Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Tips om fotos van miniatuurtjes te maken. Hoeft niet professioneel te zijn maar wel wat beter dan met de gsm.
50mm f/1.8 volstaat prima voor miniatuurtjes. Eigenlijk bijna alles wel;
Als je wilt kan je zo'n setupje maken, kost niet zoveel.

Photography-Mar1-Image1c.jpg

Wit papier + 2 bureaulampjes + Camera met kitlens of een 50mm f/1.8.
Je kan dit met een paar honderdjes wel realiseren.

Als je met de PC technisch bent kan je het ook green screenen om er een toffe setting achter te plakken. Dit soort foto's zijn dan al snel haalbaar;
f7c0f0b2e4b49673bb93aa4b8c3292ee--photography-lighting-amazing-photography.jpg

50mm f/1.8 volstaat prima voor miniatuurtjes. Eigenlijk bijna alles wel;
Als je wilt kan je zo'n setupje maken, kost niet zoveel.

Photography-Mar1-Image1c.jpg

Wit papier + 2 bureaulampjes + Camera met kitlens of een 50mm f/1.8.
Je kan dit met een paar honderdjes wel realiseren.

Als je met de PC technisch bent kan je het ook green screenen om er een toffe setting achter te plakken. Dit soort foto's zijn dan al snel haalbaar;
f7c0f0b2e4b49673bb93aa4b8c3292ee--photography-lighting-amazing-photography.jpg

Ik heb er totaal geen verstand van van fototoestellen e.d.
Het gaat mij ook enkel om de miniatuurtjes.Vandaar dat ik er niet al te veel aan wil uitgeven.

Ik heb er totaal geen verstand van van fototoestellen e.d.
Het gaat mij ook enkel om de miniatuurtjes.Vandaar dat ik er niet al te veel aan wil uitgeven.

Zoek gewoon een Nikon D3100/D3200/D3300/D5100/D5200 met een kitlens. Ben je ergens tussen de 150-300 kwijt.
Kan je er later een 50mm f/1.8 bij kopen voor zo'n 150

Valandinz (of iemand anders), heb je ook verstand compact en systeemcamera’s? Het bezoek van afgelopen weekend was zo onder de indruk van de foto’s dat ze ook een camera willen hebben die betere foto’s maakt dan een smartphone, maar die wel makkelijk mee te nemen is, een DSLR valt af. Hun budget is ca. €500 en ze zitten te denken aan een compactcamera, iets als dit dus:
https://tweakers.net/categorie/436/...TgzOrUpWsDA0MgNyizORU38QKJStTUzg3M0_JysTUoBYA

Ik zou denken dat je meer kwaliteit koopt met een MFT-systeemcamera als deze:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/459745;656051/

2de hands

Valandinz (of iemand anders), heb je ook verstand compact en systeemcamera’s? Het bezoek van afgelopen weekend was zo onder de indruk van de foto’s dat ze ook een camera willen hebben die betere foto’s maakt dan een smartphone, maar die wel makkelijk mee te nemen is, een DSLR valt af. Hun budget is ca. €500 en ze zitten te denken aan een compactcamera, iets als dit dus:
https://tweakers.net/categorie/436/...TgzOrUpWsDA0MgNyizORU38QKJStTUzg3M0_JysTUoBYA

Ik zou denken dat je meer kwaliteit koopt met een MFT-systeemcamera als deze:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/459745;656051/

MFT-Systeemcamera's zijn imho een stuk beter.
Zal met die systemen voor Panasonic Lumix gaan.
2e hands GX8 of een nieuwe GX9 zijn wel echt de betere die je kan krijgen.
Anders is die in je vergelijking ook wel prima.

Wil je alle poppetjes gewoon één keer op de foto zetten. Of ben je van plan meer foto's te maken. Dan is een kleine investering het wel waard lijkt mij.

Ook fotos van de eerste stap van het verven tot de laatste. Zodat je alle fases kan zien.

Of volledige maquettes met 1 of meerdere figuren en dan ook de stappen van het maken van de maquette.

Dan is een 2de hands camera zoals valandinz aangeeft de beste optie, een statiefje erbij kan ook heel handig zijn.

Misschien heeft @ThuggishRuggish de behoefte zijn body om te upgraden :D, dan heb ik nog wel een kitlens voor je.

Toch maar besteld en ene stm (stille) zoomlens is misschien wel handig om wat filmpjes mee te maken.

Tot nu toe heb ik alleen nog maar in en om het huis wat foto’s gemaakt. De lens-upgrade is echt ontzettende stap voorwaarts, de nieuwe body is ook een verbetering, maar staat niet in verhouding tot de lens. Alle nieuwe features zijn leuk en je kan er vrij goed mee filmen, maar onder goede omstandigheden maakt de oude EOS 400D niet zo veel slechtere foto’s. In huis met wat minder licht presteert de 77D wel een stuk beter en is de auto wit balans en belichting zoals je het wilt hebben, voorheen moest ik daar wat meer zelf mee spelen voor een goed resulaat. De info op het scherm met uitleg van de verschillende instellingen vind mijn vrouw vooral erg handig en zal er voor zorgen dat zij hem sneller van de automatische stand zal halen.

Dit smaakt naar meer dus is ben even aan het kijken naar een telelens (als ik het goed heb), in tegenstelling tot een aps-c alternatief voor een 24-70 FF lens heb je volgen mij niet echt kwalitatief goede telelenzen voor een (canon) aps-c camera buiten de Sigma 50-100mm f/1.8. Is het dan gebruikelijk om een 70-200mm FF lens te kiezen?

Tot nu toe heb ik alleen nog maar in en om het huis wat foto’s gemaakt. De lens-upgrade is echt ontzettende stap voorwaarts, de nieuwe body is ook een verbetering, maar staat niet in verhouding tot de lens. Alle nieuwe features zijn leuk en je kan er vrij goed mee filmen, maar onder goede omstandigheden maakt de oude EOS 400D niet zo veel slechtere foto’s. In huis met wat minder licht presteert de 77D wel een stuk beter en is de auto wit balans en belichting zoals je het wilt hebben, voorheen moest ik daar wat meer zelf mee spelen voor een goed resulaat. De info op het scherm met uitleg van de verschillende instellingen vind mijn vrouw vooral erg handig en zal er voor zorgen dat zij hem sneller van de automatische stand zal halen.

Dit smaakt naar meer dus is ben even aan het kijken naar een telelens (als ik het goed heb), in tegenstelling tot een aps-c alternatief voor een 24-70 FF lens heb je volgen mij niet echt kwalitatief goede telelenzen voor een (canon) aps-c camera buiten de Sigma 50-100mm f/1.8. Is het dan gebruikelijk om een 70-200mm FF lens te kiezen?

Ik heb ook een 70-200 ff lens gebruikt op m'n crop body omdat ik toendertijd geen vervangende lenzen kon vinden, kan dat dus wel aanraden.

Terug
Naar boven