AndroidHealthClinic

Cutten! Hoe kom ik achter het gewicht van mijn voeding?

FearLess

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Goeiendag mensen,

Binnenkort ga ik een week of 5 cutten.
Nu is het alleen zo dat ik voldoende voedingstabellen heb met hoeveel kcal erin aardappelen zitten enz, alleen mijn probleem is dat ik mijn voeding niet kan wegen die mogenlijkheid is er gewoon niet hoe weet ik nou hoeveel 100gr van iets is bv..... iemand tips?
Ik ben 198cm,105kg,25jr mijn energieverbruik in rust zit zo rond de 2350kcal uitgerekend met Harris-Benedict methode.
Nu train ik 5x in de week krachttraining meestal 90min en ben van plan hier naast ook nog 4x 30 cardio tegaan doen.
30min x 4 1e week en dan opbouwen uiteindelijk 45min x 5 in de laatste week uit tekomen.
Verder ben ik van plan hydroxycut hardcore tegebruiken voor 4 weken dus alleen eerste week niet en daarna opbouwen.
Verder is het me niet volledig duidenlijk hoeveel kcal ik verbruik tijdens mijn krachttraining... ik train redelijk tot zeer intensief en ben altijd bezweet.
Iemand een idee?
Mijn voeding is momenteel als volgt:
0745 shake met water true mass 50gram 200kcal, 23gr carbs, 16gr eiwit.
0830 ontbijt bord havermout met theelepel honing ,100gram yoghurt ,ananas 4 schijfjes, 4 eieren 50 cornflakes, 500ml water.
1030 bruinbroodje pindakaas fruit en 1 schep true mass met 400ml water.
1200 bord pasta met kip/rund en groenten en meestal wat komkommer gevolgd door 500ml water.
1500 100 of 70 gram kellogs met magere melk meestal 200ml en fruit.
1730 bord pasta/rijst kip/rund en groente en weer 500ml water
2000 broodje pindakaas en kiwi en water 400ml.
2200 slapen 3 wei amino pillen en 100 gram yoghurt en 400ml water.

Verder pak ik meestal na trainen 1 schep true mass en daarvoor 1 eetlepel dextro met water.
Deze reken ik dan ook niet als maaltijd mee!
Verder gebruik ik kwa supplementen het volgende:
Bcaa's, omega 3 tabs, vit c, en multivit.

Mijn vragen zijn:
1.Hoe weet ik hoeveel ik van iets eet?
2.Hoeveel verbrand ik met krachttraining?
3.Wie heeft er tips en tools.... karma verzekerd!

De bedoeling is trouwens om de cardio zo afwisselend mogenlijk tehouden en deze voor ontbijt tedoen ik ben van plan om 15 min van tevoren 3 wei amino tabs en 2 bcaa tabs tenemen en na de cardio bij ontbijt weer 2 bcaa tabs tenemen!

1 wei amino tab staat voor 5gr wei isolaat.

Ik hoor graag van jullie!

greetz

• Topic Starter Topic Starter
Kerel hier heb ik niks aan dit soort comentaar!

Ik heb er gewoon de mogenlijkheid niet voor en kan dat ook niet uitleggen, neem daar genoegen mee ok?
En nee ik heb ook geen mogenlijkheid om er 1 aanteschaffen.... pfff anders vraag ik dit toch niet kom op ik snap zelf ook wel dat een weegschaal de makkenlijke oplossing is maar dat wordt heb dus niet.

Zijn er misschien wel andere mensen die mij kunnen helpen en die wel goede ideeen hebben??

graag!

ik heb wel zon excel programmatje, waar ik mijn voedingsschema ook uit heb gemaakt. Die rekent meteen calorien, vetten eiwitten kooolhydraten, percetnages en shit. superhandig programmaatje, gewoon hier op dbb gedownload. Je vult gewoon je gegevens in en berekent het aantal kcal dat je nodig hebt om te cutten en bulken enzo. Superhandig. wil je er meer over weten pm. trouwens tot hoever wil je gaan in %? Denk niet dat je in 5 weken heel ver komt.

Als je gaat cutten zou ik toch ff je voeding aanpassen

Thanks noeloe!

Sava... Ja ik weet dat mijn voeding teveel is aangezien ik nu nog niet in de cut zit maar het grote probleem is gewoon hoe reken ik het uit kwa gewicht....

iemand anders?

Verpakte voeding kan je afleiden op het totaal gewicht en de energie per 100 gram, meestal vermeld.
Aardappelen die geen verpakking hebben meestal kan je opzoeken energie per 100 gram. Hoe je te weten komt hoeveel gram er op je bord ligt kan je oftewel inschatten en als je het echt nauwkeurig wil weten zit er niets anders op dan je bord op de weegschaal te zetten.. eerst bord wegen. Totaal gewicht bord - totaal gewicht met aardappelen erop.

Dat is dus het klote ervan ik kan niet wegen het wordt opgeschept voor me door mijn werk en kan alleen maar zeggen 1 of 2 scheppen met bv kip het zelfde 1 of 2 stukken zo is het met bijna alles dus ik moet wel schatten dit is alleen erg moeilijk.
Daarom vraag ik me ook af bv met aardappelen 100gr hoeveel kleine aardappelen zijn dat.
Ja ik weet het is niet zo gemakkenlijk maar ideeen zijn altijd welkom!!!

OK. Gezien jouw situatie zou ik dus minder focussen op kcal tellen (gezien dat haast niet te doen is). En zou ik gewoon goed blijven eten. Focus vervolgens gewoon op je cardio. Begin bijv. met 5x 40min per week hardlopen. Blijf jezelf wekelijks wegen en check eventueel met huidplooimeter. Let op veranderingen en pas je cardio daar op aan. Voeding minderen is sowieso niet verstandig imo. Klinkt simpel en beetje in het wilde weg werken maar gezien jou situatie lijkt me dit gewoon het beste. Goed eten, hard trainen, cardio inschatten en in geval van geen vetverlies steeds verhogen met 10 minuten per dag. Uiteindelijk moet je dan gewoon verschil gaan merken. Een goede cut duurt sowieso wel 3 maanden dus je hebt tijd.

Je hebt van die schema's van een kipfilet die zo groot is als je vuist etc. Die zijn echter best lastig te vinden. In jou geval zou ik gewoon proberen wat maten te weten, hoeveel ml past er in zo'n schep die ze gebruiken?

Als dat niet lukt, gewoon 2 scheppen kip en een schep aardappelen, 1 schep groente.
Probeer wel gewoon regelmatig te eten.

Er zijn programma's die de voedingswaarde van een opschep lepel aardappels geven enz.

b.v de eettabel van het voedingscentrum

Eettabel

Ik zit ook met het probleem hoe je berekent hoeveel calorieen er in een boterham kipfilet/pindakaas zitten. Of moet ik dan gewoon één smeer pindakaas op een weegschaaltje leggen? Niet echt handig lijkt me...

Ik zit ook met het probleem hoe je berekent hoeveel calorieen er in een boterham kipfilet/pindakaas zitten. Of moet ik dan gewoon één smeer pindakaas op een weegschaaltje leggen? Niet echt handig lijkt me...

Staat vaak op de pot wat een portie aan voedingswaarde bevat. Kipfillet kan je ook berekenen hoeveel zit er in de verpakking? dat delen door aantal plakjes.

1. Weeg 2 schijven brood.

2. Beleg de boterham.

3. Weeg de boterham.

4. Het verschil is de pindakaas!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven