XXL Nutrition

2 weken cut, resultaat slechter :s

Bezoekers in dit topic

chukki

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2005
Berichten
240
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
93kg
Heb deze morgend men 2de meeting gedaan en snap er niks van maar ik kom bij ipv af te vallen :s Ben 2 weken gestart met een gewicht van 88,7 en buikomtrek 99 cm. De week erna een gemeten 89.1kg maar wel -2 cm buikomtrek, dus dat vond ik nog meevallen. Maar nu vandaag nog eens gemeten, 89.6kg en buikomtrek blijft hetzelfde :s

Snap het echt niet goed! Eerste week 3x kt en hiit erachter + 1 maal cardio sessie van 1 uur. 2de week 3x kt en hiit eracter + 1 maal gaan mtb'en.

Das toch beweging genoeg lijkt me ;) Men onderhoud is 2883 kcal en ik zit op 2400 kcal met men voedingsschema, lijkt me toch genoeg eronder. Heb het schema door de week echt perfect volgehouden, alles afgewogen. Door het weekend ga ik wel 1 maal naar het voetbal, dus dat is redelijk wat bier en eet ik ook wel eens frut, maar kan dat heel de week strikt te zijn verstoren?? Kan toch niet zijn dat ik op 1 weekend 2500 kcal teveel eet?

Heeft iemand tips? Gwn blijven volhouden of iets veranderen?

Ik ga alvast men carb laten zakken tijdens de niet kt dagen, iets minder kcal binnenkrijgen en maar een dag extra sporten. Want als ik zo verder blijf gaan wordt ik gwn ontmoedigt :s

Voedingsschema zit in de bijlage
 

Bijlagen

  • Voeding.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 157
Laatst bewerkt:
neem aan dat "platte kaas" iets Belgisch is? En waarschijnlijk kwark mee bedoelt wordt?
 
Chukki,
welkom als Belg in de strijd om wat kilo's af te vallen.
Bier en voetbal gaan samen, da's waar. :cool:
Wat je dan moet doen is dat bier inrekenen in de dag.
Ik ga onder m'n voeten krijgen om dit te zeggen maar, doe dan wat aan damage limitation. Reken de cal die je binnenkrijgt op de voetbal in in je schema.
Dat is iets meer moeite, maar je kan ten minste is een goei pint drinken tijdens de match. Wat ook zeer goed helpt, is je kapot trainen. Dan drink je automatisch minder. Test het eens, je zal wel zien :D
Kom wel niet af met: "ik ga elke dag naar de voetbal".
Je wil afvallen: da's moeite doen.
Schema'ke opstellen, u hieraan houden, en proberen ervan te genieten. Dat wordt automatisch een gewoonte, en je gaat dit leuker vinden op den duur. Cutten duurt maar zo lang als je zelf "niet gelukkig bent je lichaam". Hoe lang dit uiteindelijk duurt, hangt volledig van u en uw motivatie af.
Verder, succes makker! :thumb:
 
Heb het schema door de week echt perfect volgehouden, alles afgewogen. Door het weekend ga ik wel 1 maal naar het voetbal, dus dat is redelijk wat bier en eet ik ook wel eens frut, maar kan dat heel de week strikt te zijn verstoren??
Spreek uit ervaring; Ja. Kap met zuipen en je zult zien wat een verschil het maakt.
 
Damn, had niet echt door dat dat zoveel invloed heeft dat bier :s Is maar 1 keer in de week, dat kan toch niet zo slecht zijn? :)

Ik weet dat je hard moet trainen en je voeding in orde moet zijn, maar 1 junkdag per week mag toch niet? :)

En het incalculeren van het bier hangt van week tot week af. Als ik bob ben dan blijft het bij een pint of 8. Anders kan het gemakkelijk het dubbele zijn :D
Hoeveel kcal is zo'n flesje bier?
 
Geloof nooit dat één keer per week bier drinken alles zou vernken.

Hoe kun je trouwens bob zijn en toch 8 pinten drinken?
 
Als ik bob ben dan blijft het bij een pint of 8. Anders kan het gemakkelijk het dubbele zijn :D
Hoeveel kcal is zo'n flesje bier?

