XXL Nutrition

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

Mijn dank is groot voor deze sticky.

Mooie post

nou kijk... stel dat je onderhoud (het aantal calorien waarbij je niet aankomt of afvalt) 3000kcal per dag is.. en je wilt cutten, dan moet je dus zo ongeveer 500kcal ONDER je onderhoud zijn toch? Dan kom je dus uit op 2500kcal per dag. ALS je zo blijft eten en NIKS DOET aan cardio, dan gebeurt er weinig. Het is de bedoeling dat je een tekort aan kcal per dag moet hebben zodat je lichaam denkt van:''OH shit hij verbrand veel calorien enzo.. ik moet maar es die ouwe vet verbranden om aan energie te komen!!!''

het gaat dus om het GEHEEL. van een hele dag snapje? het is bijvooorbeeld zo: sochtends sta je op en begin je met je mooie dag.... in de ochtend heb je bijvoorbeeld 0kcal in je lichaam (kan eigenlijk helemaal niet want dan ben je fcking dood) en je begint met cardio. je hebt 500 kcal verbrandt. dus ben je op de -500 als je dan de hele dag 2500 hebt gegeten, dan kom je toch uit op 2000..!

ik hebt geprobeerd je te helpen, als ik iets verkeerds hebt gezegt ofzo moeten jullie dat ff zeggen aub, ik kan altijd wat extra leren

thanks!
ik snap het ;)

alleen dat je 500 kcal onder je onderhoud moest zitten wist ik niet.

ik dacht dat centeur bedoelde van:
je eet je onderhoud, en met de cardio ga je erover heen, zodat je dus over je onderhoud gaat en vet verbrand.

maar jij gaat al zowiezo 500kcal over de onderhoud (zonder cardio)
snapje?

thanks!
ik snap het ;)

alleen dat je 500 kcal onder je onderhoud moest zitten wist ik niet.

ik dacht dat centeur bedoelde van:
je eet je onderhoud, en met de cardio ga je erover heen, zodat je dus over je onderhoud gaat en vet verbrand.

maar jij gaat al zowiezo 500kcal over de onderhoud (zonder cardio)
snapje?

nee je moet juist precies op onderhoud eten en met cardio het verschil maken van zoon 500 tot 800 kcal per dag.

Cardio maakt het verschil inderdaad

Maar ik lees ook vaak dat je dus onder je onderhoud gaat zitten in de cut dus ik ben in de war nu!

nee je moet juist precies op onderhoud eten en met cardio het verschil maken van zoon 500 tot 800 kcal per dag.

weetje zeker dat je je onderhoud moet eten? en dan moet trainen, want als je je onderhoud eet en niks doet kom je rustig aan hoor... de goeie hoeveelheid calorien ligt tussen je onderhoud en je BMR

Even een kort vraagje: Is het beter voor of na het fitnesse te eten? (avond eten)

weetje zeker dat je je onderhoud moet eten? en dan moet trainen, want als je je onderhoud eet en niks doet kom je rustig aan hoor... de goeie hoeveelheid calorien ligt tussen je onderhoud en je BMR

ja dat weet ik zeker heb er zelf ook goede ervaringen mee.
als jij op onderhoud eet en bijkomt dan is dat simpelweg niet jou onderhoud maar ligt het hoger dan je onderhoud

Cardio maakt het verschil inderdaad

Maar ik lees ook vaak dat je dus onder je onderhoud gaat zitten in de cut dus ik ben in de war nu!

er zijn meerdere wegen die na rome leiden maar als je op onderhoud eet dan geef je je spieren precies wat ze nodig hebben en kan uit ervaring zeggen dat je er dan ook voller uitziet en je houdt het cutten ook makkelijker vol

Ik heb even een vraagje he.....

Ik sport ongeveer 5 keer per week, 3,4 keer krachttraining en 3 keer in de week hockey.
Ik heb uitgerekend dat ik zonder sporttoeslag minimaal 2035,35 kcal nodig heb.....
Met sporttoeslag wordt dit 3154,8 ( factor van 1,55 ).....Moet ik dit alleen nemen bij sportdagen of, neem je dit gewoon 7 dagen in de week?

Hoop op een snelle reactie

Voedingsschema samenstellen

Hallo allemaal,

Ik fitness nu zon kleine anderhalf jaar, maar de afgelopen 2 maanden heb ik weinig gedaan. Ik wil nu weer beginnen aangezien de zomer er snel weer aankomt.
Wil even weer wat ver verliezen, dus lijkt mij verstandig als ik met een "cut" begin.
Ik heb berekend dat ik minimaal 2035,35 kcal per dag nodig heb, aangezien ik 3,4 keer in de week aan krachttraining doe, en 3 keer in de week hockey zit er een sporttoeslag op met een factor van 1,55, toch?

Dit wordt dan dus 2035,35 x 1,55 = 3154,79 kcal.

Is het nu zo, dat ik deze 3154,79 kcal elke dag moet nemen?

