XXL Nutrition

constant on

Wordt er nou aan de kennis van onze DBB huisarts getwijfeld?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

@jwdoetookmee

Heb zojuist de studie even kort gelezen, en ook deze erbij gevonden:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19426760

Het ziet er inderdaad naar uit dat er een rebound plaatsvindt op basis van verhoogde COX activiteit in nieuw gegenereerde trombocyten, iets wat kennelijk nog enkele weken kan aanhouden na te zijn gestopt met aspirine. Thanks, wist ik niet.

Die studie is relatief huge en een grote reden om mensen die aan asperine zitten voor hart/hersenproblemen er niet af te laten komen, iets waar veel te laks wordt mee omgegaan. Ik heb nog nooit van een zulke rebound gehoord.

Zijn er nog gelijkaardige studies die dit bevestigen?

Ga ik direct aan mn grootouders adviseren.

Laatst bewerkt:
Die studie is relatief huge en een grote reden om mensen die aan asperine zitten voor hart/hersenproblemen er niet af te laten komen, iets waar veel te laks wordt mee omgegaan. Ik heb nog nooit van een zulke rebound gehoord.

Zijn er nog gelijkaardige studies die dit bevestigen?

Ga ik direct aan mn grootouders adviseren.
Geen idee heb daarna niet verder gezocht. Ben wel benieuwd of er in de tussentijd veilige afbouw-protocollen zijn voorgesteld. Vind het in ieder geval vrij kwalijk dat dit soort informatie niet is opgenomen in nieuwe boeken die ik heb liggen. Ik heb o.a. de laatste druk van interne geneeskunde hier liggen waar nog steeds als vanouds de aanbeveling staat om bijv. 5 dagen voor een operatie te stoppen met de aspirine.

Op 1 of andere manier wil hij altijd gelijk hebben , een typische eigenschap van een hater.

Je kan het stuk op beide manieren in je voordeel zien of je nou PCT of blast en cruised.
Daarom het 1 is misschien niet slechter dan het ander. Ik zeg niet dat iets slecht of goed is. Ik zie alleen zelf het nut niet en dat is mijn menig. Ik heb beide gedaan en dit is mijn ervaring. Je moet beslissen wat je wil en wat je er voor over hebt. Het kost in mijn ogen alleen maar extra geld.

Maar een mening mag je hier niet hebben...  Mensen die niet eens ervaring hebben met AAS adviseren mensen hoe en wat te gebruiken.  Vrouwen worden gelijk afgebrand.  Blast &cruise word gezien als een lange kuur met daarna pct.…

Het doet me verder niets hoor wat hij zegt. Ik weet wie het zegt.
Liever hij dan iemand met zijn volle verstand. ;)
Onzin roepen kan iedereen....

Denk niet dat deze discussie iets verder toevoegt aan dit topic.  (zijn behoorlijk of topic geraakt)

Danny, laat je niet op je kop zitten brah! Die Galen heeft er overduidelijk de ballen verstand van!

• Topic Starter Topic Starter
Mwah aardig topic ben ik begonnen zo te zien :p

Ik ben altijd on, in de zin dat ik TRT doe op 150mg/pw (300mg/10ml vials), en zo nu en dan een cycle doe op 1gr. Ik ben in de 40 en voel me nog steeds 20. Enig nadeel voor mij tot nog toe is dat de slechte cholesterol qua waarde wat hoger is.

Ik ben ook een tijdje aan het blasten/cruisen en net met een nieuwe blast begonnen met tren er weer in. Zodra ik tren gebruik krijg ik weer gyno. Na 2 weken begint de gyno te komen en wordt steeds erger. Neem nu 10mg aromasin ed omdat dit de vorige keer hielp. Wat doen jullie als je lang blast/cruist om de gyno in de hand te houden? Ik vind tren lekker en kan goed tegen de sides alleen de gyno die gelijk weer groeit zodra ik aan de tren begin is een groot nadeel. Tevens gebruik nu 1.5 week aromasin en het lijkt nog niet echt te verbeteren..

