AndroidHealthClinic

DBB is minder hardcore geworden?

Peiling Peiling DBB is minder hardcore geworden?

• Totaal stemmers
    82

benchMarc

AKA The Jesus
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
673
Lengte
1m88
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Wat ik de laatste tijd zie op DBB, en hoor van DBB'ers op MSN, is dat veel members het tegenwoordig niet meer zo nauw nemen met de 'hardcore' regels van het eten en trainen. Veel mensen die ik kende als erg stricte DBB'ers hebben het nu op een zuipen en vreten gezet. Dit ligt niet aan de bulk, want vorig jaar was dat wel anders. Vroeger werd hier altijd geroepen "HARDCORE!", maar tegenwoordig zie je steeds meer mensen roepen: "je moet gewoon uitgaan, bier drinken en friet eten".

Na 2 jaar strict eten vond ik het wel genoeg geweest eigenlijk. Op den duur is je beginnersgroei weg en gain je nog maar heel traag. Dan is het erg moeilijk om strict door te blijven gaan. En waar doe je het voor? Voor die kilo extra spiermassa?

Bij mij heeft het juist goed uitgepakt. Ik eet nu gewoon waar en wanneer ik zin heb. Na 2 weken niet trainen en slecht eten nog geen kilo kwijt aan massa (gewoon vocht waarschijnlijk) en dat zit er zo weer aan. Sowieso wordt de sport niet echt leuk meer als je overal op gaat letten. Bij wie is het nog meer zo gelopen?

mja ach ik ben minder panisch geworden dan voorheen.. eerst altijd op elke gram letten enzo.

deed het al een half jaar wat relaxter aan, zorgde gewoon voor genoeg vreten zodat ik elke keer goed vol zat en zorgde dat ik binnen de 3 uur weer voedsel in me smoel had en alles op t einde van de dag op is :)

maja.. nu vanwege m'n blessures doe ik helemaal niks meer, eet 'normaal'

straks als ik eindelijk genezen ben ga ik wat kwark, tonijn en havermout inslaan en wat meer brood eten, maar ik ga niet elke avond droge rijst met 200 gram kip vreten. lekker stuk worst met wat gekookte aardappelen gaat ook goed :)

dus bij mij is t wel degelijk verandert.

Ben nog volop met beginnersgains bezig.
ik denk dat dit deels ook komt door door split schema en niet genoeg variatie .
jij benchmark heb waarschijnlijk al een fysiek bereikt waarvan de meeste wel zullen zeggen breed gozertje ben jij
en als ik eerlijk moet zijn dat is mijn doel ook
gewoon lekker gespierd en breder zijn als de gemiddelde persoon en nummer 1: een gezond lichaam
ik vind het zowiezo onzin om zo hardcore te gaan als je al bijna je doelen heb bereikt of je komt nog maar een paar kg's aan per 2 jaar.
maar het zal zeker nog wel een tijdje duren voordat je nog maar 2 kg per jaar aankomt

er zijn nog andere dingen in het leven .

zolang je er maar goed uitziet :)

• Topic Starter Topic Starter
spiertje16 zei:
jij benchmark heb waarschijnlijk al een fysiek bereikt waarvan de meeste wel zullen zeggen breed gozertje ben jij
In mijn omgeving wel ja, maar op dbb stelt het niks voor natuurlijk :) Sowieso zit ik niet aan de AAS dus zelf je al snel het onderspit (op genetische freaks na).

Ik ben van mening dat je juist in je beginnersgroei erg strict moet trainen en eten, zodat je daar iig je maximum uit kunt halen. Vanaf dat punt kun je lekker geleidelijk doorgroeien in een laag tempo. Het begrip discipline heeft dan plaats gemaakt voor geduld.

benchMarc zei:
In mijn omgeving wel ja, maar op dbb stelt het niks voor natuurlijk :) Sowieso zit ik niet aan de AAS dus zelf je al snel het onderspit (op genetische freaks na).

Ik ben van mening dat je juist in je beginnersgroei erg strict moet trainen en eten, zodat je daar iig je maximum uit kunt halen. Vanaf dat punt kun je lekker geleidelijk doorgroeien in een laag tempo. Het begrip discipline heeft dan plaats gemaakt voor geduld.

ja dat bedoel ik dus
zowiezo zal het niet zijn dat je met aas alles kwijtraakt
als je goed kuurt of 2:D kun je daar zeker 5 kilo spiermassa uithalen en die dan ook behouden

spiertje wanneer kunnen we eens van jou full body pics verwachten ?

Mja ik doe het nog steeds beetje hetzelfde als altijd eigenlijk. Ik drink eens in de week wat bier en op zijn tijd een keer goed los. Ik zorg gewoon dat ik elke 2,5 a 3 uur goed eet maar ben nooit zo'n calorien teller geweest. Dat werkt voor mij het beste en zo hou ik het ook lang vol, sommige perioden ben ik wel iets strikter dan andere, maar over het algemeen redelijk stabiel altijd.