Heb in anderhalf jaar wel aan mijn voeding gedacht, maar niet op deze manier.....Heb er dus nog niet veel verstand van op deze manier.

Ik heb even een vraagje he.....

Ik sport ongeveer 5 keer per week, 3,4 keer krachttraining en 3 keer in de week hockey.
Ik heb uitgerekend dat ik zonder sporttoeslag minimaal 2035,35 kcal nodig heb.....
Met sporttoeslag wordt dit 3154,8 ( factor van 1,55 ).....Moet ik dit alleen nemen bij sportdagen of, neem je dit gewoon 7 dagen in de week?

7 dagen in de week

Hint : de meesten hier eten om de 2 à 3 uur, en dit 6x per dag.

klopt ja, dus als je 1-2 uur fitnesst maakt het niet veel aangezien je altijd wel een maaltijd ervoor en erna hebt.

Echter deo ik het zelf vaak NA mn avondmeal (1 uur erna ongeveer)

Eindelijk een goede manier om te cutten

Hey Cen is misschien al een jaartje geleden dat je deze stickie geplaats hebt maar heb hem vandaag pas ondekt.

Ik zit al maanden te k*tten en te kloten hoe ik nou het beste droog kan worden. Dat dieeten hield ik nooit vol, heb van alles geprobeerd maar elke keer had ik gewoon weer energie te kort om gewoon keihard te knallen. Mijn fout was ook dat ik gewoon te weinig at, waardoor ik een trage stofwisseling kreeg, en ik maar afvragen waarom ik nooit afviel.

Met jouw uitleg kan je gewoon keihard knallen. massa winnen en ook nog eens droger worden. Echt top top!

Nogmaals bedankt voor je tijd en energie die je toen in dit artikel hebt gestopt om zo fellow bodybuilders verder te helpen, waardeer ik enorm!

groetjes

Martino

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met fitness. Ik fitness samen met een vriend die al een jaar ervaring heeft met fitness. Hij zegt dat je door cardio vet verbrandt en er hierdoor minder vet overblijft voor spieren. Hierdoor blijft er minder vet over om vet in spieren om te zetten. Dat is volgens mij niet waar.

Voor de rest heb ik het gevoel dat mijn voeding niet goed zit. Zou een van jullie misschien een voedings schema hier kunnen plaatsen waar ik mij aan kan houden.

Mijn stats:
1.80
68 kg

En wat nog betreft shakes. Bij Perry winkels zijn er verschillende potten te koop. Is het raadzaam om zo'n pot te kopen? Zo ja, hoevaak moet ik zo'n shake in nemen?

Graag commentaar.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Wat een mooi verhaal!!

ik ben al aan het rekenen geweest en kom tot de volgende resultaten

leeftijd 24
lengte 172
gewicht 62
Train nu 2 jaar (5dgn), maar pas geleden verlaagd naar 3dgn KT en 3dgn cardio.

Dit omdat ik mijn vetpercentage omlaag wil brengen.

mijn basisbehoefte is: 1800
kt toeslag: 590
cardio toeslag 550

totale behoefte = 2470/2430 kcal

Dit wil ik opsplitsen in: E/K/V 35/40/25

E 1gr= 4kcal
KH 1gr= 4kcal
V 1gr= 9kcal

Als ik dan mijn totale behoefte naar percentage bereken(35%/40%/25%) en dan deel door(4/4/9), kom ik tot de volgende conclusie:

E = 214
K = 245
V = 68

Is dat niet raar? Ik vind de eiwitten wel ERRUG hoog! Dat is namelijk; 3.4gr/kg.

Ik hoor graag van jullie!!!!

gr. Bobjuh

@ brabus : Eerst eens zorgen dat je voeding op orde is. Lees je eerst even in op de site voordat je vragen gaat stellen zoals 'plaats even een voedingsschema' want dat gaat echt niemand doen. Even de moeite nemen om de sticky's te lezen, dan kom je al een heel eind. Shakes zijn prima, kan je overal kopen. Bij de tuinen zijn ze om de haverklap in de aanbieding, is vast goekoper dan bij perry en er zit meestal ongeveer hetzelfde in. Let wel, shakes zijn een aanvulling op een goed voedingspatroon, verwacht er geen wonderen van.

Je bent heel licht voor je lengte dus ik kan me niet voorstellen dat jij cardio moet gaan doen om vet kwijt te raken of zo. Je lichaam gebruikt inderdaad vet om aan energie te raken om spiermassa aan te maken. Het is onzin dat cardio dat in de weg zou staan. Wel zijn veel mensen van mening dat je cardio het best na je kracht training kan doen. Weet ook dat krachttraining in principe al een prima vetverbrander is die ook nog uren na de training doorgaat. Bij jouw stats hoef je voor vetverbranding dus echt geen cardio te gaan doen.

Ik zou dus zeggen, neem je tijd en lees je hier in, probeer niet alles in een dag te weten te komen want dat lukt je niet. Wees geduldig, train hard en consequent en eet goed. Dan komt de rest vanzelf.

succes ermee ;)

Terug
Naar boven