Zeer interessant topic, nu is mijn vraag zit er hier iemand op het forum die al een jaar of 15 on is??
Zoja wat is je ervaring dan ermee en de gezondheid.

Mister10

is zat ben ookctuise. ijdje aan het blasten/cruisen en net met een nieuwe blast begonnen met tren er weer in. Zodra ik tren gebruik krijg ik weer gyno. Na 2 weken begint de gyno te komen en wordt steeds erger. Neem nu 10mg aromasin ed omdat dit de vorige keer hielp. Wat doen jullie als je lang blast/cruist om de gyno in de hand te houden? Ik vind tren lekker en kan goed tegen de sides alleen de gyno die gelijk weer groeit zodra ik aan de tren begin is een groot nadeel. Tevens gebruik nu 1.5 week aromasin en het lijkt nog niet echt te verbeteren..

Wat gebruik je precies? Alleen tren als je blast? En tren e of a?
Ik gebruik geen ai als ik blast of cruise... Wel mast laag erbij als ik blast na aantal weken.
Tren meestal rond 500mg, is genoeg voormij. Maar hangt van je merk af, ivm ondergedoseert.
1000mg tren als sommige zeggen is killing, als het natuurlijk 100% goed is.
Het is 1 van de slechtste voor je lichaam...
Kan liever combo doen.. korte en lange ester.
Maar dat is mijn ervaring.

Gewoon Galen.

Constant on heeft vooral impact op je cardiovasculair systeem. Denk hierbij aan diastolische disfunctie van de linkerventrikel, en mogelijk ook de rechterventrikel, hetgeen de kans op hartfalen verhoogt. Verder de verhoging van het hematocriet, wat het bloed viskeuzer maakt en mogelijk verhoogt het ook de kans op trombose al is dat nog vrij onduidelijk (de effecten op stollings en fibrinolytische systeem lopen redelijk uiteen). Daarnaast heeft het een negatieve impact op de lipidenhuishouding in de circulatie (daling van HDL-C [zowel de HDL2-C als HDL3-C subfracties] en Apo-A1, stijging van LDL-C en Apo-B).

Denk dat ik zelf nu bijna 2 jaar cruise blast.
Deca doe ik gewoon niet meer, voor de rest nergens last van.
laat bloed af en toe is nakijken.
Maar laat ik duidelijk zijn dat ik natuurlijk geen flauw id heb wat het op lange termijn doet.

Galen noemt wel wat dingen, ik kan daar alleen niks over vinden.
Zijn voor zover ik weet geen studies op mensen naar gedaan.
Iets waar je zelf mee kwam toe ik aangaf dat een vriend van me ze hypo het niet meer doet
door misbruik aas, er waren simpelweg geen studies naar gedaan,en dus mochten artsen in jouw
optiek dit dus ook niet zeggen of als boosdoener zien.
Heb je eventueel wel die studies/literatuur over nadelen aas op cardiovasculair systeem?
Zijn die er zelfs wel?

Vroeger zat hier iemand van ongeveer 50 jaar die al constant on was van zijn 18. Kan niet meer op de naam komen jammer genoeg.

Zullen er wel meer zijn die constant on zijn ( ik ook ) maar die het liever niet toegeven.

ik was ook off gegaan na mijn wedstrijd periode , tot de laatse tijd voelde ik me best wel oud worden zegmaar.
Nu weer lekker on en ik voel me weer 18 dus een aanrader en dat spuitje p week boeit ook niet veel!

ik was ook off gegaan na mijn wedstrijd periode , tot de laatse tijd voelde ik me best wel oud worden zegmaar.
Nu weer lekker on en ik voel me weer 18 dus een aanrader en dat spuitje p week boeit ook niet veel!

