MuscleMeat

Corticosteroïde voorgeschreven door Arts

Paincake

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
92kg
Er is mij Celestone betamethason 0,5 mg voorgeschreven. Het medicijn heeft een nadelig effect op eiwit synhesis en veroorzaakt spieratrofie en krachtverlies door catabolism.

Vind ik erg jammer dat ik dit nu moet nemen, net wanneer het zo goed ging met mijn dieet en alleen 2% nodig heb voor de 12% vetpercentage. :(

Zal ik doorgaan met mijn dieet of gewoon stoppen ermee?

De dosering die ik moet nemen duurt voor 10 dagen 2x per dag.

Ben ik gewoon paranoid, of is dit medicijn werkelijk zo zwaar?

google is je vriend!

Het is inderdaad een zwaar medicijn met veel (mogelijke) bijwerkingen. Veel mensen hielp het overigens niet tegen slijmbeurs onstekingen, weet niet waar jij het voorgeschreven voor krijgt? Goede voeding is altijd goed dus ga lekker op onderhoud zitten en eet je eiwitjes. Maak je voor de rest niet druk om je fysiek/kracht zal niet ineens echt gaan veranderen ofzo in 10dagen en wat je mogelijk wel verliest zul je zo weer terug winnen!

HET IS MAAR 10 DAGEN volgens mijn gaan je alle spieren niet in 10 dagen afgebroken worden

HET IS MAAR 10 DAGEN volgens mijn gaan je alle spieren niet in 10 dagen afgebroken worden

Na een knie trauma kan je binnen enkele dagen al een forse atrofie van de vastus medialis verwachten, kan sneller gaan dan je denkt ;)

Maar waarom moet je deze corticosteroide innemen? Is nadelig voor het herstel, hopelijk ben je goed geïnformeerd.

• Topic Starter Topic Starter
Na een knie trauma kan je binnen enkele dagen al een forse atrofie van de vastus medialis verwachten, kan sneller gaan dan je denkt ;)

Maar waarom moet je deze corticosteroide innemen? Is nadelig voor het herstel, hopelijk ben je goed geïnformeerd.
Voor een neus probleem, zit soms beide vast. Gebeurt heel spontaan en ook soms na een heet en kruidig maaldtijd.

Anyways, ik ga denk ik toch stoppen ermee.
Ik kon de laatste 3 dagen heel slecht slapen. Kreeg ook opgezette/opgezwolle buik van O_o.
Maagzuur en een kleine steek ergens boven de buik. Ik vind het erg beangstigend hoor. Ben gevoelig voor medicijnen. Mijn vader heeft precies het zelfde als mij.

Na enkele dagen al? Lijkt me ernstig dan.
Wat bedoel je nadelig voor herstel. Ga ik alleen in een ''plateau'' of daadwerkelijk atrofie en achteruitgang?

En nee ik was er absoluut niet over geinformeerd. Werd me zo mee gegeven. Artsen tegenwoordig waarschuwen je niet over de consequenties van medicijnen gebruik.

Vind het een beetje ironisch hoe anabolen illegaal zijn en catabolen legaal lol.:p

Is niet ernstig hoor, vaak gewoon een reflexmatige reactie op een forse stoornis ergens in het lichaam. De atrofie etc. zal niet bij jou zomaar gebeuren, maar het kan wel gebeuren als er iets daadwerkelijk kapot is.

Maar waarom het nadelig voor het herstel kan zijn? In die medicijnen die je krijgt zitten stoffen die ervoor zorgen dat de ontsteking geremt word, de pijn gedempt word en belastig daardoor wat meer opgevoerd kan worden. Nou wat is hier zo nadelig aan zal je denken? Nou zonder ontstekingsreactie geen optimaal herstel, de cellen gaan kwalitatief minder sterke verbindingen aanleggen en noem maar op. Het kan bij sommige mensen wel positief uitpakken, maar dat zit hem vaak in de narratief. Daarnaast, is het moeilijk te bepalen waar de grens van je belastbaarheid nou ligt. Dan gaat het 3 maanden even super, maar dan komt het daarna 3x zo hard terug. Heb het al vaak in de praktijk gezien.

Terug
Naar boven