AndroidHealthClinic

Cutlog

Thanks man dat waardeer ik

ik heb gewoon doelen gesteld, weet wat ik wil en wat ik daarvoor moet doen. De meeste mensen verklaren me voor gek maar ooit zal ik het tegendeel bewijzen ;)

Dat herken ik. Ik weet nog dat ik tegen een tante van mijn vriendin zei dat ik niet aan fitness deed maar aan bodybuilding, dat lachje op haar gezicht.. aantal jaar later stond ik op het NK.

Jij bent gewoon skinnyfat :trollface:

23-3-2021: Quads + Biceps
91,1kg / Medium day: 4100 kcal

Wide stance squat (adductor) x 11 , x 13

Banded leg ext x 7 , x 8 , x 9

Smith squats:
3pps + 2,5 + 1,25kg x 6
3pps x 5 paused
2 1/2 pps + 1,25kg x 9
Unracken nog steeds een b*ch in de smith maar ging deze keer andersom staan en dat ging al beter

Platz squat:
2pps + 5 + 1,25kg x 8
2pps + 2,5kg x 10

Cluster leg ext: 4p + 0,5kg x 11 - 5 - 5 - partials

DB split squat (2 tel in deep stretch) x 13 , drop

Quad stretch

DB hammer x 10 , x 12 , x 11 + 5 rest-pause
1-arm cable curl x 11 , x 11 , x 9 + assisted reps
Bicep stretch

DB rear delt x 15 , x 15 , drop elastiek

Standing calf x 7 , x 9 , x 11 , x ? kreeg kramp in voet

Top training :wave2:

@Schwarzeneggertje ik kan je bericht niet citeren, maar vind het wel interessant, dus doe het zo

Ik geef je gelijk dat in mijn backshots mijn biceps achterlopen. Wat ik nu ga zeggen is niet om mezelf te verdedigen, want ik wil mijn armen ook groter (koud flexed zijn ze 41cm), maar de meeste nattys (die ik heb gezien tenminste) hebben echt geen uitzonderlijk goeie armen. Maar ik train ze net zo intensief als al mijn andere lichaamsdelen. Ik wilde misschien zelfs een DC approach gaan volgen waar je dus bijvoorbeeld je bicep work doet alvorens je quad work.

Vervolgens wil ik graag even inhaken op wat je erna zegt, over 'probeer mind-muscle connection' te verbeteren. Hier heb ik 2 dingen op te zeggen:

1. Ik denk dat velen een beetje een misconceptie hebben over mijn training / JP / load style training. Ookal schrijf ik ALLE werksets op die ik doe, het is niet zo dat het doel is om x gewicht voor y herhalingen te verplaatsen. Op je heavy ass topsets voor bijvoorbeeld squats, presses, rows, deadlifts, etc. in de 5-8 reprange is het doel simpelweg zo sterk mogelijk te worden dmv (micro-)loading en je vorm goed te houden. Bij deze sets focus ik dus ook niet op 'maximale contractie' of 'MMC', daar zijn namelijk de back-off sets voor die je in een hogere range uitvoert. Voor biceps doe ik zo'n 6 sets, waarvan er max 1 <10 reps is en ik vaak eindig met een dropsets voor pump/failure.

2. Ik vind dat de term 'MMC' links en rechts gegooid wordt zonder echt betekenis eraan te hechten. Ik snap wat je bedoelt hoor, je denkt dat ik teveel focus op gewicht en te weinig op contracties, maar voor mij is MMC gewoon een verkeerde verzamelnaam voor: vorm, neurologische stimulus, pump, etc. Maar again, ik begrijp je argument, maar ik kan je verzekeren dat mijn contracties gewoon goed zijn en dat mijn biceps behoorlijk pumped zijn na de sets.

Ook grappig dat je zegt van de 'mmc' methode voor benen, dit is juist het lichaamsdeel (vooral quads) waar ik het meeste load toepas tov 'mmc'. Dit doe ik omdat er zoveel progressiemogelijkheden zijn op oefeningen zoals squats, leg presses, etc. En dat werpt zijn vruchten af. Quads zijn verreweg mijn sterkste punt.

Overigens @Schwarzeneggertje wordt (opbouwende) kritiek/input altijd gewaardeerd in dit log. Ik vind dat @Camelus daar een heel goed voorbeeld van is: hij zegt wat je goed doet maar is ook bereid je op je plaats te zetten als dingen beter kunnen (laatst met mijn DB rows bijvoorbeeld). Daar heb ik gewoon veel aan.

Genoeg geluld
Ik bedoelde eigenlijk wat anders, juist meer gewicht bij armentraining. Moet even nadenken om het beter te zeggen.