Durf je jezelf bij een pint of 8 nog een verantwoorde "bob" noemen ??? Voor een flesje bier van 25 cl mag je makkelijk 100kcal rekenen hoor dus 8 stuks maakt dik 800 kcal dus als je er makkelijk het dubbele van maakt wanneer je niet bob bent (wat je imo nooit bent als je er al 8 drinkt) heb je zeker 1600 kcal aan alcohol alleen binnen.
Bovendien gaan bij mijn weten alcohol en cutten nooit goed samen ;) en daarnaast is alcohol al helemaal geen essentiele voedingsstof maar dat hoef ik je niet te vertellen geloof ik...
En in je eerste post is die "frut" dan fruit of friet?
 
lol @ BOB with 8 pinten
 
Frut bedoel ik indd friet, iets belgisch blijkbaar :)

En over dat bob gedoe, wel ik drink enkel op de heenweg en nog eentje met de rust. Dan is het nog 45 minuten match en ongeveer een 3-tal uurtjes voordat ik thuis ben, dus zo erg zal dat allemaal wel niet zijn. Heb vorig seizoen altijd blijven drinken en met de auto gereden, is onverantwoord ja, daarom dat ik er met het nieuwe seizoen iets wel aan doen :)
Maar ik woon op de boerenbuiten dusja, allemaal binnenweggetjes, is hier in de streek redelijk normaal :D

Maar zoals StickySteeez het al zei, het kan toch nooit alles vernken?

En nu we toch bezig zijn over het bier. Ik drink dat echt graag ja, maar probeer het nu maar te beperken tot 1 dag. Wat zouden jullie aanraden als ik weg ga, 10-15 gewone pintjes of 3-4 zware bieren?
 
helemaal geen bier meer!
 
Nee het verdoet niet alles, wel je cut.

Ik kan er ook aardig wat wegtikken, is ook helemaal geen probleem als je traint. 5 dagen goed je schema volgen en 1-2 dagen zuipen en je hebt nog altijd vooruitgang. ( ik spreek nu wel enkel voor mezelf) of je blijft hetzelfde en dat is voor mij ook niet echt een probleem, voor anderen dan weer wel.

Helaas geldt dit gewoon niet bij je cut. Het vertraagd je cut sowieso, geen discussie mogelijk daarover. Je kan het incalculeren idd, slechter voor je cut aangezien het loze kcals zijn + meestal nog een kebab of iets dergelijks erbij en je dagelijkse voeding.

Het zuigt wel, daar ga ik niet over discussiëren :D. Maar om echt goed af te vallen/cutten moet je het bier gewoon een maandje laten staan of 1x om de 2 weken/ 1x per maand.

3-4 zware bieren lijken me iets beter dan 15 pinten btw. Pint is 135 kcals per dus we gaan richting 2000 kcal + zitten. ( 33 cl's wel ) Duvels 175 dus 4 duvels is sowieso beter, leffe is 200 nog altijd maar de helft van je 15 pinten.

btw ;

http://www.goedgezond.be/2006/12/04/alcohol-en-calorieen/

Rode wijn is sowieso het best en redelijk gezond ook. Kan je vertellen dat je er wel serieus zat van wordt :D.


Gewoon nog meer cardio om je pinten te verbranden is ook een optie natuurlijk.
 
ga dan wodka drinken..
 
Hehe, bedankt voor de uitleg BearelleJonas! Tis indd moeilijke keuze, zal het indd moeten inperken :( Wil al niet weten wat voor kcal's ik ga binnenkrijgen op oktoberfest :D Maarja, voetbal zonder bier gaat echt niet voor me :p Dus zal het extra cardio worden voor me, vind ik niet zo erg, gaat men conditie ineens ook mee omhoog.

En wijn lust ik niet dus dat is voor mij ook geen optie. Ga gwn knallen met trainen en wat meer cardio doen!
 
idd aan de wodka en whisky!
 
Hehe, bedankt voor de uitleg BearelleJonas! Tis indd moeilijke keuze, zal het indd moeten inperken :( Wil al niet weten wat voor kcal's ik ga binnenkrijgen op oktoberfest :D Maarja, voetbal zonder bier gaat echt niet voor me :p Dus zal het extra cardio worden voor me, vind ik niet zo erg, gaat men conditie ineens ook mee omhoog.

En wijn lust ik niet dus dat is voor mij ook geen optie. Ga gwn knallen met trainen en wat meer cardio doen!

