MuscleMeat

Crunches slecht ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik merk wel dat mijn zijbuikspieren serieus groeien na leg raises. Ik deed het een 5-tal weken en het is echt zo een bol nu. Maar mijn bovenkant loopt wat achter en die kan ik beter accenturen met crunches, niet?
Je kan met beide oefeningen de abs of obliques accentueren afhankelijk van de uitvoering...

Ben het zeker met jullie eens wat betreft de verschillende oefeningen voor de buikspieren,alleen wilde ts volgens mij weten of crunches slecht zijn?Ik heb nog geen slechte invloeden/gevolgen kunnen vaststellen in mijn geval...en of het wat opgeleverd heeft zal ik wel zien als het vet weg is:)
iig vind ik het echt een lekkere oefening

Nee niet slecht, maar wel opletten met uitvoering kan soms belastend werken op de onderrug. En er geen sit-ups van maken zoals sommigen doen.

Misschien doelt de TS op de veel voorkomende slecht uitgevoerde crunches, waardoor de algehele oefening meteen maar als slecht wordt benoemd door verschillende media. Want als je een sit-up/crunch slecht uitvoert dan kan je last van je rug krijgen. Maar als je aan BB doet en je doet de crunch/sit-up verkeerd is met misschien toch beter om weer te gaan voetballen:o

Nee niet slecht, maar wel opletten met uitvoering kan soms belastend werken op de onderrug. En er geen sit-ups van maken zoals sommigen doen.

Wederom mee eens,ik was er vanuit gegaan dat we aannemen dat de crunches correct uitgevoerd worden:)

Ik ben ook van mening dat bij een schema waarin squats en OH oefeningen zijn opgenomen de buikspieren al genoeg getraind worden en dus geen apparte oefeningen nodig zijn.

Dat goed uitgevoerde crunches nadelig zouden zijnis nieuw voor me?
ik heb wel eens gelezen in een artikel over MMA dat je beter geen sit ups en crunshes meer kunt doen omdat je juist flexie en extentie wilt voorkomen een een''stijve'' en stabiele romp wilt hebben

Ik ben ook van mening dat bij een schema waarin squats en OH oefeningen zijn opgenomen de buikspieren al genoeg getraind worden en dus geen apparte oefeningen nodig zijn.

Dat goed uitgevoerde crunches nadelig zouden zijnis nieuw voor me?

Geldt dit ook als je bv squat met een belt ?

Edit- Typo

Laatst bewerkt:
weighted crunches zijn leuk ;)

Even bumpen.

Ik ga vaak op de grond liggen en strek dan m'n benen en ga zo in de lucht fietsen met m'n handen onder mijn onderrug.
Heel vaak heb ik de indruk dat mijn rug ook bol is bij het uitvoeren. Is dit slecht voor de rug?

Ik merk wel dat mijn zijbuikspieren serieus groeien na leg raises. Ik deed het een 5-tal weken en het is echt zo een bol nu. Maar mijn bovenkant loopt wat achter en die kan ik beter accenturen met crunches, niet?

Bedoel je nou dat je je er dikker van ben gaan voelen?
Ik zou juist denken dat iedereen buikspier oefeningen doet om zijn buikje weg te werken... ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven