MuscleMeat

constant on

Voor een serieuze bodybuilder wel of geen competitie  is er denk ik geen discussie en is PCT  een no go. Als iemand een pct doet is het nooit gegarandeerd dat bloedwaarden volledig herstellen. Het is ook  niet gegarandeerd dat je hormonen überhaupt herstellen. Als je hormonen niet herstellen dan zal je over moeten gaan op TRT , maar daar komt je dan wel erg laat achter. Want je hebt je nakuur van een paar weken ,  dan is je test dus op de bodem. Daarna bloedtest waar je dan pas ziet dat het niets meer gaat worden. Dus pct geeft je geen garanties! Je checkt eigenlijk elke keer of je eigen test nog opgang komt. Ook de fabel van receptoren die vol zitten gaat niet op. Je krijgt meer receptoren door steroïden. Je zal het dus op moeten bouwen. Laag beginnen zodat je meer receptoren krijgt om meer op te nemen.

De voordelen van PCT:

-          HTC en HB zakt na zoon 12weken. ( rode bloedcellen leven zoon 12weken)
-          Cholesterol waarden stabiliseren
-          Je checkt je eigen test na elke kuur

Nadelen PCT:

-          Zuurverdiende gains vervagen met de tijd!
-          Geen garanties dat überhaupt je lichamelijke gezondheid hersteld
-          Receptoren zitten vol. Te hoge dosis! Receptoren kunnen vol gaan zitten omdat je steeds off gaat en terug naar AF moet.  Als je te lang pauze laat tussen kuren dan heeft het geen zin om je dosis om hoog te gooien omdat je receptoren maar bepaald de hoeveelheid kan opnemen.
-          Kost even veel of zelfs meer als cruisen.  Bloedtest zijn ook gewoon nog.
-          Je gaat niet echt off, je gebruikt eigenlijk nog steeds hormonen. Maar een andere soort om je eigen productie terug te krijgen. (deze hebben ook bijverschijnselen)
-          Rebound effect!

De meeste die ooit steroïden geproefd hebben zullen ook snel weer een kuur nemen, misschien al na 12weken. Ik zie zoiezo het nut niet van off gaan als je  van plan ben weer een cycle te doen na een paar weken. Kinderen, is een reden waarom bodybuilders off gaan. Dit is begrijpelijk, maar even veel kans dat het terug komt als PCT na een goede kuur van zoon 12-16weken.( maak je geen illusies)

Voordelen Blast/cruise:

-          Je gains blijven!
-          Voelt je beter(voeding-cardio-boeldwaardes)
-          Receptoren zitten niet snel vol
-          Cruisen kost even veel als nakuur, maar geen  spier verlies.
-          HB-HTC stijgt dit is de bedoeling. Bloed aftappen en je houd het onder controle. Als je het goed monitort is er niets aan de hand

Nadelen Blast/cruise:

-          HB+HTC stijgt. Kinderaspirine is onzin! Het zorgt ervoor dat je bloed niet stolt maar haalt de oorzaak niet weg. Je moet van die cellen af.
-          Cholesterol, Supplementen/voeding en cardio kan hier hoop recht trekken.
-          TRT, je zal mss altijd on moeten blijven. Maar hoe erg is dat… (pct geeft ook geen garanties)
-          Kan misschien geen kinderen  krijgen (hoe erg is dat….Je ziet er goed uit, vrouwen voor het oprapen en je schiet losse flodders… wat wil je nog meer) ;)

Wij de alpha`s proberen gezond en goed voor ons lichaam te zorgen. Dit zou ook mogelijk zijn als we meer geholpen werden. Meer onderzoek en hulp van de medische wereld. Toezicht en advies! Een huisarts weet meestal niet eens wat de helft is dat een bodybuilder gebruikt. Geeft gewoon een standaard praatje dat het niet goed is. 

Steroïden zijn drugs…slecht….dit is een grote grap!  Boven een bepaalde leeftijd ontwikkel je geen  spiermassa meer, dit is bij iedereen anders. Zeg maar 30jaar. Als je daarna niet op voeding let en geen voldoende lichamelijke beweging krijgt. Neemt je spiermassa af omdat je eigen test en GH waarde zakken. Of je nou wil of niet hoe ouder je word  hoe minder spieren je overhoud. Dus dit gaat op een gegeven moment ten koste van je kwaliteit van leven. Als je een mid-life crisis krijgt is test vaak de oplossing. Maar waarom geen peptide die je eigen aanmaak van GH en IGF simuleren .  Dit gaat de afbraak van cellen tegen zonder negatieve eigenschappen. Maar wordt niet gepromoot! Iedereen wil het eeuwige leven. Maar de duur/kwantiteit is belangrijk, maar de kwaliteit vind ik zelf belangrijker.