Zie je wel bench! Af en toe een lekkere zak chips is prima in de bulk, en je eet het ook wat sneller dan tonijn. Ik verkondig al maanden dat stricte diëten niet zoveel zin hebben als ze zo smerig zijn dat je je er niet of nauwelijks aan houdt. Beter een zak chips of een vette hap dan geen massa bijkomen.

koetje zei:
spiertje wanneer kunnen we eens van jou full body pics verwachten ?

haha nog lang niet man:D
echt sirieus trainen en eten daar ben ik pas 5 maanden geleden mee begonnen. Ik heb vooral veel beginnersfoutjes gemaakt maar gelukkig dankzij corazon helemaal op goede spoor terecht ben gekomen:D .
en ik tel vanaf ik als eerst echt ben begonnen met goed eten en trainen en dat is dus 4 maanden geleden(daarvoor blessure gehad)
dus je kan nog wel effe w8ten;)

• Topic Starter Topic Starter
Zelda zei:
Zie je wel bench! Af en toe een lekkere zak chips is prima in de bulk, en je eet het ook wat sneller dan tonijn. Ik verkondig al maanden dat stricte diëten niet zoveel zin hebben als ze zo smerig zijn dat je je er niet of nauwelijks aan houdt. Beter een zak chips of een vette hap dan geen massa bijkomen.
Een lekkere grote friet speciaal met frikandellen bedoel je :P Ja dat gaat er altijd wel in.

Ik denk ook dat stressn een grote factor is voor massaverlies. Als je constant loopt te stressen dat je weer moet eten en strict volgens schema, dan ga je jezelf daarover druk maken en ben je bang dat je massa verliest als je eens niet eet. Juist door die stress verlies je massa. Tenminste, dat denk ik, want sinds ik me niet meer druk maak over eten val ik geen reet meer af. Terwijl als ik 'vroeger' 2 weken niet zou trainen en eten, ik meteen 3 of 4kg lichter was.

Idd het moet een hobby blijven vind ik: als het volledig je leven gaat beheersen dan heb je gewoon geen leven meer. Alles met mate: ook bodybuilding, tenzij je pro-ambities hebt... Maar ik denk dat dit voor de meesten hier niet van toepassing is...

ik doe het denk ik net als Rob G maar kwam er net wel achter dat als je om de 2 uur naar de keuken gaan om eten klaar te maken er weinig tijd over is om wat aan mijn schoolwerk te doen. Dus vanaf vandaag maar besloten om hier elke avond een klein uurtje aan uit te trekken zodat ik me daar geen zorg om hoef te maken. En ja, ik moet nu eenmaal veel vreten om aan te komen en mijn doel om in maart rond de 93 kilo te wegen gaat niet zonder goed op mijn voeding te letten.

Rob G zei:
Mja ik doe het nog steeds beetje hetzelfde als altijd eigenlijk. Ik drink eens in de week wat bier en op zijn tijd een keer goed los. Ik zorg gewoon dat ik elke 2,5 a 3 uur goed eet maar ben nooit zo'n calorien teller geweest. Dat werkt voor mij het beste en zo hou ik het ook lang vol, sommige perioden ben ik wel iets strikter dan andere, maar over het algemeen redelijk stabiel altijd.

same here..ik eet elke 2 a 2,5 uur..ik tel mn cal. niet maar weet wel ong wat ik binnenkrijg..eet wel eens patat etc maar drink niet!

Ik eet vier keer per dag, en drink zelden geen bier.

In het begin was iik heel erg strict maar nu een tijd leer je je lichaam beter kennen. Op den duur weet je wel wat en hoeveel je moet eten. Als ik de spiegel zie en ik zie dat ik goed vooruitga is dat voor mij voldoende :). Om de paar weken drink ik wel wat bier want is er meer dan in het leven dan bb'ing :)

ik ben er vandaag achter gekomen dat ik veel te weinig koolhydraten binnen krijg dankzij dat excel uitreken ding.
Vandaag me voedingsschema helemaal aangepast en meer zin om te trainen dan ooit te voren. Bij mij wordt de HARDCORE mentaliteit dus steeds erger door dit board :D

topic drama van het jaar ?

Wat maakt nou uit of je de hardcore held hier uithangt ? :D

Als je het maar in de gym wel doet! :thumb:

Marijn zei:
ik ben er vandaag achter gekomen dat ik veel te weinig koolhydraten binnen krijg dankzij dat excel uitreken ding.
Vandaag me voedingsschema helemaal aangepast en meer zin om te trainen dan ooit te voren. Bij mij wordt de HARDCORE mentaliteit dus steeds erger door dit board :D

geloof me over een maand of 5 a 6 word het minder

Terug
Naar boven