MuscleMeat

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

Hallo, ik wil altijd een keer uitrekenen hoeveel gram eiwit, koolhydraten, calorien en vet opeet op een dag..maar het probleem is dat ik niet precies weet hoeveel er van in zit..kunnen jullie niet even een statestiekje typen waar wat in zit? ik kon het op het forum niet vinden en op internet ook niet precies dus ik vraag het hier even..en ik werk in de bouw dus ik kan niet even snel iets eten tussendoor..alleen in de pauzes(2)

en weten jullie nog n paar andere dingen dan kip kaas en rosbeef voor op brood waar veel eiwit in zit..? ik eet zeg maar niet zo gevrarieerd

Kijk is aan een handig tabeltje kan je het zo opzoeken
http://forum.dutchbodybuilding.com/...arden-grammen-kcal-koolhydraten-schema-24805/

oja ik was vergeten jullie gesprekken te lezen, er staat al n soort van vraag die ik ook vroeg..hoe zwaar weeg jij trouwens masterm90?

oke dank je wel jongens:) top

hey.. Mooi stukje heeft me zeker al geholpen.. alleen begrijp ik dit niet

Waar moet je mee beginnen als je de cut gaat voorbereiden?

• Bereken eerst nauwkeurig wat je dagelijks nodig hebt aan calorien. Baseer dit op je VVM (Vet Vrije Massa), dus niet op je totale gewicht!
Hoe? Ik heb wel die BMR berekening gedaan.. alleen die bereken je door je totale gewicht in te vullen.. Hier snap ik niks meer van!???
  • Neem in je berekening ook de sporttoeslag mee, en verder eventuele andere dagelijkse bezigheden, zoals naar school/werk fietsen.
En waar moet ik dit bij optellen?

1. Zorg dat je je vetpercentage te weten komt. Wanneer je dit weet kom je gemakkelijk aan je vetvrije massa.

Voorbeeld:
Vetpercentage van 18%
Gewicht 80 kg
Vetvrije massa = 80 * (100-18) = 65,6 kg

Caloriebehoefte is dan: ((370 + (21,6 * 65,6)) * activiteitennivea (zie boek BFFM)

Stel dat je 3-5 keer per week sport is dit jouw caloriebehoefte:

2.770 kcal. Maar omdat je in de cut zit zal je hier 15-20% onder moeten gaan zitten. Blijft er dus 2216-2350 over.

Hoop dat je hier verder mee komt.

Het eerste stukje begrijp ik..

Vetpercentage van 26,9%
Gewicht 95 kg
Vetvrije massa = 69,5Kg

Maar dit????

Caloriebehoefte is dan: ((370 + (21,6 * 65,6)) * activiteitennivea

370 is standaard voor iedereen

dus 21.6 * 69.5= 1501 + 370 = 1871

1871 * activiteitenniveau

De grenzen kun je vinden in het boek BFFM. Is wel ergens op het net te downloaden dat ga ik niet voor je uitzoeken:D

dus dat word dan Bijv:

370+1501,2 = 1871,2 + 1000(wat je op en dag verbrand werk+sport)=2871,2

Voor cutten moet op je snelst lopen en lang of bvb 10km/u en lang?

Voor cutten moet op je snelst lopen en lang of bvb 10km/u en lang?

niet snelheid is belangrijk maar je hartslag ;)

sommigen zeggen rond de 130 slagen, sommigen rond de 150

ofwel kan je intervaltraining doen, meerbepaald HIIT.

en als je wat meer info wilt kan je hier op de site veel nuttige info vinden

succes

niet snelheid is belangrijk maar je hartslag ;)

sommigen zeggen rond de 130 slagen, sommigen rond de 150

ofwel kan je intervaltraining doen, meerbepaald HIIT.

en als je wat meer info wilt kan je hier op de site veel nuttige info vinden

succes

Bedankt voor een snelle antwoord ! En hoe lang zou ik moeten doen 30 - 35 min interval training ? Of op hartslag lopen 30 - 35 min ? Want mijn bovenlicham is oke, maar onderaan mijn buik heb ik toch vet. En als ik op een stoel zit zie je goed.

Bedankt voor een snelle antwoord ! En hoe lang zou ik moeten doen 30 - 35 min interval training ? Of op hartslag lopen 30 - 35 min ? Want mijn bovenlicham is oke, maar onderaan mijn buik heb ik toch vet. En als ik op een stoel zit zie je goed.

eerst moet je je voeding op orde zetten. op onderhoud eten of er net onder.

dan kan je cardio doen om extra onder je onderhoud te gaan.

en om dat te berekenen vind je wederom hier op het forum in de sticky's.

en dan die cardo, zeker 45 minuten op een vaste hartslag, of die hiit: opwarming heel belangrijk (blessuregevoelig) dan interval doen he. kies je zelf hoe wat voor jou het lekkerst is. 100 meter, 1 minuut... en dan terug je hartslag laten zakken...

en dat dan opbouwen

Oki, ik ga proberen om op mijn voeding te letten. Ik doe ook powertraining, ik ben gisteren geweest voor borst en buik , vandaag lopen. Morgen rug en benen, en donderdag terug lopen. En zo tot zaterdag. Zondag rust. Powertraining doe ik 1 u - 1 u 30min. Is dat een beetje goed?

Ik zou ongeveer 45 min lopen op een hartslag die je als volgt berekend;

(220 - je leeftijd) * 60-70%

In mijn geval 220-22 is 198

198 * 0.6 = 118.8
198 * 0.7 = 138.6

Hartslag 130 is dus prima voor mijzelf. Als je op een gegeven moment geen progressie meer zit kun je hartslag iets opschroeven

Oki bedankt, ik ga lopen. Alvast bedankt voor meer reacties !

Ik ben terug ik heb 45 min gelopen, maar ik heb honger. Ik ga terug wat topics lezen wat ik mag eten en wat niet achter lopen.

Ik loop zelf 's morgens op een nuchtere maag. Dus geen eten voor de tijd alleen een eiwitshake om mijn spiermassa te beschermen.

Voorbeeld:

Opstaan + ewitshake: 07.45

Start: 08.15
Einde: 09.00

Ontbijt (brinta): 09.15

Hey jongens ik zou nu wat willen gaan scherper staan dus heb ik dit artikel maar even doorgenomen

Dit is wat ik uitkom met wat opzoekingswerk

Cutten:
BF: 13.7 %
Gewicht: 82 kg
Vetvrije Massa: 71 kg
BMR Op Basis Van VVM: 1820.8 Kcal
Energiebehoefte (Krachttraining + Cardio) Op Basis Van VVM: 1065 Kcal
===================================
Totaal Energiebehoefte: 2885.8 Kcal
===================================
E/K/V - Verhouding: 35/40/25
1 Gram Eiwit = 4 Kcal
1 Gram Koolhydraat = 4 Kcal
1 Gram Vet = 9 Kcal
==========================================
Eiwitbehoefte: 1010 Kcal = 252 Gram
Koolhydraatbehoefte: 1154 Kcal = 289 Gram
Vetbehoefte: 721.5 Kcal = 80 Gram
==========================================
Aantal Maaltijden Per Dag: 6
Aantal Per Maaltijd:
Eiwit: 42 Gram
Koolhydraat: 48 Gram
Vet: 13.5 Gram

Iemand enig idee o ik dit wel goed berekend heb of zo?

greetz, Nick

Terug
Naar boven