Wat er tegenwoordig allemaal in de supermarkt licht dat is slecht! Gezonde dingen zoals groente /fruit en vis zitten vol troep. Je kan tegenwoordig liever supplementen nemen. Ik denk dat AAS ipv slecht zelfs goed voor je zijn, als je het goed en verantwoord gebruikt. Je zal zelf veel moeten leren en lezen over je eigen lichaam. Want de dokteren in  Nederland houden jammer genoeg niet vaak  toezicht. Wat wel hun plicht is, want wat zijn wij anders dan roker/alcoholisten en mensen met obesitas. Deze mensen doen het zich zelf aan maar krijgen wel een maag verkleining… ze krijgen zelfs betaald. Mogen zicht 4-6weken ziekmelden. Waarom worden sigaretten niet verbannen, hebben zoiezo geen voordelen. Waarom mogen fabrieken van alles in voeding stoppen waar later dan weer van blijkt dat het slecht voor je is. Waarom onderzoeken ze het niet eerst voor ze het in onze voeding stoppen…

Ik ben van mening dat alles goed en slecht voor je kan zijn. Dan heb ik het niet alleen over steroïden.
Weeg zelf af wat je wil, maar denk niet dat pct minder schadelijk zal zijn. Als je geen risico wil begin er dan niet aan. Als je dingen uitbuit en overmatig en  zonder toezicht gebruikt is de kans groot dat je iets overkomt. Alles staat met elkaar in contact. Eten-Trainen-AAS.  Iets negatiefs hoeft niet altijd aan je AAS te liggen. Maar eten en manier van trainen kan ook een oorzaak zijn. Het is een levenswijze en je wil langer mee. Monitor je lichaam dus goed en geef je lichaam ook de tijd.

Ik ben van mening dat alles goed en slecht voor je kan zijn. Dan heb ik het niet alleen over steroïden.
Weeg zelf af wat je wil, maar denk niet dat pct minder schadelijk zal zijn. Als je geen risico wil begin er dan niet aan. Als je dingen uitbuit en overmatig en zonder toezicht gebruikt is de kans groot dat je iets overkomt. Alles staat met elkaar in contact. Eten-Trainen-AAS. Iets negatiefs hoeft niet altijd aan je AAS te liggen. Maar eten en manier van trainen kan ook een oorzaak zijn. Het is een levenswijze en je wil langer mee. Monitor je lichaam dus goed en geef je lichaam ook de tijd.

Hou de doseringen laag en je zal op een langere termijn meer gains behalen dan met 2 kuren alles uit de kast te willen halen.

Je hoeft geen 7 kilo bij te komen met elke kuur. Je moet vooruitgaan en jezelf goed blijven voelen. Een lichaam dat onder druk gezet word door hoge dosissen AS gaat niet optimaal meer functioneren. En je lichaam moet net 100% in orde zijn om te kunnen groeien.

Voor een serieuze bodybuilder wel of geen competitie  is er denk ik geen discussie en is PCT  een no go. Als iemand een pct doet is het nooit gegarandeerd dat bloedwaarden volledig herstellen. Het is ook  niet gegarandeerd dat je hormonen überhaupt herstellen. Als je hormonen niet herstellen dan zal je over moeten gaan op TRT , maar daar komt je dan wel erg laat achter. Want je hebt je nakuur van een paar weken ,  dan is je test dus op de bodem. Daarna bloedtest waar je dan pas ziet dat het niets meer gaat worden. Dus pct geeft je geen garanties! Je checkt eigenlijk elke keer of je eigen test nog opgang komt. Ook de fabel van receptoren die vol zitten gaat niet op. Je krijgt meer receptoren door steroïden. Je zal het dus op moeten bouwen. Laag beginnen zodat je meer receptoren krijgt om meer op te nemen.

