Ramadan is nu inmiddels 10 dagen bezig. Ik was voor ramadan bezig met een Keto-dieet. Die heb ik nu een beetje aangepast en ben het nog steeds aan het doen. Inmiddels ben ik ongeveer 2 kilo kwijt aan vet(want woog eerst 84 met 14 %, nu 82 met 12%)
-overdag zo min mogelijk intensieve dingen doen
- 30 a 45 min voor het eten KT(Borst/rug/schouders alleen pakken, biceps/triceps mag wel samen)
-Bij thuis komst meteen shake drinken en veel vlees. Beetje koolhydraten naar binnen werken, zoals rijst/aardappels. Mag ook wel klein beetje zoetigheid naar binnen(wel beperkt houden). Dit zodat je Insuline omhoog gaat. Zo zorg je dat je spieren de eiwitten nog beter kunnen opnemen.
-Ik neem een caffeine-tablet en hou om 12 uur nacht HIIT-sessie van 20-30 minuten
-Daarna om de 30-45 minuten eiwitten naar binnen werken(VIS!!!,kip,ei, schaapie etc)
-Ik blijf op tot wanneer we mogen eten. Neem als laatst een Shake
Geen suikers meer naar binnen werken voor het slapen gaan! Mag wel een beetje koolhydraten.
-Daarna lekker slapen en dan begint je cyclus weer.
Weekend:
-In het weekend alles het zelfde + je mag wat meer koolhydraten(rijst etc) binnen krijgen. Dit om je spieren ''op te laden'' zodat ze er weer tegen aankunnen. Niet in één keer los gaan met al die zoetigheid. Ik weet dat het lastig is, maar hou je in.
''Mijn'' theorie erachter:
-Je zorgt voor een optimale omgeving voor je spieren om te herstellen. Dit door een tijdelijke insuline verhoging na training. Daarna het feit dat je veel eiwitten binnen krijgt gedurende 7 a 8 uurtjes.
-Nadat je om 12 uur nacht HIIT hebt gedaan, zul je ook wat koolhydraten hebben gebruikt. Kans is groot dat glucagon dan in actie komt. Dat is een hormoon die (kort gezegd) ervoor zorgt dat je vet kan verbranden.
-Overdag zal je niet veel koolhydraten hebben voor cellulaire doel einden, en aangezien ze geen opgeslagen koolhydaten in de spieren gaan gebruiken, zul je weer op vet werken(mbv glucagon)
voordelen
-Doordat je de hele dag niks eet en pas rond 21:30 eten binnen krijgt, zul je een hoge aminozuur-piek hebben. Dit is heel goed voor een anabole reactie van je spieren
-Overdag, na ongeveer 15:00 zul je langzamerhand vetzuren gebruiken als brandstof, dus je gaat verbranden.
Dit is de eerste keer dat ik het doe en ik kijk eigenlijk nooit naar mijn gewicht. Ik beoordeel mezelf gewoon in de spiegel en tot nu toe super resultaat. Ik ben benieuwd of ik ook spier kan opbouwen(lijkt me sterk). Behouden moet in ieder geval wel lukken.
Ennnn ik denk persoonlijk ook dat het een beetje tussen de oren zit met het licht worden in je hoofd. Wat zou kunnen gebeuren(overkwam mij laatst): als je te weinig koolhydraten binnen hebt gekregen, dat je spieren het soms begeven. Dan wil je nog die laatst herhaling drukken en dan ''valt'' je arm ineens om