XXL Nutrition

Cutten! Hoe kom ik achter het gewicht van mijn voeding?

Ik zit ook met het probleem hoe je berekent hoeveel calorieen er in een boterham kipfilet/pindakaas zitten. Of moet ik dan gewoon één smeer pindakaas op een weegschaaltje leggen? Niet echt handig lijkt me...

denk zowel in de bulk als in de cut hoef je je niet erg zorgen te maken over kipfilet... toch alleen maar eiwit zowat. pindakaas tja.. gewoon inschatten :)

Was niet sarcastisch bedoeld ofzo hoor. Ik ga vandaag waarschijnlijk 'n grammen weegschaaltje halen, we hebben wel 'n weegschaal maar die is nogal onnauwkeurig...

denk zowel in de bulk als in de cut hoef je je niet erg zorgen te maken over kipfilet... toch alleen maar eiwit zowat. pindakaas tja.. gewoon inschatten :)

Bedankt, maar ga dus waarschijnlijk gewoon 'n weegschaaltje halen is toch wat nauwkeuriger.;)

• Topic Starter Topic Starter
OK. Gezien jouw situatie zou ik dus minder focussen op kcal tellen (gezien dat haast niet te doen is). En zou ik gewoon goed blijven eten. Focus vervolgens gewoon op je cardio. Begin bijv. met 5x 40min per week hardlopen. Blijf jezelf wekelijks wegen en check eventueel met huidplooimeter. Let op veranderingen en pas je cardio daar op aan. Voeding minderen is sowieso niet verstandig imo. Klinkt simpel en beetje in het wilde weg werken maar gezien jou situatie lijkt me dit gewoon het beste. Goed eten, hard trainen, cardio inschatten en in geval van geen vetverlies steeds verhogen met 10 minuten per dag. Uiteindelijk moet je dan gewoon verschil gaan merken. Een goede cut duurt sowieso wel 3 maanden dus je hebt tijd.

Hey bedankt hier moet ik het gewoon mee doen.
Ik denk dat dit wel gaat lukken ben gister al begonnen met cardio doe nu om de dag 30min hardlopen.
Volgende week opbouwen tot einde cut, hoogstwaarschijnlijk wordt het dus een cut van zo om de nabij 8 weken en de laatste weken ik denk 3 a 4 gooi ik hydroxycut hardcore er nog bij kijken wat dat doet.
Bedankt en Karma is onderweg!
Ik zal gewoon zorgen voor voldoende voeding met meer eiwitten dan normaal en carbs gewoon iets naar beneden op gevoel af.

Greetz ;)

@ Fearless: np. Cutten is sowieso altijd een beetje zoeken naar de voor jezelf ideale hoeveelheden. Je kan wel gaan rekenen maar uiteindelijk gaat het om wat de huidplooimeter, spiegel en weegschaal zegt.

Mogen we ook weten waarom een weegschaal niet kan ? :)

Ik zit ook met het probleem hoe je berekent hoeveel calorieen er in een boterham kipfilet/pindakaas zitten. Of moet ik dan gewoon één smeer pindakaas op een weegschaaltje leggen? Niet echt handig lijkt me...

beetje logisch nadenken kan geen kwaad:
zet weegschaal op
leg snee brood op weegschaal
zet weegschaal terug op nul
smeer brood
tataa: resultaat van de weegschaal geeft gewicht van de pindakaas.
Voor degene die beweren dat ze hun weegschaal niet kunnen hereiken:
zet weegschaal op
leeg brood op weegschaal
lees weegschaal af
smeer brood
lees weegschaal af en trek van dit resultaat het gewicht van het brood af(3 punten eerder)
tataa: gewicht pindakaas

Ik snap er niks van, ben je allergisch voor weegschalen ofzo?

