MuscleMeat

Review Creapure Creatine - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Creatine
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? -Verbetering maximalen in spierkracht 5-15%
    -Maximum range interval training 5-20%
    -Krachtproductie in explosieve kracht tot 30%
    -Training met herhaalde sprints 5-15%
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Neutraal (geen smaak)
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 scoop (5 gram 's ochtends)
  • Waar heb je het supplement gekocht? http://www.bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? gratis verzending, volgende dag geleverd, extra samples
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 14.90
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Jazeker, heb dat ondertussen ook al gedaan.
    Het lost makkelijk op, doet ook gewoon wat het moet doen.

Mijn review:

Kenmerken:
-De meest zuivere creatine met de beste werking
-Gepatenteerde en gegarandeerde kwaliteit
-De beste keuze voor krachtsporters
-Je weet zeker dat het werkt
-Vergroot je spierkracht
-Meer vetvrije spiermassa

Smaak en oplosbaarheid:
Hier valt niets op aan te merken! Ik heb het opgelost in fruitsap, even roeren en het was in orde! Je proeft het niet en het doet ook niets af aan de smaak van je fruitsap. Het is ook perfect mogelijk in water op te lossen.
Aan te raden dosering:
Ik heb dit product eerst ingenomen met de aangeraden laadfase, zoals op de website beschreven staat. Dit is 5 dagen lang 15 tot 25 gram per dag nemen. Nu heb ik sommigen al horen zeggen dat dit lang achterhaald is maar daar dit de eerste keer was heb ik gevolgd wat er op de site stond.
De rest van de periode nam ik elke ochtend 1 scoop van 5 gram in een glas fruitsap. (of water)
Pauze?:
Ook hier zijn er voor-en tegenstanders van, maar ik heb na 2 maand Creapure in te nemen even 2 week niets genomen, om dan terug een periode van 2 maand Creapure te gebruiken.
Besluit:
Het is een vaste blijver in mijn collectie, het lost makkelijk op, de smaak valt niets op aan te merken, en ik voel ook de werking van het product. Ik voelde mijn spieren in kracht toe nemen en ik heb in de periode dat ik Creapure heb gebruikt ook mijn VP zien verminderen. Last but not least, de prijs daar moet ik het zeker niet voor laten. Een aanrader dus!

IMG_0038.jpg

Waarschijnlijk gebaseerd op de gevoelig betere opname rond training (lijkt mij weinig uit te maken maar goed).

Neem zelf altijd 20gr / dag maar dan als nootropic.
Wel, ik ken wel geteld 1 studie (die van Jose Antonio) die aantoont dat post-workout effectiever is dan pre, maar wegens de opzet zitten daar nogal wat haken en ogen aan vast (en tevens ook geen argument voor tweemaal doseren, maar dat terzijde). Feitelijk maakt het geen reet uit bij doseringen die ruim verzadigen, wat 5 gr in principe al doet. Ik struikelde dus voornamelijk over de totale hoeveelheid crea die je dan (overbodig en specifiek op een trainingsdag) neemt.

Merk je er wat van als nootropic? Heb eerlijk gezegd nooit gekeken naar de opname en verzadiging buiten spiercellen om.

GetXXL, dat is niet geheel waar. Ik heb laatst enkele (zeer recente) studies gelezen waarin werd aangetoond dat hogere dosering juist WEL beneficial is. Ook is onlangs achterhaald dat creatine met on/off cycles genomen dient te worden.

Zal kijken of ik de studies kan vinden. Waren ook gepubliceerd namelijk.

GetXXL, dat is niet geheel waar. Ik heb laatst enkele (zeer recente) studies gelezen waarin werd aangetoond dat hogere dosering juist WEL beneficial is. Ook is onlangs achterhaald dat creatine met on/off cycles genomen dient te worden.

Het is zelfs nooit expliciet aangetoond dat dat uberhaupt zou moeten, ik cycle zelf mijn creatine ook niet. Er is 1 studie die een daling liet zien van creatine concentratie in het spierweefsel na een verloop van tijd, maar een gelijkende daling werd gevonden in de controle groep wat doet verdenken dat er methodologisch iets fout is gegaan. Heb het zelf dan ook niet teruggezien in andere studies, noch is er een mechanisme voor bekend.

Ben benieuwd naar dat van die hogere doseringen, buiten de laadfase om ben ik niet bekend met enig voordeel (notabene ben ik dan nog steeds benieuwd waarom het expliciet op trainingsdagen zou moeten, of is dat puur uit convenience?)

Ben benieuwd naar die studies! Post ze inderdaad even hier als je ze kunt vinden.

