AndroidHealthClinic

De 1-arm chin

Eens dat je 2xbw kan chinnen zal een 1 arm ook wel lukken :D

Het kan natuurlijk wel handig zijn, moest je ooit eens boven een ravijn hangen met ng maar 1 hand vast aan de rand. dan kan het je leven redden.

bij ons in de sportschool zit een kurkdroge adhd gast die echt van bruce lee training houd... die kan 1 been squats 1 arm opdrukken en dus ook 1 arm optrekken... ik zal us vragen of ik hem kan filmen :p

1 arm push up is vrij easy hoor! Maar met een lichaamsgewicht van 70-80 vind ik nu met een arm optrekken nu ook niet zo heel zot. 1 been squats is meer een evenwichtsprobleem bij de meesten denk ik. De rest zou dit gemakkelijk moeten kunnen?

2 zomers terug lukte het mij (wel maar voor 1 rep)

Toen deed ik wel een 6 tal keer per dag enkele setjes chinups en varieerde ik ook veel met pullupvarianten (één hand aan de stang één hand aan een touw, excentrisch pullups , one hand pullups waar je met je andere hand steeds lager je arm probeert vast te nemen,...)
Ik woog ook een 15kg minder...

nu lukt het wel niet meer :o

Veel armworstelaars kunnen chinnen met één hand.

Ik kon dit op de lagere school en de eerste twee jaar van de midd.school ook. Maar was toen een heel licht, maar übersterk ventje.
Later werd ik hier te zwaar voor. :(

Dan lees ik hier reacties over lattpullen op een machine. Machinewerk is niet te vergelijken met BW. Op een machine kun je veel beter cheaten en heffen. Ik combineer beide dan ook het liefst. Maar wij hebben dan ook een machine die tot 150kg gaat....:cool:

als ik langs de ravijn hang, ben ik sowieso ****ed.

das toch, the one arm schouder en elleboog verneuker?

Toen ik 50kg woog kon ik volgens mij 2 (hoewel die 2de er vaak niet uitzag). Nu lukt het echt niet meer, misschien over een paar jaar trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Als je nou bw+bw chin kan, kan je dan dit ook?

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat je met reps weinig opschiet... Je traint toch ook niet met 25 reps op je compounds? Vooral richten op maximaal kracht door weinig reps met veel extra gewicht aan je voetjes.

Ik denk dat je met reps weinig opschiet... Je traint toch ook niet met 25 reps op je compounds? Vooral richten op maximaal kracht door weinig reps met veel extra gewicht aan je voetjes.
Precies daar heb je gelijk in. Moet weer eens weighted chins gaan doen ipv weighted pullups. Chinnen is sowieso makkelijker.

Veel armworstelaars kunnen chinnen met één hand.

Ik kon dit op de lagere school en de eerste twee jaar van de midd.school ook. Maar was toen een heel licht, maar übersterk ventje.
Later werd ik hier te zwaar voor. :(

Dan lees ik hier reacties over lattpullen op een machine. Machinewerk is niet te vergelijken met BW. Op een machine kun je veel beter cheaten en heffen. Ik combineer beide dan ook het liefst. Maar wij hebben dan ook een machine die tot 150kg gaat....:cool:

Ik schijn van horen zeggen van mijn ouders als baby in de box al setjes one handed te doen maar toen was mijn kracht tot bodyweight relatie ook insane.
Nu ik zwaarder ben geworden kan ik het ook niet meer:o

Terug
Naar boven