Fitness Seller

Contest Log Danny'z Contestlog 2014

• Topic Starter Topic Starter
Update 22-6

Mijn macro's staan nog steeds op 260/400/90 en ga hier prima op. Tekort creëer ik door training/cardio.
Ik hoef eigenlijk alleen nog maar wat te fine tunen want m'n quads zijn momenteel ook al feathered evenals de triceps.

In juli zal ik de cardio iets verhogen om zo de laatste beetje weg te werken maar toch ook vol te blijven,
wat bij mijn lengte geen peulenschil is. Ik vind dat ik op low carbs al heel gauw enorm plat oog.

Er doen dit jaar weer flink wat massa monsters mee met de contest (in vergelijking met mij) dus ik ga mij compleet focussen op conditionering.

Update 22-6

Mijn macro's staan nog steeds op 260/400/90 en ga hier prima op. Tekort creëer ik door training/cardio.
Ik hoef eigenlijk alleen nog maar wat te fine tunen want m'n quads zijn momenteel ook al feathered evenals de triceps.

In juli zal ik de cardio iets verhogen om zo de laatste beetje weg te werken maar toch ook vol te blijven,
wat bij mijn lengte geen peulenschil is. Ik vind dat ik op low carbs al heel gauw enorm plat oog.

Er doen dit jaar weer flink wat massa monsters mee met de contest (in vergelijking met mij) dus ik ga mij compleet focussen op conditionering.
Herkenbaar. Ik heb nog minder massa, en heb de fout meermaals gemaakt door carbs te droppen. Resultaat: flat as a pancake :o

Herkenbaar. Ik heb nog minder massa, en heb de fout meermaals gemaakt door carbs te droppen. Resultaat: flat as a pancake :o

Yepp! Dat kan je resultaat flink negatief beïnvloeden. Daarbij voel ik me ook slecht op no carb en gaat dat kleine beetje kracht wat ik héb ook achteruit.

Yepp! Dat kan je resultaat flink negatief beïnvloeden. Daarbij voel ik me ook slecht op no carb en gaat dat kleine beetje kracht wat ik héb ook achteruit.
Ja, ik merk dat ik iets minder scherp sta als ik mn carbs hoog houd, maar dat kan ook tussen m'n oren zitten. Feit is wel dat ik er helemaal leeg uit zie en kracht is inderdaad ook weg :rolleyes: Alleen maar chill toch, high carb voorbereiden op een contest :D

Pff...quads al featherd:eek: Mag nog wel even een tandje bij gaan zetten komende weken, want de enige manier voor mij om te sccoren oo het huidig deelnemersveld is droger als vorig jaar en met goede foto's. En met scoren bedoel ik dan plaats 6 ofzo..:o
Wat een macro's en hoeveelheid kcals om zo droog op te staan...lucky, lucky you!

Quads, Glutes & Kuiten

Leg extension (single legged)

15x20kg
15x30kg
12x40kg
10x45kg
8x50kg

Back squat:

10x60kg
10x100kg
5x120kg
5x110kg
6x100kg
Front: 8x60kg

Hack squat /superset/ Reverse hack squat

10x30kg - 10x30kg
8x50kg - 8x50kg
6x70kg - 6x70kg

Leg press (plate loaded):

1x zo langzaam mogelijk omhoog + 14 normale reps
3x zo langzaam mogelijk omhoog + 7 normale reps

Leg press (single legged, sideways):

3x10x 40kg

Seated calf raises:

4x8x 45kg

Standing calf raises:

5x85kg
5x85kg
8x50kg

Lekkere train hoor, benen zullen wel compleet naar ee kloten zijn ! Hack squat fijne oefening ?

Lekkere train hoor, benen zullen wel compleet naar ee kloten zijn ! Hack squat fijne oefening ?

Haha klopt! Benen zaten flink vol, moest waggelend de gym uit :p

Hack squat vind ik opzich wel een fijne oefening maar ik moet wel oppassen dat ik niet teveel druk op m'n knieën krijg. Die superset heeft me laten snakken naar adem :D

Heerlijk, heb vandaag voor de 2e keer walking lunges gedaan.. heerlijke oefening echt een killer voor je hele been

Nou ik wiebel nog wel een beetje haha, moet goed onder de knie krijgen haha

Nette training!
Vind het knap waar je allemaal mee bezig bent:), leerzaam om te volgen ook!
Ga zo door:D

Jo, ik volg ook. Omdat je oa graag wetenschappelijke artikelen leest, ben ik wel benieuwd waarom je ervoor kiest je spiergroepen toch maar 1x per week aan te pakken, in plaats van 2x.

Nette training!
Vind het knap waar je allemaal mee bezig bent:), leerzaam om te volgen ook!
Ga zo door:D

Thanks! Leuk om feedback te horen :D

---------- Toegevoegd om 09:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:02 ----------

Jo, ik volg ook. Omdat je oa graag wetenschappelijke artikelen leest, ben ik wel benieuwd waarom je ervoor kiest je spiergroepen toch maar 1x per week aan te pakken, in plaats van 2x.

Enorm goede vraag!

