AndroidHealthClinic

2 weken cut, resultaat slechter :s

begrijp me gewoon niet verkeerd hé, ik heb geen enkel probleem met mensen die alcohol drinken en frieten eten hoor, en ik doe het dan ook wel eens al hou ik het strak binnen de perken...
Maar langs de andere kant moet je niet lopen zeuren dat je cut niet helemaal loopt zoals je het zelf zou willen hé, cutten betekent imo moeite doen en je hier en daar ook wel wat dingen ontzeggen voor een bepaalde periode ;)

Ik zie nergens dat iemand er een probleem mee heeft, maar ga dan niet je afvragen waarom het cutten niet lukt. Alcohol wordt gewoon snel opgenomen en komt er dus heel makkelijk weer bij als opgeslagen vet. Verder als je in twee weken tijd denkt een flink resultaat te zien met een deficiet van slechts 400kcals dan heb je ook een verkeerd beeld van afvallen. Maximaal zou dat dan in 14 dagen een kilo vet zijn wat je weg kan werken, dus als je dan gaat meten dan zou het maarzo kunnen dat je toevallig net wat meer vocht vasthoudt of juist toen je voor het eerst woog minder vocht vast hield. Wie weet?

Een resultaat waar je echt wat over kan zeggen, zie je pas na minimaal een maand, tenzij je het deficiet groter maakt. Ik ben zelf ook precies 2 weken bezig en de weegschaal geeft nog niet veel minder aan, maar de spiegel geeft al wel een beter overzicht. Duidelijkere obliques en minder vet voornamelijk op m'n bovenlichaam, broek zit ook al iets losser, maargoed.

Een goede cut betekent gewoon geen of heel weinig alcohol, veel groente om jezelf op te vullen en eiwitten hoog houden om spierverlies tegen te gaan. Ik heb gekozen voor een tekort van 600kcals per dag, dan maar een klein beetje spierverlies, maar ik wil zo snel mogelijk weer klaar zijn voor een goede (cleane) bulk en het dit keer niet zo ver te laten komen dat m'n VP weer oploopt naar 21%. Sowieso nog een lange weg dus.

Chukki,
ik begrijp u 100%. Zelfs die 8pinten tijdens het BOB zijn.
Opgegroeid in de kleinere dorpkes, waar de champetter uwe pa nog goed kent zeker? Leren drinken in de Scouts of de Chiro, waar de stevigste kerel een 8-10duvels kon drinken zonder er iets van te merken.
Been there, done that my friend! ;)
Daarom, leer een mooie middenweg te vinden, en de (al dan niet dagelijkse) pint te laten staan en te beperken tot het minimum, behalve 1 keer de week, als ge met alle kameraden samenzit. Dat maakt het veel gemakkelijker, ge kunt nog is goed op gang gaan, en de volgende dag doet ge een uurke extra cardio.
Werkt bij mij super!
Let er wel op dat je het houdt op 1 keer per week, en zeker niet naar 2-3 keer de week.
Weet ook dat dit uw resultaat zal beinvloeden. Dat "kinnekesvet" blijft iets langer steken hé maat!
Verder, aan iedereen dat loopt te zeggen dat alcohol niet nodig is om u te amuseren: ge hebt 100% gelijk, maar 't maakt het wel een stuk gemakkelijker :rolleyes: Chukki hier laat duidelijk merken dat hij helemaal niet goed wist dat het zo'n effect heeft op z'n lichaam. Dat hij een (in jullie ogen) slechte keuze maakt hierdoor, dat is zijn probleem. Maar wij hebben hem wel geïnformeerd over de "gevaren" van het drinken. Daarmee is onze inbreng gemaakt. Case closed vind ik hierover...

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal voor de reply's :) Had indd gwn niet door dat het echt zo slecht kon zijn voor je. Mijn doel is niet voor superstrak te staan met BF 7% ofzo. Ik heb nu ongeveer zo'n 25%, daar wil ik graag 15% van maken. Heb nu men kcal overschot al verhoogt naar 600kcal per dag, en zal men biertjes ook in het oog houden.

En over dat alcohol gedoe, tjah, der zijn mensen die roken, mensen die drugs pakken, ieders zen eigen goesting snap je. Ik doe dat ni voor stoer te doen, ik drink het echt graag ;) Ik weet dat de 2 niet samen gaan, maar als je zo'n heel week hard op je eten let en je kan dan eens in het zonnetje een pintje drinken, is er toch niets beter zeker.

We zullen wel zien waar ik uitkom, zal over 2 weken een update brengen.

Als je echt serieus wil cutten is er GEEN uitzondering mogelijk!!! Strict je schema volgen en NIETS daarbuiten eten/drinken (tenzij water etc). Op deze manier heb je het snelst resultaat. Er zijn geen excuses voor extra's. CUTTEN CUTTEN CUTTEN!!!

