Jij bent gewoon skinnyfat
23-3-2021: Quads + Biceps
91,1kg / Medium day: 4100 kcal
Wide stance squat (adductor) x 11 , x 13
Banded leg ext x 7 , x 8 , x 9
Smith squats:
3pps + 2,5 + 1,25kg x 6
3pps x 5 paused
2 1/2 pps + 1,25kg x 9
Unracken nog steeds een b*ch in de smith maar ging deze keer andersom staan en dat ging al beter
Platz squat:
2pps + 5 + 1,25kg x 8
2pps + 2,5kg x 10
Cluster leg ext: 4p + 0,5kg x 11 - 5 - 5 - partials
DB split squat (2 tel in deep stretch) x 13 , drop
Quad stretch
DB hammer x 10 , x 12 , x 11 + 5 rest-pause
1-arm cable curl x 11 , x 11 , x 9 + assisted reps
Bicep stretch
DB rear delt x 15 , x 15 , drop elastiek
Standing calf x 7 , x 9 , x 11 , x ? kreeg kramp in voet
Top training
@Schwarzeneggertje ik kan je bericht niet citeren, maar vind het wel interessant, dus doe het zo
Ik geef je gelijk dat in mijn backshots mijn biceps achterlopen. Wat ik nu ga zeggen is niet om mezelf te verdedigen, want ik wil mijn armen ook groter (koud flexed zijn ze 41cm), maar de meeste nattys (die ik heb gezien tenminste) hebben echt geen uitzonderlijk goeie armen. Maar ik train ze net zo intensief als al mijn andere lichaamsdelen. Ik wilde misschien zelfs een DC approach gaan volgen waar je dus bijvoorbeeld je bicep work doet alvorens je quad work.
Vervolgens wil ik graag even inhaken op wat je erna zegt, over 'probeer mind-muscle connection' te verbeteren. Hier heb ik 2 dingen op te zeggen:
1. Ik denk dat velen een beetje een misconceptie hebben over mijn training / JP / load style training. Ookal schrijf ik ALLE werksets op die ik doe, het is niet zo dat het doel is om x gewicht voor y herhalingen te verplaatsen. Op je heavy ass topsets voor bijvoorbeeld squats, presses, rows, deadlifts, etc. in de 5-8 reprange is het doel simpelweg zo sterk mogelijk te worden dmv (micro-)loading en je vorm goed te houden. Bij deze sets focus ik dus ook niet op 'maximale contractie' of 'MMC', daar zijn namelijk de back-off sets voor die je in een hogere range uitvoert. Voor biceps doe ik zo'n 6 sets, waarvan er max 1 <10 reps is en ik vaak eindig met een dropsets voor pump/failure.
2. Ik vind dat de term 'MMC' links en rechts gegooid wordt zonder echt betekenis eraan te hechten. Ik snap wat je bedoelt hoor, je denkt dat ik teveel focus op gewicht en te weinig op contracties, maar voor mij is MMC gewoon een verkeerde verzamelnaam voor: vorm, neurologische stimulus, pump, etc. Maar again, ik begrijp je argument, maar ik kan je verzekeren dat mijn contracties gewoon goed zijn en dat mijn biceps behoorlijk pumped zijn na de sets.
Ook grappig dat je zegt van de 'mmc' methode voor benen, dit is juist het lichaamsdeel (vooral quads) waar ik het meeste load toepas tov 'mmc'. Dit doe ik omdat er zoveel progressiemogelijkheden zijn op oefeningen zoals squats, leg presses, etc. En dat werpt zijn vruchten af. Quads zijn verreweg mijn sterkste punt.
Overigens
@Schwarzeneggertje wordt (opbouwende) kritiek/input altijd gewaardeerd in dit log. Ik vind dat
@Camelus daar een heel goed voorbeeld van is: hij zegt wat je goed doet maar is ook bereid je op je plaats te zetten als dingen beter kunnen (laatst met mijn DB rows bijvoorbeeld). Daar heb ik gewoon veel aan.
Genoeg geluld