Ik heb afgelopen "bulk" alles twee keer in de week gepakt met een Push/Pull/Legs/Rest/Repeat schema.
Opzich werkte dit perfect maar ik krijg pijntjes. Pijntjes in de schouder, ellebogen en vooral de knie doordat ik twee keer per week squatte (eerste keer low rep, 3-6. En de tweede keer high rep, 10-20).

De patella pees in m'n rechterknie begon enorm te zeuren. Tot op zo'n hoogte dat ik ongeveer 3-4 maanden de benen niet meer voluit kon pakken.

Daarbij vind ik het persoonlijk ook gewoon leuker om een spier écht helemaal af te matten. Dat is lastiger als je die spier een paar dagen later weer moet aanpakken.

Ook vindt er wel een kleine overlapping plaats in m'n huidige schema:

Zondag: Delts, traps en abs (hier doe ik soms voor de front delt een incline benchpress wat de upper chest ook aan het werk zet)
Maandag: Quads, glutes en kuiten (Hamstring wordt bij squats, leg press, lunges ook wel geactiveerd)
Dinsdag: Upper back (biceps en onderarmen kún je niet uit de beweging halen dus die worden ook wel gestimuleerd, niet te vergeten de rear delts)
Woensdag: Chest en abs (front delts, in kleine mate side delts en triceps werken mee)
Donderdag: Lower back, hamstring en kuiten (Bij het deadliften pak je de glutes en quads ook wel mee. Traps en upper back worden ook gestimuleerd door een deadlift.)
Vrijdag: Triceps, Biceps en onderarmen
Zaterdag: Rust

Thanks! Leuk om feedback te horen :D

---------- Toegevoegd om 09:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:02 ----------

Enorm goede vraag!

Ik heb afgelopen "bulk" alles twee keer in de week gepakt met een Push/Pull/Legs/Rest/Repeat schema.
Opzich werkte dit perfect maar ik krijg pijntjes. Pijntjes in de schouder, ellebogen en vooral de knie doordat ik twee keer per week squatte (eerste keer low rep, 3-6. En de tweede keer high rep, 10-20).

De patella pees in m'n rechterknie begon enorm te zeuren. Tot op zo'n hoogte dat ik ongeveer 3-4 maanden de benen niet meer voluit kon pakken.

Daarbij vind ik het persoonlijk ook gewoon leuker om een spier écht helemaal af te matten. Dat is lastiger als je die spier een paar dagen later weer moet aanpakken.

Ook vindt er wel een kleine overlapping plaats in m'n huidige schema:

Zondag: Delts, traps en abs (hier doe ik soms voor de front delt een incline benchpress wat de upper chest ook aan het werk zet)
Maandag: Quads, glutes en kuiten (Hamstring wordt bij squats, leg press, lunges ook wel geactiveerd)
Dinsdag: Upper back (biceps en onderarmen kún je niet uit de beweging halen dus die worden ook wel gestimuleerd, niet te vergeten de rear delts)
Woensdag: Chest en abs (front delts, in kleine mate side delts en triceps werken mee)
Donderdag: Lower back, hamstring en kuiten (Bij het deadliften pak je de glutes en quads ook wel mee. Traps en upper back worden ook gestimuleerd door een deadlift.)
Vrijdag: Triceps, Biceps en onderarmen
Zaterdag: Rust

Heb je zeker gelijk in! Maar dit is bij elke split waarbij je alles 1x pw pakt wel een beetje het geval natuurlijk.

Kwam het denk je niet gewoon, omdat je teveel volume deed per spiergroep en daardoor overbelastte? Je kunt natuurlijk 1x per week 3-5 oefeningen doen of 2x per week 2, max 3 oefeningen doen, maar je hebt ook mensen die dan vrolijk 2x per week 4-5 oefeningen gaan doen. Bij dat laatste geval zouden mijn gewrichten ook spontaan beginnen te scheuren.

Merk je verder nog een verschil, qua 'gains' of krachttoename?

Heb je zeker gelijk in! Maar dit is bij elke split waarbij je alles 1x pw pakt wel een beetje het geval natuurlijk.

Kwam het denk je niet gewoon, omdat je teveel volume deed per spiergroep en daardoor overbelastte? Je kunt natuurlijk 1x per week 3-5 oefeningen doen of 2x per week 2, max 3 oefeningen doen, maar je hebt ook mensen die dan vrolijk 2x per week 4-5 oefeningen gaan doen. Bij dat laatste geval zouden mijn gewrichten ook spontaan beginnen te scheuren.

Merk je verder nog een verschil, qua 'gains' of krachttoename?

Dit ben ik ook helemaal met je eens, mijn probleem is dat ik het gewoon niet leuk genoeg vind om maar 2 oefeningen of ev. 3 te doen voor een (grotere) spiergroep. Ik krijg dan een onderliggend gevoel dat ik niet alles gegeven heb en weg ben gegaan met nog brandstof in de tank.

Een verschil is natuurlijk moeilijk te meten nu ik op onderhoud eet 3400-3500 kcal waar ik afgelopen winter zeker op zo'n 4300-4500 kcal zat.
Het moet dus nog blijken of dit optimaal is voor groei. Voor krachttoename moet je het met me eens zijn dat 3 keer per week grote compounds, een upper body/lower body of PPL natuurlijk optimaal is.

Terug
Naar boven