Fitness Seller

Sticky De Fotohoek

Ligt er wel een beetje aan hoe je die poppetjes wilt fotograferen, in een bepaald omgevinv wordt het lastig, alleen het poppetje gaat prima.

Die ik poste zitten achtergrondkleuren bij. Dus je kan er een greenscreen box van maken en achtergrondje erin editen.
Maar daar gaat het Jordaan nu nog niet om.

Die ik poste zitten achtergrondkleuren bij. Dus je kan er een greenscreen box van maken en achtergrondje erin editen.
Maar daar gaat het Jordaan nu nog niet om.

Green screen ga ik ooit nog wel doen.

Heb zo een box besteld. Zit bij deze geen green screen bij.Enkel zwarte en witte achtergrond.
Zal dan achteraf eens kijken voor een green screen.

Vanmiddag ben ik met het gezin even weg geweest en natuurlijk heb ik de camera meegenomen, op bijna alle foto's staat er iemand herkenbaar op en die plaats ik niet, maar ik heb wel een leuke foto kunnen maken van de knuffel van onze jongste. In een vrij beperkt verlichte lunchroom, maar dat is met redelijk lichtsterk glas toch nog goed te doen. Dat is toch wel de belangrijkste les die ik de afgelopen weken heb geleerd, dit is gemaakt met de Sigma 17-50mm f/2.8 op 50mm f/2.8, kleur en belichting iets aangepast op mijn iPhone in Lightroom.
646E3C01-5991-444E-81F3-0AE294789365.jpeg

Vanmiddag ben ik met het gezin even weg geweest en natuurlijk heb ik de camera meegenomen, op bijna alle foto's staat er iemand herkenbaar op en die plaats ik niet, maar ik heb wel een leuke foto kunnen maken van de knuffel van onze jongste. In een vrij beperkt verlichte lunchroom, maar dat is met redelijk lichtsterk glas toch nog goed te doen. Dat is toch wel de belangrijkste les die ik de afgelopen weken heb geleerd, dit is gemaakt met de Sigma 17-50mm f/2.8 op 50mm f/2.8, kleur en belichting iets aangepast op mijn iPhone in Lightroom.
646E3C01-5991-444E-81F3-0AE294789365.jpeg

Beetje edit kan je foto's zoveel beter maken.
--
Vorige week een soort van shootje gedaan met een kameraad zijn zoontje. Zaten wel een paar mooie foto's tussen ook. Ga ik ook wel vaker doen beetje ervaring opdoen.

Beetje edit kan je foto's zoveel beter maken.

Ja, dat zie ik nu ook wel in, dus vanaf nu schiet ik alles gewoon in RAW+JPG en zit er dan echt wat moois tussen, dan kan je daar het maximale uithalen. Ik ga denk ik Lightroom op mijn iPad/iPhone upgraden en dan kan je best veel doen voor €5 per maand. Dan even aankijken of ik dat fijn vind werken of niet, dit jaar zou ik nog een nieuwe laptop kopen, gewoon een goedkoop ding, maar daar zijn de schermen niet super van dus ik wil eerste ff weten of ik voor foto-editing een laptop wil hebben of dat de iPad prima bevalt.

Laptop en editen is ruk. Als je scherm net iets naar achter of voren staat heb je al e een heel ander beeld qwa kleur.

Dat lijkt mij ook ja, maar een vaste computer wordt het niet, dus waarschijnlijk zal het de iPad blijven en misschien komt er dan wel een iPad air of pro in huis.

Zoiets kan natuurlijk altijd, maar in mijn situatie gaat dat niet werken. Ik zou dat wel op mijn werk kunnen doen, ik heb vaak genoeg wel wat tijd over, maar de verlichting is echt ruk daarvoor en de schermen zijn ook niet super. Dus zeer waarschijnlijk wordt het gewoon de iPad en dat blijkt prima te werken.

Zojuist een ongebruikte Yongnuo 35mm f/2.0 gekocht voor €69 incl verzendkosten, ik ben benieuwd.

Kai weet het leuk te brengen ja.
De YN 35mm is verzonden, hopelijk heb ik hem zaterdag in huis, dan kan ik hem testen bij mijn ouders thuis, mijn vader is dan jarig. De reviews zijn over het algemeen niet heel positief, maar dit is de enige betaalbare 35mm AF lens en ik wil eerst kijken of ik dat een fijn brandpunt vind.

Verder krijg ik voor mijn verjaardag de Canon 55-250mm f/4.0-5.6 dus dan kan ik een tijdje vooruit en later eventueel upgraden als ik weet wat ik veel gebruik.

6 stop ND filter gekocht voor de vakantie. Beetje long exposure foto's schieten overdag :).

En aangezien ik op zakynthos zit kunnen het wel mooie plaatjes worden hoop ik haha.

Dan hoef je ook niet veel na te denken. :)

Terug
Naar boven