Vraagje... Creatine

Ik wil nu ook beginnen met creatine.... Het is een boost van energie en het geeft je krachtige harde spieren.... en je massa wordt groter.
Maar de vraag is... Als je stopt met creatine na 2 maanden? Valt je massa dan weer gelijk weg en worden je spieren weer kleiner en zachter????

Gr.

Ik wil nu ook beginnen met creatine.... Het is een boost van energie en het geeft je krachtige harde spieren.... en je massa wordt groter.
Maar de vraag is... Als je stopt met creatine na 2 maanden? Valt je massa dan weer gelijk weg en worden je spieren weer kleiner en zachter????

Gr.

Nee, je massa valt niet gelijk weg en nee, je spieren worden niet kleiner en zachter. Je bouwt spiermassa op door goede voeding (heel belangrijk), training en voldoende rust. Creatine is een hulpmiddel wat kan zorgen voor extra kracht en uithoudingsvermogen, zodat jij langer en harder kunt trainen.

Het is niet zo dat als je stopt, je opeens die spiermassa kwijt bent. Sommige mensen houden wat meer vocht vast door creatine, waardoor het kan lijken alsof je wat 'voller' bent. Maar ook dit hoeft niet het geval te zijn.

Gr.
Nee, je massa valt niet gelijk weg en nee, je spieren worden niet kleiner en zachter. Je bouwt spiermassa op door goede voeding (heel belangrijk), training en voldoende rust. Creatine is een hulpmiddel wat kan zorgen voor extra kracht en uithoudingsvermogen, zodat jij langer en harder kunt trainen.

Het is niet zo dat als je stopt, je opeens die spiermassa kwijt bent. Sommige mensen houden wat meer vocht vast door creatine, waardoor het kan lijken alsof je wat 'voller' bent. Maar ook dit hoeft niet het geval te zijn.
Mooi gezegd. Klopt als een bus. De massa die je opbouwt is uiteraard blijvend, maar moet je inderdaad onderhouden/vergroten door middel van voeding. Creapure kan je prima helpen hiermee voor extra kracht/massa. Deze bieden we momenteel zeer scherp aan in onze "SUPERSALE!"

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ralf

Al meer over bekend? :)

Weet dat deze Creapure ze werkt 100% doet maar ben wel benieuwd!

Vandaag begonnen met de loading fase van creatine.
Heb wel onlangs gelezen dat er mensen zijn die het 'vies' vinden maar persoonlijk proef ik gewoon totaal niks? mix het gewoon met water en 't is smaakloos.

Wat betreft de resultaten, zou over een paar weken wel weer wat posten.

Vandaag begonnen met de loading fase van creatine.
Heb wel onlangs gelezen dat er mensen zijn die het 'vies' vinden maar persoonlijk proef ik gewoon totaal niks? mix het gewoon met water en 't is smaakloos.

Wat betreft de resultaten, zou over een paar weken wel weer wat posten.

Je kan het schepje zelfs gewoon in je mond leeg kieperen, 2 slokken water erachteraan en klaar :D
Let us know, altijd leuk om te lezen hoe het bij andere gaat! Ik maak altijd weer stappen als ik na een tijd weer creapure neem.

Je kan het schepje zelfs gewoon in je mond leeg kieperen, 2 slokken water erachteraan en klaar :D
Let us know, altijd leuk om te lezen hoe het bij andere gaat! Ik maak altijd weer stappen als ik na een tijd weer creapure neem.

Zal 't straks is proberen :p

Ik gebruik creatine ook altijd, als het al niet in mijn nr1 of magnificent zit, gebruik ik deze creapure.
Blijft een essentiële stof vind ik.

Ik gebruik het hoe dan ook. Onmisbaar in elke stack.
Creapure is 100% kwaliteit en super geprijst, daarom ook mijn keuze bij uitstek.

Topic hangt wel erg overduidelijk aan elkaar van de aandeelhouders jongens... :roflol:

Raden jullie aan de dosis na x aantal weken te verhogen? Ipv 2x5 per dag 2x7,5 ofzo?

Het is zelfs nooit expliciet aangetoond dat dat uberhaupt zou moeten, ik cycle zelf mijn creatine ook niet. Er is 1 studie die een daling liet zien van creatine concentratie in het spierweefsel na een verloop van tijd, maar een gelijkende daling werd gevonden in de controle groep wat doet verdenken dat er methodologisch iets fout is gegaan. Heb het zelf dan ook niet teruggezien in andere studies, noch is er een mechanisme voor bekend.

Ben benieuwd naar dat van die hogere doseringen, buiten de laadfase om ben ik niet bekend met enig voordeel (notabene ben ik dan nog steeds benieuwd waarom het expliciet op trainingsdagen zou moeten, of is dat puur uit convenience?)
Nog in afwachting.

Terug
Naar boven