AndroidHealthClinic

creatine!?

thomastog

Huge Freak
Waardering
649
hello allemaal!

kheb vandaag creatine gekocht na een boel onderzoek te hebben gedaan.
ik heb begrepen dat je in de eerste paar weken zo'n 2-5 kilo aankomt? maar dat het dan alleen maar vocht is. nou wou ik weten, gaat dat vocht ook weer uit je lichaam? verlies je dan dat gewicht en word het vervangen door gewicht in spiermassa?

en als je nou na een tijdje vind dat je genoeg in spiermassa bent aangekomen zou je dan ook gewoon weer kunnen stoppen met creatine zonder dat je al je spiermassa weer verliest? als je gewoon doorgaat met je trainingsschema zeg maar?

alvast bedankt!;)

1) Hoe langer je creatine mono gebruikt hoe minder vocht je gaat vast houden. Dit is natuurlijk voor iedereen anders.

2) Je kan wel wat terug val krijgen maar dat zal wel mee vallen. Ik gebruik gewoon crea het hele jaar door en het kan geen kwaad.

1) Hoe langer je creatine mono gebruikt hoe minder vocht je gaat vast houden. Dit is natuurlijk voor iedereen anders.

2) Je kan wel wat terug val krijgen maar dat zal wel mee vallen. Ik gebruik gewoon crea het hele jaar door en het kan geen kwaad.

het kan wel kwaad om het lange dan 6 weken te gebruiken creatine maakt je bloed dikker

het kan wel kwaad om het lange dan 6 weken te gebruiken creatine maakt je bloed dikker

In tegendeel, het kan zelfs helpen plasma op peil te houden.

Putting to rest the myth of creatine supplementation leading to muscle cramps and dehydration
.Dalbo VJ, Roberts MD, Stout JR, Kerksick CM.
Department of Health and Exercise Science, University of Oklahoma, 1401 Asp Avenue, Norman, OK 73019, USA. vinnyjames@ou.edu

Creatine is one of the most popular athletic supplements with sales surpassing 400 million dollars in 2004. Due to the popularity and efficacy of creatine supplementation over 200 studies have examined the effects of creatine on athletic performance.

Despite the abundance of research suggesting the effectiveness and safety of creatine, a fallacy appears to exist among the general public, driven by media claims and anecdotal reports, that creatine supplementation can result in muscle cramps and dehydration.

Although a number of published studies have refuted these claims, a recent position statement by the American College of Sports Medicine (ACSM) in 2000 advised individuals who are managing their weight and exercising intensely or in hot environments to avoid creatine supplementation. Recent reports now suggest that creatine may enhance performance in hot and/or humid conditions by maintaining haematocrit, aiding thermoregulation and reducing exercising heart rate and sweat rate.

Creatine may also positively influence plasma volume during the onset of dehydration.

Considering these new published findings, little evidence exists that creatine supplementation in the heat presents additional risk, and this should be taken into consideration as position statements and other related documents are published.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...nel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

er staat niet voor niks op alle verpakkingen en sites gebruik 4-6 weken daarna een pauze inlassen van teminste 4 weken.

Laatst bewerkt:
Wanneer ik 's ochtends mijn creatine monohydraat inneem.

Moet ik dan met water en dextrose innemen??

en daarna gelijk mijn proteine shake ?

Of gewoon alles bij elkaar gooien ??

er staat niet voor niks op alle verpakkingen en sites gebruik 4-6 weken daarna een pauze inlassen van teminste 4 weken.

OK :rolleyes:

Geloof vooral de niet onderbouwde verpakking en stoor je verders niet aan onderzoeksresultaten.

Het is uiteindelijk jouw lichaam

Je zal waarschijnlijk meer effect ervaren, voor je gevoel, als je na 6 weken een pauze van 4 weken inlast.
Omdat je lichaam zich dan weer aan gaat passen aan de hoeveelheid die je aan creatine inneemt.
Creatine is een supplement die je in principe het hele jaar door kunt gebruiken. Het heeft dus geen nadelig effect op je lichaam om geen pauzes in te lassen na 4-6 weken. Maar als het om motivatie gaat, zul je waarschijnlijk wel de pauzes in willen lassen omdat je dan voor je gevoel ineens weer beter gaat presteren door de creatine dan daarvoor.

Dat over dat bloed staat helemaal niet in je artikel daar staat alleen dat het vocht na langer creatine gebruik uit je spieren trekt dit heb ik nooit tegengesproken. als je langdurig creatine gebruikt heb je ook een vergrote kans op nierstenen omdat jouw nieren er dan niet meer voor hoeven te zorgen.

Terug
Naar boven