AndroidHealthClinic

2 weken cut, resultaat slechter :s

• Topic Starter Topic Starter
Josha, bedankt voor de interessante reply!

Maar als ik bv onder men onderhoud die snelle kh's eet, kom ik dan vet bij? Omdat ik toch ook onder men onderhoud zit?

Heb dezelfde vraag in de aard van als ik nu bv elke dag mc donalds eet, bv aan 1500kcal en voor de rest 750 kcal aan gezonde voeding, en men onderhoud zit aan bv 2800 kcal, ga ik dan vet aanzetten? Of ga ik dan afvallen?

Zijn mss stomme vragen maar zit daar al lang over na te denken, zo goed ken ik het menselijke lichaam niet. Maar volgens mij willen die cijfers meestal niet alles zeggen.

Chukki, een beetje gezond verstand zegt....
Ge maakt uzelf ni echt populair met uw vragen hé makker. :rolleyes:
In mijn ogen gaat ge u gewoon heel slecht voelen. En, als ge 't echt wilt weten moet ge het testen....
Hou dan wel een logje bij, of check: http://www.fit2fat2fit.com/ om te zien wat slecht eten met u doet.

Heb deze morgend men 2de meeting gedaan en snap er niks van maar ik kom bij ipv af te vallen :s Ben 2 weken gestart met een gewicht van 88,7 en buikomtrek 99 cm. De week erna een gemeten 89.1kg maar wel -2 cm buikomtrek, dus dat vond ik nog meevallen. Maar nu vandaag nog eens gemeten, 89.6kg en buikomtrek blijft hetzelfde :s

Snap het echt niet goed! Eerste week 3x kt en hiit erachter + 1 maal cardio sessie van 1 uur. 2de week 3x kt en hiit eracter + 1 maal gaan mtb'en.

Das toch beweging genoeg lijkt me ;) Men onderhoud is 2883 kcal en ik zit op 2400 kcal met men voedingsschema, lijkt me toch genoeg eronder. Heb het schema door de week echt perfect volgehouden, alles afgewogen. Door het weekend ga ik wel 1 maal naar het voetbal, dus dat is redelijk wat bier en eet ik ook wel eens frut, maar kan dat heel de week strikt te zijn verstoren?? Kan toch niet zijn dat ik op 1 weekend 2500 kcal teveel eet?

Heeft iemand tips? Gwn blijven volhouden of iets veranderen?

Ik ga alvast men carb laten zakken tijdens de niet kt dagen, iets minder kcal binnenkrijgen en maar een dag extra sporten. Want als ik zo verder blijf gaan wordt ik gwn ontmoedigt :s

Voedingsschema zit in de bijlage

2400 kcal kan te veel zijn omdat je metabolisme is verandert door hormoonverwisselingen die je misschien heb gehad in je lichaam. Ik zou die 2400 kcal eens even verlagen naar 2200. Je buikomtrek is dus wel kleiner ? Dus geen reden om ontmoedigd te zijn, nooit ontmoedigen. veel water drinken en veel vitamine b nemen.

Alcohol kan niet makkelijk omgezet worden in vet. Je wordt vet door voornamelijk bier. Hoe vaak zie je van die wijnzuipende elitaire vrouwtjes met overgewicht?

Gematigd drinken door de week heen (1-2 glazen per dag) verhoogd de vetverbranding en dus is de hoeveelheid kcals die je overhoudt aan wijn vrij weinig. Het is geen broccoli, maar whatever.

Stoppen met dat bier en ga zwaardere dranken zonder teveel carbs erin drinken. Bier verdoet toch je testosteron en is dus enkel verantwoordelijk als je het leuk zou vinden om tietjes te hebben. Op leangains staat zelfs een comazuipen zonder vet te worden guide.

Voor de rest gewoon hoog in eiwit zitten en de rest eruit knallen. WTF cutten met 400 kcal tekort? Je vermijdt spierverlies en verlaging van vetverbranding met refeeds, niet door met een k*ttig tekort te zitten waar een bodybuilder op 6% nog moe van wordt.

Alcohol kan niet makkelijk omgezet worden in vet. Je wordt vet door voornamelijk bier. Hoe vaak zie je van die wijnzuipende elitaire vrouwtjes met overgewicht?

Gematigd drinken door de week heen (1-2 glazen per dag) verhoogd de vetverbranding en dus is de hoeveelheid kcals die je overhoudt aan wijn vrij weinig. Het is geen broccoli, maar whatever.

Stoppen met dat bier en ga zwaardere dranken zonder teveel carbs erin drinken. Bier verdoet toch je testosteron en is dus enkel verantwoordelijk als je het leuk zou vinden om tietjes te hebben. Op leangains staat zelfs een comazuipen zonder vet te worden guide.

Voor de rest gewoon hoog in eiwit zitten en de rest eruit knallen. WTF cutten met 400 kcal tekort? Je vermijdt spierverlies en verlaging van vetverbranding met refeeds, niet door met een k*ttig tekort te zitten waar een bodybuilder op 6% nog moe van wordt.

* Moderate alcohol consumption is assocoiated with an abundance of health benefits. The long-term effect on insulin sensitivity and body weight (via insulin or decreased appetite) may be of particular interest to us.

* The thermic effect of alcohol is high and the real caloric value is not 7.1 kcal: it's ~5.6 kcal. However, it's still easy to overconsume calories by drinking. Calorie for calorie, the short-term effect of alcohol on satiety is low. Adding to this, intoxication may also encourage overeating by disinhibition of dietary restraint.

* The negative effects of alcohol on testosterone and recovery has been grossly exaggerated by the fitness mainstream. Excluding very high acute alcohol consumption, or prolonged and daily consumption, the effect is non-significant and unlikely to affect muscle gains or training adaptations negatively.