Vind je het niet zo belangrijk dat het snel/goed gaat, dan kun je geniete van je biertje ;)

Het is gewoon afhankelijk van je doel.

Zo is het natuurlijk ook, biertje moet best kunnen als je dat weet op te vangen in je schema. Maar maak het dan niet te gek als je resultaat wilt zien. Die 15% zal zwaar genoeg zijn om daar te geraken, gaat je zeker 2.5-3 maanden kosten, als je niet op je voedingsschemalet, waarschijnlijk meer. Verder niet om je te demotiveren. Het eerste stuk zou in principe het snelste moeten gaan, zodra je bij de 18-20% aankomt wordt het lastiger, en onder de 10% kom je echt niet als je niet superstrict bent met eten, tenzij je een ecto bent, maar gezien je vetpercentage zal dat niet het geval zijn. :)

Succes met je doelen in ieder geval! Krachttraining niet verwaarlozen, elke dag minstens 45 minuten lage intensiteit cardio, niet teveel cheaten met biertjes en het komt helemaal goed. :)

Kt doe ik 3x maal per week, zonder zou echt niet tof zijn. Doe 1 maal per week een hiit sessie erna, en dan de andere 2 dagen cardio aan 160 hartslag. Vind die lage intensiteit maar niks! Ik lees ook dat je best niet ineens 5 dagen cardio moet doen, omdat je lichaam snel aan gewend geraakt, klopt dat? Anders wil ik dat gerust wel doen.

Ook ga ik wel eens op men vrije dagen een keer mtb'en, uurtje ongeveer, hartslag gemiddeld 160 of een keer wielrennen, dat kan soms 70km zijn, soms 100km. Is dat aan te raden?

Hoop indd ooit aan 15% te komen, zou echt een big achievement zijn voor mij, ben altijd al redelijk mollig geweest, zwaar trainen en bulken en denken dat dat vet er wel afging, wel het is toch moeilijker dan verwacht! Je zou toch denken dat je lichaam je vet verbrand ipv je spieren, maar nee :(

Of dat van die cardio waar is weet ik zo niet. Ik spreek voornamelijk uit eigen ervaring, ik heb mijn vorige cut-sessie heel lang volgehouden gewoon op 45min 5x per week, pas toen ik richting de 16-17% aanzat begon het te vertragen, vanaf toen ben ik maar met de bulk begonnen, maar helaas ook weer vet gegained, maar gelukkig is m'n lichaamscompositie nu een stuk beter dan toen ik begon met trainen. :D

Verder is dat MTB'en en/of wielrennen prima, is immers ook cardio. Maar voor vetverlies is lage intensiteit, het effectiefst, anderzijds werkt HIIT of HIT ook gewoon, uiteindelijk gaat het ook om minder calorieën binnen te krijgen dan je verbruikt.

Om in ieder geval de gewenning van m'n lichaam tegen te gaan ga ik altijd om de twee weken in ieder geval een paar dagen iets boven onderhoud eten, om te voorkomen dat het lichaam minder gaat gebruiken.

Voor iedereen die zegt dat je uberstrict moet zijn met cutten: ben ik het niet mee eens.

Uiteindlijk is de alles overtreffende regel: kcal uit > kcal in

Ben zelf van 13 naar 9% gegaan en heb daarbij 1 a 2 dagen per wek 10-15 glazen pils gedronken.

Ben al helemaal terug gemotiveerd om terug te knallen :D Gwn men cardio opdrijven, strikt eten door de week, en in een weekend mezelf redelijk houden.

Zou graag in november terug willen bulken, want wil wat pr's gaan verbreken :D

Voor iedereen die zegt dat je uberstrict moet zijn met cutten: ben ik het niet mee eens.

Ben zelf van 13 naar 9% gegaan en heb daarbij 1 a 2 dagen per wek 10-15 glazen pils gedronken.

Ik vrees dat het afhangt van persoon tot persoon.
Ik ben het ook met je eens dat uberstrict cutten niet nodig is. Respect voor iedereen die het wel doet, maar dat leven verkies ik niet in elk geval. En de topicstarter ook niet denk ik.

Incalculeren is inderdaad zo slecht nog niet. Zeker niet ideaal, maar voor mij persoonlijk een goede oplossing.

En uiteindelijk cut ik dan ook liever wat langer of doe ik wat meer cardio om het goed te maken.

Maar je bent ook al je spieren kwijt? :p

Wordt dat niet te snel aangenomen dat je te snel spieren verliest? Zou het al bij al niet meevallen?

En indd, ik ben ook niet zo voor al te strict, liever iets langer cutten dan, ik wil nog een beetje normaal leven :)

Redelijk moeilijke afweging hier..
Zoals al gezegd: Cutten is kcal in < kcal out. Je zou je bier hier gewoon in moeten meetellen. Probleem is dat als jij voor 1000kcal bier drinkt, en je weigert dit te laten vallen, dan moet je die 1000kcal ergens anders in je schema er vanaf trekken.
De val is dan dat je bv. een maaltijd overslaat, hierdoor ontloop je idd die extra kcal's, maar loop je waarschijnlijk ook eiwitten/vitamines/mineralen mis.

