XXL Nutrition

Sticky De Fotohoek

70 200 f4 zou ik voor gaan bespaar je redelijk wat centen mee uit.

Die had ik ook al gevonden, maar de reviews zijn niet lovend.

Laatst bewerkt:
Een 70-200 zou mij zo goed geholpen hebben gisteren. 8GB aan foto's en bijna allemaal BAGGER.
Maar wel leuke ervaring eerste keer een voetbalwedstrijd gefotografeerd. Maar veel spelers staan 50+ meter van je af.
Gaat allemaal redelijk snel en als je al volledig moet inzoomen om enigszins de speler te herkennen dat doet de kwaliteit ook niet ten goede.

De keeper van FC Emmen (Kjell Scherpen) Rechtsback van AFCA (Joel Veltman)

Deze foto met Frenkie zou met een betere lens veel mooier zijn. Maar goed kan niet alles hebben.

Fotos genomen met een17/50 Sigma
IMG_5546.jpg

IMG_5710.jpg

IMG_5619.jpg

Laatst bewerkt:
Gisteren hebben we een fotoshoot gehad van onze dochter met een fotograaf, ze had een Canon 5DIV met een 70-200 f/2.8 bij zich. Dat is echt te groot/zwaar voor mij (op dit moment), vooral de lens is echt te groot om naast mijn 17-50 mee te nemen als we een dagje weg gaan. Binnenkort bestel ik deze:
https://www.kamera-express.nl/product/12188821/canon-ef-s-55-250mm-f-4-0-5-6-is-stm

Ik krijg daar tot eind juni nog €30 korting op dus kost het me maar weinig. De reviews zijn over het algemeen vrij positief en het geeft me de tijd om in dat bereik te werken met een redelijke lens (de Tamron 70-300 die ik heb is echt drama) en dan kan ik later alsnog voor een 50-100mm f/1.8 of een 70-200 f/2.8 of f/4 kiezen.

Een paar dagen per jaar schijnt de zon ‘s ochtends op een bepaalde manier de woonkamer binnen en zet dan één van mijn luidsprekers mooi in het licht. Dus maar even de camera gepakt om te kijken of ik dat vast kon leggen, dat is nog verdomd lastig.

F06BEEF7-118B-43FF-97F3-C9D5CA5F5E85.jpeg

Daarna nog even wat overzicht foto’s gemaakt.
C6C3D7FC-BE84-4C52-9D3A-806E9327D231.jpeg

4473DBA3-C3FA-4A33-AD6A-6FF35EC4575B.jpeg

Een paar dagen per jaar schijnt de zon ‘s ochtends op een bepaalde manier de woonkamer binnen en zet dan één van mijn luidsprekers mooi in het licht. Dus maar even de camera gepakt om te kijken of ik dat vast kon leggen, dat is nog verdomd lastig.

F06BEEF7-118B-43FF-97F3-C9D5CA5F5E85.jpeg

Daarna nog even wat overzicht foto’s gemaakt.
C6C3D7FC-BE84-4C52-9D3A-806E9327D231.jpeg

4473DBA3-C3FA-4A33-AD6A-6FF35EC4575B.jpeg

B&W 705 S2? :)
*Edit*
Nee toch niet, keek te snel

Nope, 805 signature birds eye red.

Geweldig spul die B&w's... Heb hier ook alles van B&W staan gecombineerd met een receiver van Marantz... Heb nu nog als stereo speakers een set 640i staan (15 jaar geleden 2de hands gekocht) maar zit al heel lang te kwijlen op speakers uit de 800 serie :heart:.... Hoewel ik moet zeggen dat ik eens in een Hifizaak naar een set R300 van Kef heb geluisterd en was zeer aangenaam verrast en zijn een stuk betaalbaarder dan een set 805's.:p

Geweldig spul die B&w's... Heb hier ook alles van B&W staan gecombineerd met een receiver van Marantz... Heb nu nog als stereo speakers een set 640i staan (15 jaar geleden 2de hands gekocht) maar zit al heel lang te kwijlen op speakers uit de 800 serie :heart:.... Hoewel ik moet zeggen dat ik eens in een Hifizaak naar een set R300 van Kef heb geluisterd en was zeer aangenaam verrast en zijn een stuk betaalbaarder dan een set 805's.:p

Ik heb nog steeds een Marantz SR7002 staan, haha. Heb hem al 8 jaar inmiddels, volgens mij.
Moet hem nog eens omwisselen voor een Marantz SR7013 voor de 4k support.
Ik gebruik de Marantz nu enkel voor audio en laat video anders lopen zodat ik wel 4k beeld kan blijven houden, maar 't is nog steeds een erg fijne versterker.

Ben hier begonnen met een SR6001 en deze 2 jaar geleden ofsow omgeruild voor SR7011 o.a. ook om de 4K support. Maar ook de Audyssey MultEQ XT32, dat werkt echt geweldig, nog weer veel beter dan de oudere versies. Vooral de integratie van m'n subwoofer (een rel strata) is nu veel beter.

Ben hier begonnen met een SR6001 en deze 2 jaar geleden ofsow omgeruild voor SR7011 o.a. ook om de 4K support. Maar ook de Audyssey MultEQ XT32, dat werkt echt geweldig, nog weer veel beter dan de oudere versies. Vooral de integratie van m'n subwoofer (een rel strata) is nu veel beter.

Ja die Aydyssey MultEQ's werken echt lekker. Degene die ik heb bij m'n SR7002 doet het ook prima.
Voor na mijn verhuizing staan er ook een paar upgrades op m'n setup op de planning;
Subwoofer: SVSOUND SB-2000
Twee nieuwe zuilen: Klipsch RP-6000F
Nieuwe receiver: Marantz SR7013

Gelukkig geef ik niet om mukstichannel, anders was ik straat arm geweest :)

Ik ben serieus met de audio hobby begonnen toen ik bijna 20 jaar geleden de oer 801 van B&W kon overnemen:
https://images.app.goo.gl/zaSWoXv6LZJxBHTy5

Samen met een monster van een eindversterker, een Le classe A, 2x30W puur class A met een lading condensatoren waardoor er nog een halve minuut geluid uitkwam als je hem uitzetten. Loei heet werd dat ding, helaas was er een kanaal doorgebrand en moesten om het netjes te houden alle 4 de transistoren vervangen worden, dat werd me te duur voor zo’n oud en onpraktisch beestje.
https://images.app.goo.gl/Ts2hxWXHobnfka9g8

De luidsprekers “moesten” vervangen worden toen we gingen samen wonen, mijn vrouw vond de 805 signature er prachtig uitzien, dus daar had ik geluk mee. De afwerking is alleen zo mooi dat het haast onmogelijk is om ze te vervangen, de 800 signature is een optie, maar die zijn schreeuwend duur er erg groot, de PM1 vind ik mooi, maar zijn wat te klein en missen laag, misschien ooit kijken naar een paar 805 maserati edition:
https://images.app.goo.gl/VqritvxEde9pMsxE8

Of 805 prestige:
https://images.app.goo.gl/8krWeASMZvajyTBt8

Wat versterking ben ik na de Le classe A opvergestapt op zelfbouw classe T (vorm van classe D) monoblokken van Hypex. Een kanaal is pas gelden doorgebrand en ik heb nu geen zin en tijd om er naar te kijken, dus ik speel net een heel goedkoop mobiel classe T versterkerje.
https://www.tnt-audio.com/ampli/t-amp_e.html

Voor K3 klink dat prima.

Terug
Naar boven