* The effect of alcohol on muscle protein synthesis is unknown in normal human subjects. It is not unlikely to assume that a negative effect exists, but it is very unlikely that it is of such a profound magnitude that some people would have you believe.

* Alcohol is converted to acetate by the liver. The oxidation of acetate takes precedence over other nutrients and is oxidized to carbon dioxide and water. However, despite being a potent inhibitor of lipolysis, alcohol/acetate alone cannot cause fat gain by itself. It's all the junk people eat in conjunction with alcohol intake that causes fat gain.

Josha, bedankt voor de interessante reply!

Maar als ik bv onder men onderhoud die snelle kh's eet, kom ik dan vet bij? Omdat ik toch ook onder men onderhoud zit?

Heb dezelfde vraag in de aard van als ik nu bv elke dag mc donalds eet, bv aan 1500kcal en voor de rest 750 kcal aan gezonde voeding, en men onderhoud zit aan bv 2800 kcal, ga ik dan vet aanzetten? Of ga ik dan afvallen?

Zijn mss stomme vragen maar zit daar al lang over na te denken, zo goed ken ik het menselijke lichaam niet. Maar volgens mij willen die cijfers meestal niet alles zeggen.

In principe als je calorie inname onder je caloriebehoefte blijft is er niks aan de hand, dus zoals al eerder gezegd, het is niet noodzakelijk dat je alles uit telt en helemaal geen bier meer drinkt, want ook snelle koolhydraten verbrandt je lichaam gewoon, dus op zich is het niet zo'n probleem, echter zijn er dus "bewustere" opties, die het op lange termijn makkelijker maken om vet kwijt te raken.

Ik zou gewoon op trainingsdagen aanhouden om zoveel mogelijk je koolhydraten uit complexe voeding te halen, zeker als je voor je training eet, omdat je lichaam dan eerder vetreserves aanspreekt, terwijl je bij snelle koolhydraten juist vooral de snelle koolhydraten aanspreekt.

Maargoed, simpel gezegd, maakt het in principe ook niet uit of je complexe of snelle koolhydraten eet als je minder binnen krijgt dan je verbruikt, je lichaam zal toch ergens de energie vandaan moeten halen, en dat komt dan uit vet, of in het ergste geval je spieren, daarom is het aan te raden om tijdens je afvalcyclus, waarin je vooral vet kwijt wil en je spieren wilt behouden, je eiwitinname hoog blijft.

Want voor de verbranding heeft je lichaam eiwitten nodig, en als je die zelf niet inneemt, dan haalt je lichaam ze uit je voorraden, en dat zijn je spieren. :)

Men kcal's zijn al verlaagd naar 2150 kcal per dag. Op trainingsdagen zit ik op 225 gram kh's, op niet trainingsdagen zit ik op 184 gram kh's. Ga dit eens even proberen vol te houden. Voor de rest men cardio wat omhoog trekken en dan zullen we wel zien zien waar ik uitkom. In iedereen geval bedankt voor de reply's!

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 22:41 ----------

In principe als je calorie inname onder je caloriebehoefte blijft is er niks aan de hand, dus zoals al eerder gezegd, het is niet noodzakelijk dat je alles uit telt en helemaal geen bier meer drinkt, want ook snelle koolhydraten verbrandt je lichaam gewoon, dus op zich is het niet zo'n probleem, echter zijn er dus "bewustere" opties, die het op lange termijn makkelijker maken om vet kwijt te raken.

Ik zou gewoon op trainingsdagen aanhouden om zoveel mogelijk je koolhydraten uit complexe voeding te halen, zeker als je voor je training eet, omdat je lichaam dan eerder vetreserves aanspreekt, terwijl je bij snelle koolhydraten juist vooral de snelle koolhydraten aanspreekt.

Maargoed, simpel gezegd, maakt het in principe ook niet uit of je complexe of snelle koolhydraten eet als je minder binnen krijgt dan je verbruikt, je lichaam zal toch ergens de energie vandaan moeten halen, en dat komt dan uit vet, of in het ergste geval je spieren, daarom is het aan te raden om tijdens je afvalcyclus, waarin je vooral vet kwijt wil en je spieren wilt behouden, je eiwitinname hoog blijft.

Want voor de verbranding heeft je lichaam eiwitten nodig, en als je die zelf niet inneemt, dan haalt je lichaam ze uit je voorraden, en dat zijn je spieren. :)

Hoeveel gram eiwitten zou je aanraden? Zit momenteel rond de 210 gram per dag.

Men kcal's zijn al verlaagd naar 2150 kcal per dag. Op trainingsdagen zit ik op 225 gram kh's, op niet trainingsdagen zit ik op 184 gram kh's. Ga dit eens even proberen vol te houden. Voor de rest men cardio wat omhoog trekken en dan zullen we wel zien zien waar ik uitkom. In iedereen geval bedankt voor de reply's!

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 22:41 ----------

Hoeveel gram eiwitten zou je aanraden? Zit momenteel rond de 210 gram per dag.

Dat is prima. Normaal is zo'n beetje 2 á 2.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht.

Mocht ik cutten zou ik geen bier drinken !

[Link niet meer beschikbaar]

Yes! Deze morgend nog eens gemeten, na 2 weken in stijgende lijn is het voor het eerst na wat aanpassing de goeie kant aan het uitgaan. 88,7, das -0.9 kg. Door de week superclean gegeten, door het weekend wat minder met op zaterdag wat biertjes, maar daarmee rekening gehoue. Hopelijk blijf ik deze trend houden!

Terug
Naar boven