AndroidHealthClinic

Review Creapure Creatine - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Creatine
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? -Verbetering maximalen in spierkracht 5-15%
    -Maximum range interval training 5-20%
    -Krachtproductie in explosieve kracht tot 30%
    -Training met herhaalde sprints 5-15%
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Neutraal (geen smaak)
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 scoop (5 gram 's ochtends)
  • Waar heb je het supplement gekocht? http://www.bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? gratis verzending, volgende dag geleverd, extra samples
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 14.90
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Jazeker, heb dat ondertussen ook al gedaan.
    Het lost makkelijk op, doet ook gewoon wat het moet doen.

Mijn review:

Kenmerken:
-De meest zuivere creatine met de beste werking
-Gepatenteerde en gegarandeerde kwaliteit
-De beste keuze voor krachtsporters
-Je weet zeker dat het werkt
-Vergroot je spierkracht
-Meer vetvrije spiermassa

Smaak en oplosbaarheid:
Hier valt niets op aan te merken! Ik heb het opgelost in fruitsap, even roeren en het was in orde! Je proeft het niet en het doet ook niets af aan de smaak van je fruitsap. Het is ook perfect mogelijk in water op te lossen.
Aan te raden dosering:
Ik heb dit product eerst ingenomen met de aangeraden laadfase, zoals op de website beschreven staat. Dit is 5 dagen lang 15 tot 25 gram per dag nemen. Nu heb ik sommigen al horen zeggen dat dit lang achterhaald is maar daar dit de eerste keer was heb ik gevolgd wat er op de site stond.
De rest van de periode nam ik elke ochtend 1 scoop van 5 gram in een glas fruitsap. (of water)
Pauze?:
Ook hier zijn er voor-en tegenstanders van, maar ik heb na 2 maand Creapure in te nemen even 2 week niets genomen, om dan terug een periode van 2 maand Creapure te gebruiken.
Besluit:
Het is een vaste blijver in mijn collectie, het lost makkelijk op, de smaak valt niets op aan te merken, en ik voel ook de werking van het product. Ik voelde mijn spieren in kracht toe nemen en ik heb in de periode dat ik Creapure heb gebruikt ook mijn VP zien verminderen. Last but not least, de prijs daar moet ik het zeker niet voor laten. Een aanrader dus!

IMG_0038.jpg

Ik zou voor 100 gram gaan..
Sinds ik dat doe maak ik de gains van mn leven

Hopelijk bedoel je 4-6gr per dag? Want je weet hopelijk dat je ook nieren hebt in je lichaam?

Nee, echt 40-60 gram per dag. Ik gebruik het over een kort interval (10 dagen) om bij te komen na een max effort week. Door de enorme vochtretentie merk ik dat spierherstel gewoon net wat beter gaat. Lage dosissen zijn bedoeld voor onderhoud, mijn doel is supersaturatie. Er zijn mensen die nog hoger doseren in de PCT met zeer positieve resultaten.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, echt 40-60 gram per dag. Ik gebruik het over een kort interval (10 dagen) om bij te komen na een max effort week. Door de enorme vochtretentie merk ik dat spierherstel gewoon net wat beter gaat. Lage dosissen zijn bedoeld voor onderhoud, mijn doel is supersaturatie. Er zijn mensen die nog hoger doseren in de PCT met zeer positieve resultaten.
Niet dat ik aan je twijfel maar kan je dit onderbouwen met studies?

Als je iets verder had bagedacht had je geweten dat je lichaam max 20-25gram per dag kan verwerken de rest scheid zich af via de nieren denk dat reus daarop doelt. Dus het is niet alleen zinloos maar ook nog gevaarlijk voor je lichaam en door zulke domme acties worden supps gezien als gevaarlijk. Want als jou nieren het begeven dan zeg je zeker ook ik had alleen creatine. Eerst denken dan doen 40-60gram per dag

Ik heb geen onderbouwende studies paraat die een dergelijk protocol propageren maar het idee is gerelateerd aan de principes van massa-overdracht. Door een potentiaal te creeren van hoge creatineniveaus in het bloedserum krijg je veel sneller een verzadiging van creatineniveaus in de spiercellen. Hetgeen wat je lichaam niet gebruikt is van ondergeschikt belang. Het snijdt dus hout om, als een superverzadiging van creatine in de spiercellen gewenst is, te beginnen met 40 gram en langzaam op te bouwen naar 60 gram per dag om de influx van creatine naar de spiercellen constant te houden.

