Fitness Seller

Crack op dopinglijst

666devil

Competitive Bodybuilder
Waardering
58
Lengte
1m78
Massa
91kg
hoe, handig om te weten, krijg ik geen problemen bij mijn dopingstest :D

sanca?

Wow, oud nieuws seg...

Las het gewoon vanmorgen in de krant :p
heb je het artikel bekeken trouwens? hij vraagt zelf om dopingtest en test dan positief :D wel lachen eigenlijk

Ik vind het wel sneu eigenlijk, zoals het er staat heeft hij een supp aangekocht waarbij op de website van de firma vermeld stond dat er geen verboden stoffen in zouden zitten.
Wie is er dan eigenlijk fout?
Nu ik het teruglees onderschrijft hij wel dat er geraniumextract in zou zitten (volgens de pot) en daarvan is onlangs vermeld dat het niet is toegestaan.
Makkelijk gezegd had hij beter onderzoek moeten doen voor de wedstrijd..

Laatst bewerkt:
Las het gewoon vanmorgen in de krant :p
heb je het artikel bekeken trouwens? hij vraagt zelf om dopingtest en test dan positief :D wel lachen eigenlijk

Oh, daarmee...

Ja, heb het ook meteen eens doorgenomen. Wil hij de producent aanklagen! Had ie zelf maar eens goed moeten kijken verdorie!

---------- Toegevoegd om 11:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:14 ----------

Ik vind het wel sneu eigenlijk, zoals het er staat heeft hij een supp aangekocht waarbij op de website van de firma vermeld stond dat er geen verboden stoffen in zouden zitten.
Wie is er dan eigenlijk fout?

Het is ook niet verboden ;).

Maar gelijk heeft de sporter wel. Dat wij op DBB weten dat Crack=geranamine=methylhexanamine kan dan gesteld worden dat iedereen dat behoort te weten? Wellicht valt juridisch de shop niks te verwijten maar toch zit de shop in mijn ogen fout in hun voorlichtingstaak aan sporters als ze zo informatie geven als blijkt uit het artikel.

Lang niet alle shops zijn zo zorgvuldig als bijvoorbeeld XXL die een waarschuwing hebben op dit product. "Waarschuwing aan sporters die in aanmerking komen voor dopingcontroles: De Dopingautoriteit waarschuwt sporters die in aanmerking (kunnen) komen voor dopingcontroles dat zij geen supplementen mogen gebruiken die geranamine bevatten."

En idd Sanca was ook de klos, door die situatie ben ik op de hoogte geraakt van dit punt. Sanca kon hier niet veel aan doen en voor deze sporter vind ik het ook triest. We zijn hier toch allemaal sporter, lijkt me dat je dan uit collegialiteit al te doen hebt met wat die gast gebeurd is!

Laatst bewerkt:

Yup, door deze shit heb ik ook 2 jaar schorsing aan mn been, zat in nox pump, verkochten ze ook bij b&f terwijl er op hun site stond dat alles dopingvrij was, beter komt voor zulke produkten een vette, duidelijke waarschuwing op de site van xxl en b&f aangezien ook belgische wedstrijdatleten deze sites gebruiken en onwetend denken dat ze geen kwaad kunnen

Edit, ik zie net in Ymir's post dat xxl deze waarschuwing al gebruikt, good stuff :)

Laatst bewerkt:
De standaardtekst die wij van de makers/distributeurs krijgen bevat de volgende, duidelijke passage:

VEEL GESTELDE VRAGEN

V) Bevat Crack verboden stoffen?

A) Dat zou je wel zeggen als je de resultaten van Crack zelf ervaren hebt. Crack is echter volledig toegestaan in nagenoeg iedere sport bond. Crack is uiteraard ook doping vrij. Vraag altijd bij je eigen bond naar de specifieke eisen alvorens je Crack gebruikt.

Deze tekst hoort ook op de site te staan waar deze man het besteld heeft. Of dat ook zo is, weet ik natuurlijk niet.

Crack is dus GEEN verboden product, maar iedere sportbond kan er zelf voor kiezen om bepaalde ingredienten in de ban te doen.

Als je op wedstrijdniveau sport, altijd voor de zekerheid even navragen dus. Het kan namelijk zo maar zijn dat in 2010 een stof is toegestaan en in 2011 ineens niet meer.

Laatst bewerkt:
het staat nochtans duidelijk op de pot dat het erin zit, van een vervuild voedingssupplement kun je dan niet meer spreken, van ontwetendheid en onvrijwillig dopinggebruik wel.

---------- Toegevoegd om 11:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 ----------

A) Dat zou je wel zeggen als je de resultaten van Crack zelf ervaren hebt. Crack is echter volledig toegestaan in nagenoeg iedere sport bond. Crack is uiteraard ook doping vrij. Vraag altijd bij je eigen bond naar de specifieke eisen alvorens je Crack gebruikt.

Het is NIET dopingvrij, en zelfs in de dartsclub hier in Belgie test je positief met dit.

Ik zou het beter vinden als erbij staat, "bevat methyhexanamine, kan als positief worden aanzien op dopingtest".
Maar ja, dan gaat je zakencijfer droppen natuurlijk...

Laatst bewerkt:
het staat nochtans duidelijk op de pot dat het erin zit, van een vervuild voedingssupplement kun je dan niet meer spreken, van ontwetendheid en onvrijwillig dopinggebruik wel.

---------- Toegevoegd om 11:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 ----------

Het is NIET dopingvrij, en zelfs in de dartsclub hier in Belgie test je positief met dit.

De crux ziet hem hier inderdaad in het woord verboden en dopingvrij. Het is niet verboden, maar ook niet dopingvrij.
Wij gaan de tekst ook gelijk aanpassen, voordat mensen voor verrassingen komen te staan.

Wij hebben de tekst nu ook aangepast:

VEEL GESTELDE VRAGEN

A) Crack bevat geen wettelijk verboden stoffen, maar wel stoffen die door een aantal sportbonden als niet toegestaan worden omschreven. Wij adviseren alle wedstrijdsporters daarom om eerst met hun sportbond contact op te nemen alvorens Crack te gebruiken.

Er is een groot grijs gebied van stoffen die op zich zelf niet verboden zijn maar wel als doping aangemerkt kunnen worden.
Ik denk dat je eigenlijk alleen de eindverantwoording bij de gebruiker kunt leggen, die neemt een supp en dus ook een zeker risico..

Wij hebben de tekst nu ook aangepast:

VEEL GESTELDE VRAGEN

A) Crack bevat geen wettelijk verboden stoffen, maar wel stoffen die door een aantal sportbonden als niet toegestaan worden omschreven. Wij adviseren alle wedstrijdsporters daarom om eerst met hun sportbond contact op te nemen alvorens Crack te gebruiken.

Vermeld anders ook even dat het bij belgische atleten sowieso verboden is, ongeacht de bond, schept net dat beetje meer duidelijkheid imo :o

Dat geranamine (1,3 dimethylamylamine) een positieve uitslag kan geven op een dopingtest is volgens mij al jaren bekend, en word ook bij vrijwel alle producten die de stof bevatten aangegeven.

Terug
Naar boven