XXL Nutrition

Crossfit, wie doet het?

Bezoekers in dit topic

Crozzfit

Cool Novice
Lid geworden
31 jan 2012
Berichten
35
Waardering
4
En is het mogelijk om naast spierconditie en allround conditie ook mogelijk om meer massa te bouwen met crossfit?
 
Pastasaus wat ben je ****ing irritant bezig!!! TS stelt een goede vraag, waarom verneuk je zijn topic? Wil je aub die ontzettend storende plaatjes weghalen? In dit soort gevallen ben ik pro ophokplicht van 16 jarige kleuters het liefst 24/7 tot hun 21ste!

Nee ik doe geen crossfit. Ik weet dat ze het bij mij in de buurt in het Amsterdamse bos doen. Heb me vaak voorgenomen een keer te kijken en mee te doen. Nog niet van gekomen.

Thanks! Ik heb hier in de buurt ook een crossfit gym zitten met o.a Tires, sledge hammers, bumper plates, ropes etc... Ga zeker binnenkort een kijkje nemen, vandaar de vraag in de OP.

@Pasta saus: Flinke vent ben je achter je PC'tje. Zou eens beginnen met fatsoendelijk trainen als ik je stats zo bekijk.
 
Crossfit is gewoon leuk. Ik doe het af en toe omdat het goed is voor de conditie en de spieren weer eens op een hele andere manier worden belast. Daarnaast verbrand het flink dus helpt het bij het vetverbranden.
 
Zit wel meer op de vetverbanding dat echt spieropbouw vrees ik. In ieder geval als je al een beetje een BB achtergrond hebt.
 
Ik denk niet dat je er op moet rekenen voor goede kracht/massa maar je kunt het goed naast krachttraining doen als cardio op het eind van je trainingen of op rustdagen ofzo.
 
Ik denk niet dat je er op moet rekenen voor goede kracht/massa maar je kunt het goed naast krachttraining doen als cardio op het eind van je trainingen of op rustdagen ofzo.

Crossfit op rustdagen... Weet niet of je wel is Crossfit gedaan hebt, maar dat lijkt me niet zo een denderend idee...
 
Crossfit op rustdagen... Weet niet of je wel is Crossfit gedaan hebt, maar dat lijkt me niet zo een denderend idee...
Het is een ander verhaal als je al vaak conditioneel sport, of hoog niveau hebt in een krachtsport met waarschijnlijk gericht conditiewerk, maar gewoon voor de gemiddelde fitnesser hier kan het er prima bij hoor.

Net als joggen, een sport naast je krachttraining, zwaar fysiek werken, etc. Het is gewoon General Physical Preparedness wat prima na een training of rustdagen kan. Hoort er eigenlijk zelfs bij.

Je moet natuurlijk wel voor jezelf nadenken en niet zomaar to the letter volgen wat mensen je voorschrijven (de WODs).
 
Het is een ander verhaal als je al vaak conditioneel sport, of hoog niveau hebt in een krachtsport met waarschijnlijk gericht conditiewerk, maar gewoon voor de gemiddelde fitnesser hier kan het er prima bij hoor.

Net als joggen, een sport naast je krachttraining, zwaar fysiek werken, etc. Het is gewoon General Physical Preparedness wat prima na een training of rustdagen kan. Hoort er eigenlijk zelfs bij.

Je moet natuurlijk wel voor jezelf nadenken en niet zomaar to the letter volgen wat mensen je voorschrijven (de WODs).

Inderdaad, elk lijf is anders...misschien cliché, maar het is dus wel zo! Ikzelf zou op mijn rustdagen geen cardio of wat dan ook moeten doen... Terwijl een trainingmaat van mij op zijn rustdagen gerust anderhalf uur door de duinen gaat klossen. Hij reageert daar erg goed op.

Je moet inderdaad zelf effe de moeite nemen om te checken wat voor je werkt en wat niet. Niet alles klakkeloos opvolgen, zonder inderdaad zelf na te denken!

Of zoals 3XL wel eens laat vallen: "geloof niets, probeer alles"...
 
Ik bedoel eigenlijk niet dat je moet kijken óf het wel of niet voor jou werkt, maar hoe het precies wel of niet voor jou werkt.

Meteen beginnen met anderhalf uur max snelheid joggen of crossfitten of wat dan ook is nogal wat anders dan rustig beginnen en elke training een paar % volume toevoegen.

Jij kunt als je niet al heel veel doet vast ook wel 1 minuut nog een vorm van cardio doen op je rustdagen, en de week daarna 2 minuten, etc. (extreem laag voorbeeld) en als je zo ver komt dat het impact heeft op andere trainingen dan moet je weer even verzinnen hoe je daar mee omgaat.

Dat bedoel ik met voor jezelf nadenken.
 
Krisk, dat is bij mij inherent aan het voor jezelf denken...:rolleyes: Maar goed dat je dat er nog even aan toevoegd!:)
 
Back
Naar boven