De voordelen van PCT:

-          HTC en HB zakt na zoon 12weken. ( rode bloedcellen leven zoon 12weken)
-          Cholesterol waarden stabiliseren
-          Je checkt je eigen test na elke kuur

Nadelen PCT:

-          Zuurverdiende gains vervagen met de tijd!
-          Geen garanties dat überhaupt je lichamelijke gezondheid hersteld
-          Receptoren zitten vol. Te hoge dosis! Receptoren kunnen vol gaan zitten omdat je steeds off gaat en terug naar AF moet.  Als je te lang pauze laat tussen kuren dan heeft het geen zin om je dosis om hoog te gooien omdat je receptoren maar bepaald de hoeveelheid kan opnemen.
-          Kost even veel of zelfs meer als cruisen.  Bloedtest zijn ook gewoon nog.
-          Je gaat niet echt off, je gebruikt eigenlijk nog steeds hormonen. Maar een andere soort om je eigen productie terug te krijgen. (deze hebben ook bijverschijnselen)
-          Rebound effect!

De meeste die ooit steroïden geproefd hebben zullen ook snel weer een kuur nemen, misschien al na 12weken. Ik zie zoiezo het nut niet van off gaan als je  van plan ben weer een cycle te doen na een paar weken. Kinderen, is een reden waarom bodybuilders off gaan. Dit is begrijpelijk, maar even veel kans dat het terug komt als PCT na een goede kuur van zoon 12-16weken.( maak je geen illusies)

Voordelen Blast/cruise:

-          Je gains blijven!
-          Voelt je beter(voeding-cardio-boeldwaardes)
-          Receptoren zitten niet snel vol
-          Cruisen kost even veel als nakuur, maar geen  spier verlies.
-          HB-HTC stijgt dit is de bedoeling. Bloed aftappen en je houd het onder controle. Als je het goed monitort is er niets aan de hand

Nadelen Blast/cruise:

-          HB+HTC stijgt. Kinderaspirine is onzin! Het zorgt ervoor dat je bloed niet stolt maar haalt de oorzaak niet weg. Je moet van die cellen af.
-          Cholesterol, Supplementen/voeding en cardio kan hier hoop recht trekken.
-          TRT, je zal mss altijd on moeten blijven. Maar hoe erg is dat… (pct geeft ook geen garanties)
-          Kan misschien geen kinderen  krijgen (hoe erg is dat….Je ziet er goed uit, vrouwen voor het oprapen en je schiet losse flodders… wat wil je nog meer) ;)

Wij de alpha`s proberen gezond en goed voor ons lichaam te zorgen. Dit zou ook mogelijk zijn als we meer geholpen werden. Meer onderzoek en hulp van de medische wereld. Toezicht en advies! Een huisarts weet meestal niet eens wat de helft is dat een bodybuilder gebruikt. Geeft gewoon een standaard praatje dat het niet goed is. 

Steroïden zijn drugs…slecht….dit is een grote grap!  Boven een bepaalde leeftijd ontwikkel je geen  spiermassa meer, dit is bij iedereen anders. Zeg maar 30jaar. Als je daarna niet op voeding let en geen voldoende lichamelijke beweging krijgt. Neemt je spiermassa af omdat je eigen test en GH waarde zakken. Of je nou wil of niet hoe ouder je word  hoe minder spieren je overhoud. Dus dit gaat op een gegeven moment ten koste van je kwaliteit van leven. Als je een mid-life crisis krijgt is test vaak de oplossing. Maar waarom geen peptide die je eigen aanmaak van GH en IGF simuleren .  Dit gaat de afbraak van cellen tegen zonder negatieve eigenschappen. Maar wordt niet gepromoot! Iedereen wil het eeuwige leven. Maar de duur/kwantiteit is belangrijk, maar de kwaliteit vind ik zelf belangrijker.

Wat er tegenwoordig allemaal in de supermarkt licht dat is slecht! Gezonde dingen zoals groente /fruit en vis zitten vol troep. Je kan tegenwoordig liever supplementen nemen. Ik denk dat AAS ipv slecht zelfs goed voor je zijn, als je het goed en verantwoord gebruikt. Je zal zelf veel moeten leren en lezen over je eigen lichaam. Want de dokteren in  Nederland houden jammer genoeg niet vaak  toezicht. Wat wel hun plicht is, want wat zijn wij anders dan roker/alcoholisten en mensen met obesitas. Deze mensen doen het zich zelf aan maar krijgen wel een maag verkleining… ze krijgen zelfs betaald. Mogen zicht 4-6weken ziekmelden. Waarom worden sigaretten niet verbannen, hebben zoiezo geen voordelen. Waarom mogen fabrieken van alles in voeding stoppen waar later dan weer van blijkt dat het slecht voor je is. Waarom onderzoeken ze het niet eerst voor ze het in onze voeding stoppen…

Weeg zelf af wat je wil, maar denk niet dat pct minder schadelijk zal zijn. Als je geen risico wil begin er dan niet aan. Als je dingen uitbuit en overmatig en  zonder toezicht gebruikt is de kans groot dat je iets overkomt. Alles staat met elkaar in contact. Eten-Trainen-AAS.  Iets negatiefs hoeft niet altijd aan je AAS te liggen. Maar eten en manier van trainen kan ook een oorzaak zijn. Het is een levenswijze en je wil langer mee. Monitor je lichaam dus goed en geef je lichaam ook de tijd.

...zucht

Oneeeehhh..
Van Galen ..geen commentaar?

*zucht* denk ik vooral als ik jouw posts lees, waarschijnlijk ik niet alleen,omdat niemand ooit snapt wat jij schrijft als je met (wikipedia)termen gaat gooien..als je iemand wilt helpen dan schrijf je het toch zodat iedereen het snapt..
Het advies wat je geeft komt dan wat beter aan bij de lezer imo

Oneeeehhh..

*zucht* denk ik vooral als ik jouw posts lees, waarschijnlijk ik niet alleen,omdat niemand ooit snapt wat jij schrijft als je met (wikipedia)termen gaat gooien..als je iemand wilt helpen dan schrijf je het toch zodat iedereen het snapt..

lol maak je nou een grapje

die gast draagt inhoudelijk zo veel bij dat is gewoon niet normaal meer :roflol:

---------- Toegevoegd om 13:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:18 ----------

tis verder ook niet dat hij er een fucking boek over heeft geschreven dus als hij zucht om iemands posts dan is dat vast onterecht ja

Oneeeehhh..

De post waar ik 'zucht' op reageer staat vol met onzin! Die onzin maakt zo weinig sense dat je mij niet gaat vertellen dat jij wel begrijpt wat daar staat.

Ik heb in enkele regels samengevat wat de rode draad is in de literatuur en dan kom je af met dat ik gooi met (wikipedia)termen? Wat zijn (wikipedia)termen? Ik kom misschien 1x per maand op die site, verlicht mij eens.

Ga je het me nu kwalijk nemen dat ik bij die enkele regels geen boekwerk heb meegeschreven om uit te leggen hoe het cardiovasculair systeem in elkaar steekt, wat de diastolische disfunctie inhoudt, wat de rechter- en linkerventrikel doen, wat de rol van de lipiden en lipoproteinen huishouding is m.b.t. het risico op hart- en vaatziekten, wat het stollings en fibrinolytische systeem inhouden, etc.? Sorry hoor, dat ik het niet zie zitten om basisbegrippen tot in het oneindige uit te leggen terwijl je zelf ook wat moeite kunt doen. Ja dat lees je goed, BASISBEGRIPPEN, open dan eens een fysiologie boek voordat je afkomt met dat 'niemand ooit snapt wat ik schrijf'. Googlen op termen kom je ook al een heel eind.

Kan het ook samenvatten zodat je het wel begrijpt: het is niet zo best voor je cardiovasculair systeem. Ben je daar wat mee? Nee, want weet je nog niets van de mate waarin, waarom, en wat je er dus evt. tegen kunt doen. Als het allemaal zo simpel uit te leggen viel zat iedereen thuis met een doctorsgraad. Als je wat wilt leren moet je je best doen, als je alleen wilt horen dat het kut voor je is kun je naar iedereen luisteren, want dat kan iedereen zeggen. Ik onderbouw het tenminste.

Laatst bewerkt:
Oneeeehhh.. Van Galen ..geen commentaar? *zucht* denk ik vooral als ik jouw posts lees, waarschijnlijk ik niet alleen,omdat niemand ooit snapt wat jij schrijft als je met (wikipedia)termen gaat gooien..als je iemand wilt helpen dan schrijf je het toch zodat iedereen het snapt.. Het advies wat je geeft komt dan wat beter aan bij de lezer imo

Heeft je vriend zeker geschreven dat stuk?

