Fitness Seller

Cutlog

Alleen de handles, machine is nieuwe lijn van technogym (zie IG)

edit tricep pushdowns met prime handles zijn ook echt goat
Ah ik zie het. Zijn ze nou heel anders dan d handles? Al m'n pulldown/row werk doe ik met d handles die ik ok een rechte of ez-stang doe.

• Topic Starter Topic Starter
Ah ik zie het. Zijn ze nou heel anders dan d handles? Al m'n pulldown/row werk doe ik met d handles die ik ok een rechte of ez-stang doe.
We hebben deze :

99D418E6-53A2-4696-BA93-207FAA1F810D.jpeg

ik gebruik de bovenste en rechtsonder voor pushdowns, door die d handle kun je onderin je wrist slightly naar buiten draaien en armen volledig strekken. Linksonder gebruik ik voor pulldowns en pullovers

cheap way is gewoon 2 losse handles en een straight bar gebruiken

We hebben deze :

99D418E6-53A2-4696-BA93-207FAA1F810D.jpeg

ik gebruik de bovenste en rechtsonder voor pushdowns, door die d handle kun je onderin je wrist slightly naar buiten draaien en armen volledig strekken. Linksonder gebruik ik voor pulldowns en pullovers

cheap way is gewoon 2 losse handles en een straight bar gebruiken
Pullover deed ik met long rope, maar nu hebben we alleen nog maar korte. Ik gok dat long rope qua pullover hetzelfde is die handles van jou. Leuk als je extra geld over hebt maar not worth it denk ik om zelf aan te schaffen.

Dat deed ik inderdaad maar een van de twee is zo gerafeld dat hij hij niet als single rope te gebruiken is, en we hebben er maar twee. Beetje moeilijk uitleggen zonder foto.
Zie je wel vaker bij gyms inderdaad. Die touwen zijn echt cheap maar mijn vorige gym had ook zo'n gerafeld touw laten hangen tot hij bijna uit elkaar viel en pas toen kwam er een nieuwe.

Heeft iemand ervaring met weight pins? Zon een die je in een stack kan steken en platen kan aanhangen. Ik max de adductor dus heb er een nodig

Geen ervaring mee maar vraag me steeds af of zo’n grote schijf onderaan de stack dan niet tegen de grond aan zit (en je het dus niet kunt gebruiken).

Ik gebruik vaak een extra pin waar ik dan een schijf bij steek+ veel bovenop de stack.

• Like
Waarderingen: TT&A
Terug van de gym. Totale kutzooi want soortvan door mn rug gegaan met hack squats. ‘Soortvan’ want het zijn niet mn erectors, maar de bovenkant van mn glute/stuitregio, dus eigenlijk wat net onder je belt zit . @tymboo weet jij hier meer over?

na hacks maar armpomp werk gedaan, alles supported. Lopen gaat ok maar lang zitten niet

adductor x 13 , x 11

leg ext x 8 , x 9 , x 10

hack fail
Tijdens het zakken op back-off verloor ik tightness en heb ik gebaild. Niks ernstigs opgelopen verder

Prime pushdowns 5 sets + drop

db curl 3 sets
Preacher 2 sets + drop x2
Seated machine curl 3 sets +drop
Bicep stretch

seated calf 5 sets + drop

kut training maar is ff niet andere. Aankomend weekend volledig rust

Altijd klote zulke blessures... zelf ook zoiets gehad tijdens het opwarmen met de deadlift. Ik heb toen een paar weken rustig aan moeten doen, maar tegelijkertijd moet je ook genoeg blijven bewegen zover dat mogelijk is.

Sterkte kerel!

Dat klinkt inderdaad als het SI-gewricht. Kan best pijnlijk zijn maar kan ook net zo goed met een paar dagen weer over zijn hoor.

Ik zou zeggen, kijk het even een dag of 3, 4 aan. Let er vooral ook op of het niet naar je been gaat uitstralen.
Als het te veel pijn doet kun je met wat ibuprofen in trainen maar geen loaded squats / deadlifts of andere lower back belasting. Probeer wel te blijven bewegen voor zo ver dat gaat. Glute bridges en andere liggende oefeningen waarbij je benen en/of kont heft zijn goed om de boel een beetje in beweging te houden.

Als het niet over is na die paar dagen dan zou ik even kijken of een fysio de boel een beetje los kan maken.

Dat klinkt inderdaad als het SI-gewricht. Kan best pijnlijk zijn maar kan ook net zo goed met een paar dagen weer over zijn hoor.

Ik zou zeggen, kijk het even een dag of 3, 4 aan. Let er vooral ook op of het niet naar je been gaat uitstralen.
Als het te veel pijn doet kun je met wat ibuprofen in trainen maar geen loaded squats / deadlifts of andere lower back belasting. Probeer wel te blijven bewegen voor zo ver dat gaat. Glute bridges en andere liggende oefeningen waarbij je benen en/of kont heft zijn goed om de boel een beetje in beweging te houden.

Als het niet over is na die paar dagen dan zou ik even kijken of een fysio de boel een beetje los kan maken.
Fysio is een familielid, contact al gelegd

had zelf ook al gegoogled (altijd riskant dat weet ik), gewoon rust nemen. Zoals je zegt was ik ook al van plan de heavy (lower) back loading te laten gaan de komende week/weken

was ook van plan dagelijkse wandeling te gaan maken, of zelfs tweemaal

toen ik naar huis reed (10min) kreeg ik op t einde beetje die numb feeling in mn been, maar na opstaan direct weer weg

dank voor de input wordt erg gewaardeerd

Dit dus. Ik ga zelf naar goede manueel fysio. Check ook de YouTube video's van barbell medicine over pain en rehab.

Komt sowieso goed man.

• Like
Waarderingen: TT&A
Dit dus. Ik ga zelf naar goede manueel fysio. Check ook de YouTube video's van barbell medicine over pain en rehab.

Komt sowieso goed man.
Heb ook geen angst, ik merkte zelf al toen ik erdoor klapte dat het geen lifelong injury is, maar op het moment met de gyms los is het gewoon klote.

wil morgen met pijnstillers proberen te trainen

Zou je niet beter gewoon ff een rustweek nemen?

Inderdaad veel wandelen etc.

Vandaag weer getraind. Slechts 1 paracetamolletje en nauwelijks pijn. Veel active recovery ook nog gedaan (lopen, rekken, warmtemassage, etc.)

24-5-2021: Push / Arms
93,1kg / Medium day: 4100 kcal

HS preacher curl x 9 , x 12

Cuffed lateral x 10 , x 15

Incline BB:
87,5kg x 5 + 1 spot
77,5kg x 8 + 1 spot
Defo 90kg volgende sessie als ik me harder in de bench kan bracen

Shoulder press:
2 1/2pps + 1,25 x 7
2pps x 9

Chest press:
3pps x 7
2 1/2pps x 10

HS flat press:
2 1/2 pps x 8
2pps x 9 + 2 rest-pause

Incline DB fly x 14 + 6 rest-pause

DC chest stretch

Skullcrusher on floor x 6 , x 9 , x 12 + 5 rest-pause
Prime pushdown x 9 , x 11 , x 13 + drop x2
Ga deze switchen zodat ik eerst de pushdown voor shortened range kan doen en daarna een extensions voor lengthened

Tricep stretch

Machine lateral x 12 , x 12 , drop

Seated calf x 9 , x 11 , x 15 + 8 rest-pause

:wave2:

Terug
Naar boven