XXL Nutrition

Cutten na terugval blessure -> advies nodig!

kevinbond88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
99kg
Tijd geleden ben ik weer geblesseerd geraakt, echter ga ik vanaf volgende week weer volop starten! Ben nu alles aan het voorbereiden.

Heb mijn onderhoud berekent op (13,397*99kg) + (4,799*190cm) - (27*5,677) = 2084

Nu wil ik eerst gaan cutten om daarna rustig aan weer geleidelijk alles op te bouwen. Op welke hoeveelheid moet ik gaan zitten qua totaal? -300? Wil uiteindelijk op 85kg uitkomen als omslagpunt.

En welke verschillende percentages eiwit, koolhydraten en vetten of kilogrammen eiwit, koolhydraten en vetten moet ik aanhouden?

Alvast bedankt!

Wat je hebt berekend is niet je onderhoud maar je BMR. Dat is wat je nodig hebt als je niets doet op een dag.
Dit moet je nog vermenigvuldigen met je activiteiten factor.

1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of
twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

Als je wil cutten moet je BMR x activiteitsfactor berekenen en daar ongeveer 300-500 kcal onder gaan zitten.
Het tekort kan je maken met cardio of met eten.

Voor het gemak. Hou aan
2-2,5 gr eiwitten per kg lichaamsgewicht
1 gr vetten per kg lichaamsgewicht
rest carbs

• Topic Starter Topic Starter
Hee Marina!

Dus als ik het goed begrijp zit mijn verbruik voor vandaag op 2500 op iemand van 99kg. Dus => 99kg x 2,5gr eiwit = 247,5gr vet en 99kg x 1gr vet = 99gr vet en de rest carbs? oftewel 619kcal/4 =35gr carbs voor cutten (-400)?

Berekening voor het verbruik baseer je op een week. ;)
Dus bij bijvoorbeeld 3 x per week sporten is het 2084*1,375 = 2865 kcal per dag (dus elke dag van de week. )

Verder klopt je berekening van hoeveelheden inderdaad wel.. mits je verbruik dus goed berekend is.

Terug
Naar boven