AndroidHealthClinic

de datum Amsterdam bekend!!

Wil hier eens een vraag stellen?
Als ik zie hoe deze draad loopt, en hat aantal deelnemers,
vraag ik mij het volgende af?
Wat houd jullie tegen om in oficieel competitie verband met elkaar in de slag te gaan (npb)
Of wat of waarom is de reden dat jullie wel helemaal lyrisch worden van een BD wedstrijd in Amsterdam terwijl er Legio mogelijkheden zijn om in een oficieele bond deel te nemen teneinde de powersport weer op het oude level terug te krijgen talent is er genoeg alleen het spotten ervan is een probleem van deze tijd!
Het is puur informatief waarom ik deze vraag stel volgens mij zitten hier een hoop potentieele Bankdrukkers/Powerlifters of gewezen lifters .
Maar wat houd jullie nou tegen om niet in wedstrijd verband met mekaar de Halters te kruizsen.;)

@bikerbud.. als je goed leest gaat dit over de sterkste man van amsterdam:)

buiten dat om:
sommige mensen willen misschien niet in competitie verband mee doen aan zulke wedstrijden de meesten zien t wel als een lolletje om mee te doen(niet om npb belachelijk te maken hoor;))
deze BDwedstrijd in a-dam was omdat er geen strongman wedstrijden op t schema stonden dus zodoende zijn dr (denk ik) ook mensen aan mee gaan doen:)

Daar zijn verschillende redenen voor. Voor de wedstrijden waar je het nu over hebt (waar wij dus aan deelnemen) hoef je ten eerste geen lid te zijn van een bond (zoals de npb) en ten tweede je kunt er aan deelnemen als je daar zin in hebt en anders doe je het gewoon niet.

Dus geen lidmaatschapsgeld en geen verplichtingen.

Daar komt ook nog eens het feit bij dat deze wedstrijden qua sfeer en uitstraling gewoon geweldig te noemen zijn en dat de organisatie ook gewoon goed geregeld is.

Zelf heb ik op zich wel interesse in PL of bankdrukwedstrijden bij de npb maar als ik de topics lees waar jij de discussie aangaat met een aantal andere mensen over hoe het er aan toe gaat bij npb-wedstrijden dan krijg ik al minder zin en voel ik mijn motivatie wegzakken.

Op zich weet ik wel dat ik niet af moet gaan op een aantal topics op een internetforum om een mening te vormen maar als ik dan zie hoe enthousisast de deelnemers en het publiek zijn op zo'n klein bankdrukwedstrijdje (Waar het misschien niet allemaal volgens officiele PL-regels gaat) dan is de keuze makkelijk gemaakt voor mij.

Maar ik sta altijd open voor verandering en vernieuwing dus overtuig mij maar eens waarom ik misschien op npb-wedstrijden zou moeten uitkomen..........

Hoelang van te voren is normaal gesproken bekend wat de onderdelen zullen zijn?

Wil hier eens een vraag stellen?
Als ik zie hoe deze draad loopt, en hat aantal deelnemers,
vraag ik mij het volgende af?
Wat houd jullie tegen om in oficieel competitie verband met elkaar in de slag te gaan (npb)
Of wat of waarom is de reden dat jullie wel helemaal lyrisch worden van een BD wedstrijd in Amsterdam terwijl er Legio mogelijkheden zijn om in een oficieele bond deel te nemen teneinde de powersport weer op het oude level terug te krijgen talent is er genoeg alleen het spotten ervan is een probleem van deze tijd!
Het is puur informatief waarom ik deze vraag stel volgens mij zitten hier een hoop potentieele Bankdrukkers/Powerlifters of gewezen lifters .
Maar wat houd jullie nou tegen om niet in wedstrijd verband met mekaar de Halters te kruizsen.;)

Denk dat het is omdat sterkste man gewoon veel diverser is.
veel meer dingen dan de 3 onderdelen bij het PL.
Ook is er geen gezeur over wel of geen doping.
geen problemen met organisatie..gewoon om dat het niet de bedoeling is om zo "professioneel"te doen..
De bankdrukwedstrijd in A'dam was gewoon touch en go.. in een trainingsbroek..dat maakt het instap niveau veel lager..
Geen lidmaatschap, geen aanschaf speciale dingen..

Voor mijzelf is de NPF aan teveel regels verbonden..denk dat met mij veel dat hebben!

Gezien de huidige toestanden in het powerlifting in Vlaanderen en NL is het niet moeilijk om te begrijpen waarom er zoveel interesse is in Strongman wedstrijden. Bij Sterkste Man zijn er geen 34 versplinterde federaties die elk hun eigen 'nationaal kampioen' kronen, er zijn geen 65 categorieën waardoor iedereen zogezegd 'wint', de wedstrijden worden niet in suffe achterafzaaltjes gehouden met twee man publiek en niets van sfeer, etc etc

Sterkse Man van Vlaanderen vorige jaar was bv een prachtevenement met honderden toeschouwers, zeer goede organisatie met ook aandacht voor muziek en presentatie, behoorlijke media-aandacht, veel ambiance, een duidelijke rangschikking van 1ste tot laatste plaats (in plaats van 15 winnaars), prijzen voor iedereen,... allemaal dingen die PL mist.

En trouwens er zijn toch een aantal wedstrijden die strikt volgens IFSA-regels werken of door IFSA erkend zijn, is dat dan geen officiële competitie ?

Laatst bewerkt:
als je alle argumenten bij elkaar optelt heb je mijn mening.
Mijn nummer 1 reden is echter: Strongman is diverser.

Powerlifting is gewoon saai om te zien eerlijk gezegd. Waarom zou een 'normaal' persoon in godsnaam een PL willen zien? I love squats en deadlifts maar ik moet er ook niet aan denken om 4 uur lang alleen maar suited squats/benches en deads te zien.

• Topic Starter Topic Starter

Omdat jullie zo nieuwschierig zijn hier de lijst..
FF in een kladje ...succes allemaal met voorbereiden!

1 ) Wietze Rottine
2 ) Holy Schins
3 ) Patrick Dogtrop
4 ) Gijs Boeijen
5 ) Niels Lubach
6 ) Simon de Vogelaere
7 ) Jacco van Leeuwen
8 ) KP
9 ) Hamza Fahroui
10) Mark van Dijk
11 ) Marcel Imthorn
12 ) Daniel Ameraal
13 ) Remco Zuiderwijk
14 ) Bram Joosten
15 ) Steven Meshdag
16 ) Tom Meshdag
17 ) Bouwe Jansma
18 ) Lucas de Zwart
19 ) Dave Oosterlee
20 ) Hans Christiaan Hebbes
21 ) Johan Langhorst
22 ) Rene Pool
23 ) Reinder Schuiten
24 )Nathan de Lange
25 ) Rudi Jonker

Das nog is een lijst!

Gaaf, de broertjes doen ook mee. En ook Mark van Dijk. Verheug me nu gewoon al gaat echt een knaller worden.

25 atleten :eek: dat word een lange dag!

We willen op tijd beginnen...en het tempo hoog houden!

Omdat jullie zo nieuwschierig zijn hier de lijst..
FF in een kladje ...succes allemaal met voorbereiden!

1 ) Wietze Rottine
2 ) Holy Schins
3 ) Patrick Dogtrop
4 ) Gijs Boeijen
5 ) Niels Lubach
6 ) Simon de Vogelaere
7 ) Jacco van Leeuwen
8 ) KP
9 ) Hamza Fahroui
10) Mark van Dijk
11 ) Marcel Imthorn
12 ) Daniel Ameraal
13 ) Remco Zuiderwijk
14 ) Bram Joosten
15 ) Steven Meshdag
16 ) Tom Meshdag
17 ) Bouwe Jansma
18 ) Lucas de Zwart
19 ) Dave Oosterlee
20 ) Hans Christiaan Hebbes
21 ) Johan Langhorst
22 ) Rene Pool
23 ) Reinder Schuiten
24 )Nathan de Lange
25 ) Rudi Jonker

Wie is Wie ?:p

heb je al inschrijvingen bij de vrouwen?

hoop dat je ook zoals vorig jaar 2-aan-2-wedstrijden doet!!! (gaat ook sneller dan ;))

de 3 dames van vorig jaar!!!
Hoop nog een paar erbij!!

Ik zie er in ieder geval 14 waar ik ook de forumnaam van ken.

bedankt voor de feedback succses allen

Ik sta er tussen. LEKKER!

Ik ben DA. Sta jij erin IJser?

Terug
Naar boven