Fitness Seller

Sticky Cutten: Hoe begin ik?

Blikje tonijn op waterbasis bij de Aldi bevat het volgende:

per 100 gram (blikje 150 gram):
kcal 124
eiwit 28.8
kh 0.1
vet 1.0

Bak magere kwark van de Aldi bevat het volgende:

per 100 gram (bak 500 gram):
kcal 60
eiwit 10.31
kh 4
vet 0.18

vraagje

Ik train 4 à 5 keer per week.
Ik doe ongeveer anderhalf uur aan krachttraining gevolgd door 1 uur groepsles, meestal bodypump.
Mijn doel is om droog te komen staan zodat mijn spieren erop liggen zonder aan te spannen.
Moet ik ook gaan cutten of is dat voor mijn doelstelling niet nodig?

mvg

Ligt er maar net aan wat je vetpercentage op dit moment is. Aangezien jij net als ons wilt dat je spieren zichtbaar worden zul je denk ik wel moeten gaan cutten.

Maar zoals ik in de eerste zin al zei; het ligt aan je huidige vetpercentage.

Ligt er maar net aan wat je vetpercentage op dit moment is. Aangezien jij net als ons wilt dat je spieren zichtbaar worden zul je denk ik wel moeten gaan cutten.

Maar zoals ik in de eerste zin al zei; het ligt aan je huidige vetpercentage.
en dat vetpercentage kan ik niet zelf berekenen?

Ik train 4 à 5 keer per week.
Ik doe ongeveer anderhalf uur aan krachttraining gevolgd door 1 uur groepsles, meestal bodypump.
Mijn doel is om droog te komen staan zodat mijn spieren erop liggen zonder aan te spannen.
Moet ik ook gaan cutten of is dat voor mijn doelstelling niet nodig?

mvg

Als je na anderhalf uur KT nog kan gaan "bodypumpen" doe je iets niet goed.

met kt bedoel ik gebruik van toestellen en halters he.
Niet de zware kost alà weight lifting hoor.
Hoezo wat doe ik niet goed dan?
In mijn club heb ik al advies gevraagd, maar ze kunnen me niet echt helpen.
Ik ga straks eens mijn vetpercentage laten opmeten.
Wat zou het gemiddelde moeten zijn? Ik ben 27 jaar,1.57 m en weeg 50 kg.

met kt bedoel ik gebruik van toestellen en halters he.
Niet de zware kost alà weight lifting hoor.
Hoezo wat doe ik niet goed dan?
In mijn club heb ik al advies gevraagd, maar ze kunnen me niet echt helpen.
Ik ga straks eens mijn vetpercentage laten opmeten.
Wat zou het gemiddelde moeten zijn? Ik ben 27 jaar,1.57 m en weeg 50 kg.

Ik heb het ook niet over Powerliften. Wat ik bedoel is dat wanneer je na je KT nog zoveel energie over hebt, heb je jezelf niet genoeg gepusht. Maak het zwaarder voor jezelf. Na een flinke portie KT heb je geen klasje meer nodig.

Je ben niet zo lang maar je gewicht lijkt wel in orde. Kan ik natuurlijk moeilijk zeggen zo. Maar als je vet kwijt wil raken is KT met cardio en een goed dieet de beste manier.

Door zware KT te doen verbrand je een hoop vet, tot uren na je training zelfs. Dat cardio (mits met de juiste hartslag) vet verbrandt spreekt voor zich. Het belangrijkste is je voeding. Als die drie dingen goed zijn kan het niet misgaan.

Edit: dat ze je in je club niet kunnen helpen verbaast me niks. Die lui weten er vaak zelf geen zak vanaf. (kijk maar eens hoe vaak je iemand met een dikke reet 'spinning' les ziet geven)

Als ik jou was zou ik de sticky's lezen

nou volgens mij ben je niets te zwaar maar het beste is om te verbranden eerst kt dan cardio en dan weer kt dan heb je het meest resultaat zowel verbranding als massa

Ik heb net een nieuw trainingsschema gekregen.
Maar die cardio bodypump is mijn hoofdactiviteit en de kt doe ik ter aanvulling.
Ik doe dat niet zo graag kt daarom.
Bedankt voor je antwoord en ik ga met vetpercentage meedelen zodra ik het weet.
Dan kan je me mss advies geven ivm mijn voedingsschema dat ik ben aant proberen te maken.

groetjes

Ik heb net een nieuw trainingsschema gekregen.
Maar die cardio bodypump is mijn hoofdactiviteit en de kt doe ik ter aanvulling.
Ik doe dat niet zo graag kt daarom.
Bedankt voor je antwoord en ik ga met vetpercentage meedelen zodra ik het weet.
Dan kan je me mss advies geven ivm mijn voedingsschema dat ik ben aant proberen te maken.

groetjes

Oke dat verlkaart een hoop. Maargoed als je spieren wil dan kan je KT toch echt niet meer als aanvulling zien.

bedankt voor de info.
En bent u ook aan het cutten?

bodypump is nochthans goed voor spierstevigheid en ontwikkeling.
Pakt alle spiergroepen aan in een les van 1 uur. En je verbrandt er ong een 600 caloriëen mee.
dus ookal wil ik niet persé breed worden moet ik toch meer aan kt doen?
mss 1u kt voor de pump en 30min na?

Pakt alle spiergroepen aan in een les van 1 uur. En je verbrandt er ong een 600 caloriëen mee.

Ja ik geloof best dat dit in de bodypump folder staat maar geloof je het zelf? als dat waar zou zijn zou de hele wereld aan het bodypumpen zijn.

Ik weet ook niet zo goed wat Bikerbitchie bedoelt met kt - cardio - kt

Lijkt me een beetje onzinnig om na je cardio weer kt te gaan doen.

Maak je over dat breed worden maar geen zorgen, dat loopt zo'n vaart niet, haha

Volgens mij kan je op dit moment het beste een uur kt doen en dan een half uur (bijvoorbeeld) cardio. Als je het fatsoenlijk doet ben je daarna echt wel bekaf. Maar zoals ik al zei, je voeding is het belangrijkst.

Ik zou zeggen maak eens een schema van wat je op een dag eet en post het dan in de voedigssectie

ja of 45 kracht en dan lesje en dan 45 kracht dat doe ik ook meestal
eerste uur grote spiergroep beginnen dan een uur cardio en dan afmaken grote spiergroep en de kleine

Ja ik geloof best dat dit in de bodypump folder staat maar geloof je het zelf? als dat waar zou zijn zou de hele wereld aan het bodypumpen zijn.

Ik weet ook niet zo goed wat Bikerbitchie bedoelt met kt - cardio - kt

Lijkt me een beetje onzinnig om na je cardio weer kt te gaan doen.

Maak je over dat breed worden maar geen zorgen, dat loopt zo'n vaart niet, haha

Volgens mij kan je op dit moment het beste een uur kt doen en dan een half uur (bijvoorbeeld) cardio. Als je het fatsoenlijk doet ben je daarna echt wel bekaf. Maar zoals ik al zei, je voeding is het belangrijkst.

Ik zou zeggen maak eens een schema van wat je op een dag eet en post het dan in de voedigssectie

o nee maar dat werkt wel optimaal

dus 1 grote spiergroep per uur?
een sessie kt bijv: 1 uur enkel de rug
daarna pumpen en dan 1uur borst en triceps ?
zoiets?
Ik train normaar in 1.5u kt benen, kont, borst, biceps, triceps en buikspieren

dus 1 grote spiergroep per uur?
een sessie kt bijv: 1 uur enkel de rug
daarna pumpen en dan 1uur borst en triceps ?
zoiets?
Ik train normaar in 1.5u kt benen, kont, borst, biceps, triceps en buikspieren

Nee joh. Sowieso hangt het er allemaal van af hoe vaak je per week gaat trainen. Als je 3 keer of meer gaat is het handig om een splitschema te maken. Meeste mensen doen 2 spiergroepen per keer (plus buik). ongeveer 4 oefeningen per spiergroep is voldoende (je kont is geen spiergroep overigens :P dis hoort bij je benen) licht beginnen met squatten is super voor je kont. Wat ik zelf doe (maar dat kan ook makkelijk anders) is

borst, biceps,

Benen, schouders,

rug, triceps,

Rust

dan weer hetzelfde

om de zoveel tijd gooi ik het om en ik doe om de dag buiksperen erbij.

na de KT doe ik een half uur cardio dan ben ik ongeveer 1,5 tot 2 uur bezig wat meer dan genoeg is

heb je het wel eens geprobeerd dan voor mij werkt het wel eerlijk gezegd vooral de verbranding is beter bij mij

Nee ik heb het niet geprobeert omdat het onlogisch is. Ik geloof best dat je vet verbrandt, is ook niet gek na zo'n training. Maar optimale spierontwikkeling zal je er niet mee bereiken. Het is dus de vraag waar je doel ligt

Terug
Naar boven