AndroidHealthClinic

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik ga waarschijnlijk weer 12.000 verschillende antwoorden krijgen maar daar vis ik de meest logische wel uit.

Heb nog een beetje feedback nodig, niet meteen weer een totaal kwartaal overleg over het hoe en waarom maar gewoon feedback, ik heb ook geen behoefte meer om mijn programma volledig om te gooien want dat is naar mijn idee ook niet nodig, enkel een aantal aanpassingen zodat ik uiteindelijk met dit programma een lange tijd vooruit kan.

Onderstaand nogmaals mijn trainginsprogramma (UB/LB 4 keer per week).
Deze heb ik op de UB zo min mogelijk aangepast, enkel de "4 sets" terug gebracht naar "3 sets" op alle oefeningen EXCLUSIEF warm-up.
Op de 2de UB dag de 2 borstoefeningen achter elkaar gezet en daarna de rug. Triceps nog wel op het eind ipv na borst.

Op de LB dagen heb ik een split gemaakt in Quad en Hams focus.

2 punten waar ik feedback over wens:

-1 Is dit een logische indeling (kijkend naar de 2 LB dagen), zo nee geef dan aub aan wat beter kan of wat logischer is.

-2 Ik mis momenteel de deadlift in dit schema, de één zegt dat ie op UB dag moet en de ander zegt op LB, wat is wijsheid?

Alvast bedankt voor het meedenken en de hulp.

Maandag UB1:

Ab crunch machine 4 sets
OHP 3 sets
Bench Press 3 sets
BOR 3 sets
Lat Pulldown Hammergrip 3 sets
Barbel Curls 3 sets
Triceps pushdown 3 sets
Overhead triceps extension 3 sets

Dinsdag LB1 quad focus:

Leg extensions 3 sets
HackSquat 3 sets (warmup 2 x 10 x squat-bar)
Legpress 3 sets
Lunges 3 sets
Lying Legcurls 3 sets
Kuiten Staand 4 sets

Donderdag UB2:

Ab crunch machine 4 sets:
Incline DB chest press 3 sets
Seated Machine fly 3 sets
BW PullUps 3 x 8
Seated Cable Row 3 sets
Dumbbell shoulder press 3 sets
Incline db biceps curls 3 sets
Triceps pushdown 3 sets
Overhead triceps ext 3 sets

Vrijdag LB2 Hams focus:

Leg Curls zittend 3 sets
RDL 3 sets
Back Extensions 3 sets
Bulgarian Split squat 3 sets
Kuiten zittend 4 sets
Onderarmen 4 sets
Ik zou eerst chest doen en daarna delts omdat je dan bij chest je delts al deels meeneemt en dus een soort van warmup heb gehad.
En ik zie dat je 2x triceps doen bij UB1 en UB 2 en maar 1x biceps. Wellicht splitten in bv UB1 2x bi en 1x tri en UB2 1x bi en 2x tri.

• Like
Waarderingen: K82
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
"The unknown future rolls toward us. I face it, for the first time, with a sense of hope. Because if a machine, a Terminator, can learn the value of human life, maybe we can too."

Update en overzicht, trainingslog van gisteren inclusief foto's "toen en nu".

Begin bodyfat: 23.7%
Doel bodyfat: 10%
Laatste meeting bodyfat: 19.6%
Huidig bodyfat: onbekend maar wordt deze week gemeten.
Startgewicht: 97.8 kg
Huidig gewicht: 90.5 kg (laatste weging)
Gem weekgewicht: 91.4
Buikomtrek: 92.5 (5.5 cm minder dan begin cut)
Laatste meting buikomtrek: 93.5 cm (week geleden)
Kcals: 2500 op trainingsdagen, 2200 op niet trainingsdagen
Onderhoud: 3300

Maandag UB1:

Ab crunch Machine:
4 x 10 x 25

Begonnen met OHP ipv Bench, dit omdat mijn schouders achter lopen mbt kracht bijvoorbeeld.

OHP:
warmup:
2 x 10 x bar
4 x 30
werksets
8 x 45
8 x 45 (laatste 2 reps pushpress)
13 x 35

Barbell Bench:
2 x 8 x bar
4 x 60
1 x 70
1 x 80
Werksets
8 x 90
7 x 90
12 x 75

Na OHP voelt bench wat zwaarder, meer moeite met de gewichten, vorige keer drukte ik 4 x 100 en dan de laatste reps met hulp, daarom gewicht verlaagd naar 90 om meer eigen reps te pakken.

BOR:
warmup:
10 x 40
4 x 60
werksets:
9 x 85
8 x 85
14 x 70

Lat Pulldown Hmmrgrip:
10 x 40 warmup
werksets:
8 x 85
7 x 85
14 x 65

Barbell Biceps Curl:
8 x 40
8 x 40 (laatste 2 reps beetje cheat = beetje swing gebruikt omhoog)
11 x 30

Overhead Triceps machine:
9 x 25
8 x 25
10 x 20

Triceps push Down:
9 x 65
8 x 65
10 x 55

SitUps:
3 x 20

Alles voelde goed, lekker zwaar, veel gezweet en ook vies fucking druk in de gym dus paar keer moeten wachten tot iemand zijn laatste setje af ging maken, iemand die een ander wat voor moest doen bla bla bla schiet nou maar op ik wil er bij....
De reden van de drukte is omdat mijn gym dus tot de eerste week van september een zomerrooster heeft en van 13:00-18:00 dicht zit, dus je kant dan 2 maanden lang 's morgens OF 's avonds trainen, en dan is t dus stuiterdruk....ach ja, er zijn ergere dingen.

Bijzonderheden:
OHP vóór Bench kan, echter lever je hier wel kracht op in met benchen, zal vast erg logisch zijn. Ik moet zeggen dat de schouders daarna totaal niet branden of onprettig voelen want dat had ik wel eens na een bench.

Alle oefeningen uitgevoerd middels top/backoff principe. Ook hier zijn weer verschillende varianten: 1 topset gevolgd door 1 backoff maar ik lees, zie en hoor ook dat je 2 topsets kan doen gevolgd door 1 backoff, of 1 topset gevolgd door meerdere backoff, ik denk dat dit maar net is hoe de persoon in kwestie het wil.
Ik ga voor 2 topsets gevolgd door 1 backoff set. Bevalt goed (op advies van iemand die hier rondzwemt, dan weet je wel genoeg denk ik).

Vandaag staat LB op het programma, helaas kreeg ik afgelopen zaterdag weer last van mijn knie, dit keer niet zo heel erg maar wel voldoende dat ik het nu nog steeds voel als ik helemaal gehurkt zit, legday vandaag is daarom ook niet verstandig en zal óf morgen gebeuren of anders stond ie voor donderdag maar dan moet mijn schoonmoeder zo nodig jarig zijn en heeft de familie besloten fucking te gaan wokken....dat wordt dus veel kip met groente eten daaro en zero-sprite (als ze dat hebben), woklocatie is in Bentelo, ik ben geen wokker maar moet te doen zijn zegt men.

Dus als morgen mijn knie nog steeds een pijntje heeft, dan wordt vrijdag pas een legday gedaan, dan zal het vast over zijn.

Nou, verder geen meldingen.

Lief zijn!

Hasta la Vista

• #1.003
Ik zou eerst chest doen en daarna delts omdat je dan bij chest je delts al deels meeneemt en dus een soort van warmup heb gehad.
En ik zie dat je 2x triceps doen bij UB1 en UB 2 en maar 1x biceps. Wellicht splitten in bv UB1 2x bi en 1x tri en UB2 1x bi en 2x tri.
Ik pak sinds kort OHP vóór Chest omdat mijn schouder sterker moeten worden.
Ja die triceps-Biceps verdeling, ik geef iets meer aandacht aan triceps omdat dit een grote deel van mijn bovenarm in beslag neemt, biceps sowieso 1 keer per UB maar hij moet sowieso vaker getraind worden, mee eens, ik pak hem dan op UB2 2 keer. 1 x op UB1 en 2 x op UB2, triceps op beide UBdagen 2 keer.

Iemand gaf ook de suggestie om triceps na push te doen, dus vóór pull, is een optie om eens te proberen maar ben nu deze volgorde gewend.

• #1.005
3, 2 top en 1 backoff, dat zijn 3 Werksets.

Feedersets vooraf zijn geen Werksets

• #1.007
İk zie online voorbij komen dat klassieke top/backoff set bestaat uit 2 sets. 1 top en 1 backoff.

Maar ik lees tussen de regels door dat 2 top en 1 backoff prima werkt. Als ik wil kan ik dit altijd nog aanpassen nadat ik een lange tijd hiermee getraind heb.

İk zie online voorbij komen dat klassieke top/backoff set bestaat uit 2 sets. 1 top en 1 backoff.

Maar ik lees tussen de regels door dat 2 top en 1 backoff prima werkt. Als ik wil kan ik dit altijd nog aanpassen nadat ik een lange tijd hiermee getraind heb.
Zolang je maar de juiste geheime woorden uitspreekt.

• Like
Elke workout jezelf verbeteren is onmogelijk, maar ook niet relevant. Meen dat er in dit topic laatst nog een discussie daarover was. Stijgende lijn icm bw die omhoog gaat is wel het doel, maar dat je 2/3/4+’sessie achter elkaar blijft hangen bij sommige oefeningen is gewoon normaal.

kom je er al uit met je schema🤗

• Like
Jazeker, helaas werkt mijn knie weer eens nie mee dus geen lowerbody deze week. Beetje fucked up maar komt goed.
Met squats/ legg press langzaam zakken en onderin 0.5 sec “pauze”, zodat je geen bounce pakt en je knie gewricht elke keer een klap krijgt.
Veel mensen laten het gewicht vallen en onderin dmv een bounce/stuiter weer omhoog drukken. Je knie gewricht krijgt hierdoor behoorlijke klappen en je zult niet de eerste zijn die daardoor knie ellende heeft.

• #1.014
Met squats/ legg press langzaam zakken en onderin 0.5 sec “pauze”, zodat je geen bounce pakt en je knie gewricht elke keer een klap krijgt.
Veel mensen laten het gewicht vallen en onderin dmv een bounce/stuiter weer omhoog drukken. Je knie gewricht krijgt hierdoor behoorlijke klappen en je zult niet de eerste zijn die daardoor knie ellende heeft.
Ik let daar zeer zeker op, misschien dat ik onbewust toch nog een beetje bounce, ik zal er nog beter op letten en langzamer bewegen, langzame bewegingen zijn trouwens ook beter = langere s[pierspanning = meer spierprikkel = grote dikke boomstammen kweken.

Nu maar eerst kalm aan mijn knie beetje rust geven, heb de afgelopen dagen wel met zere knie 10k+ stappen gezet, tijdens het lopen is de pijn nagenoeg weg, als ik een tijdje gezeten heb en dan weer opsta is t moment dat ik het t meest voel. Dus tja beetje tweestrijd tussen rust houden of stappen maken....heb dus gekozen om stappen te maken.

Vandaag kantoordag op locatie, dus even een dag niet lopen, namiddag autorijden en daarna wokken dus ook zitten. Eens kijken wat dat doet met de pijn, hopelijk morgen een stuk minder.

En anders eens een huisarts aan zijn jas trekken...

Laatst bewerkt:
Ik lwet daar zeer zeker op, misschien dat ik onbewust toch nog een beetje bounce, ik zal er nog beter op letten en langzamer bewegen, langzame bewegingen zijn trouwens ook beter = langere s[pierspanning = meer spierprikkel = grote dikke boomstammen kweken.

Nu maar eerst kalm aan mijn knie beetje rust geven, heb de afgelopen dagen wel met zere knie 10k+ stappen gezet, tijdens het lopen is de pijn nagenoeg weg, als ik een tijdje gezeten heb en dan weer opsta is t moment dat ik het t meest voel. Dus tja beetje tweestrijd tussen rust houden of stappen maken....heb dus gekozen om stappen te maken.

