MuscleMeat

Sticky De Fotohoek

Bij het kijken van films wil ik het multichannel gebeuren niet graag missen. Daarom ben ik zo blij met de receiver die ik heb, in stereo klinkt ie gewoon als een erg goede stereo versterker, maar bij het kijken van een film is het ook een waanzinnig goede multichannel bak... Heb als rear's een setje 601's S3 staan en als center een LCR600 S3 (met die laatste is mn ex nooit happy geweest, ding is wel erg groot :haha: om trouwens over de subwoofer nog maar te zwijgen, ze schrok zich een beroerte toen ik binnen kwam stappen met dat ding maar ze heeft er gelukkig nooit moeilijk over gedaan :p)

@Steks , je weet trouwens wel wat mooi is ben ik al wel achter ;)

Ik heb het probleem dat ik met alles alleen maar voor 0 of 100% kan gaan.

Dat probleem herken ik opzich wel alleen laat mijn spaarrekening het niet altijd toe... Ik zou ook best wel graag een losse pre-amp willen, monoblokken, B&W 802D's, HTM serie center, 805's als rear speakers.... 65inch TV ofsow erbij.... Maar dan kan ik er denk ik een tweede hypotheek bij gaan nemen dus heb maar besloten tevreden te zijn met wat ik heb :roflol:

Hoewel ik mezelf nog wel een keer een set 805's op mooie stands zie aanschaffen want die vind ik al jaaaaren geweldig en alleen al een lust voor het oog :heart: Maar dan wordt het wel een tweedehands set ;)

Goede smaak heb je @Steks !

Dat probleem herken ik opzich wel alleen laat mijn spaarrekening het niet altijd toe... Ik zou ook best wel graag een losse pre-amp willen, monoblokken, B&W 802D's, HTM serie center, 805's als rear speakers.... 65inch TV ofsow erbij.... Maar dan kan ik er denk ik een tweede hypotheek bij gaan nemen dus heb maar besloten tevreden te zijn met wat ik heb :roflol:

Hoewel ik mezelf nog wel een keer een set 805's op mooie stands zie aanschaffen want die vind ik al jaaaaren geweldig en alleen al een lust voor het oog :heart: Maar dan wordt het wel een tweedehands set ;)

Natuurlijk kost het geld, maar als je goed zoekt kan je echt wel flink wat besparen, ik heb geluk gehad met mijn speakers het was een demo set dan al een tijdje te koop stond, maar ik vond ze te duur en na tijdje waren ze toch verkocht. Ik baalde wel een beetje en na een maand werd ik gebeld dat de koper ze terug gebracht had voor een set 804's. Ik heb toen de stand er gratis bij gekregen en die zijn ook niet goedkoop. De laatste jaren stijgen de prijzen voor de 805 signature weer een beetje en ik zou ze nu met veel geduld voor bijna hetzelfde geld kunnen verkopen.

De 805s is (imo) nu wel betaal te koop, met een beetje zoeken kan je ze voor €1500 per paar met stands kopen.

En als je echt mono blokken overweegt zou ik aan hypex denken als ik jouw was, jij bent denk ik handig genoeg om ze zelf te bouwen voor zo'n €250 per kanaal (excl. behuizing).

De 805s is (imo) nu wel betaal te koop, met een beetje zoeken kan je ze voor €1500 per paar met stands kopen.

Had gisteravond el een beetje zitten struinen op marktplaats en had voor 1650 een set N805's gezien incl vloerstands en voor 2650 een set 805D2's... Nog steeds veel geld maar zo ongelooflijk mooi:heart:. Ik ga van de zomer de hele woonkamer aanpakken (schilderen, een mooi verlichtingsplan maken, wil graag een beamer met automatisch scherm) en als er onder aan de streep genoeg overblijft zouden een paar mooi speakers wel heel gaaf zijn in de vernieuwde woonkamer :D Als versterker hou ik trouwens eerst de SR7011, die vind ik gewoon super dik en ziet er chique uit.

Wat voor kabels heb jij trouwens tussen de amp's en je speakers?

Ik ben niet van de kabels en dat soort zaken, vroeger wel naar wat testen geweest die andere hobbyisten organiseerden, maar ik hoorde nooit verschil. Ik heb "gewoon" 4mm^2 van monster.

Ik ben niet van de kabels en dat soort zaken, vroeger wel naar wat testen geweest die andere hobbyisten organiseerden, maar ik hoorde nooit verschil. Ik heb "gewoon" 4mm^2 van monster.

Gaat mij net zo hoor, maar voor het oog vind ik een paar gelikte kabels wel erg mooi maar gaat me dan dus puur om het esthetische aspect. :D

Voordeel van speakers is ook dat het min-of-meer een eenmalige investering is. Die krengen gaan zo lang mee dat 't het geld dubbel en dwars waard is.

Voordeel van speakers is ook dat het min-of-meer een eenmalige investering is. Die krengen gaan zo lang mee dat 't het geld dubbel en dwars waard is.

Daar heb je in feite ook gelijk in, de 640i's die heb ik al 15 jaar ofsow en spelen nog net zo als in het begin.. En ik heb ze zelfs al tweedehands gekocht, ik denk dat ze in totaal al zeker 30 jaar oud zijn maar ze zijn echt goed... Het is puur het oog dat wat anders wil, en een set 805's is natuurlijk een iets andere categorie dan de 640i's Hoewel die oude 640i's nog wel uit de tijd stammen dan de 600 bij lange na niet de instapserie was zoals de 600 serie dat nu is, toen was de 600 serie echt een betere middensegment.

Als versterker hou ik trouwens eerst de SR7011, die vind ik gewoon super dik en ziet er chique uit.

Zoiets is voor 90% van de luidsprekers ook voldoende, alleen als ze heel lastig aan te sturen zijn zou je wat anders moeten hebben en tegenwoordig klinken alle versterker en receivers van gerenommeerde merken gewoon goed.

Klopt, de laatste 15 jaar is er in het "betaalbaar" topsegment op geluidtechnisch vlak maar weinig verbetering behaald, wel is de afwerking een naar een hoger plan getild.

De 805D (of nieuwer) bijvoorbeeld ziet er super uit.

805-black-1.jpg

Laatst bewerkt:
Welke ook heel goed klinken en er geweldig mooi uitzien trouwens, Audio physics Aventi.

637B8EB2-62FE-44B1-9E28-5CA9F344A460.jpeg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven