AndroidHealthClinic

DBB is minder hardcore geworden?

Peiling Peiling DBB is minder hardcore geworden?

• Totaal stemmers
    82
Ik doe waar ik zin in heb. Vreet me wel vol zo'n 6x per dag maar lig er niet wakker van als dat een lekker geil broodje kebab is of een zak friet.

benchMarc zei:
Vroeger werd hier altijd geroepen "HARDCORE!", maar tegenwoordig zie je steeds meer mensen roepen: "je moet gewoon uitgaan, bier drinken en friet eten".

Ik denk omdat de meesten er nu gewoon voor uitkomen dat ze wel eens naar de klote gaan, of minder strict zijn dan dat ze beweren. Zoals je weet, word er altijd veel op dbb nagebrult (en ja ik geef toe daar mezelf ook wel eens schuldig aan te maken).

Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik stevig los kan gaan in het weekend. Het enige wat ik heb veranderd, is me minder zorgen maken na het stappen ("schuldig voelen"). Ik ga nog steeds vooruit.

Nu er steeds meer mensen toegeven dat ze weleens wat minder "hardcore" wezen, volgen er meer.. ;)

Ryu zei:
topic drama van het jaar ?

Wat maakt nou uit of je de hardcore held hier uithangt ? :D

Als je het maar in de gym wel doet! :thumb:

Helemaal mee eens!!! Zuipen kan ik als de beste, maar er zijn er weinig die ik ken die een training samen met mij vol kunnen houden..

Het was te verwachten. Een aantal mensen was wel erg strict. Het valt gewoon niet mee om dat jarenlang vol te houden.

KaLe zei:
Helemaal mee eens!!! Zuipen kan ik als de beste, maar er zijn er weinig die ik ken die een training samen met mij vol kunnen houden..
je bent gewoon overal de beste in ouwe!? :D

KaLe zei:

jij begrijpt het :D

En denk dat de mensen die dat hier op het forum anders beweren eerst maar eens zelf in de spiegel moeten kijken! Dan zal je zelf wel merken dat 90% van de lui die dat hier roept allemaal zelf maar weinig voorstellen ! :thumb:

Te strikt werkt ook niet, maar mocht mijn blessure snel genezen dan ga ik er wel weer vol voor. Je moet gewoon soms een periode hebben waarin je wat stoom afblaast, dat houd je fris. Bij mij was het noodgedwongen voor een deel, maar het frustreert niet. Ik weet toch dat ik zo weer op niveau ben mocht ik weer beginnen.

spiertje16 zei:
geloof me over een maand of 5 a 6 word het minder

Sure.. je hebt wel eens een paar maanden of jaar (ik) dat het wat minder is..maar daarnaast ben ik al jaren met dieeten bezig en train ik.

Voor de vooruitgang ? nee omdat ik van het ritme houd.

Tuurlijk moet je lol hebben want anders word je op je 30e een vader/moeder die zijn/haar jeugd heeft gemist, oppast regeld en hele avond loopt te zuipen en sloeren.

Gewoon doen wat je zelf wil.

Dat het hele forum minder is geworden klopt wel met gruwelijk veel offtopic gezeik.

spiertje16 zei:
geloof me over een maand of 5 a 6 word het minder

zou kunnen, maar hoeft niet. ben het leren voor sportschoolhouder. Mijn grootste droom is dan ook mijn eigen vette gym te hebben, ik zal dus heeeeel lang in dit wereldje blijven. En en ik heb al jaren de zelfde instelling. Nu heb ik meer kennis en ben dus steeds gemotiveerder.

• Topic Starter Topic Starter
Na een blessure, waar ik soms nog steeds een beetje last van heb soms, ben ik zeker minder strict geworden. Als ik een avondje ergens heen ga, dan drink ik gewoon lekker bier. Chips en snacks e.d probeer ik wel te vermijden door de weeks.

Ook zit het er ingeprint om elke 2,5/3 uur te eten, dan denk ik er sowieso aan, het gebeurt alleen niet elke 2,5/3 uur. ;)

benchMarc zei:
Een lekkere grote friet speciaal met frikandellen bedoel je :P Ja dat gaat er altijd wel in.

Ik denk ook dat stressn een grote factor is voor massaverlies. Als je constant loopt te stressen dat je weer moet eten en strict volgens schema, dan ga je jezelf daarover druk maken en ben je bang dat je massa verliest als je eens niet eet. Juist door die stress verlies je massa. Tenminste, dat denk ik, want sinds ik me niet meer druk maak over eten val ik geen reet meer af. Terwijl als ik 'vroeger' 2 weken niet zou trainen en eten, ik meteen 3 of 4kg lichter was.
stress zal zeker een rol spelen, maar denk je ook niet dat je lichaam gewoon meer aan het 'nieuwe gewicht' gewend is geraakt?

Er is maar een ding echt belangrijk en dat is enthousiast blijven trainen.

Zonder een mega strict dieet groei je misschien niet zo snel als met, maar als je gewoon blijft trainen en op je eten LET (juiste bouwstoffen) dan word je toch wel groot. Niet binnen een jaar, wel later.

Wat veel mensen moeten loslaten is de fixatie op het zo snel mogelijk huge willen zijn. Het heeft tijd nodig en doorzetting. Juist het doorzetten is belangrijk.

• Topic Starter Topic Starter
boogie zei:
stress zal zeker een rol spelen, maar denk je ook niet dat je lichaam gewoon meer aan het 'nieuwe gewicht' gewend is geraakt?
Weet ik niet. Ik vind het erg moeilijk om dat te zeggen.

Ik geniet van het eten en van het trainen.

Ik heb ook totaal geen moeite om het eten naar binnen te krijgen, dus ik zie mezelf dit nog heel lang doen.
Drinken doe ik zowiezo al weinig en uitgaan ook, dus echt moeilijk is het dan ook niet om vol te houden.

Ben wel een heel stuk minder panisch geworden over een maaltijd missen en dat merk ik zeker in de gains.

Totaal hardcore zijn heeft in mijn ogen meer te maken met een flinke neurose dan met een passie. Ongezond dus! En volgens mij bereik je ook nog een averechts effect uiteindelijk: dat wil zeggen, je kapt met trainen en bodybuilden omdat je motivatie op den duur beneden het vriespunt ligt.

Gewoon lekker genieten van een happie en een drankie, daar is niets mis mee! Het is leuk om kennis te vergaren over supplementen, 'roids en training, maar als je al die regeltjes totaal heilig gaat zien, loopt het niet goed af; je moet er plezier in blijven behouden.

Een mooi voorbeeld van die mentaliteit was te zien op de WOK. Lekker eten lekker drinken, praten over je passie, gein trappen en verder relaxed bij mekaar zijn. Daar heb je veel meer aan!! ;)

Ik zuip me helemaal het hiernamaals in. Bier wijn whisky wodka, als het maar met een w of een andere letter begint.
Bodybuilding!? whaha, ik ben hardcore! :beerbang:

Terug
Naar boven