Vandaag kantoordag op locatie, dus even een dag niet lopen, namiddag autorijden en daarna wokken dus ook zitten. Eens kijken wat dat doet met de pijn, hopelijk morgen een stuk minder.

En anders eens een huisarts aan zijn jas trekken...
Dat langzaam bewegen heb ik altijd mijn twijfels over en ik zie mensen tegenwoordig gewoon slowmotion trainen waar ik dan weer sterk mijn twijfels bij heb of dit positief uitpakt.
Knie ellende is gewoon merendeel vd tijd dat men het gewicht laat vallen door de zwaartekracht, onderin “opvangt” en je kniegewricht dus elke keer een klap ontvangt. Dit bouwt op tot je irritaties begint te voelen, vandaar onderin die “pauze/deadstop” dat je zeler weet geen bounce te pakken. Het laten zakken hoeft allemaal niet een eeuwigheid te duren, 2 sec is meer als genoeg en dan explosief omhoog. Zie mensen het gewicht zo langzaam zakken tegenwoordig #TUT, maar vervolgens wel baby gewichten gebruiken. Uiteraard gewicht is een tool, maar met een 50kg squat ga je geen massive legs krijgen zelfs niet al laat je het 35 seconden zakken.

Ik lwet daar zeer zeker op, misschien dat ik onbewust toch nog een beetje bounce, ik zal er nog beter op letten en langzamer bewegen, langzame bewegingen zijn trouwens ook beter = langere s[pierspanning = meer spierprikkel = grote dikke boomstammen kweken.
De excentrische fase overdreven langzaam uitvoeren gaat je wel reps kosten. Belangrijkste is dat je de excentrische fase beheerst en gecontroleerd uitvoert, dus dat jij de baas bent over het gewicht en niet de zwaartekracht.

• #1.017
Dat langzaam bewegen heb ik altijd mijn twijfels over en ik zie mensen tegenwoordig gewoon slowmotion trainen waar ik dan weer sterk mijn twijfels bij heb of dit positief uitpakt.
Knie ellende is gewoon merendeel vd tijd dat men het gewicht laat vallen door de zwaartekracht, onderin “opvangt” en je kniegewricht dus elke keer een klap ontvangt. Dit bouwt op tot je irritaties begint te voelen, vandaar onderin die “pauze/deadstop” dat je zeler weet geen bounce te pakken. Het laten zakken hoeft allemaal niet een eeuwigheid te duren, 2 sec is meer als genoeg en dan explosief omhoog. Zie mensen het gewicht zo langzaam zakken tegenwoordig #TUT, maar vervolgens wel baby gewichten gebruiken. Uiteraard gewicht is een tool, maar met een 50kg squat ga je geen massive legs krijgen zelfs niet al laat je het 35 seconden zakken.
Ja die "slow-motion-boys" ken ik, wij hebben er ook zo één in de gym. Beetje Mike Mentzer stijl zeg maar (met alle respect voor deze man, begrijp me niet verkeerd).

Ik zal in het vervolg mijn beenpresses pauzeren onderin, ook om zeker te weten dat er totaal niet gebounced wordt.

• Like
Waarderingen: GruX
Paar dagen niet getraind?

• Bicep
  • #1.019
Helaas niet. Alleen maandag. Rest vd week pijn lijden, knie is helemaal dik en stijf. Doet zeer. Zakt al wel iets af.

Maandag gaan we maar de gym, dat sowieso. Echt fucked up dit. Gisteren en vandaag niet gelopen.

Helaas niet. Alleen maandag. Rest vd week pijn lijden, knie is helemaal dik en stijf. Doet zeer. Zakt al wel iets af.

Maandag gaan we maar de gym, dat sowieso. Echt fucked up dit. Gisteren en vandaag niet gelopen.
En je knie ellende zorgt er ook voor dat je geen push/pull sessies kan draaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven