Fitness Seller

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe staan we ervoor? Weekgemiddeldes? Knie al weer gemaakt?

Dit is het moment als je nu niet on track blijft je verdwaald langs het spoor gaat lopen en je er een potje van kan maken. Werk om je blessure heen, push/pull kan sowieso lijkt me en leg day improviseer (veilige) oefeningen die wel kunnen.

Toen ik de vingertop verbrijzeld had tussen een straatband van 10x100x20cm(ja die zijn groot) ging ik zelfs met de motor weg en trainde ik gewoon door💪🏽☠️ trainde volledig zonder de wijsvinger te kunnen gebruiken dus dan kan jij het ook met het knietje💪🏽
IMG_1816.jpeg
A502DCBA-717A-4A96-BFA7-40D978E61188.jpeg

Bijlagen

• IMG_1816.jpeg
    IMG_1816.jpeg
    196,9 KB · Weergaven: 39
  • Bicep
Waarderingen: K82
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.023
Hoe staan we ervoor? Weekgemiddeldes? Knie al weer gemaakt?

Dit is het moment als je nu niet on track blijft je verdwaald langs het spoor gaat lopen en je er een potje van kan maken. Werk om je blessure heen, push/pull kan sowieso lijkt me en leg day improviseer (veilige) oefeningen die wel kunnen.
Morgen Push, dinsdag Pull. Donderdag push vrijdag Pull.

Knie is nog vrij veel aanwezig en niet supermobiel en nog zeker niet pijnvrij.

Ik laat me brengen en halen naar de gym.

Dan maar een week geen legday.

Knallen doen we sowieso.

Opgeven is geen optie.

Morgen Push, dinsdag Pull. Donderdag push vrijdag Pull.

Knie is nog vrij veel aanwezig en niet supermobiel en nog zeker niet pijnvrij.

Ik laat me brengen en halen naar de gym.

Dan maar een week geen legday.

Knallen doen we sowieso.

Opgeven is geen optie.
Brengen / halen? Bende invalide dat het zo erg is? Kun je niet lopen/autorijden dan?

Wandel je ook niet meer dagelijks? Als je constant pijn hebt dan naar de huisarts kijken of df die wat merkt en anders doorverwijzing voor fotos.

Word de pijn wel minder dagelijks, heb je er constant last van?

• #1.025
Brengen / halen? Bende invalide dat het zo erg is? Kun je niet lopen/autorijden dan?

Wandel je ook niet meer dagelijks? Als je constant pijn hebt dan naar de huisarts kijken of df die wat merkt en anders doorverwijzing voor fotos.

Word de pijn wel minder dagelijks, heb je er constant last van?
Wordt wel minder met de dag, sinds donderdag niet meer normaal kunnen lopen, dus geen stappen kunnen zetten. Maar gaat met de dag beter.

2000 kcals perdag. Gewicht blijft zakken, eiwit op 180+gr pd, Huidig gewicht 88.9kg

Ik ga kneesleeves bestellen, squatten met pauze onderin en langzamer zakken.

Maar deze week push/pull no legs, misschien Kuiten maar dat bekijk ik met de dag.

Wordt wel minder met de dag, sinds donderdag niet meer normaal kunnen lopen, dus geen stappen kunnen zetten. Maar gaat met de dag beter.

2000 kcals perdag. Gewicht blijft zakken, eiwit op 180+gr pd, Huidig gewicht 88.9kg

Ik ga kneesleeves bestellen, squatten met pauze onderin en langzamer zakken.

Maar deze week push/pull no legs, misschien Kuiten maar dat bekijk ik met de dag.
Als je er zoveel last van hebt dan ben ik bang dat je komende weken er nog niet vanaf bent. Heb je enig idee waar het aan kan liggen en is is het 1 knie?

Je zou protocol tb500 / bpc157 kunnen starten…

• Heart
  • #1.028
Als je er zoveel last van hebt dan ben ik bang dat je komende weken er nog niet vanaf bent. Heb je enig idee waar het aan kan liggen en is is het 1 knie?

Je zou protocol tb500 / bpc157 kunnen starten…
Ja in één knie. 2 maand geleden ook gehad maar duurde toen maar paar dagen. Heel vreemd.

Ik denk zelf dat het komt door te veel sets Quads per week, dus overbelasting.

Die ga ik terug brengen naar 3 sets per oefening en mijn legdays anders inrichten.

Maar heb ook al mijn hele leven knakkende (geluid) knieën als ik hurk, en ze kraken ook bij traplopen.

Wel heel fuckedup dat dit nu weer gebeurd.
Ik kreeg er vorige week zaterdag al een beetje last van achter in mijn knie, knieholte bovenkant kuit.
Heb er toen gewoon elke dag mijn 10k stappen meegemaakt tot donderdag.

Misschien had ik dat niet moeten doen, rust was misschien beter geweest.

Ik denk zelf dat het komt door te veel sets Quads per week, dus overbelasting.
Dit is zeer nihil, aangezien het knie gewricht wel wat aan kan. Heb je ooit jou uitvoering van oa squat variant of leg press laten beoordelen?
Ik verwacht dat het hem hier in zit en dat dit daarom een terugkomend fenomeen is.

• Like
  • #1.030
Dit is zeer nihil, aangezien het knie gewricht wel wat aan kan. Heb je ooit jou uitvoering van oa squat variant of leg press laten beoordelen?
Ik verwacht dat het hem hier in zit en dat dit daarom een terugkomend fenomeen is.
Zodra ik weer Squat maak ik een video en zal ik hem je sturen of hier posten.

En hoe ging je training? Last vd knie gehad met push of ging het wel.

Bpc 157 heeft mij veel geholpen met een schouder blessure

Dat kan. Maar je wilt eerst de oorzaak aanpakken. Als ik het verhaal van @K82 lees, is het een terugkomend iets.

Eerst oorzaak aanpakken dus, anders loopt hij er dadelijk weer mee. In hoeverre hij dan nog kan lopen
Je kan dit inzetten terwijl je de oorzaak aanpakt. Je moet niet 110% gaan knallen.dan idd. Ter ondersteuning.

• Like
Dat langzaam bewegen heb ik altijd mijn twijfels over en ik zie mensen tegenwoordig gewoon slowmotion trainen waar ik dan weer sterk mijn twijfels bij heb of dit positief uitpakt.
Knie ellende is gewoon merendeel vd tijd dat men het gewicht laat vallen door de zwaartekracht, onderin “opvangt” en je kniegewricht dus elke keer een klap ontvangt. Dit bouwt op tot je irritaties begint te voelen, vandaar onderin die “pauze/deadstop” dat je zeler weet geen bounce te pakken. Het laten zakken hoeft allemaal niet een eeuwigheid te duren, 2 sec is meer als genoeg en dan explosief omhoog. Zie mensen het gewicht zo langzaam zakken tegenwoordig #TUT, maar vervolgens wel baby gewichten gebruiken. Uiteraard gewicht is een tool, maar met een 50kg squat ga je geen massive legs krijgen zelfs niet al laat je het 35 seconden zakken.
Precies. Ik denk ook dat er een verschil is tussen je basic compounds, waar je gewoon met een normaal beheerste uitvoering sterker wilt worden, of eventueel een laatste setje leg extensions met minder gewicht en extra langzame excentrische fase.

• #1.038
"Remember the message. "The future is not set. There is no fate, but what we make for ourselves"."

In verband met kniepijn de trainingen voor de gehele week aangepast naar Push/Pull No Legs (eigenlijk een barboy schema, stoere guys die achter de bar staan trainen ook alleen hun bovenlichaam en niet hun benen)

Machine Plated chest press:
Na Warmup:
7 x 90 (45kg per kant)
6 x 90 (45 per kant)
12 x 70 (35 per kant)

Machine Chest Fly:
8 x 65
8 x 65
13 x 50

Machine plated Shoulder Press:
Na Warmup:
8 x 45 (22.5 per kant) had 50kg mogen zijn maar kwam daar na 3 reps achter en wilde niet meer wisselen en dus gewoon doorpompen
8 x 45
12 x 40

Lateral db raises:
12 x 10
12 x 10
14 x 8

Overhead triceps extension (machine)
3 x 12 x 20 (volgende keer verhoogd)

Triceps cable pushdown:
8 x 65
10 x 60
9 x 60

Ab crunch machine:
3 x 12 x 25

Hanging Legraises:
2 x 20

Bijzonderheden:
Erg irritant dat ik me niet optimaal kan bewegen, pijn in de knie wordt met de dag minder, bewegingsvrijheid wordt met de dag meer, voelt alsof er verdikking in zit die iedere dag afneemt. Ik had er vorige week zaterdag al een beetje last van maar toen kon ik nog gewoon lopen, na een 10 minuten lopen was de pijn nagenoeg weg. Dus ik heb dan ook gewoon van zaterdag tot en met woensdag mijn 10k stappen gemaakt, ook al werd de pijn op woensdag wel erger ben ik er door mee blijven lopen....totdat op donderdag mijn knie dik en erg stijf en echt pijnlijk was.

Dus ik had misschien meteen die zaterdag al rust moeten houden om de huidige situatie te voorkomen. Maar daar heb ik nu niks aan.

Ik ga mijn vorm met squatten filmen, zodra ik weer pijnvrij ben.
Er zullen kneesleeves worden aangeschaft.
Er loopt een fysio in onze gym, zodra ik hem zie zal ik eens een gesprek aan gaan met hem.

Voor de rest was de training wel fijn, goed gezweet en enorm veel weerstand gepakt. Alleen wel vervelend dat ik geen cardio kan doen, zelfs geen fiets. Maar komt goed.

Hasta la Vista!

Dit is zon “drempel” die je tegenkomt in je avontuur en je gewoon moet overwinnen. Ben ervan overtuigd dat het een uitvoering fout is en je daardoor met je knie zit. Ik heb overigens dezelfde fout meegemaakt voorheen en kon na wel doortrainen icm stieken om onderin de load vd knie af te halen. Merkte na 2 maanden wel sterke vooruitgang in herstel en haalde de stieken weer weg om langzaam weer op te bouwen. Maandje verder zat ik op werkset gewichten, maar je merkte soms wel een “kriebeltje” niet dat het hinderend was voor progressie. Na 6 maanden was het pas compleet weg en heb ik me lesje wel geleerd.

• #1.040
Is dit Limburgs?

:D

Even zonder gekheid, ik denk dat je die steunen bedoeld? Die kan ik gebruiken, is wel een goede optie. Volgens mij kunnen ze in ons nieuwe squatrek tot een bepaalde hoogte.
Als dit nog te laag is zal ik de smithmachine eens gebruiken, die steunen kunnen hoger komen te hangen.
Zodra ik een beetje fatsoenlijk pijnvrij mijn knie kan buigen zal ik dit gaan doen, deze week wordt hem dat niet helaas.

Heb jij nu helemaal geen last meer van je knie?
En wat was het probleem bij jou dan, waardoor werd dit veroorzaakt?

• Like
Waarderingen: AK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven