XXL Nutrition

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

Bezoekers in dit topic

Hoi allemaal

Ik wil mn BF omlaag brengen en heb hier natuurlijk genoeg info gelezen om te beginnen met cutten. Alleen is mijn vraag, mijn BF ligt rond de 20%, is het reeel om dit in een keer cutten (hoe lang gaat dat wel niet duren?) terug te brengen onder 10% ? Of is t beter om per "cut" 5% te doen en dan weer iets "schoon" bulken?

Grtzz
Mo
 
Hoi allemaal

Ik wil mn BF omlaag brengen en heb hier natuurlijk genoeg info gelezen om te beginnen met cutten. Alleen is mijn vraag, mijn BF ligt rond de 20%, is het reeel om dit in een keer cutten (hoe lang gaat dat wel niet duren?) terug te brengen onder 10% ? Of is t beter om per "cut" 5% te doen en dan weer iets "schoon" bulken?

Grtzz
Mo

Eigenlijk heb ik dezelfde vraag als jij en hetzelfde BF%. ik ga even hardop nadenken en zou graag een reactie willen of die gedachtegang een beetje klopt. Ik denk dat in 2x cutten beter is. Ook denk ik dat je de tussenliggende bulk met mate moet gaan doen. Niet van de cut in 1x volop aan de weightgainer en extreem veel eiwit maar meer van cutten net onder je energiebalans en een bulk er maar iets boven. Dus meer van een afvalregiem naar "normaal" eten dan van teweinig naar teveel. Uiteindelijk is het bulken en cutten, cyclisch en ik denk dat als die perioden kort zijn mijn lichaam niet zo went, dwz niet in de spaarstand schiet waarbij door afvallen je stofwisseling langzamer wordt.

Ik gebruik nu creatine (CEE) en dat duurt nog 2 weken. Ik zou dan mijn stoptijd kunnen gebruiken om eens een maand te cutten, daarna weer 6 weken CEE en bulken en dan weer een periode van een maand cutten. Of in een keer 2 volle maanden op rantsoen? Volgens bovenstaande redenatie zou cutten in de 4 stopweken van creatine wel eens een goed schema kunnen zijn. Dus een bulk 6wkn - cut 4wkn- bulk 6wkn - cut 4 wkn.

Tweede vraag van mij, is in de cut-fase het gebruik van BCAA na training nog nuttig of kan ik het bij hydrosylaat eiwit laten (die ik net besteld heb) Tot hoever laten jullie de eiwitinname zaken tijdens de cut, van 1,8 gram per kilo tot 1,3? Het percentage kcal uit vet, eiwit en koolhydraten moet wel een beetje in evenwicht blijven niet? Of kan ik eiwit gelijk houden en slechts vetten en koolhydraten reduceren
(snelle koolhydraten tot het minimum, langzame zoveel als nodig)

Slotvraag: glutamine gebruik ik nu ook met mate (direct na lang cardio zoals hardlopen omdat ik misselijk wordt van eiwitten na lang cardio) maar wil dat met cutten meer gerbuiken (is dat nuttig, ja toch?)
 
Laatst bewerkt:
vraagje ik doe iedere dag 2 uur spinnen uitgezonderd op donderdag kan ik dit ook als cardiotraining gebruiken en ik heb een dieet van 1400 kcal per dag dat is niet bijzonder veel vind ik eigenlijk maar houden jullie dat vol dan als je idd maar 500 kcal mag eten en je moet nog een zware training doen
 
vraagje ik doe iedere dag 2 uur spinnen uitgezonderd op donderdag kan ik dit ook als cardiotraining gebruiken en ik heb een dieet van 1400 kcal per dag dat is niet bijzonder veel vind ik eigenlijk maar houden jullie dat vol dan als je idd maar 500 kcal mag eten en je moet nog een zware training doen

Doe niet zo mal, waar staat dat van die 500kcal? Jij doet bovendien een "tikkeltje" teveel. 2 uur spinnen is veel, dit dagelijks doen is (te) veel. Doe eens 2 a 3 keer spinnen en 2x full body krachttraining en ga eerder iets meer dan 1400 eten ipv 500. Nogmaals, waar haal je dat vandaan?
 
nou ik doe iedere dag spinnen en 4*per week krachttraining omdat we een nieuw schema hebben daarvoor trainde ik 6* per week full body
 
je moet wel lezen wat er in het begin staat je moet je rustverbruik uitrekenen en dan 15%ongeveer eraf halen en dat mag je eten. nou doe je nog eens veel cardio dus mag je zelfs iets meer eten aangezien je veel verbrandt dan. Als je zou houden aan je rust min zoveel procent en je doet ook nog eens veel aan cardio gaat je lichaam alsnog in de spaarstand en schiet je er nog niks mee op. oftewel zowiezo niet te veel maar ook niet te weinig eten
 
ik heb een hartslagmeter en doe er twee uur over met cardio om 1500 calorien te verbranden. wat is dat nou in grammen vet? 225g?
 
Er word wel veel over cardio gepraat maar hoe zit het met de kracht training tijdens het cutten?
Als je een doelstelling hebt om per dag 1200 Kcal te verbanden.
En je doet cardio en verbrand daarmee zo'n 500 tot 600 Kcal.
Dan hou je nog zo'n 600 a 700 Kcal over om te verbranden.
Doe je dit dan door middel van kracht training?
Want hoe kom je anders aan doelstelling van 1200 Kcal

Of zie ik het plaatje nou niet goed?
 
Hoe kom je aan 500 tot 600 kcal met een cardio joh... als ik een half uur ga crosstrainen aansluitend aan me KT en ik houd me hartslag op vetverbrandingsniveau van hartslag 150 kom ik rond de 200 kcal uit
 
ja maar de eerste 10 minuten verbrand je al niets want je lichaam moet eerst opwarmen en van 20 minuten daar verbrand je niet veel mee mininmaal 3 kwartier tot een uur moet je wel aan cardio doen voor een optimale vetverbranding
 
Maar na je KT is je lichaam toch al zodanig opgewarmd dat als je dan gaat cardioen je al gelijk vet gaat verbranden ???
 
ja maar de eerste 10 minuten verbrand je al niets want je lichaam moet eerst opwarmen en van 20 minuten daar verbrand je niet veel mee mininmaal 3 kwartier tot een uur moet je wel aan cardio doen voor een optimale vetverbranding

je moet niet kijken na hoeveel vet je verband per cardiosessie want dit zou hetzelfde zijn als kijken hoeveel spiermassa je per training hebt gewonnen.
het gaat om kcal in vs kcal out (en natuurlijk de juiste voeding op de juiste momenten).
 
ja je lichaam is wel opgewarmd van de krachttraining maar als je cardio doet zit je hartslag niet gelijk op 140-150 pm
 
mijn vraag was meer,
Als je in een cut fase zit, houd je dan het zelfde kracht trainings niveau aan of ga je dit minderen omdat je meer cardio doet?
 
mijn vraag was meer,
Als je in een cut fase zit, houd je dan het zelfde kracht trainings niveau aan of ga je dit minderen omdat je meer cardio doet?

gewoon hetzelfde en ook als het gaat zwaarder proberen te gaan.
als je goed cut heb je geen last van krachtverlies.
 
Zeer interesant topic,

1 ding zie ik alleen niet echt terugkomen.

Doen jullie na je krachttraining de cardiotraining? Hoe doen jullie dit dan met je voeding?

Neem normaal gesproken direct na de KT een koolhydraat shake.. onder de douche. daarna in de auto op weg naar huis een whey shake.

Dan thuis de boel opruimen en warm eten.
Hoe ga je dit aanpakken als met je cardiotraining. Tussendoor de koolhydraten?
Na de cardio de koolhydraten?? en dan de whey na de KT of na de cardio.
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld :
zo KT
Ma KT/Cardio
di KT
woe KT/cardio
do cardio
vr KT
za Cardio

zo zit ik 5x in de week op kt
en 4 x in de week op cardio

nu rijst de vraag... wanneer heb ik in hemelsnaam rust. Wanneer kan mijn lichaam bijkomen?
7 dagen in de week KT is overdone en heeft weinig effect.
hoe zit dat met cardio??

Wie o wie kan dit voor mij beantwoorden.
 
Back
Naar boven