• Like
Waarderingen: TT&A
  • Topic Starter Topic Starter
Ik bedoelde eigenlijk wat anders, juist meer gewicht bij armentraining. Moet even nadenken om het beter te zeggen.
Ah, op die fiets

ik heb nooit het idee gehad dat super heavy bicep work (armen algemeen) ooit wat gedaan heeft voor mij. Ik zal de frequentie eens ophogen: dan wordt t dit

(trainingen beginnen zondag)

biceps + push
Hams + back
Quads + biceps
Push
Hams + back
Triceps + quads

2/3 setjes armen aan t begin dan

Biceps na back wil je niet doen? 2x per week goed aanpakken ipv 4x waarvan 3 dagen op rij zijn?

Heb altijd het idee dat 2/3 setjes niet erg veel zin hebben. Ja ze zijn weer even geactiveerd maar niet dusdanig belast dat er ook hypertrofie gaat plaats vinden. Althans, zo had ik dat ervaren. Ik heb er nu sinds jaren een vaste armen dag inzitten, puur om te kijken of ik daar wel op ga groeien. Armen staan bij mij namelijk ook al te lang stil.

Biceps na back wil je niet doen? 2x per week goed aanpakken ipv 4x waarvan 3 dagen op rij zijn?

Heb altijd het idee dat 2/3 setjes niet erg veel zin hebben. Ja ze zijn weer even geactiveerd maar niet dusdanig belast dat er ook hypertrofie gaat plaats vinden. Althans, zo had ik dat ervaren. Ik heb er nu sinds jaren een vaste armen dag inzitten, puur om te kijken of ik daar wel op ga groeien. Armen staan bij mij namelijk ook al te lang stil.
Ik deed eerst push - pull - legs en dan inderdaad biceps na back, maar dat heb ik geswitched omdat ik mijn hamstring apart wil aanpakken aangezien ik vind dat die beter moeten

Ik zie veel mensen op DC wel progressie maken, JP doet ook 'maar' 2 sets voor zijn legday. Ik tel overigens rugwerk niet mee met bicepvolume (ja je gebruikt je biceps wel licht maar als gewoon leert pullen minimeer je bicep activatie), dus dan zou het totale volume over de week groter worden

Een aparte armdag zal ik waarschijnlijk ook naartoe gaan, maar vind dat op het moment wel moeilijk in te passen

Ik deed eerst push - pull - legs en dan inderdaad biceps na back, maar dat heb ik geswitched omdat ik mijn hamstring apart wil aanpakken aangezien ik vind dat die beter moeten

Ik zie veel mensen op DC wel progressie maken, JP doet ook 'maar' 2 sets voor zijn legday. Ik tel overigens rugwerk niet mee met bicepvolume (ja je gebruikt je biceps wel licht maar als gewoon leert pullen minimeer je bicep activatie), dus dan zou het totale volume over de week groter worden

Een aparte armdag zal ik waarschijnlijk ook naartoe gaan, maar vind dat op het moment wel moeilijk in te passen

Geef ik je gelijk in. Met triceps en pushdagen is het een ander verhaal.

• Like
Ik zie veel mensen op DC wel progressie maken
De mijne zijn hiervan ook sterk gegroeid. Ik deed/ doe de restpauses maar doorgaans iets hogere reps voor biceps. Voor tricep een mengsel van lower reps restpauses op bijvoorbeeld close grip pinpress maar hoger bij bijvoorbeeld PJR pullover.

Einde bulk waren ze 47cm+ met triceppomp.

De mijne zijn hiervan ook sterk gegroeid. Ik deed/ doe de restpauses maar doorgaans iets hogere reps voor biceps. Voor tricep een mengsel van lower reps restpauses op bijvoorbeeld close grip pinpress maar hoger bij bijvoorbeeld PJR pullover.

Einde bulk waren ze 47cm+ met triceppomp.
Ik doe voor triceps sinds kort een deadstop EZ-bar skullcrusher vanaf de grond.

Goed opwarmen anders funest voor je ellebogen, maar super te overloaden en t mooie van deadstop is dat je als je bij je failure point zit, 3 happen adem kunt nemen en nog 1-2 reps eruit kunt persen.

Ik doe voor triceps sinds kort een deadstop EZ-bar skullcrusher vanaf de grond.

Goed opwarmen anders funest voor je ellebogen, maar super te overloaden en t mooie van deadstop is dat je als je bij je failure point zit, 3 happen adem kunt nemen en nog 1-2 reps eruit kunt persen.
Deze kende ik nog niet. Ga toevoegen zodra het kan.

Maar doggcrapp /jp style als natty is dus goed te doen?

Wanneer ik bbing style train doe ik de laatste periode conform richtlijnen van mike isreatel...push,leggs,pull

• Like
Deze kende ik nog niet. Ga toevoegen zodra het kan.

Maar doggcrapp /jp style als natty is dus goed te doen?

Wanneer ik bbing style train doe ik de laatste periode conform richtlijnen van mike isreatel...push,leggs,pull
Ik denk dat als natty in algemene zin eindeloos volume pompen je niet erg veel gaat opleveren

Denk dat het wel kan werken maar moet je wel intensiteit in de gaten houden. 12 sets rpe 10 gaat het niet worden natuurlijk.
Voor biceps kun je imo wel wat hoger zitten dan triceps want met pressing gebruik je ook al aardig veel tricep

Voor biceps kun je imo wel wat hoger zitten dan triceps want met pressing gebruik je ook al aardig veel tricep
Mee eens. Hangt ook allemaal wat af van hoe taxerend een oefening is voor je cns. 12 sets cable extension bovenop je presses is meer doenbaar dan bijvoorbeeld 12 sets zware overhead tricep extensions er bovenop.

Eens met jullie!

Zal eens loggen wat er vandaag (high day) allemaal door mn strot is geforced met tijden om een indruk te geven hoe mijn dag eruitziet.

Ben redelijk strikt met tijden ed, ik vind die routine fijn en heb ook een vorm van autisme :o (plus het werkt voor mij dus zie niet waarom ik iets zou veranderen atm).

High day: 4500kcal / 118 F / 567 C / 263 P

Hele dag door drink ik water.

10:00 opstaan

Alvorens maaltijd 1: water met citroen- en limoensap op lege maag

M1 (10:30):
3 hele eieren in 5g kokosolie
150g havermout
25g rozijnen
70g frambozen
20g whey
Groene thee
Zwarte peper, pink himalaya zout
Multivit, kurkuma, D3, probiotica

M2 (13:00):
100g kip
120g rijst
125g broccoli
25g ongezouten pinda's
Chilisaus
Pink himalaya zout, bieslook/peterselie, kipkruiden, rozemarijn

Half uur voor M3 shakes voorbereiden op trainingsdagen.

M3 (15:00):
Idem 2 + 180g ananas

16:00 - 17:30: nap

M4 (18:00)
150g witvis
90g rijst
100-150g roerbakgroente (afhankelijk van total food volume over de dag, op high days is dit dus lager dan op low days bijvoorbeeld)
30g amandelen
Pink himalaya zout, viskruiden, tijm, zwarte peper, beetje citroensap over de vis

Pre shake (tussen 18:45 en 19:00):
6g beta-alanine
6g L-citrulline
2.5g L-arginine
2g zeezout
200mg cafeine
(scoop Total War op pushdagen)

Intra shake tijdens training:
500ml kokoswater
20g EAA
5g creatine
1.5g pink himlaya zout
1.5L water

Post-shake (rond 22:00):
30g whey
50g rijstpoeder XXL
5g creatine
1 banaan

M5 tussen (22:30 en 23:00)
250g skyr
30g granola
20g walnoten
125g blauwe bessen
150g komkommer
Honing-kamille thee
Omega's, zinc, magnesium, probiotica

Daarna relaxen/loggen en om 01:00 naar bed meestal

Ivm lockdown en online colleges kan ik langer slapen, als ik er eerder uit moet dan verschuif ik de hele dag 1 á 2 uur naar voren zodat ik eerder in bed leg en dus ook eerder kan opstaan. Aim elke nacht voor 8u slaap en dan nog 1u in de middag

Training van vandaag

24-3-2021: Push
91,5kg (PR) / High day: 4500 kcal

Cuffed cable lateral x 10 , x 13

Incline smith:
85kg x 5
75kg x 6 (F 7)
70kg x 8 , negative rep

Smith shoulder:
60kg x 5
50kg x 7
Geswitched want in je eentje DB's opgooien voor shoulder presses is een pain in the ass zonder spotter

Flat DB press:
40kg x 9
35kg x 10
30kg x 12

Flat smith press x 5 , x 8 , cluster x 11 - 4 - 4

DB incline fly (2 tel in stretched position) x 11 + 4 rest-pause

DC chest stretch

Dead skullcrusher on the floor x 8 , x 11 , x 11 + 5 rest-pause (pumped)
Pushdown x 11 , x 14 , x 12 , drop
Tricep stretch

DB lateral x 11 , x 13 , partials

Top treen.

Morgen als ik me goed voel eens een 4 plate stiff leg voor triple proberen.

:wave2:

Terug
Naar boven