De doseringen lijken veel maar in feite spreek ik over 60 tot 140% meer creatinegebruik voor concentraties die door de supplementenindustrie als volkomen veilig worden beschouwd. Daarnaast gebruik ik het over een veel korter interval dan wat de meeste mensen gewend zijn.

Goeie creatine hoor deze!

Ik heb geen onderbouwende studies paraat die een dergelijk protocol propageren maar het idee is gerelateerd aan de principes van massa-overdracht. Door een potentiaal te creeren van hoge creatineniveaus in het bloedserum krijg je veel sneller een verzadiging van creatineniveaus in de spiercellen. Hetgeen wat je lichaam niet gebruikt is van ondergeschikt belang. Het snijdt dus hout om, als een superverzadiging van creatine in de spiercellen gewenst is, te beginnen met 40 gram en langzaam op te bouwen naar 60 gram per dag om de influx van creatine naar de spiercellen constant te houden.

De doseringen lijken veel maar in feite spreek ik over 60 tot 140% meer creatinegebruik voor concentraties die door de supplementenindustrie als volkomen veilig worden beschouwd. Daarnaast gebruik ik het over een veel korter interval dan wat de meeste mensen gewend zijn.

Dus jij sproeit tijdens het tanken bij het benzinestation ook je hele auto onder? Ideeën en theorieën relateren, relativeren en/of over willen brengen is interessant, maar zal nooit overal toepasbaar of levensvatbaar zijn... Ik DENK (zie hoe ik mijzelf indek) dat deze theorie niet opgaat!

Creapure creatine samen met body en fit STRONG!

Hallo , ik heb een vraag heb beide producten aangeschaft, maar nu kom ik er net achter dat Caffeine niet samen gaat met creatine. Of heb ik dit helemaal verkeerd begrepen ? Wou namelijk Strong als preworkout supplement gebruiken. En creatine als post . Is dit nog wel verstandig? graag hulp alvast bedankt:cool:

Hallo , ik heb een vraag heb beide producten aangeschaft, maar nu kom ik er net achter dat Caffeine niet samen gaat met creatine. Of heb ik dit helemaal verkeerd begrepen ? Wou namelijk Strong als preworkout supplement gebruiken. En creatine als post . Is dit nog wel verstandig? graag hulp alvast bedankt:cool:
Geen probleem hoor. Ik raad altijd aan om tussen een creatine dosering en caffeine dosering minimaal een uur te houden. Dat moet wel lukken met een training ertussen lijkt me! :)

Ralf

Geen probleem hoor. Ik raad altijd aan om tussen een creatine dosering en caffeine dosering minimaal een uur te houden. Dat moet wel lukken met een training ertussen lijkt me! :)

Ralf

Bedankt Ralf, voor de snelle reactie nog even voor alle zekerheid 1 vraagje. Strong bevat ook per dosering creatine las ik net op de verpakking. Of kan dit verder ook geen kwaad? alvast bedankt.

Nino

Kan inderdaad dat kleine beetje overschot word gewoon door het lichaam afgevoerd

Mooie site en goed zoeksysteem hebben jullie :thumb:

Opname vanuit het GI is grotendeels transporter afhankelijk en dus verzadigbaar, de paracellulaire route draagt nauwelijks bij aan de opname vanuit het GI. Daarnaast wordt alleen oplosbare creatine opgenomen, nu gaat dat prima in de maag bij kleine hoeveelheden, dus ik neem aan dat je het flink loopt te spreiden ook. Vervolgens moet het nog opgenomen worden in je spieren, en dat is volledig transporter afhankelijk, en dus wederom verzadigbaar. Je beargumentering snijdt dus vrij moeilijk hout, er is namelijk geen enkele studie die deze doseringen gaat steunen.

En als ik het me goed herinner zijn je spieren al verzadigd na enkele dagen met 20 gr per dag verdeeld over 4x 5 gr.

oplaadfase is niet nodig
pauze is niet nodig
creapure en VP verminderen is niet echt iets wat samen gaat, dat doe je met voeding oid.

maar al om al, thx voor je review. Waarderen ze bij b&f.

oplaad fase niet nodig?

---------- Post toegevoegd Thu 24 Jan 2013 om 18:11 ----------

welk tijdstip is het beste om in te nemen?

Gebruik

Ik ben 177 cm lang en weeg 74 kilo.
Ik wil creatine creapure gebruiken. En me vraag is word je er dikker van?
Want wil niet dikker worden heb al 4 kilo opestaan.

Lees de Creatine Faq, die zal al je vragen beantwoorden :)

Terug
Naar boven