Fitness Seller

cut met carb cycling en interval cardio

joost1988

Cool Novice
Waardering
1
Hey

Na de examens teveel bijgekomen en ook mijn vetpercentage onvoldoende bijgehouden. Gevolg: een vetpercentage van 23%.

Ik ga het als volgt doen:
- 3 dagen op 2000 kcal
- 4e dag op 2500 kcal

2000 kcal:
150 gr Havermout
100 gr Cashew
100 gr lijnzaad
200 gr Kip
200 gr paardenvlees
totaal (kcal/E/KH/V): 1969/148,25/123/95

2500 kcal:
idem maar 150 gr linzen
totaal (kcal/E/KH/V): 2465,5/184,25/198/97

Mijn eiwitgehalte als ik safe wil zitten is: 2,2 * 59 kg(LBM)=129 gram

Ik vraag me alleen of of ik niet te hoog zit in eiwitten op de dag dat ik 2500 kcal eet.

De bedoeling is om mijn gewone trainingen te kunnen volgen d.w.z. 3 keer KT en op interval cardio op rustdagen.

Morgen naar de supermarkt en dan koop ik onmiddellijk alles aan.

ziet er goed uit, succes man! Benieuwd naar de resultaten (pics?)

• Topic Starter Topic Starter
bij deze

beetje chubby dus :) haha

Maar ik ben er klaar voor!

En ik heb mijn les wel geleerd :p

voorkant.jpg

achterkant.jpg

Lijkt me eerder 20%

Ik hoop dat je gelijk hebt haha :p

Maar ik kijk er al naar uit om er tegenaan te gaan. Morgen naar de winkel en dan koop ik alles wat ik nodig heb voor de komende week.

IK hou jullie wel op de hoogte:)

Persoonlijk zou ik iets hoger in eiwitten zitten, maar daar moet je doen waar jij je goed bij voelt ;).

Vandaag alles aangekocht in de winkel:

Verdikke al dat vlees is duur..... :p

En ik heb ook nog is ontdekt dat havermout van quaker evenveel kost als een tandenborstel. :p

Ik was wel verbaasd over de hoeveelheid: 200 gram paardenvlees is wel een aardige portie.

Een tweede stap die ik genomen heb is al het snoep dat zich in mijn kot bevind weggeven aan anderen. Ik wil het echt niet voorhebben dat ik is op een zwak moment, mijn dieet verpruts.

Vandaag alles aangekocht in de winkel:

Verdikke al dat vlees is duur..... :p

En ik heb ook nog is ontdekt dat havermout van quaker evenveel kost als een tandenborstel. :p

Ik was wel verbaasd over de hoeveelheid: 200 gram paardenvlees is wel een aardige portie.

Een tweede stap die ik genomen heb is al het snoep dat zich in mijn kot bevind weggeven aan anderen. Ik wil het echt niet voorhebben dat ik is op een zwak moment, mijn dieet verpruts.
3.39 euro voor 600gr kip (in Aldi, diepgevroren) is niet echt duur hoor ...

Hmm, 6 euro per kilo (jumbo) ofzo. maar goedkope kip wordt met eigen vet ingespoten om zwaarder te lijken:rolleyes:

Hahaha! Ja, want ze mogen echt alles schrijven op de etikketen :rolleyes:. Als je slim bent lees je de voedingswaardes ... Haha, sorry, maar dit is gewoon lachwekkend!

update

Hey nu 1 week later terug een stand van zaken invoeren.

Ik ben dus maandag begonnen met het dieet en ik heb deze week wel maar 1 keer cardio gedaan. Voor de rest heb ik wel alles goed uitgevoerd (inclusief voeding en KT).

Over de meting van het vetpercentage was niets positiefs te melden. In tegendeel het was zelfs hoger dan de vorige keer. Dus ik denk dat hier een meetfout in het spel zit, want mijn broek voelt toch opvallend losser aan. Ik moet echt een riem aandoen want anders zakt ze naar beneden als ik mijn portefeuille aandoe (gewoon veel wisselgeld :) ).

vorige keer:
biceps: 7
triceps: 18
rug: 20
taille: 24

deze keer:
biceps: 8
triceps: 18
rug: 20
taille: 28

--> vooral deze laatste baart me zorgen, maar ik moet echt zeggen dat mijn broek toch opvallend losser aanvoelt.

Op de foto's is er ook niet zoveel verschil te zien. Logisch ook, ik ben Maandag begonnen en ik had Vrijdag al mijn volgende meting.

Actiepunten: volgende week enorm letten op het aantal keer cardio (minimum 3 keer/week).

Voor de rest ben ik wel tevreden. Voeding ging goed, tijdens het uitgaan dronk ik ook geen bier. Ik heb echt veel laten staan, ik heb zelfs al mijn snoep dat op mijn kot lag weggeven aan mensen. Je maakt hier nog veel vrienden mee blijkbaar :)

graag jullie commentaar.

achterkant2.jpg

voorkant2.jpg

Iemand enige idee?

Ik zou me niet teveel druk maken over die vetmeting. Het is en blijft een kunst om een juiste meting uit te voeren en het kan dus inderdaad zomaar een meetfout zijn geweest. Je ziet dat je taille flink is afgenomen en dat is meestal ook wel een goede indicatie van vetverlies. Vergeet niet dat de taille-omtrek sterk kan variëren, doordat je lichaam soms vocht vasthoudt (vooral na high cal/high carb dagen). De eerste week verlies je vaak veel vocht, waardoor de eerste week de kilo's eraf vliegen en ook de taille-omtrek flink kan afnemen. Schrik dan ook niet als je gewicht/taille-omtrek soms wat toenemen. Kijk gewoon de resultaten aan. Ben je niet tevreden, pas dan je dieet/cardio aan tot je wel tevreden bent. De spiegel blijft de beste indicator. Succes!

Terug
Naar boven