Fitness Seller

Crack op dopinglijst

Een vriend van mij is er ook voor geschorst. Had supps gekocht bij Bodylab. Zowel Body & Fitshop als Bodylab beweren beide dat ze geen producten verkopen die doping bevatten. Toch staan er vrij veel producten die ze verkopen gewoon op de doopinglijst. Hij is nu met een advocaat aan het kijken wat hij er tegen kan doen.

Body & Fitshop:

Alle door ons aangeboden producten:
-Vallen binnen de door wetgever opgestelde richtlijnen voor voedingssupplementen.
-Zijn vrij van doping en ephedra.
-Zijn vrij van steroïden en/of aanverwante stoffen.
-Moeten buiten bereik van jonge kinderen worden gehouden.
-Zijn niet bedoeld als substituut voor gevarieerde voeding.
-Zijn bedoeld als voedingssupplement en niet bedoeld of te gebruiken ter vervanging van geneesmiddelen.

Bodylab:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een vriend van mij is er ook voor geschorst. Had supps gekocht bij Bodylab. Zowel Body & Fitshop als Bodylab beweren beide dat ze geen producten verkopen die doping bevatten. Toch staan er vrij veel producten die ze verkopen gewoon op de doopinglijst. Hij is nu met een advocaat aan het kijken wat hij er tegen kan doen.

Body & Fitshop:

-Vallen binnen de door wetgever opgestelde richtlijnen voor voedingssupplementen.
-Moeten buiten bereik van jonge kinderen worden gehouden.
-Zijn niet bedoeld als substituut voor gevarieerde voeding.
-Zijn bedoeld als voedingssupplement en niet bedoeld of te gebruiken ter vervanging van geneesmiddelen.

Bodylab:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Body en fitshop heeft ook die waarschuwing omtrent geranamine op hun preworkout power staan..

Lijkt me ook niet dat je voor zoiets een winkel verandwoordenlijk kunt houden,
net of die op elk product nagaan wat er in zit..! onbegonnen werk.

Ze verkopen niks wat illegaal is in NL zij het B&F, XXl , powersupplements of bodylab

tja dat het nou in belgie verboden is... volgende maand is er weer een andere stof die daar op de doping lijst komt... zit je weer te kloten..

Gewoon zelf beter opletten, Belgie heeft vast wel ergens een website
waar de verboden stoffen op staan?

Body en fitshop heeft ook die waarschuwing omtrent geranamine op hun preworkout power staan..

Lijkt me ook niet dat je voor zoiets een winkel verandwoordenlijk kunt houden,
net of die op elk product nagaan wat er in zit..! onbegonnen werk.

Ze verkopen niks wat illegaal is in NL zij het B&F, XXl , powersupplements of bodylab

tja dat het nou in belgie verboden is... volgende maand is er weer een andere stof die daar op de doping lijst komt... zit je weer te kloten..

Gewoon zelf beter opletten, Belgie heeft vast wel ergens een website
waar de verboden stoffen op staan?
Ik vind het zeer vreemde uitspraken die je doet. Als een shop beweert dat hun producten doping-vrij zijn mag je daar als klant vanuit gaan. Dan hoef je dus niet elk product als klant zijnde te bestuderen. Dat is pas onbegonnen werk.

Het is gewoon uiterst bizar dat shops adverteren dat alle producten doping-vrij zijn maar dat er dus wel een aantal producten op dopinglijsten voorkomen.

Ik vind het zeer vreemde uitspraken die je doet. Als een shop beweert dat hun producten doping-vrij zijn mag je daar als klant vanuit gaan. Dan hoef je dus niet elk product als klant zijnde te bestuderen. Dat is pas onbegonnen werk.

Het is gewoon uiterst bizar dat shops adverteren dat alle producten doping-vrij zijn maar dat er dus wel een aantal producten op dopinglijsten voorkomen.

:rolleyes:
In NL ja..

OP de dopinglijst van belgie ja... Belgie is een andere land;)

straks besteld iemand uit duitsland iets... stel dat die weer andere wetten hebben... blijf je bezig. NL shop NL wetgeving.. lijkt me simpel.

Gewoon zelf er om denken wat je neemt indien je een atleet bent (in Belgie) die controles heeft.

exact het zelfde in het bv de VS kun je ook dingen bestellen die hier niet mogen.. precies het zelfde verhaal staat er
op sommige webshops uit de VS...

Laatst bewerkt:
Njah, nox pump had ik ook gewoon hier in Hasselt gekocht terwijl het achteraf verboden bleek te zijn

lol, ik had afgelopen woensdag een nieuwe pot besteld, toeval dit :D

V) Bevat Crack verboden stoffen?

A) Dat zou je wel zeggen als je de resultaten van Crack zelf ervaren hebt. Crack is echter volledig toegestaan in nagenoeg iedere sport bond. Crack is uiteraard ook doping vrij. Vraag altijd bij je eigen bond naar de specifieke eisen alvorens je Crack gebruikt.

Dit stond er duidelijk bij de productbeschrijving van crack.

Zowel op de site van B&F, bodylab en xxl.

Dus ik vind niet dat je de schuld bij de shops kan leggen. Want een duidelijkere waarschuwing kan niet.

In NL ja..

OP de dopinglijst van belgie ja... Belgie is een andere land;)

straks besteld iemand uit duitsland iets... stel dat die weer andere wetten hebben... blijf je bezig. NL shop NL wetgeving.. lijkt me simpel.

Gewoon zelf er om denken wat je neemt indien je een atleet bent (in Belgie) die controles heeft.

exact het zelfde in het bv de VS kun je ook dingen bestellen die hier niet mogen.. precies het zelfde verhaal staat er
op sommige webshops uit de VS...
Het staat op de dopinglijst van NEDERLAND. De WADA-dopinglijst. Dus jij als NEDERLANDER kan in NEDERLAND gewoon geschorst worden als je geranamine gebruikt. Of we het nu hebben over basketbal, tennis, turnen of zelfs darts, je wordt gewoon geschorst in NEDERLAND!

Misschien moet je jezelf eerst even wat beter inlezen.

Het staat op de dopinglijst van NEDERLAND. De WADA-dopinglijst. Dus jij als NEDERLANDER kan in NEDERLAND gewoon geschorst worden als je geranamine gebruikt. Of we het nu hebben over basketbal, tennis, turnen of zelfs darts, je wordt gewoon geschorst in NEDERLAND!

Misschien moet je jezelf eerst even wat beter inlezen.

Methylhexanamine mag echter legaal in elke winkel in Nederland verkocht worden, en het wordt regelmatig verwerkt in voedingssupplementen. Soms is het niet duidelijk dat het om methylhexanamine gaat omdat andere benamingen worden gebruikt, zoals ‘geranium oil’ of ‘geranium root extract’. De kans om de stof onbedoeld binnen te krijgen is dus aanmerkelijk. Om die reden pleit Nederland voor verplaatsing van deze stof naar de categorie 'specifieke stimulantia'. Voor stoffen in deze categorie kunnen ook (veel) lagere straffen worden opgelegd, aangenomen dat de sporter kan aantonen hoe de stof in zijn lichaam gekomen is. De werking van methylhexanamine lijkt bovendien erg op die van andere 'specifieke stimulantia', zoals efedrine, pseudo-efedrine en cathine. Het zou ook om die reden logischer zijn om methylhexanamine in dezelfde categorie onder te brengen.

Methylhexanamine (geranamine) is verplaatst van S6a naar S6b. Hierdoor is het mogelijk om de strafmaat na een positieve controle op deze stof meer af te laten hangen van de omstandigheden waardoor de sporter de stof tot zich heeft gekregen

Metg andere woorden gewoon uitkijken wat je neemt.
vind het trouwens bullshit dat ze iets op de dopinglijst zetten wat vrij verkrijgbaar is, en ook in supplementen word verwerkt
Je kunt een winkel niet verantwoordenlijk houden, is onbegonnen werk.
buitendat is het vrij verkrijgbaar.. heb je controles.. tja zelf er om denken

Laatst bewerkt:
Is het nou zo dat geranamine zorgt voor een positieve dopinguitslag, of staat geranamine gewoon op de dopinglijst?

Metg andere woorden gewoon uitkijken wat je neemt.
vind het trouwens bullshit dat ze iets op de dopinglijst zetten wat vrij verkrijgbaar is, en ook in supplementen word verwerkt
Je kunt een winkel niet verantwoordenlijk houden, is onbegonnen werk.
buitendat is het vrij verkrijgbaar.. heb je controles.. tja zelf er om denken

Beste Flash1982,

Je was niet op de hoogte van de feiten, dat ben je nu wel. Dat lijkt mij een mooi moment om je mening bij te stellen. Krampachtig vasthouden brengt je nergens, toegeven en veranderen daarentegen wel.