Ja en dan komen we op het punt: wat heeft oud worden zin als je er alleen maar op achteruit gaat.
maar dat laten we even voor wat het is, ik zou in ieder geval gelukkig oud willen worden :p

Nu OT: zit ik zelf nog te twijfelen wat na m'n blast te gaan doen.
Zelf ben ik nog jong en kan hier een eventuele kinderwens wel inzitten voor beide partijen (ik&vriendin)
ik veronderstel wel dat je jezelf terug vruchtbaar kan maken a.d.h.v hcg en dergelijke maar wil hier toch net wat meer over weten over dat verhaal.
M.a.w. eenmaal onvruchtbaar , altijd onvruchtbaar of is dit pas na jaaaaaren gebruik?

Denk dat ik zelf nu bijna 2 jaar cruise blast.
Deca doe ik gewoon niet meer, voor de rest nergens last van.
laat bloed af en toe is nakijken.
Maar laat ik duidelijk zijn dat ik natuurlijk geen flauw id heb wat het op lange termijn doet.

Galen noemt wel wat dingen, ik kan daar alleen niks over vinden.
Zijn voor zover ik weet geen studies op mensen naar gedaan.
Dat doet me vermoeden dat je geeneens heb gezocht, want hier is voldoende over te vinden. Onderstaand alle echocardiografische studies die ik heb gelezen en behandel in mijn boek. Merk op dat sommige geen negatief effect vinden; dit zijn de oude studies waarbij 'regulier' 2dimensionaal doppler imaging is gebruikt, recentere studies met weefsel doppler imaging vinden unaniem een negatieve impact op de linkerventrikel functie. Ik plaats ze allemaal omdat ik niet zo van cherry picking ben iig.
R. C. Salke, T. W. Rowland, and E. J. Burke. Left ventricular size and function in body builders
using anabolic steroids. Medicine and science in sports and exercise, 17(6):701–704, 1985.
A. C. Pearson, M. Schiff, D. Mrosek, A. J. Labovitz, and G. A. Williams. Left ventricular
diastolic function in weight lifters. The American journal of cardiology, 58(13):1254–1259,
1986.
A. Urhausen, R. H¨ olpes, and W. Kindermann. One-and two-dimensional echocardiography in
bodybuilders using anabolic steroids. European journal of applied physiology and occupational
physiology, 58(6):633–640, 1989.
U. Zuliani, B. Bernardini, A. Catapano, M. Campana, G. Cerioli, and M. Spattini. Effects of
anabolic steroids, testosterone, and hgh on blood lipids and echocardiography parameters in
body builders. International journal of sports medicine, 10(01):62–66, 1989.
P. D. Thompson, A. Sadaniantz, E. M. Cullinane, K. S. Bodziony, D. H. Catlin, G. Torek-Both,
and P. S. Douglas. Left ventricular function is not impaired in weight-lifters who use anabolic
steroids. Journal of the American College of Cardiology, 19(2):278–282, 1992.
T. R. Sachtleben, K. E. Berg, B. A. Elias, J. P. Cheatham, G. L. Felix, and P. J. Hofschire. The
effects of anabolic steroids on myocardial structure and cardiovascular fitness. Medicine and
science in sports and exercise, 25(11):1240–1245, 1993.
P. Palatini, F. Giada, G. Garavelli, F. Sinisi, L. Mario, M. Michieletto, and G. Baldo-Enzi. Cardio-
vascular effects of anabolic steroids in weight-trained subjects. The Journal of Clinical Phar-macology, 36(12):1132–1140, 1996.
R. Yeater, C. Reed, I. Ullrich, A. Morise, and M. Borsch. Resistance trained athletes using or
not using anabolic steroids compared to runners: effects on cardiorespiratory variables, body
composition, and plasma lipids. British journal of sports medicine, 30(1):11–14, 1996.
R. D. Dickerman, F. Schaller, N. Y. Zachariah, and W. J. McConathy. Left ventricular size
and function in elite bodybuilders using anabolic steroids. Clinical Journal of Sport Medicine,
7(2):90–93, 1997.
R. Dickerman, W. McConathy, F. Schaller, and N. Zachariah. Echocardiography in fraternal twin
bodybuilders with one abusing anabolic steroids. Cardiology, 88(1):50–51, 1997
H. Kuipers. Prospective echocardiographic assessment of androgenic-anabolic steroids effects
on cardiac structure and function in strength athletes. Int J Sports Med, 24:344–351, 2003.
A. Urhausen, T. Albers, and W. Kindermann. Are the cardiac effects of anabolic steroid abuse in
strength athletes reversible? Heart, 90(5):496–501, 2004.
S. Nottin, L.-D. Nguyen, M. Terbah, and P. Obert. Cardiovascular effects of androgenic anabolic
steroids in male bodybuilders determined by tissue doppler imaging. The American journal of
cardiology, 97(6):912–915, 2006.
A. DAndrea, P. Caso, G. Salerno, R. Scarafile, G. De Corato, C. Mita, G. Di Salvo, S. Severino,
S. Cuomo, B. Liccardo, et al. Left ventricular early myocardial dysfunction after chronic mi-suse of anabolic androgenic steroids: a doppler myocardial and strain imaging analysis. British
journal of sports medicine, 41(3):149–155, 2007.
E. Kasikcioglu, H. Oflaz, B. Umman, and Z. Bugra. Androgenic anabolic steroids also impair
right ventricular function. International journal of cardiology, 134(1):123–125, 2009.

