MuscleMeat

cottage cheese lekker maken?

Verstand op nul, blik op oneindig, cottage chees voor je k*nis en lepelen maar! :p

Ik eet me cc meestal rechstreeks op brood met kruiden en rauwkost.
Soms eet ik het met sambal. Dat doe ik met bijna alles wat ik moeilijk wegkrijg.
Goeie sambal verdooft je bek dusdanig dat je de rest toch niet meer proeft:P

Snap niet waarom jullie het zo vies vinden... ik vind het echt heerlijk! Gewoon lekker puur oplepelen... :meal:
Kwark aan de andere kant krijg ik niet eens een lepeltje door me mond... bah wat is dat goor!

En er is net zoals kwark een magere cottage cheese :) Verkrijgbaar bij de lidl. Ik lepel altijd een bakje voor het slapen gaan voor de eiwitten.
Inhoud 250 gram, per 100 gram:
78 kcal
13gr E
4.5gr K
0.4gr V

Tsjah, smaken verschillen..

hoeveel Gram moet je daarvan eten? Kheb hier een bak van 500gr staan.. kvind et nie te vrete eigelijk :P

Gewoon, zo naar binnen werken...
Tenzij het op een bepaald tijdstip is, dan verdwijnt het met brood naar binnen... niet zo mieterig doen hoor, zo vies is het niet...

Snap niet waarom jullie het zo vies vinden... ik vind het echt heerlijk! Gewoon lekker puur oplepelen... :meal:
Kwark aan de andere kant krijg ik niet eens een lepeltje door me mond... bah wat is dat goor!

En er is net zoals kwark een magere cottage cheese :) Verkrijgbaar bij de lidl. Ik lepel altijd een bakje voor het slapen gaan voor de eiwitten.
Inhoud 250 gram, per 100 gram:
78 kcal
13gr E
4.5gr K
0.4gr V

Juist magere kwark is goor omdat het te zuur is. Zelfs met zoetstoffen erdoorheen smaakt het niet.
Maar even tussendoor, netjes van je dat je ook je eigen magere cottage cheese gevonden hebt! Mijne bevat maar 1 gr Kh en een half gram eiwit meer!

• Topic Starter Topic Starter
hoeveel Gram moet je daarvan eten? Kheb hier een bak van 500gr staan.. kvind et nie te vrete eigelijk :P

ik denk dat je het hele bakje mag oplepelen hoor, zo doe ik het ook met mijn kwark
kga de cc nog eens een kans geven, maar ik vrees ervoor of ik het ga binnenkrijgen
wel raar eigenlijk, dat is zowat het enigste wat ik niet afkrijg :dunno:

Juist magere kwark is goor omdat het te zuur is. Zelfs met zoetstoffen erdoorheen smaakt het niet.
Maar even tussendoor, netjes van je dat je ook je eigen magere cottage cheese gevonden hebt! Mijne bevat maar 1 gr Kh en een half gram eiwit meer!

Vind ik nogal verschillen per merk eigenlijk:eek:

C1000 platte kaas vind ik heerlijk.

Konings of melkkan bv eet ik niet voor de lol,
maar krijg het makkelijk weg als ik wil.
Zelfs zonder smaakjes en additieven.
Verstand op 0 en vreten.

Met cc precies hetzelfde.
Die van Danone is goed te doen.

Vind ik nogal verschillen per merk eigenlijk:eek:

C1000 platte kaas vind ik heerlijk.

Konings of melkkan bv eet ik niet voor de lol,
maar krijg het makkelijk weg als ik wil.
Zelfs zonder smaakjes en additieven.
Verstand op 0 en vreten.

Met cc precies hetzelfde.
Die van Danone is goed te doen.

goed punt!

ik weet niet meer welk merk ik had, ns een paar verschillende uitproberen dan...

is danone niet ontzettend duur?

goed punt!

ik weet niet meer welk merk ik had, ns een paar verschillende uitproberen dan...

is danone niet ontzettend duur?

Heb op het moment geen cc in huis, kan het niet exact zeggen.
Op internet kan ik het ook zo snel niet vinden.:rolleyes:
Danone is in ieder geval niet bepaald goedkoop.

Mijn 2 ct, probeer zoveel mogelijk verschillende merken.
Vind er persoonlijk wel degelijk verschil inzitten, zowel bij cc als kwark.

Calorieen
Een complete calorie lijst voor uw dieet ondersteuning.

Wat ik wel kan vinden is dit.
Op deze site staan 2 soorten cc en ook nog diverse soorten kwak vermeld met caloriewaarde erbij. Zowieso een handige site lijkt me. Dus voor wie het nog niet kent.

Ik kan geen rechtstreekse link kopieren.
Dus dan maar alfabetisch.

Ik eet al een paar dagen cottage cheese zo:
Uncle Benz heeft rijst dat je in de magnetron klaar kan maken in 2 minuten. Daarvan neem ik 125 gr. Ik neem twee schijven ananas op SAP cottage cheese erbij pleuren, en het is best te pruimen.
Belangrijkste is: krijg een combo van eiwit en koolhydraat binnen.

Zeer lekker hoor wat honing eroverheen muesli en hopa smullen maar. Heeeel lekkerrr

Terug
Naar boven