De post waar ik 'zucht' op reageer staat vol met onzin! Die onzin maakt zo weinig sense dat je mij niet gaat vertellen dat jij wel begrijpt wat daar staat.

Galen, ik beschrijf hier mijn ervaring. Als jij het onzin vind, is dat jou mening. Als iets voor jou niet duidelijk is wil ik het wel toelichten. Als je geen risico wil lopen begin dan niet aan AAS en blijf uit deze sectie.

De profs doen het op deze manier en ja het kan slechte gevolgen hebben. Blast & Cruise doen alle bodybuilders waar we tegen op kijken. Als je er als een bodybuilder uit wil zien, zal je zo moeten leven.Of je het nou leuk vind of niet!

Zoals ik meerdere keren schrijf. Houd je lichaam in de gaten, bloeddruk meter/hb meter/cholesterol meter. Doe bloedtest en zoek een goede dokter! Maar dat geld ook voor PCT. AAS is geen shortcut, er komt juist meer bij kijken! Ik vind dat er op dit forum altijd negatief over wordt gedaan als mensen willen blasten en cruisen(sommige weten niet eens wat het is en denken dat cruise nakuur is) Maar goed, dit is een reden waarom ik niet vaak reageer. Omdat ik mezelf niet hoef te verantwoorden, maar mijn ervaring juist wil delen.

Misschien is een blast en cruise sectie iets voor dit forum. Waar mensen die pct doen of überhaupt niets gebruiken gewoon weg blijven. En negatieve onzin dingen zoals, ga eerst eens trainen enz... verwijderd worden. Iemand met niet veel post wil niet altijd beteken dat het onzin is.

Mensen die steroïden willen gebruiken vragen hier geen toestemming maar willen hulp. Als je tegen een roker zegt dat hij niet moet roken doet hij het toch wel. Natuurlijk heeft steroïden meer effect op je lichaam, maar heb even de basis en eerste punten waar je tegen aan loopt als je blast en cruised op een rijtje gezet

Maar de effecten van pct moet ook duidelijk zijn. Dat je je eigen productie wil stimuleren na een kuur is goed. Maar als je bv HCG gebruikt tijdens kuur is dat in mijn ogen overbodig. Je gebruikt een product om je eigen test te stimuleren tijdens het gebruik van een synthetisch middel. Misschien iets om over na te denken voor sommige.

Ik ben meer actief op buitenlandse forums, deze lopen een stuk voor op Nederlandse forums!
Maar goed, als iemand meer van mijn onzin wil weten kan je altijd een pm sturen.

Galen, ik beschrijf hier mijn ervaring. Als jij het onzin vind, is dat jou mening. Als iets voor jou niet duidelijk is wil ik het wel toelichten. Als je geen risico wil lopen begin dan niet aan AAS en blijf uit deze sectie.
Ah dank zal maar wegblijven hier.

Wat een onzin Danny87, ik had bij mijn laatste cruise/blast van 7 maanden hCG gebruikt en herstelde nog nooit zo snel. Met dank aan Galen zijn artikel over hCG. En dat verhaal dat je niet meer herstelt, ik ken niemand die na 1 kuur of meerdere meteen op TRT moest. Je onderbouwt ook niks.

Wat een onzin Danny87, ik had bij mijn laatste cruise/blast van 7 maanden hCG gebruikt en herstelde nog nooit zo snel. Met dank aan Galen zijn artikel over hCG. En dat verhaal dat je niet meer herstelt, ik ken niemand die na 1 kuur of meerdere meteen op TRT moest. Je onderbouwt ook niks.

Voor de duidelijkheid, ik bedoel met blast &cruise dat je niet meer off gaat. Dus 7maanden kuur is geen blast en cruise.... Maar lees vaker dat mensen deze benaming gebruiken.Maar ik bedoel dus niet een kuur van 7maanden. Maar blast met hoge aas en dan lage dosis zeg maar TRT.

Ik zeg niet dat je na een kuur niet meer kan herstellen, maar er zijn ook geen garanties als je aan pct doet.

