MuscleMeat

Sticky De Fotohoek

Bezoekers in dit topic

Eindelijk heb ik dan wat tijd gevonden om naar de foto's te kijken die ik met de Canon EOS RP gemaakt heb, ik heb hem nu 3 of 4 keer gepakt om er serieus wat foto's mee te maken, 99% van mijn kinderen en wat werkt die Eye-AF dan lekker zeg 90% is gewoon scherp (genoeg :)). Buiten met de Tamron 35-150mm en binnen met Sinterklaasavond met een 50mm 1.8 en een TTL flitser erop en een kind kan de was doen, zeker als je dan naar het LCD schermpje kijkt en je heel makkelijk je focuspunt kan corrigeren als dat nodig is. Het enige nadeel is dat hij niet heel snel is, en in burst mode hapert de EVF dan na een paar foto's, maar over een tijdje kan ik natuurlijk altijd nog upgraden naar een (gebruikte) R6. Ik denk ook dat ook nog wel een 85mm prime lens wil aanschaffen, een Samyang RF 85mm 1.4 lijkt mij wel een mooie toevoeging.

Ziet er goed uit! :D Denk dat een lichtsterke 85mm een mooie aanvulling zal zijn, toch wel mijn absolute favoriet voor portretten (nu 56mm op aps-c). Vooral binnen is het een goede aanvulling, zal waarschijnlijk ook een stuk sneller focussen.
 
Ja, ik heb nu een 35mm f/2 en een 50mm f/1.8, beiden van “redelijke” kwaliteit, een betere 50mm is ook een optie, maar dat kost me net zoveel als een goede 85mm en ik denk dat dat een mooiere/betere aanvulling is. De Samyang wordt in veel reviews geprezen, maar de Tamron 85mm f/1.8 is ook een goede optie, dat is zo’n beetje de enige met IS in de lens, en mijn body heeft dat niet, maar ja met kinderen die niet stilzitten is dat ook weet niet echt nodig.
 
Ja, ik heb nu een 35mm f/2 en een 50mm f/1.8, beiden van “redelijke” kwaliteit, een betere 50mm is ook een optie, maar dat kost me net zoveel als een goede 85mm en ik denk dat dat een mooiere/betere aanvulling is. De Samyang wordt in veel reviews geprezen, maar de Tamron 85mm f/1.8 is ook een goede optie, dat is zo’n beetje de enige met IS in de lens, en mijn body heeft dat niet, maar ja met kinderen die niet stilzitten is dat ook weet niet echt nodig.
Het ontbreken van IS mis ik zelf ook niet, portretten moeten vrijwel altijd wel schoten worden met sluitertijden die ruim voldoende zijn. Het was eigenlijk alleen handig om even een stop minder ISO te kunnen gebruiken op minder belichte dagen van stilstaande dingen, maar daar heb je ook statieven voor.
 
Ik heb trouwens een Luminar AI besteld, ik ben benieuwd.
Net 10 minuten mee gespeeld en het bevalt super, als in MacBook Air 2018 wel wat traag voor sommige bewerkingen.
 
Luminar AI bevalt super, wel zijn sommige bewerkingen vrij zwaar voor mijn laptop, maar als je die met de hand in PS/LR wilt doen ben je wel even bezig als het je al lukt dus al met al kan er voorlopig wel meeleven. Ook zijn de gecreëerde JPEG’s vrij groot.

Recent met vrienden en hun zoon op stap geweest.
677CFFAA-DD7F-49F6-9C52-2BC19BFEA7EA.jpeg
 
Vriendinnetje van mijn dochter, wel lastig om je met de bewerking in te houden.

C1F659E6-8CB7-4998-B79F-8236340BCE21.jpeg

3A136D60-0BB8-43EF-8768-E251F28E97E3.jpeg
 
Luminar AI bevalt super, wel zijn sommige bewerkingen vrij zwaar voor mijn laptop, maar als je die met de hand in PS/LR wilt doen ben je wel even bezig als het je al lukt dus al met al kan er voorlopig wel meeleven. Ook zijn de gecreëerde JPEG’s vrij groot.
Ik weet niet wat je precies bedoelt. Maar kan het in ps/lr niet sneller dmv synchroniseren en je preset?
 
Ik weet niet wat je precies bedoelt. Maar kan het in ps/lr niet sneller dmv synchroniseren en je preset?
Het is vooral dat ik lui ben en het het liefst zo makkelijk mogelijk doe. In PS/LR moet je lokaal gaan masken en met gradient filters werken, Luminar AI herkent personen, gezichten, huid, ogen, lucht, gebladerte en nog wel meer. Als je dan in dat soort specifieke aspecten in de foto aanpassingen wilt doen hoef je dat alleen maar te selecteren en kan je daarin vrij veel aanpassingen doorvoeren zonder dat je het zelf moet selecteren.
 
Kinderen fotograferen blijf ik toch wel het leukste vinden.
776588E7-5D31-4FB3-A312-010B35A5BFF5.jpeg
 
Hier ook al een beetje uitgestorven :D. Laatste jaar vooral met nieuwe hobbies bezig geweest. Waarschijnlijk volgende week weer voor het eerst naar Amsterdam oid en de camera mee. Straatfotografie met drukke steden geniet toch mijn voorkeur :p. Heb m'n sigma 16mm f1.4 verkocht en een viltrox 23mm f1.4 gekocht. Eindelijk een robuust en goedkoop 35mm equivalent voor aps-c, dat was het enige wat ik miste van FF. 16mm is te wijd voor straatfotografie.

Testschot met m'n Echinopsis subdenudata en twee jonge peyotes op F/3.5 en ISO 100.
Peyotes.jpg


En nog eentje voor chromatic abberations en bokeh op F/1.4. De abberatations zou het enige zijn wat wellicht een minpunt kon zijn. Had meer verwacht op de teksten, ziet er goed uit zo.
Bolivian torch abberations.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niet verkeerd voor een ISO van 6400 bij wat indirect licht. Kon prima de mergelgroeve door met m'n 23mm op f/1.4 en 1/60s.
Mergelgroeve1.jpg

Mergelgroeve3.jpg

Mergelgroeve5.jpg
 
Laatst bewerkt:
De laatste tijd te weinig de camera gepakt, maar deze vond ik wel geslaagd.
IMG_0475 voor oma.jpeg
 
ff snel de dierentuin ingedoken.
IMG_3776.jpg
IMG_3729.jpg
IMG_3757.jpg
IMG_3763.jpg
IMG_3731.jpg
 
Waar bewerk jij ze in?
pc Ik hou van overediting :D Lightroom

kutte it wel op een normaal pc scherm is het anders dan op je mobiel qua kleur enzo maar goed ik vind het leuk
 
Vandaag weerop pad gewees


beetje retro look denk ik? of flat ofzo
t
IMG_4003.jpg
IMG_4021.jpg
IMG_4196.jpg
IMG_4218.jpg
IMG_4208.jpg
 
Back
Naar boven