Sowieso, waarom moet je PER SE alcohol drinken dan?

En alcohol terwijl je cut, notsureifsrs/sureifnotsrs.
Kijken waar je prioriteiten liggen en je daaraan vasthouden.
 
Toon toewijding dan zal het wel lukken hoe kun je cutten en drinken ? Wat verwacht je dan dat het zin heeft weet je wat je ook kan doen elke dag een big mac kun je daarna weer een topic openen dat het niet lukt.

---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 09:01 ----------

Als je iets graag wil dan vind je een weg wil je het niet graag genoeg dan vind je wel een smoes
 
Sowieso, waarom moet je PER SE alcohol drinken dan?

En alcohol terwijl je cut, notsureifsrs/sureifnotsrs.
Kijken waar je prioriteiten liggen en je daaraan vasthouden.

Als zijn prioriteiten nu bij voetbal en bier drinken liggen (= zijn sociaal leven dus ), waarom heb jij daar dan een probleem mee?
 
Als zijn prioriteiten nu bij voetbal en bier drinken liggen (= zijn sociaal leven dus ), waarom heb jij daar dan een probleem mee?

Kun je dan geen sociaal leven hebben zonder alcohol of bier? MOETEN bier en voetbal PER SE samen gaan? Ben je anders geen man volgens het algemeen geldend stereotype maatschappelijke beeld?
Kun je ook gaan zeggen dat alcohol en uitgaan samengaan... Ik heb er toch geen enkel probleem mee om niet te drinken (alcohol dan) als ik uitga hoor...
 
Als zijn prioriteiten nu bij voetbal en bier drinken liggen (= zijn sociaal leven dus ), waarom heb jij daar dan een probleem mee?
Heb ik niet, geen idee waar je dat vandaan haalt ook
facepalm4.jpg


---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 11:57 ----------

En dit
Kun je dan geen sociaal leven hebben zonder alcohol of bier? MOETEN bier en voetbal PER SE samen gaan? Ben je anders geen man volgens het algemeen geldend stereotype maatschappelijke beeld?
Kun je ook gaan zeggen dat alcohol en uitgaan samengaan... Ik heb er toch geen enkel probleem mee om niet te drinken (alcohol dan) als ik uitga hoor...
 
Kun je dan geen sociaal leven hebben zonder alcohol of bier? MOETEN bier en voetbal PER SE samen gaan? Ben je anders geen man volgens het algemeen geldend stereotype maatschappelijke beeld?
Kun je ook gaan zeggen dat alcohol en uitgaan samengaan... Ik heb er toch geen enkel probleem mee om niet te drinken (alcohol dan) als ik uitga hoor...

Even terzijde ik heb zeker respect voor mensen die weggaan en niets drinken/paffen.

Voor mij horen ze helaas gewoon samen, ik heb dubbel zoveel fun als ik drink en paf, zo is het nu eenmaal en ik heb er helemaal geen problemen mee om dat te doen. Moest ik mij daar volledig afzijdig van houden dan kan ik zeggen dat mijn sociaal leven een stuk saaier wordt, geen twijfel daarover.

Heeft niets met man zijn te maken kerel, puur waar je prioriteiten liggen. De mijne liggen ergens tussen zoveel mogelijk fun maken in het leven en er nog een goed fysiek bijhebben, voldoende sporten en zo gezond mogelijk leven. ( yup alcohol etc horen hier niet bij maar /care ). De jouwe liggen 100% bij BB'ing , goed voor jouw. Als je er tevreden mee bent kan het me voor de rest geen zak schelen.

+ in de cut doe ik het zelf trouwens ook niet, daar was ik duidelijk over. De 2 gaan niet samen. In de bulk/cleanbulk heb ik er echter geen probleem mee.

Heb ik niet, geen idee waar je dat vandaan haalt ook
facepalm4.jpg


---------- Post toegevoegd Wed 1 Aug 2012 om 11:57 ----------

En dit

"sowieso, waarom moet je PER SE alcohol drinken dan?

En alcohol terwijl je cut, notsureifsrs/sureifnotsrs.
Kijken waar je prioriteiten liggen en je daaraan vasthouden."

Als zijn prioriteit nu alcohol drinken is dan heb jij daar toch duidelijk wel iets tegen.. Maargoed daar gaat het niet echt om.
 
Back
Naar boven