Oke HCG en waarom niet tijdens cycle speciaal voor H4dstyle:

HCG (Human Chorionic Gonadrotropin)

by Bill Roberts – HCG (human chorionic gonadotropin) is provided as a glycoprotein powder to be diluted with water and taken by injection, either intramuscularly or subcutaneously. It acts in the body like luteinizing hormone (LH), stimulating the testes to produce testosterone even when natural LH is not present or is deficient. It therefore is useful for maintaining testosterone production and/or testicle size during a steroid cycle.

Additionally, outside of or in-between steroid cycles, it can be very useful for increasing testosterone production. The success of this depends on the ability of the testes to actually produce greater amounts of testosterone with increased stimulation. Where the testes themselves are the limiting factor, HCG cannot overcome this.

Including HCG as part of a hormone replacement therapy (HRT) program is superior to relying on testosterone alone if maintenance of sperm production and/or normal testicle size is considered important. Use of testosterone alone can result in infertility or reduced fertility, as normal testicular function depends on higher intratesticular testosterone levels than results from such use.

With regard to steroid usage, HCG should either not be used as part of post-cycle therapy (PCT) at all, or should be used only in a rather precise manner to avoid impeding recovery, shortly to be described.

Post-cycle recovery of LH production requires androgen levels to have fallen back into the physiological range. With use of medium or long-acting esters, this is a slow process. For example, let’s suppose that a given testosterone ester’s half-life is 7 days, and that 800 mg/week was used during the cycle. If so, then one week after the last injection, levels will be similar to what they would be if 400 mg had been taken weekly for some time, and with another 400 mg having just been injected. At the two week point after the last injection, levels will be commensurate with ongoing 200 mg/week use.

This is without using HCG during this period.

By this point, ordinarily some recovery could begin with use of Clomid or Nolvadex.

But if HCG were used during this time, or started at this point, testosterone levels would be similar not to those of ongoing 200 mg/week usage, but to that level plus another 100-200 mg/week of equivalent increase from HCG. This would interfere with recovery of LH production.

The better plan is, if using HCG, to employ it during a cycle to maintain testicular function so that the testes will be responsive to LH as soon as its production is restored. There will also be the advantages of maintaining testicle size and of providing some additional testosterone via HCG-stimulated production.

This last point will be of no great importance when a large amount of steroids is being used weekly, but can be quite significant if the total milligram amount is modest.

Such added testosterone production is of particular value if a stack is entirely non-aromatizing and dosed high enough to be fully inhibitory of natural testosterone production. In that situation, estrogen levels would fall abnormally low unless or HCG is taken to yield normal testosterone levels during the cycle, as estradiol is produced from testosterone.

The traditional HCG dose was 5000 IU at a time. While this produces blood levels representing a vast overdose for at least the first week after injection, this dosage had a medical use as in many cases it is desirable to administer only a single injection, or infrequent injections, than to require two or more office visits per week for injection. And as the half life is only a few days, an extremely high initial level is required to obtain extended duration of action from a single injection.

This dosage is far more than should ever be used in bodybuilding or for hormone replacement therapy.

My previous recommendation of 500 IU/day as being generally sufficient was a radical break from bodybuilding practice at the time, which employed far higher doses that gave HCG a reputation as a harsh drug; but further experience as well as a medical study on the matter published in 2005 by Coviello et al. has shown that even less than that is needed.

Little if any difference exists in resulting testosterone production between dosings of 250 IU every other day (EOD) and 500 IU EOD. Dr Eugene Shippen has also found low-dose use effective in extensive clinical practice, and bodybuilding practice has also shown such doses to be completely effective.

Accordingly I now consider a dosage of 500 IU EOD (or 3x/week, which is nearly equivalent), or 250 IU daily to represent a reasonable absolute maximum.

As values for general use, 100 IU daily, 200 IU EOD, or 250 IU three times per week are very effective. The medical study mentioned above found no significant difference in results between this dosage level and the above recommended absolute maximum, but it may be the case that for some individuals there could be some small difference.

At these doses, unlike what is the case with vast overdoses, HCG has no perceptible side effects.

As a part of PCT, as already explained HCG should not be used during that period in which inhibition would result from the combination of the resulting testosterone production and the remaining levels of injected steroid. However, upon levels of injected steroid falling below what would be commensurate with 100 mg/week use, very low dose HCG such as 100-125 IU every other day is acceptable as a part of PCT.

