XXL Nutrition

Damn politie

KIKO

Ripped Bodybuilder
Waardering
375
Gisteren ben ik samen met mijn broertje in Groningen boeken gaan kopen voor mijn opleiding. Voordat we het kamertje binnen gingen kreeg ik oogcontact met een jongen die erg vies keek in een cafe, hij zat bij de raam.

Eenmaal boven gaf ik 400 euro aan dat meisje en deed al die boeken in een grote tas. Komen we kamertje uit lopen cafe voorbij en precies bij de kruispunt komen 5 politie auto's op ons af:eek: Echt net een film.

Politie met guns op ons gericht en roepen GET THE **** DOWNNN:eek::eek:!
Dus ik dacht die tas lijkt wel vol met coke daarom doen ze zo. Gooi de tas op de grond en komen ze ons hand boeien om doen, terwijl we op de grond liggen. Ik hele tijd zeggen wtf is dit en blabla.. Komt die ene jongen uit de cafe naar me toe met een hand op me schouder, zegt ie 'Jaa ik weet niet zeker of ze het zijn'.. wordt ik in een politie auto gegooid en me broertje in een andere auto, opweg na de politiebureau.

In de auto zegt een politie naast mij het lijkt of je geen idee hebt wat er aan de hand is. Ik zeg nee wtf is dit maar ziet er geweldig uit hoe jullie te werk gaan echt net een film!

Eenmaal op het bureau wordt ik een cel gegooid en me broertje in een andere. Uur later komt een officier ons zeggen "Ja jullie zijn hoofdverdachte van gewelddadige overvallen en blablabla"'.:eek:
Ik zeg okay, maar you got the wrong 1! Zegtie ok dat gaan we dus uitzoeken. Dus hebben we nog 4 uur extra gezeten en toen pas hebben ze ons vrijgelaten en zeiden ze sorry!

Kan ik vergoeding aanvragen??

lmfao :roflol:

Je kan het altijd proberen.

Om je aan te houden (en te arresteren) moet er sprake zijn geweest van een redelijk vermoeden van een misdrijf. Misschien leken jullie wel op 2 gozers die een overval hadden gepleegd?

• Topic Starter Topic Starter
Om je aan te houden (en te arresteren) moet er sprake zijn geweest van een redelijk vermoeden van een misdrijf. Misschien leken jullie wel op 2 gozers die een overval hadden gepleegd?

Ja allemaal dankzij die jongen uit de cafe, die heeft gelijk politie gebeld toen ie ons zag!

zeiden ze ook echt "Get the **** down" :roflol:

Jezus wel ernstig verhaal man :D

komt denk ik door je avatar

tja die politie wordt tegenwoordig getraind om DBB-ers te spotten. Gelijk de cel in met die gasten. Levensgevaarlijk... Heb zelf ook wel eens zoiets gehad toen ik door een buurt liep waar politie ook iemand zocht. Werd klem gereden en toen ik niet aan de omschrijving voldeed waren ze ook meteen weer weg...
Ik hoor eigenlijk nooit dat je een vergoeding kan vragen. Als het je lukt laat je het wel weten?

Misschien proberen bij de verzekering of weet ik veel welke instantie.
Zeggen dat je getraumatiseerd bent en dat je je niet meer veilig voelt in de buurt van de politie terwijl dat wel de bedoeling moet zijn van de politie.
Dat je de straat niet meer op durft omdat je niet wilt dat het nog eens gebeurd,...

tja die politie wordt tegenwoordig getraind om DBB-ers te spotten. Gelijk de cel in met die gasten. Levensgevaarlijk... Heb zelf ook wel eens zoiets gehad toen ik door een buurt liep waar politie ook iemand zocht. Werd klem gereden en toen ik niet aan de omschrijving voldeed waren ze ook meteen weer weg...
Ik hoor eigenlijk nooit dat je een vergoeding kan vragen. Als het je lukt laat je het wel weten?

Zal ik doen;)

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------

Misschien proberen bij de verzekering of weet ik veel welke instantie.
Zeggen dat je getraumatiseerd bent en dat je je niet meer veilig voelt in de buurt van de politie terwijl dat wel de bedoeling moet zijn van de politie.
Dat je de straat niet meer op durft omdat je niet wilt dat het nog eens gebeurd,...

Dat is wel een goed idee tnx man! Alleen heb wel een keer gehoord dat je een vergoeding pas krijgt als je een nacht in de cel hebt gezeten! Dus weet niet zeker..

Laatst bewerkt:
Get the **** down KIKO!!!! Net als in de films man.

Ik verstond echt een van de cops die zei get the **** down.. Maar kan ook zijn dat ik teveel films kijk:)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: KIKO
Ook eens iets gelijkaardig gehad, al is het een pak lichter :D Teruglopend van mijn werk op een zondagmorgend rond 6 uur.

Oppeens 2 combi's die stoppen met gierende banden rond me, hele hoop flikken stappen uit en direct rond me. Ik stomverbaast natuurlijk.

Ik moest RUSTIG BLIJVEN!!! en direct paspoort laten zien.

Toen ze mijn pas zagen hadden ze door dat ik Belg was. Dan zagen ze mijn G4S-trui en hadden ze hun flater helemaal door. Maar het sfeertje was nog lollig achteraf, ik heb hun nog mijn hulp aangeboden.

Bleek er verderop een zware steekpartij te zijn geweest door een grote zwartgeklede man van Marrokaanse origine. Hopelijk was het misverstand er omdat het nog donker was en mijn werkkledij idd geheel zwart was.

Maw ik kan begrijpen hoe je je voelt op dat moment, je hebt absoluut geen fluit id wat eraan de hand is, en je vreest dat je de bak indraait voor iets dat je niet gedaan hebt.

Laatst bewerkt:
beetje eng gedroomd na het kijken van bad boys 2?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja allemaal dankzij die jongen uit de cafe, die heeft gelijk politie gebeld toen ie ons zag!
Misschien had hij zijn bril met -10 thuis laten liggen en dacht hij dat jij en je broer overvallers waren. Vervolgens belde hij de politie etc.

Zal ik doen;)
Dat is wel een goed idee tnx man! Alleen heb wel een keer gehoord dat je een vergoeding pas krijgt als je een nacht in de cel hebt gezeten! Dus weet niet zeker..
Voor immaterieële schade zal je in Nederland nooit een vergoeding krijgen.

Je hebt geen nacht in de cel gezeten, slechts een paar uur.

Ze hebben voldoende gemotiveerd waarom jullie vast zaten en jullie zijn ook niet ondervraagd waar jullie op dag x waren (dat er een overval werd gepleegd).

Schrijf het desbetreffende politiebureau waar je hebt vast gezeten een brief, en vraag ze waarom jullie zijn opgepakt. Normaal gesproken word je eerst staande gehouden (''wie ben je, waar woon je, waar was je op dag x'' etc.) en vervolgens aangehouden (geboeit) en pas hierna word je meegenomen naar het politiebureau en van je vrijheid ontnomen. Je vrijheid is onterecht ontnomen voor X uur.

Terug
Naar boven