MuscleMeat

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

Om te cutten moet je oa cardio doen en dan het liefst 4 x per week ongeveer 1000 kcal.Om 1000 kcal te verbranden moet ik minimaal anderhalf uur op de crosstrainer staan. Hoe moet ik en 4 x per week krachttraining doen daarnaast nog zoveel cardio?Hoe is dit op te lossen? Ik was tevreden om na mijn workout van 1 uur, 300 kcal te verbranden en dat is half uurtje cardio.

1000 kcal??

ik verbrand er maar zo 600 per cardio dag, vind dat meer als zat (45 minuten)

Is ook ruim voldoende. Je valt af door je dieet, niet door je cardio.

cc

Laatst bewerkt:
Heey,

Ben hier inmiddels al bijna 2 jaar lid. lees zo af en toe een verhaaltje.
Sport al flink wat jaren zowel fitness als hardlopen etc.
lette nooit echt op eten eigenlijk, wel meestal gezond ed, maar niet op wat er exact inzit.
Ga me hier nu toch wat meer in verdiepen

mooi verhaal!

even een vraag mbt het op stellen van een cut schema;

wat is nu een goede manier om aan je onderhoud en ei/kool/vet te komen?

er zwerft hier een excel schema rond welke het voor je uitrekend
en je kunt het volgende doen:

gewicht x 2 = uitkomst
uitkomst x 16 = uitkomst 2
uitkomst 2 - 400 = tot Kcal onderhoud

je weet dan je totale Kcal.
je gaat uit van de percentages E/K/V 40-40-20 / 50-30-20 of heel extreem 60-20-20.

Ik neem als voorbeeld 50-30-20
dit betekend dus dat je van je totale Kcal 20% uitrekent. De uitkomst deel je door 9 omdat 1 gr vet ongeveer 9 Kcal.
het zelfde doe je voor je eiwitten, deze uitkomst deel je door 4 (1 gr Eiwit is 4 Kcal)

Het totaal van je vet en eiwit in Kcal haal je af van je onderhoud en je weet nu je koolhydraten. Uitkomst gedeeld door 4 (1 gr koolh is ongeveer 4 Kcal)

is dit een manier om je waarden mee uit te rekenen?

is die berekening hoe ik hem als 2e gemaakt heb juist?

waarom laat iemand niet even zijn dieetschema zien van 50-30-20?

wat eet en doe je een hele week?

ik heb hier bovenaan de sticky gelezen omdat ik wil gaan beginnen met cutten.
nu heb ik naar aanleiding van dat verhaal een vraagje daarover:

Ik kan nu dus mijn aantal benodigde caloriën uitrekenen, dus ik weet hoeveel ik op een dag mag hebben maar hoe kan ik nu het beste mijn eetschema invullen wanneer (op welk moment van de dag) eet ik bijvoorbeeld; onverzadigde vetten, koolhydraten, eiwitten enz...

of maakt dat helemaal niet uit op welk moment je dat tot je neemt?

ik ga dan wel uit van 50-30-20

gr.Ben

Laatst bewerkt:
Als ik voor de zomer een aantal procent lichaamsvet eraf wil hebben, wanneer moet je dan ongeveer beginnen met de cut om droog te worden?

hallo ik heb een vraag ik wil alleen vet verbranden en een beetje spieren krijgen maar het gaat me om vet verbranden en het meest bij onderbuik en zegmaar bij me pik:P hoe kan ik dat aanpaken?? alvast bedankt

Het is alweer lang geleden dat ik het voor het laatst het cutten serieus had opgepakt. Het is weer tijd voor nog een poging. De huidige sticky's bieden heel veel informatie; mijn dank aan allen die er tijd aan hebben besteed en hopelijk nog tijd aan gaan besteden!

Voor mijn werk - en ik heb echt een pracht-baan - mag ik zo'n beetje de hele wereld afreizen. Ik zit vaak een aantal weken in een bepaald land, en vlieg dan weer voor even terug naar NL tot ik weer een nieuwe opdracht heb. Behalve dat dit een enorme ervaring is altijd leuk is voor je CV, heeft dit ook zijn nadelen.

Zo heb ik grote moeite om met enig regelmaat te trainen. En als ik wil trainen dan moet dat gebeuren in het fitness-zaal van een hotel (neem aan dat ik niet hoef te vertellen hoe uitgebreid vaak zo'n zaaltje is).
En ook ben ik aangewezen op de restaurants, gezien ik in hotels verblijf en daarom geen eigen keuken heb. De restaurants willen altijd maar al te graag een complete feestmaal op tafel brengen. Zelfs een salade komt al met toeters en bellen.
Uit ervaring weet ik dat het helpt om vaker naar hetzelfde restaurant te gaan: na een aantal keer kan je aangeven dat je iets wilt hebben wat niet op het menu staat (eindelijk, zelf controle over wat ik op tafel krijg).

Voor de rest zou ik graag willen weten of anderen hier ook ervaring mee hebben, en hoe zij zich aan een bepaald voedingspatroon en trainingspatroon kunnen houden. Cutten is namelijk zo al helemaal geen pretje.
Oh en ze weten niet wat kwark is hier in Bangkok! :)

Gewoon veel banen eten, dan wordt je net zo groot en sterk als Bokito:)

help me een eet schema te maken

heb alles stikys gelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk snap de berekening wel maar het is nog niet voldoende.

ik train al jaren en heb genoeg massa wil nu eeens goed cutten en wil daar graag meer over weten en wil graag een goeie eetschema.

wie kan me daar bij helpen????????????

ik begrijp er niks van wil graag een eetschema maken maar het lukt me niet.
wie kan me helpen???????????

Maar hoe bereken je ongeveer wat je per dag nodig hebt?

Terug
Naar boven