Wat betreft lipidenprofiel heb ik de volgende gelezen:
HDL-C:
G. Baldo-Enzi, F. Giada, G. Zuliani, L. Baroni, E. Vitale, G. Enzi, P. Magnanini, and R. Fel-lin. Lipid and apoprotein modifications in body builders during and after self-administration of
anabolic steroids. Metabolism, 39(2):203–208, 1990
P. Palatini, F. Giada, G. Garavelli, F. Sinisi, L. Mario, M. Michieletto, and G. Baldo-Enzi. Car-diovascular effects of anabolic steroids in weight-trained subjects. The Journal of Clinical Phar-macology, 36(12):1132–1140, 1996.
F. Hartgens, G. Rietjens, H. Keizer, H. Kuipers, and B. Wolffenbuttel. Effects of androgenic-anabolic steroids on apolipoproteins and lipoprotein (a). British journal of sports medicine,
38(3):253–259, 2004.
H. Lane, F. Grace, J. Smith, K. Morris, J. Cockcroft, M. Scanlon, and J. Davies. Impaired
vasoreactivity in bodybuilders using androgenic anabolic steroids. European journal of clinical
investigation, 36(7):483–488, 2006.
J. Lenders, P. Demacker, J. Vos, P. Jansen, A. Hoitsma, A. Vant Laar, and T. Thien. Deleterious
effects of anabolic steroids on serum lipoproteins, blood pressure, and liver function in amateur
body builders. Int J Sports Med, 9(1):19–23, 1988

Apo-B en Apo-A1:
P. D. Thompson, E. M. Cullinane, S. P. Sady, C. Chenevert, A. L. Saritelli, M. A. Sady, and P. N.
Herbert. Contrasting effects of testosterone and stanozolol on serum lipoprotein levels. Jama,
261(8):1165–1168, 1989.
G. Baldo-Enzi, F. Giada, G. Zuliani, L. Baroni, E. Vitale, G. Enzi, P. Magnanini, and R. Fel-lin. Lipid and apoprotein modifications in body builders during and after self-administration of
anabolic steroids. Metabolism, 39(2):203–208, 1990.
F. Hartgens, G. Rietjens, H. Keizer, H. Kuipers, and B. Wolffenbuttel. Effects of androgenic-anabolic steroids on apolipoproteins and lipoprotein (a). British journal of sports medicine,
J. Lenders, P. Demacker, J. Vos, P. Jansen, A. Hoitsma, A. Vant Laar, and T. Thien. Deleterious
effects of anabolic steroids on serum lipoproteins, blood pressure, and liver function in amateur
body builders. Int J Sports Med, 9(1):19–23, 1988.