100kg voor 2m is niet zo veel denk ik..
Dus ik zou nog ff door bulken

beetje logisch nadenken kan geen kwaad:
zet weegschaal op
leg snee brood op weegschaal
zet weegschaal terug op nul
smeer brood
tataa: resultaat van de weegschaal geeft gewicht van de pindakaas.
Voor degene die beweren dat ze hun weegschaal niet kunnen hereiken:
zet weegschaal op
leeg brood op weegschaal
lees weegschaal af
smeer brood
lees weegschaal af en trek van dit resultaat het gewicht van het brood af(3 punten eerder)
tataa: gewicht pindakaas

Zijn er mensen die hun voeding zo serieus nemen dat ze pindakaas op de gram af wegen?

Nee maar misschien wel om 1 keer een idee te krijgen hoeveel je eigenlijk eropsmeert. ;)

Zijn er mensen die hun voeding zo serieus nemen dat ze pindakaas op de gram af wegen?

echte serieuze bodybuilders ja. zo gek is het toch niet?

maar volgens mij heb ie al uitgelegd hoor waarom ie geen weegschaal kan gebruiken mensen, beter lezen :D hij zit dan op ze werk en eet daar. wordt voor m opgeschept

echte serieuze bodybuilders ja. zo gek is het toch niet?

maar volgens mij heb ie al uitgelegd hoor waarom ie geen weegschaal kan gebruiken mensen, beter lezen :D hij zit dan op ze werk en eet daar. wordt voor m opgeschept

Ik vind het heel gek, maar ik heb me dan ook nooit zo met eten bezig gehouden.

Sorry hoor, er is maar 1 reden die ik kan bedenken om geen weegschaal te kopen om je voeding te wegen/ ratio's te berekenen en dat is simpele LUIHEID. Ik zal hier vast wel mensen mee voor hun kop stoten en eerlijk gezegd interesseert me dat niet zo veel. Het beste is om eerst goed beslagen ten ijs te komen, koop en LEES boeken die je kunnen helpen als je jouw tijd toch al in de sportschool door gaat brengen, waarom tijd verspillen ?

Waarom gokken op resultaat ? Meten is weten.

TS geeft aan dat hij "maar" 8 weken gaat cutten, dat is vaak niet lang genoeg, of je moet al een goed vet % hebben om mee te beginnen.

Verder zijn voorgekauwde schema's allemaal heel leuk, maar wat BigT ook al aangeeft, dit zijn gemiddeldes dus de ene persoon zal iets minder moeten eten dan dat en de ander zal daarentegen weer wat meer moeten eten om geen spiermassa te verliezen. ook de Macronutrient ratio's zullen per persoon aanzienlijk verschillen, denk hierbij aan mensen die bijvoorbeeld lichtelijk KH gevoelig zijn, of juist mensen die veel meer KH's nodig hebben om geen massa te verliezen.

Als ik "met de pot mee moest eten op mijn werk en het voor mij werd opgeschept" :P dan zou ik het nawegen en alles wat te veel zou zijn, zou ik weggooien.

Dan zouden collega's wellicht wel eens vreemd staan kijken, maar dat interesseert me allemaal niets, ik doe het niet voor hen, maar voor mezelf. Met grappen word je hoe dan ook wel geconfronteerd dus daar moet je gewoon tegen kunnen ;)

Overigens kan ik me best voorstellen dat er ouders zijn die de "kids" opdwingen om met de "gezonde" pot mee te eten, maar gezonde zaken zijn niet per sé de ideale dingen om je vet % mee te laten zakken. Als je het ze uiteindelijk uitlegd, dan zullen ze vaak best bereid zijn om er aan mee te werken, maar houd het vooral niet geheim, dat is ten eerste triest en ten tweede zullen ze je dan toch tegenwerken door je steeds zaken aan te bieden die je liever niet eet in de Cut. Dan kan je beter de verleiding wegnemen dan je wilskracht te testen.

De ouders van een vriend van mij gaven eerst ook altijd commentaar, waardoor hij zich soms gedwongen voelde met de pot mee te eten, uiteindelijk kreeg hij er geen commentaar meer over, al vond zijn pa het wel "onzin" Tot zijn vet % mooi laag was geworden. Volledig accepteren zullen ze het toch nooit als ze niet snappen hoe en waarom het werkt, maar dat het resultaten oplevert, daar mag geen twijfel over bestaan !

Terug
Naar boven