Sorry hoor, er is maar 1 reden die ik kan bedenken om geen weegschaal te kopen om je voeding te wegen/ ratio's te berekenen en dat is simpele LUIHEID. Ik zal hier vast wel mensen mee voor hun kop stoten en eerlijk gezegd interesseert me dat niet zo veel. Het beste is om eerst goed beslagen ten ijs te komen, koop en LEES boeken die je kunnen helpen als je jouw tijd toch al in de sportschool door gaat brengen, waarom tijd verspillen ?
Waarom gokken op resultaat ? Meten is weten.
TS geeft aan dat hij "maar" 8 weken gaat cutten, dat is vaak niet lang genoeg, of je moet al een goed vet % hebben om mee te beginnen.
Verder zijn voorgekauwde schema's allemaal heel leuk, maar wat BigT ook al aangeeft, dit zijn gemiddeldes dus de ene persoon zal iets minder moeten eten dan dat en de ander zal daarentegen weer wat meer moeten eten om geen spiermassa te verliezen. ook de Macronutrient ratio's zullen per persoon aanzienlijk verschillen, denk hierbij aan mensen die bijvoorbeeld lichtelijk KH gevoelig zijn, of juist mensen die veel meer KH's nodig hebben om geen massa te verliezen.
Als ik "met de pot mee moest eten op mijn werk en het voor mij werd opgeschept"

dan zou ik het nawegen en alles wat te veel zou zijn, zou ik weggooien.
Dan zouden collega's wellicht wel eens vreemd staan kijken, maar dat interesseert me allemaal niets, ik doe het niet voor hen, maar voor mezelf. Met grappen word je hoe dan ook wel geconfronteerd dus daar moet je gewoon tegen kunnen
Overigens kan ik me best voorstellen dat er ouders zijn die de "kids" opdwingen om met de "gezonde" pot mee te eten, maar gezonde zaken zijn niet per sé de ideale dingen om je vet % mee te laten zakken. Als je het ze uiteindelijk uitlegd, dan zullen ze vaak best bereid zijn om er aan mee te werken, maar houd het vooral niet geheim, dat is ten eerste triest en ten tweede zullen ze je dan toch tegenwerken door je steeds zaken aan te bieden die je liever niet eet in de Cut. Dan kan je beter de verleiding wegnemen dan je wilskracht te testen.
De ouders van een vriend van mij gaven eerst ook altijd commentaar, waardoor hij zich soms gedwongen voelde met de pot mee te eten, uiteindelijk kreeg hij er geen commentaar meer over, al vond zijn pa het wel "onzin" Tot zijn vet % mooi laag was geworden. Volledig accepteren zullen ze het toch nooit als ze niet snappen hoe en waarom het werkt, maar dat het resultaten oplevert, daar mag geen twijfel over bestaan !