarna neem ik voor het slapen gaan nog een bak kwark.

korte samenvatting:

15:00 complexe carb maaltijd. aardappelen, rijst, kip, etc.
17:00 whey shake
17:30 - 18:30 Training.
19:00 Havermout, yoghurt of iets in die vorm.
21:00 Kwark 500gr
Slapen.....zzzz

De rest van de maaltijden neem ik over de rest van de dag verdeeld. Kom daarmee op 2500kcal terwijl ik bulkte met 3500 kcal. Doe voorlopig nog geen cardio omdat ik overdag best hard werk. Alleen de training is al een aardige opgave voor mij. Maar zit nu ongeveer ook op 20% BF dus moet te doen zijn.

Gew: 76 kilo
Lengte: 1,74

Ben net begonnen met cutten. Een veel andere vorm van bodybuilden als bulken. Weer veel gelezen en naar info gezocht. i.p.v. 3500kcal nu 2500kcal eten waarbij zo weining mogelijk suikers. In de bulk gooide ik vaak bananen, druiven en dextrose in het schema om aan mijn carbs te komen.

Nu zit ik met het trainen. 2 uur geleden nog een goede complexe carbmaaltijd genuttigd, denk aan rijst, aardappelen etc. Voor trainen Whey shake (B&F). In de whey shake zelf zitten al BCAA's, daarom is het denk ik het beste om deze voor de training te nemen om spierafbraak te voorkomen.

Nu is mijn vraag: Als ik na de training complexe carbs neem in de cut, gaat dit mijn vetverbranding tegen? Denk dan aan yoghurt met havermout of rijst met kip.

Daarna neem ik voor het slapen gaan nog een bak kwark.

korte samenvatting:

15:00 complexe carb maaltijd. aardappelen, rijst, kip, etc.
17:00 whey shake
17:30 - 18:30 Training.
19:00 Havermout, yoghurt of iets in die vorm.
21:00 Kwark 500gr
Slapen.....zzzz

De rest van de maaltijden neem ik over de rest van de dag verdeeld. Kom daarmee op 2500kcal terwijl ik bulkte met 3500 kcal. Doe voorlopig nog geen cardio omdat ik overdag best hard werk. Alleen de training is al een aardige opgave voor mij. Maar zit nu ongeveer ook op 20% BF dus moet te doen zijn.

Gew: 76 kilo
Lengte: 1,74
Wat ik doe is mijn veel van men dagelijkse carbs nuttigen voor het sporten en na het sporten weinig carbs nuttigen.

Ik sta op rond 7 uur en train om 10 uur 10.30; Voor die training eet ik tussen 7 en 10 zo'n 120 carbs , erna verspreid over 10 a 11 uur, tussen 11 en 22 uur 140 carbs.

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik doe is mijn veel van men dagelijkse carbs nuttigen voor het sporten en na het sporten weinig carbs nuttigen.

Ik sta op rond 7 uur en train om 10 uur 10.30; Voor die training eet ik tussen 7 en 10 zo'n 120 carbs , erna verspreid over 10 a 11 uur, tussen 11 en 22 uur 140 carbs.

Dat is zeker ook mijn bedoeling. In de ochtend en middag veel carbs. s' Ochtends en s' middags een grote maaltijd en na trainen en s'avonds niet zo veel meer. Maar zit ff te bedenken wat voor maaltijd ik vlak na de training neem. Ik train altijd rond een uur of 5 tot half 7 en daarna neem ik nog een laatste maaltijd. Zat zelf te denken aan 2 boterhammen met kipfilet.

Nog een vraag: Is Rijst met kip een goede maaltijd voor in de ochtend? Vind het namelijk altijd een heerlijke maaltijd.

In de bijlage post ik mijn voedingsschema. Als er op of aanmerkingen zijn hoor ik het graag. Kijk niet naar de kcals die bovenin uitgerekend staan maar heb gewoon zelf uitgezocht waar ik op groei en niet. Ik merkte dat ik op 3200 kcal niet echt vooruit ging en ben later 3700 gaan eten en toen ging het aardig. ongeveer 2 kilo per maand.

In de cut is het toch het beste om 1/2 kilo per week aan te houden om te verliezen?

Bijlagen

Bevatten allebei 4 kcal.

Complexe carbs kunnen wel je (spier)glycogeen voorraden beter bijvullen dus is absoluut aan te raden boven suikers, naast de micronutrienten die ze bevatten.
Aangezien je al in moet korten op kcal, is dat wel zo prettig.

Ik zou dus wel aanbevelen vooral voor complexe te gaan, iig zo veel als mogelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Bevatten allebei 4 kcal.

Complexe carbs kunnen wel je (spier)glycogeen voorraden beter bijvullen dus is absoluut aan te raden boven suikers, naast de micronutrienten die ze bevatten.
Aangezien je al in moet korten op kcal, is dat wel zo prettig.

Ik zou dus wel aanbevelen vooral voor complexe te gaan, iig zo veel als mogelijk.

Neem voor zover ik weet alleen complexe carbs tot nu toe. Alleen de kwark en yoghurt en dat soort producten bevatten soms wel wat suikers maar dat is niet echt veel. Haal mijn complexe carbs vooral uit Brood, rijst en aardappelen.

Lees dat veel mensen voor een low-carb dieet gaan maar dat is toch niet noodzakelijk. Ik zit nu nog steeds op 45% aan carbs maar zit wel op 2500kcal met genoeg eiwitten(200) en vetten(69).

Het verschilt heel erg per persoon hoe iemand reageert op een dieet. Als jij merkt dat je vet verliest met de inname van het aantal koolhydraten dat je hierboven beschrijft zou ik daar zeker mee door gaan. Merk je dat er weinig vooruitgang is dan kun je eventueel nog wat koolhydraten vervangen voor vetten of eiwitten. Primair zal een hogere output dan de input leiden tot een afname van het vetpercentage.

Rijst met kip of yoghurt met havermout zijn dus een goede maaltijd na de training en zal je verbranding niet tegen gaan

Terug
Naar boven