Dit is mijn laatste post in dit topic. Na deze post moet écht alles duidelijk zijn.

De officiele definitie van doping luidt: ‘Doping is een overtreding van één of meer specifieke artikelen uit het dopingreglement’. Dit houdt in onder doping stoffen en methoden worden verstaan die door het Wereld Anti Doping Agentschap (WADA) van het Internationaal Olympische Comité verboden zijn.

Zowel B&F als Bodylab adverteren op de hoofdpagina dat al hun producten doping-vrij zijn.

Als klant zijnde mag je er dus op vertrouwens dat ze geen producten verkopen die op de dopinglijst staan. Dat ze geen producten verkopen waardoor jij geschorst kan worden. Daar hoef je dus niet "zelf er om te denken" want daar adverteren ze immers mee. Daar is de webshop dus verantwoordelijk voor.

Zoals je nu weet is dat niet het geval. Want ze verkopen verschillende producten die op de dopinglijst staan. Daar kan je dus de webshop voor verantwoordelijk houden.

Zacht uitgedrukt is het niet netjes van B&F en Bodylab. Want met deze valse boloftes kunnen ze sporters ernstig in de problemen brengen!

Is het nou zo dat geranamine zorgt voor een positieve dopinguitslag, of staat geranamine gewoon op de dopinglijst?

geranamine staat op de dopinglijst, echter is het gewoon vrij verkrijgbaar,
en zit in vele producten, zij het onder een andere naam.

Mits je kunt aantonen hoe het in je systeem is gekomen kun je dus onder een straf uitkomen/ of een lagere straf krijgen

---------- Toegevoegd om 11:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:43 ----------

Beste Flash1982,

Je was niet op de hoogte van de feiten, dat ben je nu wel. Dat lijkt mij een mooi moment om je mening bij te stellen. Krampachtig vasthouden brengt je nergens, toegeven en veranderen daarentegen wel.

Dit is mijn laatste post in dit topic. Na deze post moet écht alles duidelijk zijn.

De officiele definitie van doping luidt: ‘Doping is een overtreding van één of meer specifieke artikelen uit het dopingreglement’. Dit houdt in onder doping stoffen en methoden worden verstaan die door het Wereld Anti Doping Agentschap (WADA) van het Internationaal Olympische Comité verboden zijn.

Zowel B&F als Bodylab adverteren op de hoofdpagina dat al hun producten doping-vrij zijn.

Als klant zijnde mag je er dus op vertrouwens dat ze geen producten verkopen die op de dopinglijst staan. Dat ze geen producten verkopen waardoor jij geschorst kan worden. Daar hoef je dus niet "zelf er om te denken" want daar adverteren ze immers mee. Daar is de webshop dus verantwoordelijk voor.

Zoals je nu weet is dat niet het geval. Want ze verkopen verschillende producten die op de dopinglijst staan. Daar kan je dus de webshop voor verantwoordelijk houden.

Zacht uitgedrukt is het niet netjes van B&F en Bodylab. Want met deze valse boloftes kunnen ze sporters ernstig in de problemen brengen!

Blijf bij mijn menig, een shop kun je niet aansprakenlijk stellen,
staat ook duidenlijk aangegeven op verschillende producten, buitendat is het vrij verkrijgbaar
mits ze iets verkopen wat zoiezo verboden is en je dan geschorst word.. dat is een ander verhaal
En niemand verplicht je om supplementen te nemen, als je bang bent om positief getest te worden zou ik zoiezo
niet aan fancy preworkout supplementen gaan.. maar het gewoon bij proteine,crea ect houden.

Laatst bewerkt:
Als je wel de moeite kan nemen om de kleinere lettertjes te lezen dat alle producten doping vrij zijn, waarom is het dan wel weer teveel moeite om de ingredienten lijst, waar je verdomme langs scrolled, te bekijken op stoffen die eventueel verboden zijn?

