Fitness Seller

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb jij nu helemaal geen last meer van je knie?
En wat was het probleem bij jou dan, waardoor werd dit veroorzaakt?
Nee is compleet weg, maar is al ff geleden.
Heb hier ergens nog wel een log van het bpc/tb500 traject wat ik toen gevolgd had.
Oorzaak was ook bounce met leg press/ squat oefeningen.

Stieken weet je toch wel wat dat is, die dingen die uitrekken zodat je boven de beweging niks ervan merkt maar zodra je zakt de stiek op spanning komt en de load/gewicht wat opvangt en dus onderin waar de aanslag op je knie het meest is dit verlicht.

IMG_4056.jpeg

Maar squat jij standaard in een smith? Of was dit tijdens jouw herstel?
Ik squat standaard in een smith ivm veiligheid, idem dito incline bench.
Jarenlang bb squat/bench gedaan, maar doordat ik de grens elke sessie opzoek is dit niet realistisch om met losse bb te doen en is de kans gewoon gigantisch dat je een blessure oploopt of gewoon niet tot echt falen kan gaan.

• Heart
Waarderingen: K82
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.046
Ik squat standaard in een smith ivm veiligheid, idem dito incline bench.
Jarenlang bb squat/bench gedaan, maar doordat ik de grens elke sessie opzoek is dit niet realistisch om met losse bb te doen en is de kans gewoon gigantisch dat je een blessure oploopt of gewoon niet tot echt falen kan gaan.
Hmmm, ik moet misschien dan maar eens de smith een kans geven in dat geval.

• Like
Waarderingen: AK
  • #1.047
"No, no, no, no. You gotta listen to the way people talk. You don't say "affirmative," or some shit like that. You say "no problemo."
And if someone comes on to you with an attitude you say "eat me." And if you want to shine them on it's "hasta la vista, baby."

Update knie:
Gaat sinds vandaag eindelijk lekker, ik loop zo goed als normaal, er is nog wel een pijntje, een bodyweightsquat zit er nog niet in maar we zijn op de goede weg.
Ik ben blij en wil al bijna meteen naar buiten om een rondje te lopen maar laten we dan maar niet doen nu.

Dinsdag Pull:

Lat Pull Down:
8 x 90
7 x 90
13 x 60

Machine Plated Rows:
7 x 45 (45kg per kant)
6 x 45
12 x 35

Reversed Machine fly:
3 x 10 x 35 (pauzed)

Incline dumbbell curls:
5 x 20
7 x 18
6 x 18
11 x 14

Biceps machine:
6 x 45
13 x 25

Misschien komt het door mijn knie maar ik ben me ineens heel erg bewust van alle bewegingen en ook dat je dit lekker rustig mag/hoort/moet doen.
Alle bewegingen van deze dag gingen rustig, niet langzaam maar met een kalme snelheid, bijna tegen langzaam aan. Gewoon lekker, en een erg dikke pomp.

Als ik deze focus en dit gevoel in elke training kan krijgen dan ben ik een tevreden mens op dit gebied.

En ja, de contest is bijna op zijn eind, maar mijn persoonlijke doel is nog niet bereikt dus na de contest gaat mijn persoonlijke contest dus gewoon door, net zo lang tot het doel is bereikt.

Maar voor mijn gevoel komt er echt een einde aan een periode, ook al was deze compleet online en enkel te volgen via een beeldscherm, voelde het best wel hecht om het zo maar te zeggen.

Ok, genoeg emo voor nu.

Tot de volgende update, met data.

Hasta la Vista!

Wellicht is het interessant om wat videos te maken van je uitvoering en hier te droppen zodat we het kunnen bekijken. Sommige oefeningen doe je namelijk best zwaar en dat met correcte uitvoering is niet niks.

• Like
  • #1.049
"I need your clothes, your boots and your motorcycle."

Hier komt de één na laatste update van deze contest.

Begin bodyfat: 23.7%
Doel bodyfat: 10%
Laatste meeting bodyfat: 19.6%
Huidig bodyfat: ??
Startgewicht: 97.8 kg
Huidig gewicht: 88.5 kg (laatste weging)
Gem weekgewicht vorige week: 90.7
Gem weekgemiddeld deze week: 89.3
Buikomtrek: 91cm (7cm minder dan begin cut)
Buikomtrek begin cut: 98cm
Kcals: 2200 op trainingsdagen, 2000 op niet trainingsdagen
Onderhoud: 3300

Foto's zijn inmiddels gemaakt, met ultra high end badkamer kwaliteit, licht van een plafondlamp met eveneens beestachtig goede kwaliteit....ahum ahum.....to be continued.

Donderdag Push2

Ab crunch machine:
3 x 12 x 25

Incline dumbbell press:
8 x 36
7 x 36
13 x 28

Inlince benchpress:
6 x 75
12 x 55

Machine Plated shoulder press:
8 x 25 (per kant)
6 x 25
13 x 15

Triceps bodyweight dips:
10 x bw
8 x bw
7 x bw

Triceps Pushdown:
10 x 65
9 x 65
14 x 50

Dumbbell supinated front raise:
3 x 8 x 10

Hanging leg raises:
2 x 20

Bijzonderheden;
Knie, ik kan weer helemaal normaal lopen, echter als ik ga hurken of redelijk wat kracht wil zetten vanuit een bepaalde positie dan voel ik nog wel een klein pijntje, zodra dit helemaal weg is ga ik mijn benen weer trainen, ik verwacht dat dit volgende week zal zijn, wellicht aan het eind van de week, kuiten zal ik denk ik vandaag al wel kunnen doen.

Daarnaast bevalt de manier van trainen met deze set opzet me goede, 2 sets zo zwaar mogelijk richting de 6-10 reps, daarna 1 set met minder gewicht zo vaak mogelijk en tussen de 8- 16+, met deze laatste set knal je er echt een pomp in. Elke rep wordt rustig en beheerst uitgevoerd.

Ik ga zo even een verhaaltje schrijven als afsluiter voor de mooie contestlog.

Oh ja, vergelijkfotootje hieronder, links is 27augustus genomen, rechts 13 juni. Ik zelf vind het al een mooi verschil.

Hasta la Vista, baby's!

Collage_20240830_093809.jpg

Laatst bewerkt:
Verschil is goed te zien! Lekker bezig broer 🇹🇷 Tot hoe ver of wanneer trek je hem door?

• Heart
  • #1.051
Verschil is goed te zien! Lekker bezig broer 🇹🇷 Tot hoe ver of wanneer trek je hem door?
Thanks,

Dat het verschil goed te zien is kan ik op sommige foto's helaas niet mooi naar voren laten komen, maar er is hoe dan ook duidelijk verschil.

In eerste instantie wil ik hem doortrekken tot 13 oktober, dan ben ik namelijk precies 4 maand bezig, dan ga ik vet% meten, gewoon voor de statistiek want de spiegel en Google vergelijking zegt meer dan een getal.

Ik verwacht dat ik na 13 oktober nog wel een maandje langer bezig ben, dus ik hou sowieso wel rekening met een verlenging, maar is niet erg.
Nu dus nog anderhalve maand flink doorknallen en zien waar ik op 13 oktober sta.

Je bent lekker op weg man, goed bezig!

• Heart
Knie, ik kan weer helemaal normaal lopen, echter als ik ga hurken of redelijk wat kracht wil zetten vanuit een bepaalde positie dan voel ik nog wel een klein pijntje, zodra dit helemaal weg is ga ik mijn benen weer trainen, ik verwacht dat dit volgende week zal zijn, wellicht aan het eind van de week, kuiten zal ik denk ik vandaag al wel kunnen doen.

Als je pijn hebt, is het niet verstandig om helemaal niet meer te bewegen. Als het overbelasting is en je neemt vervolgens een tijd rust. Dan is de kans groot dat je daarna weer klachten krijgt, zodra je alles weer oppakt.

Verstandiger is dus om evengoed te blijven bewegen, mits de pijn niet hoger dan een '3' wordt. Als het even kan de trainingen en activiteiten weer rustig opbouwen. Niet meteen alles tegelijk willen doen én weer vol knallen.

• #1.055
Als je pijn hebt, is het niet verstandig om helemaal niet meer te bewegen. Als het overbelasting is en je neemt vervolgens een tijd rust. Dan is de kans groot dat je daarna weer klachten krijgt, zodra je alles weer oppakt.

Verstandiger is dus om evengoed te blijven bewegen, mits de pijn niet hoger dan een '3' wordt. Als het even kan de trainingen en activiteiten weer rustig opbouwen. Niet meteen alles tegelijk willen doen én weer vol knallen.
Thanks, ik ga er mee aan de slag!

• #1.056
@wovano

Verhaaltje en collage zijn verzonden.

Goede progressie gemaakt!

Als je dit nu al visueel voor elkaar krijgt dan wordt het nog wat als je onder de 15% komt.

• Bicep
  • #1.058
Goed bezig kaatje! 👏👏👏 Mooi verschil 👍

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven