Chille tuin man! Toen ik voor strongman trainde, liep ik zelden met zware gewichten, veel te veel belasting voor je cns. Of lange afstanden (voor grip en traps) of snelle runs met weinig rust (conditioning/snelheid) zijn de way to go! Op wsm (spoiler alert, sorry) zag je weer heel duidelijk dat grip niet alles is voor farmers walk. Mark Felix (de man met misschien wel de beste grip van de wereld) werd "maar" 3e in zijn groep op de farmers op afstand. Als je hobbelig loopt is je grip slechter, als je langzamer loopt moet je ze langer vast houden en onder vermoeidheid doe je helemaal rare dingen. Dus ook om "beter te worden in farmers" hoef je echt niet zwaar te gaan. Als je aimed op een "lichte wedstrijd" om te beginnen in de toekomst, gok ik dat (als ze erin zitten) farmers tussen de 80 en 100kg per hand gaan zijn. Om daarvoor te trainen, hoef je echt niet zwaarder dan 50-70kg te gaan in training, zeker niet als de wedstrijd nog niet eens in de planning staat. Ik trainde bijna altijd 50-80kg en heb het altijd prima gedaan op grip events tot en met zelfs 125kg per hand op wedstrijden/150kg per hand op training