Preparing hCG: Convenient dilution ratios are values such as 1000 or 2500 IU per mL. Once mixed, the preparation should be refrigerated and used within a few weeks. If the reconstituted amount is greater than can be used in such a period of time, it is acceptable to freeze portions of the preparation for later use. The substance is also somewhat temperature sensitive before mixing and should not be exposed to excessive heat. Refrigeration is required for long-term storage, but unreconstituted HCG can withstand at least two months at ordinary room temperature.

Dus als je grote ballen wil tijdens kuur be my guest, maar heeft verder weinig meer waarde.
Als ik meer moet onderbouwen let me know!

Uit je eigen lap tekst van Bill Roberts:
The better plan is, if using HCG, to employ it during a cycle to maintain testicular function so that the testes will be responsive to LH as soon as its production is restored. There will also be the advantages of maintaining testicle size and of providing some additional testosterone via HCG-stimulated production.

Het stukje wat jij dikgedrukt heb slaat erop dat je het beter niet tijdens je PCT gebruikt, en als je het al doet, om dit te doen zoals hij vorschrijft. Je snapt geeneens wat er staat, lees mijn thread over hCG eens door (http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/humaan-choriongonadotrofine-hcg-werking-gebruik-341481/). Je hebt er letterlijk de ballen verstand van, ga alsjeblieft ergens anders je onzin verkopen. Dat je van andere mensen dingen moet kopieren i.p.v. dat je zelf de literatuur aanhaalt zegt ook al heel veel.

Galen 1
Danny 0

Uit je eigen lap tekst van Bill Roberts:

Het stukje wat jij dikgedrukt heb slaat erop dat je het beter niet tijdens je PCT gebruikt, en als je het al doet, om dit te doen zoals hij vorschrijft. Je snapt geeneens wat er staat, lees mijn thread over hCG eens door (http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/humaan-choriongonadotrofine-hcg-werking-gebruik-341481/). Je hebt er letterlijk de ballen verstand van, ga alsjeblieft ergens anders je onzin verkopen. Dat je van andere mensen dingen moet kopieren i.p.v. dat je zelf de literatuur aanhaalt zegt ook al heel veel.

Ik lees het niet verkeerd,

Post-cycle recovery of LH production requires androgen levels to have fallen back into the physiological range. With use of medium or long-acting esters, this is a slow process. For example, let’s suppose that a given testosterone ester’s half-life is 7 days, and that 800 mg/week was used during the cycle. If so, then one week after the last injection, levels will be similar to what they would be if 400 mg had been taken weekly for some time, and with another 400 mg having just been injected. At the two week point after the last injection, levels will be commensurate with ongoing 200 mg/week use.

This is without using HCG during this period.

By this point, ordinarily some recovery could begin with use of Clomid or Nolvadex.

But if HCG were used during this time, or started at this point, testosterone levels would be similar not to those of ongoing 200 mg/week usage, but to that level plus another 100-200 mg/week of equivalent increase from HCG. This would interfere with recovery of LH production.

This last point will be of no great importance when a large amount of steroids is being used weekly, but can be quite significant if the total milligram amount is modest.

(Dit laatste punt is van geen groot belang wanneer een grote hoeveelheid steroïden wekelijks wordt toegepast, maar kan zeer belangrijk zijn als de totale milligram bedrag bescheiden is. )

Such added testosterone production is of particular value if a stack is entirely non-aromatizing and dosed high enough to be fully inhibitory of natural testosterone production. In that situation, estrogen levels would fall abnormally low unless or HCG is taken to yield normal testosterone levels during the cycle, as estradiol is produced from testosterone.

However, upon levels of injected steroid falling below what would be commensurate with 100 mg/week use, very low dose HCG such as 100-125 IU every other day is acceptable as a part of PCT.

Ik denk dat iemand hier een ego probleem heeft.

Je hebt er letterlijk de ballen verstand van, ga alsjeblieft ergens anders je onzin verkopen. Dat je van andere mensen dingen moet kopieren i.p.v. dat je zelf de literatuur aanhaalt zegt ook al heel veel.

Laatst bewerkt:
Wow, je snapt er echt niks van :roflol:

geniaal topic

Ik zeg die shit is aan.... Snap ook 90% niet van wat Galen zegt. Maar die 10% die ik wel snap heeft mij al veel geholpen..

Danny, laat je niet op je kop zitten brah! Die Galen heeft er overduidelijk de ballen verstand van!

Terug
Naar boven