Om DIT dan weer op te vangen kom je al aan bij supplementen als eiwitisolaten, multivitamines en dergelijke.. Wat dan weer flink wat geld gaat kosten :eek:
Conclusie: je kunt cutten met bier, maar het gaat veel langzamer (zeker als je er zoveel drinkt) en je hebt misschien nood aan supplementen om je voedingswaardes op te krikken.

Redelijk moeilijke afweging hier..
Zoals al gezegd: Cutten is kcal in < kcal out. Je zou je bier hier gewoon in moeten meetellen. Probleem is dat als jij voor 1000kcal bier drinkt, en je weigert dit te laten vallen, dan moet je die 1000kcal ergens anders in je schema er vanaf trekken.
De val is dan dat je bv. een maaltijd overslaat, hierdoor ontloop je idd die extra kcal's, maar loop je waarschijnlijk ook eiwitten/vitamines/mineralen mis.

Om DIT dan weer op te vangen kom je al aan bij supplementen als eiwitisolaten, multivitamines en dergelijke.. Wat dan weer flink wat geld gaat kosten :eek:
Conclusie: je kunt cutten met bier, maar het gaat veel langzamer (zeker als je er zoveel drinkt) en je hebt misschien nood aan supplementen om je voedingswaardes op te krikken.

Op zuipdagen eet ik 260 gr eiwit, 30 gr vet, 110 gr kh samen met 10-12 glazen pils en dan blijf ik nog onder mijn onderhoud van die dag met 3050 kcal.

En hoezo nood aan supps? Ik gebruik niet eens supps op het moment, ook geen whey..

Maar stel nu dat men onderhoud 2800 kcal, ik drink voor 1000 kcal aan bier, de rest uit eten zodat ik aan 2600 kcal kom, dan val ik nog steeds af zonder al te veel spierverlies?

Dacht altijd dat je kcal niet zomaar kcal moesten zijn. Want dan om het heel ruw te zeggen, kan ik gaan bulken aan bv 3200 kcal, en bv 1000 kcal uit voeding en 2200 kcal uit bier, maak je dan ook spieren aan??

Als je dat elke dag doet niet nee. Je hebt ook genoeg eiwitten nodig voor te groeien of de spieren te behouden en goede koolhydraten om te herstellen en energie etc. Maar maw als je bier dus bij je totale kcal is gerekend kan zo'n avondje geen kwaad.

Maar stel nu dat men onderhoud 2800 kcal, ik drink voor 1000 kcal aan bier, de rest uit eten zodat ik aan 2600 kcal kom, dan val ik nog steeds af zonder al te veel spierverlies?

Dacht altijd dat je kcal niet zomaar kcal moesten zijn. Want dan om het heel ruw te zeggen, kan ik gaan bulken aan bv 3200 kcal, en bv 1000 kcal uit voeding en 2200 kcal uit bier, maak je dan ook spieren aan??

Zo simpel is het inderdaad niet.

Kijk, het verschil zit hem natuurlijk in het soort calorieën.

In bier zit alcohol en suiker, dit wordt snel in het bloed opgenomen en zet dus makkelijk aan als vet en bovendien voorziet het maar tijdelijk in energiebehoefte.

In brood, havermout, zilvervliesrijst, etc. zitten complexe koolhydraten. De vertering hiervan gaat veel langzamer en geleidelijker, waardoor ze je bloedsuiker minder snel verhogen en dus minder snel worden aangezet als vet.

Daarnaast is een constante flow van koolhydraten, eiwitten en de juiste vetten (olijfolie, noten.) omdat ze min of meer met elkaar samenwerken.

Je hebt koolhydraten/suikers nodig om eiwitten te transporteren, dus als je complexe koolhydraten neemt, gaat dit goed met elkaar samen, omdat eiwitten over het algemeen wat langzamer worden verwerkt dan koolhydraten.

Pin me verder niet helemaal vast op dit verhaal, maar dit is ongeveer hoe het zit.

Simpele koolhydraten = Snelle vertering, verhoging van bloedsuiker, sneller vet aanzetten, sneller uitgewerkt.

Complexe koolhydraten = Tragere vertering, minder hoog bloedsuiker, minder snel vet aanzetten en constante(re) bron van energie.

Ik cut ook met 1 dag in de week gewoon bier drinken.. Dit doe ik nu een paar maanden en ik boek zeker progressie! Het duurt alleen allemaal wat langer..

Miss een heel dommr vraag maar kan je bijv op een zaterdag dmv bier een refeed houden? Of denk ik nu dus veelste makkelijk xD

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven