AndroidHealthClinic

Cutten gaat niet goed

jesse833

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
2m02
Massa
103kg
Vetpercentage
15%
Hey allemaal!

Ik heb een tijdje gecut(3-4 maanden) en ik begon op de 3000 kcal , vanaf daar ging ik afbouwen en uiteindelijk zat ik op de 2200 kcal en ik viel NIKS af en zag geen verandering in de spiegel, ik zit hiermee echt in een dip en het demotiveert heel erg , is het misschien een kwestie van carbs verlagen of iets ?

Stats zijn ;
18 jaar
2 meter
98 kilo ochtend lege maag

Verkeerd geteld? Met die stats zou je dus echt wel af moeten vallen op 2200kcal, al ben je amper actief.

Je kcals, zelf ook wel eens gehad dat ik op een paar honderd meer zat dan de bedoeling was:o. Hoelang ben je al bezig, en wat zegt de weegschaal/spiegel?

• Topic Starter Topic Starter
Je kcals, zelf ook wel eens gehad dat ik op een paar honderd meer zat dan de bedoeling was:o. Hoelang ben je al bezig, en wat zegt de weegschaal/spiegel?
3/4 maanden ben ik bezig nu , de weegschaal is 3.5 kilo naar beneden gegaan en de spiegel veranderd niks , dat heb ik met fotos gecontroleerd , alleen klein beetje meer adervorming maar meer niet

3/4 maanden ben ik bezig nu , de weegschaal is 3.5 kilo naar beneden gegaan en de spiegel veranderd niks , dat heb ik met fotos gecontroleerd , alleen klein beetje meer adervorming maar meer niet
Poeh dan ben je nog flink geduldig, als ik een week vast zit op gewicht ga ik al als een r*tard meer of minder eten. Ik zou toch even je kcals nog een keer tellen, en er nog 200 van af halen als het al zo lang vastloopt.

Poeh dan ben je nog flink geduldig, als ik een week vast zit op gewicht ga ik al als een r*tard meer of minder eten. Ik zou toch even je kcals nog een keer tellen, en er nog 200 van af halen als het al zo lang vastloopt.
Ik merk ook dat ik gigantisch veeel honger heb als ik lager ga dan 2400 kcal en dan mezelf moet tegenhouden om meer te eten en ik ben bang als ik te laag ga dat ik spiermassa verlies en dat wil ik echt niet

Volgens de berekening op deze site zou ik rond de 3400 kcal moeten eten om op gewicht te blijven ? Ik weet dat het niet 100% nauwkeurig is maar zo onnauwkeurig geloof ik niet

Zolang je helemaal niks verliest zul je ook niet ineens flink wat spiermassa verliezen als je je kcal iets verlaagd. Als je al een ruime kilo per week afvalt en dan nog minder gaat eten is het een ander verhaal. Maar iets klopt er niet, waardoor je toch nog te veel eet en dus wel met wat minder weg kunt komen gezien je met het huidige aantal vrijwel op hetzelfde gewicht blijft stagneren.

Zolang je helemaal niks verliest zul je ook niet ineens flink wat spiermassa verliezen als je je kcal iets verlaagd. Als je al een ruime kilo per week afvalt en dan nog minder gaat eten is het een ander verhaal. Maar iets klopt er niet, waardoor je toch nog te veel eet en dus wel met wat minder weg kunt komen gezien je met het huidige aantal vrijwel op hetzelfde gewicht blijft stagneren.

Dus je tip is om nog is alles na te tellen , wat ik een tricky puntje blijf vinden is de inname van de koolhydraten sommige zeggen rest van kcal wat je overhebt opvullen met koolhydraten en andere geven een percentage , kan je daar mee helpen ? Misschien zit de fout daar in

Uiteindelijk eet je teveel als je niet afvalt, heb je niet toevallig cheat meals in het weekend? Of heb je die 3/4 maanden aan je voedingschema gehouden?.

Dus je tip is om nog is alles na te tellen , wat ik een tricky puntje blijf vinden is de inname van de koolhydraten sommige zeggen rest van kcal wat je overhebt opvullen met koolhydraten en andere geven een percentage , kan je daar mee helpen ? Misschien zit de fout daar in
Maakt helemaal niet uit hoeveel je eet, als je maar op je kcals uit komt. Kcal in = kcal out, op de een of andere manier zit je toch nog rond je onderhoud ipv eronder.

Oftewel: kcal wat je over hebt opvullen.

Hoelang zit je al op 2200kcals? Verander je alleen je dieet of ook de intensiteit van de trainingen? Hoe vaak en hoelang doe je aan cardio per week? Het kan zijn dat je je metabolisme aan het vertragen bent door langdurig je kcals te laag in te zetten.

Hoelang zit je al op 2200kcals? Verander je alleen je dieet of ook de intensiteit van de trainingen? Hoe vaak en hoelang doe je aan cardio per week? Het kan zijn dat je je metabolisme aan het vertragen bent door langdurig je kcals te laag in te zetten.
Dit is erg achterhaald, je basaal metabolisme kan niet zo veel vertragen dat je niet gaat afvallen met 500+ onder onderhoud. Het kan wel dat je onbewust minder actief wordt.

Hoi Jesse,

Zelf heb ik ook moeite met afvallen. volgens die calculatie sites kom ik overal rond de 3000 Kcal maar ben pas rond de 2200 echt gaan afvallen, zit nu rond de 2000 Kcal en val de laatste weken ongv. 0,5 kg per week af.

Ik zou dit dus gewoon vol blijven houden en als je echt stil staat steeds 100-200 Kcal zakken.

Dit is erg achterhaald, je basaal metabolisme kan niet zo veel vertragen dat je niet gaat afvallen met 500+ onder onderhoud. Het kan wel dat je onbewust minder actief wordt.
Dit idd en bij 2.00 m en 98kg zit je ruim onder je onderhoud en hoort ie gewoon gewicht te verliezen dus of hij trackt niet goed en/of op 1 of 2 dagen in de week vult hij zijn tekort aan met een overschot.

Ben @flexx123 nog altijd dankbaar voor de tip:

Download myfitnesspal eens :)

Je bent de snel te veel Kcal omlaag gegaan schat ik. Als je een plateau bereikt moet je zorgen voor nieuwe prikkelingen en dit kan door aanpassing voeding, cardio en krachttraing.
- voeding: carb cycling, carb backloading, ketose dieet of envetueel 4 weken clean bulken en dan weer beginnen op -500 Kcal onderhoud.
- cardio: HIT training, split carido (ochtend / postworkout), om de zoveel weken minuten cario verhogen (week 1 20 min, week 4 30 min, week 8 40 min)
- training: supersets, dropsets, giantsets, pull / push, fullbody

Geduld is in deze een schone zaak, zorg dat je dieet, cardio en trainingen goed afgestemd zijn en houdt je hier ook strikt aan.

Ik woog zelf 3 jaar geleden +120 kilo met +25vet% en het enige advies is de kunst van de herhaling.

Veel succes.

Terug
Naar boven