LDL-C:
P. Palatini, F. Giada, G. Garavelli, F. Sinisi, L. Mario, M. Michieletto, and G. Baldo-Enzi. Car-diovascular effects of anabolic steroids in weight-trained subjects. The Journal of Clinical Phar-macology, 36(12):1132–1140, 1996. (hier zijn er nog meerdere van, maar dit heeft volgens mij uberhaupt nooit ter discussie gestaan)

Bloedstolling (en wat ik al aangaf, de resultaten lopen nogal uiteen):
G. Ferenchick. Anabolic/androgenic steroid abuse and thrombosis: is there a connection? Me-dical hypotheses, 35(1):27–31, 1991.
U. H. Winkler. Effects of androgens on haemostasis. Maturitas, 24(6):147–155, 1996.
R. Anderson, C. Ludlam, and F. Wu. Haemostatic effects of supraphysiological levels of testos-terone in normal men. Thrombosis and haemostasis, 74(2):693–697, 1995
H. Jin, J. Lin, L. Fu, Y.-F. Mei, G. Peng, X. Tan, D.-M. Wang, W. Wang, and Y.-G. Li. Physi-ological testosterone stimulates tissue plasminogen activator and tissue factor pathway inhibitor
and inhibits plasminogen activator inhibitor type 1 release in endothelial cells. Biochemistry and cell biology, 85(2):246–251, 2007 (vrij interessante in vitro studie voor de geinteresseerde).

Je weet inmiddels toch dat ik een van de laatste hier ben die iets uit z'n duim zuigt ??? Ik heb letterlijk honderden studies over AAS gelezen, en dan als ik een keer iets kort plaats zonder referenties (hetgeen iedereen hier altijd doet) wordt dat direct tot in uiterste twijfel genomen? :roflol:

Iets waar je zelf mee kwam toe ik aangaf dat een vriend van me ze hypo het niet meer doet
door misbruik aas, er waren simpelweg geen studies naar gedaan,en dus mochten artsen in jouw
optiek dit dus ook niet zeggen of als boosdoener zien.
Heb je eventueel wel die studies/literatuur over nadelen aas op cardiovasculair systeem?
Zijn die er zelfs wel?
Nee, ik kan me moeilijk voorstellen dat ik dat zo heb beschreven. Wat ik waarschijnlijk aangaf was dat een volledig defecte hypofyse ten gevolge van AAS gebruik nog nooit is gerapporteerd in de literatuur, ondanks dat er vele klinische studies zijn uitgevoerd met AAS, dergelijke zeer opmerkelijke bijwerkingen zou je terugzien. Het is dus bijzonder voorbarig om zoiets op AAS gebruik te gooien. Kan me moeilijk voorstellen dat ik geen naunce gaf in m'n reactie?

haha ja en nu denk je zeker omdat je zo veel references geeft dat we ze niet gaan controleren he? HAH DAAR HEB JE HET FOUT

IK GA ZE ALLEMAAL LEZEN

Dat doet me vermoeden dat je geeneens heb gezocht, want hier is voldoende over te vinden. Onderstaand alle echocardiografische studies die ik heb gelezen en behandel in mijn boek. Merk op dat sommige geen negatief effect vinden; dit zijn de oude studies waarbij 'regulier' 2dimensionaal doppler imaging is gebruikt, recentere studies met weefsel doppler imaging vinden unaniem een negatieve impact op de linkerventrikel functie. Ik plaats ze allemaal omdat ik niet zo van cherry picking ben iig.
R. C. Salke, T. W. Rowland, and E. J. Burke. Left ventricular size and function in body builders
using anabolic steroids. Medicine and science in sports and exercise, 17(6):701–704, 1985.
A. C. Pearson, M. Schiff, D. Mrosek, A. J. Labovitz, and G. A. Williams. Left ventricular
diastolic function in weight lifters. The American journal of cardiology, 58(13):1254–1259,
1986.
A. Urhausen, R. H¨ olpes, and W. Kindermann. One-and two-dimensional echocardiography in
bodybuilders using anabolic steroids. European journal of applied physiology and occupational
physiology, 58(6):633–640, 1989.
U. Zuliani, B. Bernardini, A. Catapano, M. Campana, G. Cerioli, and M. Spattini. Effects of
anabolic steroids, testosterone, and hgh on blood lipids and echocardiography parameters in
body builders. International journal of sports medicine, 10(01):62–66, 1989.
P. D. Thompson, A. Sadaniantz, E. M. Cullinane, K. S. Bodziony, D. H. Catlin, G. Torek-Both,
and P. S. Douglas. Left ventricular function is not impaired in weight-lifters who use anabolic
steroids. Journal of the American College of Cardiology, 19(2):278–282, 1992.
T. R. Sachtleben, K. E. Berg, B. A. Elias, J. P. Cheatham, G. L. Felix, and P. J. Hofschire. The
effects of anabolic steroids on myocardial structure and cardiovascular fitness. Medicine and
science in sports and exercise, 25(11):1240–1245, 1993.
P. Palatini, F. Giada, G. Garavelli, F. Sinisi, L. Mario, M. Michieletto, and G. Baldo-Enzi. Cardio-
vascular effects of anabolic steroids in weight-trained subjects. The Journal of Clinical Phar-macology, 36(12):1132–1140, 1996.
R. Yeater, C. Reed, I. Ullrich, A. Morise, and M. Borsch. Resistance trained athletes using or
not using anabolic steroids compared to runners: effects on cardiorespiratory variables, body
composition, and plasma lipids. British journal of sports medicine, 30(1):11–14, 1996.
R. D. Dickerman, F. Schaller, N. Y. Zachariah, and W. J. McConathy. Left ventricular size
and function in elite bodybuilders using anabolic steroids. Clinical Journal of Sport Medicine,
7(2):90–93, 1997.
R. Dickerman, W. McConathy, F. Schaller, and N. Zachariah. Echocardiography in fraternal twin
bodybuilders with one abusing anabolic steroids. Cardiology, 88(1):50–51, 1997
H. Kuipers. Prospective echocardiographic assessment of androgenic-anabolic steroids effects
on cardiac structure and function in strength athletes. Int J Sports Med, 24:344–351, 2003.
A. Urhausen, T. Albers, and W. Kindermann. Are the cardiac effects of anabolic steroid abuse in
strength athletes reversible? Heart, 90(5):496–501, 2004.
S. Nottin, L.-D. Nguyen, M. Terbah, and P. Obert. Cardiovascular effects of androgenic anabolic
steroids in male bodybuilders determined by tissue doppler imaging. The American journal of
cardiology, 97(6):912–915, 2006.
A. DAndrea, P. Caso, G. Salerno, R. Scarafile, G. De Corato, C. Mita, G. Di Salvo, S. Severino,
S. Cuomo, B. Liccardo, et al. Left ventricular early myocardial dysfunction after chronic mi-suse of anabolic androgenic steroids: a doppler myocardial and strain imaging analysis. British
journal of sports medicine, 41(3):149–155, 2007.
E. Kasikcioglu, H. Oflaz, B. Umman, and Z. Bugra. Androgenic anabolic steroids also impair
right ventricular function. International journal of cardiology, 134(1):123–125, 2009.

Wat betreft lipidenprofiel heb ik de volgende gelezen:
HDL-C:
anabolic steroids. Metabolism, 39(2):203–208, 1990
P. Palatini, F. Giada, G. Garavelli, F. Sinisi, L. Mario, M. Michieletto, and G. Baldo-Enzi. Car-diovascular effects of anabolic steroids in weight-trained subjects. The Journal of Clinical Phar-macology, 36(12):1132–1140, 1996.
H. Lane, F. Grace, J. Smith, K. Morris, J. Cockcroft, M. Scanlon, and J. Davies. Impaired
vasoreactivity in bodybuilders using androgenic anabolic steroids. European journal of clinical
investigation, 36(7):483–488, 2006.
body builders. Int J Sports Med, 9(1):19–23, 1988

Apo-B en Apo-A1:
P. D. Thompson, E. M. Cullinane, S. P. Sady, C. Chenevert, A. L. Saritelli, M. A. Sady, and P. N.
Herbert. Contrasting effects of testosterone and stanozolol on serum lipoprotein levels. Jama,
261(8):1165–1168, 1989.
anabolic steroids. Metabolism, 39(2):203–208, 1990.

LDL-C:
P. Palatini, F. Giada, G. Garavelli, F. Sinisi, L. Mario, M. Michieletto, and G. Baldo-Enzi. Car-diovascular effects of anabolic steroids in weight-trained subjects. The Journal of Clinical Phar-macology, 36(12):1132–1140, 1996. (hier zijn er nog meerdere van, maar dit heeft volgens mij uberhaupt nooit ter discussie gestaan)

Bloedstolling (en wat ik al aangaf, de resultaten lopen nogal uiteen):
G. Ferenchick. Anabolic/androgenic steroid abuse and thrombosis: is there a connection? Me-dical hypotheses, 35(1):27–31, 1991.
U. H. Winkler. Effects of androgens on haemostasis. Maturitas, 24(6):147–155, 1996.
R. Anderson, C. Ludlam, and F. Wu. Haemostatic effects of supraphysiological levels of testos-terone in normal men. Thrombosis and haemostasis, 74(2):693–697, 1995
H. Jin, J. Lin, L. Fu, Y.-F. Mei, G. Peng, X. Tan, D.-M. Wang, W. Wang, and Y.-G. Li. Physi-ological testosterone stimulates tissue plasminogen activator and tissue factor pathway inhibitor
and inhibits plasminogen activator inhibitor type 1 release in endothelial cells. Biochemistry and cell biology, 85(2):246–251, 2007 (vrij interessante in vitro studie voor de geinteresseerde).

Je weet inmiddels toch dat ik een van de laatste hier ben die iets uit z'n duim zuigt ??? Ik heb letterlijk honderden studies over AAS gelezen, en dan als ik een keer iets kort plaats zonder referenties (hetgeen iedereen hier altijd doet) wordt dat direct tot in uiterste twijfel genomen? :roflol:

Nee, ik kan me moeilijk voorstellen dat ik dat zo heb beschreven. Wat ik waarschijnlijk aangaf was dat een volledig defecte hypofyse ten gevolge van AAS gebruik nog nooit is gerapporteerd in de literatuur, ondanks dat er vele klinische studies zijn uitgevoerd met AAS, dergelijke zeer opmerkelijke bijwerkingen zou je terugzien. Het is dus bijzonder voorbarig om zoiets op AAS gebruik te gooien. Kan me moeilijk voorstellen dat ik geen naunce gaf in m'n reactie?

Nee dat weet ik onderhand wel, en je kennis word ook gewaardeerd.
En nee,dat ga ik niet allemaal lezen :p
Heb geprobeerd kennis op te doen hoe ver het eh in me macht lag.

En je eerdere posts in dit topic zijn van onschatbare waarde ;)
Maar zal er niet om liegen dat ik niet alles daar in kan volgen.
En dat heeft niks met basis termen te maken.

Terug
Naar boven