Als jij in een serieuzere tak zit met sporten moet je gewoon rekening houden met jouw speciale omstandigheden. In veel energie drankjes zit ook geranamine, dus die zou je ook blind kopen en drinken omdat de fabrikant en de supermarkt er geen waarschuwing bij hebben staan voor jou?

Ik vind persoonlijk dat als jij rekening moet houden met specifieke eisen dat je daar zelf verantwoordelijk voor bent.

Maar goed, vallen 'doping' en de producten op de dopinglijst wel onder de zelfde categorie? Misschien domme vraag, ik weet het niet. Bij doping ben ik eerder geneigd te denken aan spullen die al niet legaal zijn of niet zomaar aan te schaffen in een winkeltje en niet zo zeer aan producten die een positieve uitslag kunnen geven en dus op de dopinglijst terechtkomen.

XXL geeft tenminste aan bij de productinformatie dat het een dopinggeduide stof betreft. Maar wat ze bij Body en Fitshop doen - Crack verkopen en dan doodleuk op de site melden dat ze alleen dopingvrije spullen verkopen - is gewoon een epic fail. Ik vraag me dan echt af of ze daar wel weten waar ze mee bezig zijn, anders dan met geld verdienen.

Het valt ook wel weer op dat Body en Fitshop (en in dit geval ook Bodylab trouwens) zoals gebruikelijk weer helemaal niets van zich laten horen. Is typisch iets voor Body en Fitshop, op slecht nieuws reageren ze gewoon niet, in de hoop dat het overwaait. Ze spammen de boel vol, maar een keer inhoudelijk reageren op iets dat niet zo goed uitkomt, ho maar.

En dan te bedenken dat ze samples van die Crack hebben meegestuurd naar honderden, zo niet duizenden klanten. Allemaal sporters die zonder dat te weten doping kregen toegestuurd en waarschijnlijk hebben ingenomen.

XXL geeft tenminste aan bij de productinformatie dat het een dopinggeduide stof betreft. Maar wat ze bij Body en Fitshop doen - Crack verkopen en dan doodleuk op de site melden dat ze alleen dopingvrije spullen verkopen - is gewoon een epic fail. Ik vraag me dan echt af of ze daar wel weten waar ze mee bezig zijn, anders dan met geld verdienen.

Het valt ook wel weer op dat Body en Fitshop (en in dit geval ook Bodylab trouwens) zoals gebruikelijk weer helemaal niets van zich laten horen. Is typisch iets voor Body en Fitshop, op slecht nieuws reageren ze gewoon niet, in de hoop dat het overwaait. Ze spammen de boel vol, maar een keer inhoudelijk reageren op iets dat niet zo goed uitkomt, ho maar.

En dan te bedenken dat ze samples van die Crack hebben meegestuurd naar honderden, zo niet duizenden klanten. Allemaal sporters die zonder dat te weten doping kregen toegestuurd en waarschijnlijk hebben ingenomen.

Waarschuwing aan sporters die in aanmerking komen voor dopingcontroles:
De Dopingautoriteit waarschuwt sporters die in aanmerking (kunnen) komen voor dopingcontroles dat zij geen supplementen mogen gebruiken die geranamine (1,3 dimethylamylamine) bevatten.
staat er toch duidenlijk bij op de site van B&F bij Crack & op de website van bodylab ook !!

Ook xxl gaf samples van Unleash v3 waar het ook inzit...

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/gratis-samples-whey-delicious-unleash-v3-250908/

Is ook maar net wat je onder "doping" verstaat....
geranamine is gewoon vrij verkrijgbaar..

zal denk ik gewoon een kwestie van tijd zijn voordat het er word afgehaald.
geranamine maakt van een sporter echt geen topsporter... net als caffeine dat stond er ook op... is er ook weer afgehaald. (na vele discussies)

Laatst bewerkt:
Wij hebben de tekst nu ook aangepast:

VEEL GESTELDE VRAGEN

A) Crack bevat geen wettelijk verboden stoffen, maar wel stoffen die door een aantal sportbonden als niet toegestaan worden omschreven. Wij adviseren alle wedstrijdsporters daarom om eerst met hun sportbond contact op te nemen alvorens Crack te gebruiken.

Netjes.:)

Verders heeft iedereen natuurlik z'n eigen verantwoording, even een stukje uit 2009!

Dopingautoriteit waarschuwt voor supplementen met geranamine19 augustus 2009

De afgelopen tijd zijn diverse internationale topsporters positief bevonden door het gebruik van voedingssupplementen met geranamine. Geranamine is een verboden stimulerend middel. Ook in Nederland zijn supplementen verkrijgbaar die geranamine bevatten. Het betreft vooral supplementen om af te slanken of om de vetverbranding te verhogen.

Wat is geranamine?
Geranamine is een stof die verkregen wordt uit geraniumolie, maar het kan ook synthetisch gemaakt worden. Het extract bevat hoge concentraties methylhexanamine, ook bekend als methylhexaneamine, DMAA of dimethylamylamine. Geranamine zet de stofwisseling in een hogere versnelling, waardoor de gebruiker wat alerter zou worden en/of gewicht zou verliezen. Geranamine wordt vooral gebruikt als afslankmiddel en vetverbrander (fatburner). Er zijn overigens geen wetenschappelijke studies bekend die deze claims bewijzen. Ook kan het voorkomen in partypillen. Geranamine werkt minder sterk dan amfetamine of efedrine.

Staat geranamine op de dopinglijst?
Ja, het wordt op de WADA-dopinglijst gerekend tot de specifieke stimulantia (S6b). Inmiddels is er internationaal een aantal sporters positief bevonden op geranamine.

Wettelijke status van geranamine
Geranamine is in Amerika verkrijgbaar als supplement. In Nederland hebben de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) en de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) nog geen uitspraak gedaan of het als supplement of als medicijn moet worden beschouwd. In de tussentijd kan het ook in Nederland als supplement worden gekocht. Voor zover bekend gebeurt dit op dit moment alleen als geïmporteerd product.

Waarschuwing aan sporters
De Dopingautoriteit waarschuwt vooral sporters die in aanmerking (kunnen) komen voor dopingcontroles dat zij geen supplementen moeten gebruiken die geranamine bevatten. Overigens is al langer bekend dat voedingssupplementen dopinggeduide stoffen kunnen bevatten zónder dat dit op het etiket staat. Om sporters meer zekerheid te bieden is het Nederlands Zekerheidssysteem Voedingssupplementen Topsport (NZVT) opgezet. Een lijst van op doping gecontroleerde supplementen en meer informatie over NZVT is te vinden op:

[Link niet meer beschikbaar]

Als je anno 2010 dus nog betrapt wordt ............................

staat er toch duidenlijk bij op de site van B&F bij Crack & op de website van bodylab ook !!

Er staat het volgende bij (helemaal onderaan trouwens, na een lap tekst die langer is dan een roman van Harry Mulisch, knappe vent die daar met lezen komt):

--------------------------------------------------------------------

VEEL GESTELDE VRAGEN
A) Dat zou je wel zeggen als je de resultaten van Crack zelf ervaren hebt. Crack is echter volledig toegestaan in nagenoeg iedere sport bond. Crack is uiteraard ook doping vrij. Vraag altijd bij je eigen bond naar de specifieke eisen alvorens je Crack gebruikt.

....

....

Waarschuwing aan sporters die in aanmerking komen voor dopingcontroles:
De Dopingautoriteit waarschuwt sporters die in aanmerking (kunnen) komen voor dopingcontroles dat zij geen supplementen mogen gebruiken die geranamine (1,3 dimethylamylamine) bevatten.

------------------------------------------------------------------

Nou kan het zijn dat ik schizofreen ben, maar wat hierboven allemaal staat is nogal met elkaar in tegenspraak. Duidelijk is het in elk geval niet.

En bij samples die worden meegestuurd bij een bestelling staat deze info al zeker niet vermeld. Als XXL dat ook niet doet, is dat ook behoorlijk slordig.

Godsamme, als iemand mij een random zakje geeft met poeder ga ik het zeker wel testen. Maar niet als ik in een sportbond zit waar ik kans heb op controles voor verboden middelen/doping.

De enige reden dat geranamine niet is toegestaan is omdat je daardoor positief getest kan worden op stoffen die niet zijn toegestaan. Daarom staat het op die lijst, niet omdat het een motherofgodiwinparalympics stofje is, dus zoals ik al zei, wat is doping? Over het algemeen is doping spul wat sowieso voor een leek niet bepaald makkelijk te verkrijgen is en meestal ook niet echt legaal.

Terug
Naar boven